Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Znam, sledeće 2

Misliš, sledeće 2 nedelje (godine) su ključne? :)
Ja sam mislio na medijsku pažnju koja se poklanja sada recimo Covid-u (neuporedivo se manje izveštava nego pre 10 dana).
Generalno se nalazimo u eri dezinformacija u svakom pogledu :confused:
😀
Nisam mislio na to, ali korona priča trenutno nije medijski zanimljiva jer nema senzacionalnih događaja i bombastičnih brojki.
U Ukrajini je zato vrlo bombastično, i bukvalno.
A da tako bude i kod nas stara se predsednik tim predizbornim patkama. Kakav crni septembar, čak ni sledeće godine, posebno ako se ova ratna priča zakomplikuje globalno.
Ne verujem da će se rat širiti, ali ekonomske posledice će se osećati, jer će doći do novog mešanja karata, a nama dve stolice ostaje ili da propadnemo između ili da pričepimo jaja.
 
greskom sam postavio I komentarisao na temi za Moravski koridor.

Evo najnoviji danasnji snimak koji vas demantuje. Fundiraju se sipovi u Pakovrace na produzetku vijadukta od petlja, pa navise. Radi se I betonski objecti ka tunelu. Kinezi dolaze od sledeceg Ponedeljka, mada sve bas sve rute idu preko Rusije, cak I one sa naj juznijih aerodroma iz Hong Konga ili Guangzoa, let ovo obidju sa severne strane Himalajski Plato, pa preko Rusije. Znam da Kinezi ne interesuju sankcije, ali ko zna kako ce se stvari razvijati. Ovaj deo do Pozege ce se zaista intnzivirati, a ono gore uz Goliju tu zaista sam sceptic. Srecno nam budjenje is zimskog sna.
Ako su za moskvu iz BG leteli preko turske i Gruzije, doleteće kineski radnici, makar preko Qatara.
I navaliti na posao

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Juče ranije putovao poslovno iz NV za BG. Pao manji, severni snežić putari spavaju zimskim snom, put od NV do UE neočišćen, ali bukvalno. Na spustu pored Čajetine vozila mile drugom, jer kočenjem izazivaju zanošenje (imam dobre zimske gume, a i ostali verovatno). Kasnije od PŽ sve ok, autoput uvek milina proći, već se navikoh na nešto jača tri sata vožnje. Inače "Veljina" magistrala preko Zlatibora ka PP puca polako po šavovima, što se posle ovako ozbiljne zime sve više uočava. Ne bih da bez veze ponovo pričam o temi čišćenja snega, ali ako ovako budu održavali budući autoput kod Duge Poljane biće veselo. Međutim s obzirom na novonastale nove ratne događaje ne moramo se sekirati. Neće taj put još dugo, dugo...
 
Што мислиш да неће још дуго овај путељак? Кинези још нису ушли у рат, а они то финансирају. Само криза са Тајваном може срећу да нам поквари.
 
Ma nemam pojma, rekao sam to onako, utisak neki. Ipak je ovaj rat napravio pometnju. Videćemo, da ne idem off topic.
 
Slucajno nabacah na jedan klip sa Informer portala, pa mi ova tabla zapala za oko.
Mozda jos nekome bude zanimljivo :)
1646236527735.png
 
Juče ranije putovao poslovno iz NV za BG. Pao manji, severni snežić putari spavaju zimskim snom, put od NV do UE neočišćen, ali bukvalno. Na spustu pored Čajetine vozila mile drugom, jer kočenjem izazivaju zanošenje (imam dobre zimske gume, a i ostali verovatno). Kasnije od PŽ sve ok, autoput uvek milina proći, već se navikoh na nešto jača tri sata vožnje. Inače "Veljina" magistrala preko Zlatibora ka PP puca polako po šavovima, što se posle ovako ozbiljne zime sve više uočava. Ne bih da bez veze ponovo pričam o temi čišćenja snega, ali ako ovako budu održavali budući autoput kod Duge Poljane biće veselo. Međutim s obzirom na novonastale nove ratne događaje ne moramo se sekirati. Neće taj put još dugo, dugo...
Ovaj deo Kokin Brod - Borova glava, sa ispravljenim krivinama je dosta dobar i dalje, onaj od Borove Glave - El Pasa, pa do kružnog toka i dalje do petlje za Taru je baš zreo za popravku, a ovo pored El Pasa je katastrofa. I ja sam sinoć išao, ali u suprotnom smeru, snega najviše na putu oko Nove Varoši.
 
