Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

U suštini... netačno. Mada (veoma) popularno mišljenje :) .

Političari, naročito populisti, samo reaguju na javno mnjenje. Bojim se da je problem dublji od nekoliko pokvarenih političara, koji su, valjda, doleteli sa neke planete iz susedne galaksije i okupirali nas. Nemaju, opet valjda, veze sa nama. :)

Bolje da se zageldamo u sebe i razmislimo zašto gajimo sve moguće vrste iluzija. Ubiše nas načisto... političari su samo deo tog problema. I omiljeni izgovor da se ne menjamo i ne radimo na sebi.

:grand:

Eto rekoh, sa'će mi bude lakše ;)
 
Odmah uz plodmorište sređuju neki plac. Možda i nema veze sa autoputem. Odmorište ka Čačku.

Oni gabioni na glinenoj jos nisu gotovi, tek je drugi red.
IMG_20220520_175016.jpg
 
Hm, što bi mi rekao jedan džentlmen u londonskoj radnji kada sam uz neku košulju probao neke sasvim nevezane pantalone, on diskretno reče hm, strange style... tako i meni sad hm strange style što se gradi 10 autoputeva 1000km... a ovako mršavi napretci poput ovoga na Srkijevom snimku, nit je veći deo trasiran, a nit nešto ima mašina koje bi obećavale neki veći rad...
 
Gledajuci ovaj Srkijev snimak, ne mogu da se otmem utisku da se radi ispod kapaciteta, kao da nema masina ili ljudstva (ili oboje). Ko zna sta je prava istina...
 
Pa znaš kako, ako hoda kao patka, pliva kao patka, izgleda kao patka i glasuje kao patka, postoji veoma velika verovatnoća da je zaista patka. Više redova veličine veća npr. nego da je recimo... autobus :D .

Hoće se reći ovom pačijom metaforom, iz srđanovog snimka jasno je šta je istina... deonicu izvođač radi turbo kilavo. Istu onu za koju je u javnom prostoru naveliko u septembru obećavano da će biti gotova do poslednjeg sv. Nikole.

Eh, narode moj... Laž nije prihvatljiva.
 
Tako se radi u srbiji, a tendencije drustva poslednjih 10ak godina su da se radi kako radimo, nikako da se radi brzo i efikasbo kao sto se radi u razvijenim zemljama i sto je normalno. Sto vise radova i sto sporije je recept nase buducnosti. Oduvek bio, i sto pre shvatimo da se to nikad nece promeniti pre ce nam biti bolje.
 
Ponoviću ovde još jednom, ne da bih branio ikoga nego da bih pokušao uticati na tu mantru da je kod nas sve najgore. Živim u Berlinu i odgovorno tvrdim da se neki projekti ovde vuku puno sporije od ovog autoputa. Razlika je u tome što su makar jasno rekli da će 5km gradskog autoputa zajedno sa mostom preko Špreje završiti možda 2028. a radovi su odavno započeti.

Primera ima još hiljadu, jednostavno gradjevniski projekti često kasne svuda. Razlika je u tome kako se komunicira ka gradjanima.

Treća stvar, mislim da svi pomalo imamo nerealna očekivanja. Gradjevinski projekti su zaista složeni projekti na kojima rade stotine, nekada i hiljade ljudi. Uključuju dosta planiranja, nepredvidjenih okolnosti, podizvodjača, podložni su raznim uticajima (korona, transport, cene...).

Ja mogu pošteno da kažem da u mojoj industriji, IT i u Srbiji u Nemačkoj retko kada projekti stignu da se završe na vreme i onako kako je planirano. I tu pričam o neuporedivo manjim projektima koji uključuju dosta manje ljudi i na takve projekte puno manje može da utiče neki transportni problem na primer. Pa opet se jako često dešava da oni koji planiraju za naredna 3 meseca opasno omanu sa tim planiranjem. To je onako iskreno, ko vam kaže da u IT industriji stiže sve na vreme i onako kako je isplanirano vrlo verovatno ne govori istinu.

Bolje je da ne znate kako se rade (IT) projekti za velike nemačke firme poput VW, Deutsche Bahna, Daimlera... koji uključuju podizvodjače.

Tako da, treba imati malo razumevanja za sve. Manite se izjava i najava političara. Ko njima veruje zaista ga ne mogu smatrati ozbiljnim čovekom.
 
Pa nije stvar u tome koliko treba nešto da traje, i da li je realno za 2, 5, ili 15 godina nešto. Stvar je u tome, da se neko kune 2015. godine da će za dve ipo godine, najviše tri da se ide Beograd - Budimpešta brzim vozom, i kad mu neko kaže da laže, ovaj hoće da ga našamara.