Taj ispravljeni deo je pušten 2006 ako se ne varam...za planinski put se još i dobro drži ali bi bilo logično da nastave sa sređivanjem tog pravca sve do granice...
 
Drži se, drži ali polako puca. Da, tada (2006) je sređena deonica od Borove Glave do Brodareva, Evo i @dzokar je pojasnio.
 
Jeste pušteno 2006, ali to je 16 godina i vreme je za bar presvlačenje i saniranje nekoliko kritičnih mesta.
Od Kokinog Broda, kroz kanjon Zlošnice ka N. Varoši nešto kasnije urađena je instant rekonstrukcija umesto temeljne. Srezano je nekoliko kosina, ublaženo par krivina i presvučeno.
Od Varoši do Brodareva put je presvučen nešto ranije, početkom veka. Borova glava - Jokina ćuprija (nova trasa prek Vodica) urađena je početkom devedesetih, za neke Miloševićeve izbore puštena, a ne baš kvalitetno asfaltirana, pa je do sada u nekoliko navrata krpljena presvlačenjem većih ili manjih deonica. Poslednji put prošlog leta.
Od Jokine ćuprije do Zl put je u solidnom stanju zahvaljujući izuzetno masnom asfaltu. Dobro bi došlo ispravljanje nekoliko manjih krivina i proširivanje useka, jer su zbog kratkih pravaca česte nesreće.
Od Zl do Sušice, sa izuzetkom tunela i mosta na Čolovića brdu (kod parnog valjka) put nije ozbiljnije rađen otkako je urađen početkom osamdesetih. Menjan je habajući slov na pojwdinim deonicama gde su kamioni napravili kolotrage i oštetili asfalt kočenjem ili grebanjem lancima. Tu bi trebalo da se uradi temeljna rekonstrukcija, ali bojim se da će to sačekati neka bolja vremena. Idealno bi bilo kada bi ta deonica dobila još jednu traku i tako sprečile kolone, ali i rizična preticanja i česti sudari u zajedničkoj srednjoj. Ta deonica od 7km odnela je za 36-7 godina koliko se koristi bar pedestak života koliko pamtim, ako ne računamo one na raskrsnici gde je sada kružni tok.
Potrebni su nam autoputevi, potrebni brzi putevi, preko potreban novi pzt so Mačkata, ali ne smeju se zanemarivati ni magistralni, a ni regionalni. I oni su državni, i oni su važni i lokalno i na nivou cele zemlje. Ali, ne donose toliko političkih poena, jer oni već postoje.
Sa ono što je bačeno para na duplu rekonstrukciju Ovčar Banja - Užice pre par godina, (negde je i tri puta rađeno) mogla se lepo srediti i ta deonica da prestane da bude svakodnevni izvor materijala crnih hronika. Setite se samo ministarakog audija u kanalu i dečaka iz f500 koga srećom ne ubiše, ali na pravdi boga optužiše da je kriv.
 
Sinoć na N1 videh prilog o (ne)radu na putu od GM do Takova kao pristupnoj saobraćajnici autoputu od GM i Kg. Radove lično otvorio No1, rok sredina sledeće godine, kažu eksproprisano 97%.
A radova, radnika i mašina nigde, samo se vidi ono što je razrovano za potrebe otvaranja.
I, evo već danas, reakcija:
 
Ja se tek danas upisah na novi deo autoputa, zadnje vreme me put nosi samo na K10. Danasnji presek iz mog ugla:

-Glinena standard loša, u smeru ka BG postavljena signalizacija u zaustavnoj traci, nisam primetio da se nešto radi.
-Odmah posle loše deonice glinene bager u zaustavnoj traci ka ČA, sanira "obalu u zelenom pojasu". Velike pukotine u zemlji, kao da kliza ka putu.
-Tunel Dići, radovi. Koliko sam uspeo da vidim majstori su nosili hidrant (?!). Jedan digitalni znak otpao, visi na kablu.
-Na najnovijoj deonici nisam primetio da je asfalt grublji nego što bi trebalo ali sam primetio dilatacije koje kao da su stare 20 godina i šahtove u tunelu koji su nivelisani posle habajućeg sloja asfalta pa oko njih ima zakrpa u stilu "lokalni JKP iz Priboja popravlja šahtu za 5 minuta na nekategorisanom putu". Na odmorištu koje još nije završeno bilo je radnika.
Dimenziju naplatne rampe Pakovraće neću komentarisati.
-Subjektivni osećaj je da je deonica koju su radili Azeri od Dića do Preljine najboljeg kvaliteta.
Sa druge strane pravi je šok pojaviti se u Pakovraću a ne videti Čačak :D Zbog same važnosti ove obilaznice jako mi je krivo što je izvedena sa toliko fušeraja. Prolazno vreme. Autokomanda - Pakovraće manje od dva sata normalne vožnje.

Više puta sam pominjao da ovaj autput pored generisanja saobraćaja proporcionalno generiše budale i vozače koji pre ovog autoputa nisu vozili dalje od svog bloka, naselja, sela. Guzve na putu ka Zlatiboru nije bilo mnogo ali su pojedini vozaci toliko prestravljeni tim krivinama da evo ne znam.... Uz Zlatibor je par vozača napravilo toliku kolonu jer su brzom trakom vozili 40kmh, paralelno sa kamionom. Pa ne smeju da završe obilaženje kroz tunel iako su dve trake, pa naglo zakoče, pa ubrzaju..... Taman se jedan dozove pameti i vrati u traku, eto ga drugi uleće 30 ispred tebe, i ne namerava da ubrza... Kasnije ka Kokinom Brodu koče u krivinama da moram u drugu da vratim a realno bi uleteo 60 bez kočenja....

Par slicica sa rampe koliko je moguce za volanom, i jedna zimska sa Borove Glave
IMG_20220304_114647.jpgIMG_20220304_114644.jpgIMG_20220304_114658.jpgIMG_20220304_114627.jpgIMG_20220304_131621.jpg
 
Posle prvobitne euforije, vreme je da se malo analizira trasa. Evo mog vidjenja trase od npr. Autokomanda do Pakovrace. Svrha je poboljsanje ali i nauk za buduce trase.
- Nedostaje bar jedna traka od Arene do odvajanja ka Novom Sadu i Milosu Velikom. Nemam dovoljan recnik ruznih reci za onog ko dozvoli pumpu iza Sava Centraa i onog ko isplanira/isprojektova/odobri paralelnu dzadu koja se sad gradi toliko blizu autoputa, na delu od Zmaja ka negde blizu odvajanja za aerodrom. Time se definitivno uneredjuje sansa da se u buducnosti doda traka-dve autoputa u pravcu ka Novom Sadu / Milosu Velikom. Ocito je da vec sada 2 trake od aerodroma do grada nisu dovoljne.
- Odvajanje ka Novosadskom autoputu i Milosu Velikom treba uraditi kako bog zapoveda. Onaj uski krivudavi puteljak sa ofarbanim, pa obrisanim, pa ispravljenim belim linijama nije ok. Takodje neki dodatni znak da je odvajanje za Milosa Velikog ispod mosta, a ne pre mosta, bi pomogao ljudima koji tuda ne idu cesto. Vec sam vidjao ljude koji se vracaju u rikverc jer su verovatno promasili skretanje.
- Odvajanje ka Surcinu, postaje usko grlo, koje je vrlo opasno. Nekoliko puta mi se desilo da dve desne trake stoje zatrpane sleperima jer je protok vozila skoro zaustavljen ka Surcinu, posto je tamo prelazak sa autoputa na seosku dzadu. Kako je projektant to zamislio - samo je spojio autoput gde je ogranicenje 130 km/h pa naglo usporenje na izlaznoj krivini sa autoputa na 40-50km/h, pa stajanje do prodju vozila koja idu putem sa prvenstvom prolaza i sve to u manje od 100m. Bravo!?
- Prerano je postavljen znak za postepeno smanjenje brzine, pa predugo traje voznja nizom brzinom (ispod maksimalno dozvoljene) pre naplatne rampe i svih tunela, sto za posledicu ima da ta ogranicenja brzine maltene niko ne postuje. Uostalom sa 130 km/h se smanjuje na 80 km/h koliko je uglavnom dozvoljeno na ovim tunelima. Ipak je kraci zaustavni put sa 130km/h na 80km/h nego sa 130km/h na 0km/h.
- Zasto u svim tunelima nije ogranicenje 100km/h?
- Radijusi krivina bi mogli biti veci, posto je na njima nagli prelaz sa visih brzina na nize, sto za posledicu moze imati nagomilavanje vozila i lancane sudare. Takodje bi i padove ka centru radijusa mogli malo korigovati.
- Nedostaju barijere koje bi sprecile zaslepljivanje vozaca dugim svetlima vozila iz suprotnog smera.
- Ne bi bilo lose i razmisliti od osvetljenju celokupne trase autoputa. Ipak je XXI vek, sve je to vec poznato: obnovljivi izvori energije, upravljanje jacinom svetla, prigusivanje svetla kad nije potrebno itd.
- Nedovoljan broj znakova ogranicenja brzine. Nije bas jasno gde je ogranicenje 130 a gde 120.