2022. godine, otvore prugu do Novog Sada, pa je naknadno završavaju, i deru se na ljude kako NIKAD ON NIJE REKAO DA ĆE TAKO BRZO DO BUDIMPEŠTE, NE MOŽE TAKO BRZO DO BUDIMPEŠTE, ŠTO NISU OVI VAŠI URADILI NEŠTO NEGO SAMO KRALI PARE.

Dok je nastavak pruge tek krenuo da se radi 2022. godine, i realno je da bude sve završeno sa jedno deset godina probijenim rokom.

Odnosno nije ni u tome problem, sudeći po rezultatima izbora, problem su ovi što pamte šta je obećano.
 
Ergo "subjektivni osećaj" me nije prevario...
Za razliku od MK gde te svako malo iseče neki šleper, ovde mi je za vikend i delovalo da je "laganica".
Elem skinuo sam mrak sa A2 na Preljina-Pakovraće, nije baš pista, ali nije ni za odstrel, korektno za sada, osim spojnica na mostovima, to numemo.
Mislim da je ograničenje od 80 u tunelu Trbušani zločin, nema nijednog razloga da ne bude bar 100.
Da ne zaboravim da izmantram da je nacionalni prioritet #1 u niskogradnji Srbije nastavak od PŽ do Mačkata.
 
Ja i rekoh da ozbiljni ljudi treba da se hvataju za izjave ozbiljnih i odgovornih osoba. Nama takvi nisu ni na čelu ministarstva ni u Vladi ni na ostalim pozicijama. Priče pred izbore i generalno priče od 10 autoputeva u izgradnji su čist marketing i ništa drugo.

Kao što rekoh, glavna razlika je po meni način na koji se kašnjenja komuniciraju. A kašnjenja i loših projekata ima svuda, i to itekako i na zapadu. Mada, meni lično ništa ne znači to što su napisali na tabli da će jedan deo A100 u Berlinu biti završen možda 2024. jer prelazim reku preko privremenog mosta postavljenog od strane vojske jer je prethodni zatvoren, a pritom tu istu deonicu od možda 5-6 kilometara rade od pre nego sam se doselio u Berlin a tome ima 4 godine. Verujte da mi je jednako frustrirajuće i da mi ta brojka na tabli baš i ne znači mnogo.

U pogledu prioriteta, deonica do Mačkata jeste jedna od najbitnijih u Srbiji, ali da li je najbitnija moglo bi se raspravljati. Po mom mišljenju veći je prioritet Fruškogorski koridor, pre svega tunel, a i put Novi Sad - Zrenjanin je prilično frekventan i zreo za proširenje. Pritom NS - ZR obuhvata mnogo veći broj stanovnika nego Požega - Mačkat, i u široj perspektivi približava Novi Sad i Temišvar, gradove sa po više stotina hiljada stanovnika.
 
Fruškogorski koridor se gradi, kilavo, ali se gradi.
BG-ZR-NS se "planira", još kilavije, ali ima neke aktivnosti.
PŽ-Mačkat je u ćorsokaku. Ozbiljnom.
Diskutabilno je šta obuhvata veći broj stanovnika, ako Mačkat-Višegrad gledamo kao vezu za Sarajvo, neki bi rekli i Istanbul.
Sa Temišvarom treba spojiti Beograd preko Vršca i to je jedini pravac koji Rumunija razmatra ka opciju, ništa Crnja 1 i 2 i sl.
Još bih dodao da je obilaznica BG iber ales, ali je ključni deo pri kraju, ostaje sektor C koji bi se dopunio sa prethodnom sentencom.
 
Србији је сваки АП и брзи пут који се напарави преко потребан. Тек о поправци регионалних путева има шта да се прича. По мени је туга да уместо да пратимо наставак радова којих практично и нема, одржавамо тему живом са разноразним догодовштинама широм Србије. Одавно нема никаквог извештаја са дела Сурчин-НБг. Део према блоковима није ни такнут. После Сркијевог снимка, јасно је да сем делова од Паковраћа до тунела такође ништа није такнуто. Занимљиво ми је да мостови на Сави одлично напредују, један је готов а и други ће бити до краја августа. Онда видиш да траса до њих неће бити готова бар још годину дана, чудна динамика у најмању руку!
 
Ergo "subjektivni osećaj" me nije prevario...
Za razliku od MK gde te svako malo iseče neki šleper, ovde mi je za vikend i delovalo da je "laganica".
Elem skinuo sam mrak sa A2 na Preljina-Pakovraće, nije baš pista, ali nije ni za odstrel, korektno za sada, osim spojnica na mostovima, to numemo.
Mislim da je ograničenje od 80 u tunelu Trbušani zločin, nema nijednog razloga da ne bude bar 100.
Da ne zaboravim da izmantram da je nacionalni prioritet #1 u niskogradnji Srbije nastavak od PŽ do Mačkata.
Tek pri četvrtom prolasku primetio sam da je tunel Trbušani znatno viši od ostalih tunela :D Takođe tek tada sam i primetio ograničenje :p

Poslednja dilatacija pred naplatnu rampu je kao na Pančevcu, nova a stara 30 godina.
 
...

Treća stvar, mislim da svi pomalo imamo nerealna očekivanja. Gradjevinski projekti su zaista složeni projekti na kojima rade stotine, nekada i hiljade ljudi. Uključuju dosta planiranja, nepredvidjenih okolnosti, podizvodjača, podložni su raznim uticajima (korona, transport, cene...).
...
Нису та нереална очекивња са неба пала, већ су производ маркетинга АВ и остатка владајуће екипе, и управо је то разлог већине критика. Кад се већ тај маркетинг лажи користи у предизборне сврхе, ми треба да се потрудимо да им покажемо да нисмо баш толике овце. Са осталим што си писао се апсолутно слажем.
 
Србији је сваки АП и брзи пут који се напарави преко потребан. Тек о поправци регионалних путева има шта да се прича.

Svaki nov i svaki rekonstruisan stari je veliki plus.
Srbiji su preko potrebni putevi do Požege i sektor B obilaznice, kao i AP kroz BG i treća traka do Malog Požarevca. Sve ostalo nije kritično.
Ova vlast je svuda zabola lopate, a logično, nema šanse da sve završe ni za 20 godina.
Žalosno je što će neke bitnije deonice ostati nezavršene.
 
Ne znam kako da vam rečem, ali da je Srbija više kao ova tema na BB, Pera ne bi ni morao da ide u policiju... sve bi bilo drugačije!

Sa većinom diskutanata se slažem 100% i oko prioriteta i oko uzroka i oko manifestacije problema. Jedino što mene ne teši kako i na zapadu ima gluposti, naravno da ima (i ja bih svašta nešto mogao da dodam), ali to nije relevantno. Srbija je dovoljno mala da uz malo marljivosti, pameti i učenja, te mnogo manje iluzija, napravimo polako od nje sasvim pristojno mesto za život.
 
I ja se slažem da svugde ima propusta i kašnjenja ali ona nisu deo"folklora" već se jednostavno dogode na nekim projektima. Verujem da više projekata ide svojim pravim tokom u od onih koji kasne. Takođe postoji i odgovornost ako neki projekat kasni, to znam na svojoj koži jer i ja radim za Nemce.

Ja uvek povlačim paralelu, kako smo 99te napravili gomilu mostova u državi razorenoj ratom i sankcijama u rekordnom roku. "Varadinski" most napravljen za 100 dana a recimo 4 puta duže je trajalo slaganje kocki na Trgu Republike.
 
Ova vlast je svuda zabola lopate, a logično, nema šanse da sve završe ni za 20 godina.
Žalosno je što će neke bitnije deonice ostati nezavršene.

E bar da su zaboli. Od onih 1000km puteva koje "grade", pola je bila izborna reciklirana sala. To se posebno odnosi na BG-ZR-NS i Sombor - Kikinda, pa i na Pozega - Kotroman cija je gradnja bila najavljena za ovu godinu. Mada, da li bi bilo lakse da su kao poceli "radove" iako znamo da zapravo nista ne bi radili, kao kod Sjenice?
 
Kakvo je radno vreme građevinaca na ovom autoputu? U zadnjih mesec dana 8 puta sam prolazio kroz Pakovraće i ni jednom nisam video da se nešto radi. Subjektivni utisak je da im je radno vreme ko u državnoj firmi, do 14h. Čini mi se da su ranije radili u više smena, čak i vikendima.
 
Kako smo se smorili na temi.... uhhhhh

Ima li neko info kad pocinju petlju u Konjevicima ili kako se zove onaj deo vec? Koliko mi se cini Moravski je stigao, kada li ce petlju? Ne znam za koliko ce put biti gotov, ali dobro gruvaju
 
Tema moze slobodno da se "zamrzne" na period od pola godine. Ocigledno da kombinacija preambicioznih obecanja (da se izrazim politicki korektno) i novonastala kriza uticu na to da ce se projekat do Pozege prolongirati vise nego sto su i pesimisti ocekivali.
Molim bilo koga ko ima uvid o radovima u tunelima da podeli to sa nama da znamo radi li se bar tamo ista, obzirom da na otvorenoj trasi nema nicega.
 
Vrh