- Sramota je da nema vise infoportala iznad puta, a da na postojecim infoportalima nema korisnih informacija kao sto su one koje se odnose na trenutne vremenske uslove, upozorenje na maglu, na led, na nagomilavanje vozila, na udese, zasto ne prikazati na njima i dinamicko ogranicenje brzine u skladu sa vremenskim uslovima, prikazivanje trenutne temperature i slicno. Ono ogranicenje od 60km/h za vreme padavina je samo zastita od odgovornosti putara, jer kad neko neiskusan uleti velikom brzinom u krivinu u kojoj je magla/kisa/sneg, nece se dobro provesti.
- Primetio sam pre desetak dana da se od ispucalog asfalta, posebno u desnoj traci, otvaraju rupe, ima nekih neravnina koje ce vrlo brzo prerasti u kolotrage. Zasto se ne angazuju izvodjaci da ovo poprave u garantnom roku? Od Preljine do Pakovraca automobil poskakuje, cesljevi su kao stepenici, a sahtovi kao ostrva. Kako kad je to sad "ispod cekica"?
- Naplatne rampe su toliko male i kratke, a trake sa ENP nemaju prednost pri prilasku naplatnoj rampi i napustanju iste. Naplatna na Pakovraci je u tom smislu ocajna. Uglavnom je ovo vec komentarisano. Raduje me samo sto ce ovaj problem zastareti jer ocekujem uskoro naplatu elektronskim vinjetama (svuda je to u svetu, pa mora i kod nas da krene, posebno kad narede "nasi zapadni prijatelji")
- U duzim tunelima trebaju biti vidno obelezena najkraca razdaljina do izlaska iz tunela. Pomaze kod zastoja i nesreca u tunelima.
- Zasto se odmorista ne daju koncesijom nekom restoranu/pumpi/maloprodajnom lancu kako bi se smanjili troskovi odrzavanja, a poboljsao kvalitet i zaradilo nesto sta moze u nelopovskom okruzenju da smanji troskove putarine?
- Iako je privremeno resenje, na izlazu iz Pakovraca ka Cacku je nepregledno ukljucenje na kruzni put, bez dovoljno znakova upozorenja. Takodje nedostaje jace osvetljenje i duze osvetljenje na izlazu iz Pakovraca, zatim ka Cacku, ka Ovcarsko-Kablarskoj klisuri. Ovako, se direktno iz klisure izleti na kruzni tok. Ukljucenje na kruzni tok od strane klisure je takvo, da se dobro treba istegnuti preko levog ramena da se vide vozila koja su u kruznom toku.
-Buja tehnicka i vozacka nekultura. Koji dripac moze neko da bude da zauzme levu traku, nabode telefon i laganica krstari? Nit' da ga obidjes iz desne trake, a ablendovanje ne pomaze. Blinkeri su posebna prica. Pratio sam iz znatizelje nekih 10-tak minuta jednog usamljenog audija sa blinkerima koji je vozio je 200 km/h prosle nedelje. Normalno, ja sam posle toga nastavio "normalno" da vozim, a on je nastavio da divlja. Zuri, valjda da dobije udarnicku znacku na poslu. Zakljucak, ne vidim svrhu postojanja presretaca.
Nastavite i nastavice se.
 
Dali se ima kakva informacija o Kineskim radnicima. Dali su se vratili u Srbiju? Koliko cela ova situacija moze da napravi problem za njihovo vracanje.
 
Sve tačke su ti manje više na mestu osim...
- Ne bi bilo lose i razmisliti od osvetljenju celokupne trase autoputa. Ipak je XXI vek, sve je to vec poznato: obnovljivi izvori energije, upravljanje jacinom svetla, prigusivanje svetla kad nije potrebno itd.
... ovo je mislim nepotreban luksuz. Jedine zemlje gde sam video da se intenzivno osvetljavaju autoputevi / petlje su bile Belgija, Holandija i Srbija (oko petlji i čvorova), u svim ostalim zemljama gde sam vozio je bio mrkli mrak. Osvetliti samo delove oko čvorova i petlji kao što je već sada rešeno u Srbiji mislim da je sasvim dovoljno, svetla na putu kroz Belgiju noću sam lično doživeo kao malo naporna i napadna :)
 
Vrh