Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Još dve godine, pa kako god.
Kako objasniti srnama kad jedog dana bude ap do Mačkata, da na autoputu ne sme ispod 40km/h.
Screenshot_20220223-094250.jpg
 
Smislena priča, bar ovaj deo iz tunela.
Kad se rade geološka ispitivanja terena, da lu se buši do nivoa tunela, da li se može znati na šta će se zaista naići u dubini. Sa lučanske strane Munjinog brda, u selu Krstac, vidi se određena količina deponovanog iskopanog materijala - crno, komadi do 20-30cm pomešani sa sitnim materijalom... Sa distance od nekoliko desetina metara izgleda kao mokar pljevaljski ugalj. Čak neki komadi imaju i onaj sjaj poput uglja.
 
ali recenica iz priloga "Ova tajnovita planina skriva mnoge nepoznanice" - Ne bi bila tajnovita niti puna nepoznanica da su uradjena adekvatna ispitivanja. Sa druge strane austrijski metod gradnje tunela se i hvali time sto je prilagodljiv cestim promenama geoloskih i geotehnickih uslova. Cim su krenuli sa ovom alibi pricom ovoliko daleko od roka ne verujem da ce ovo biti gotovo pre 2024. Malo je vec dosadna ova prica sa izvodjacima zadnjih 10 godina, imaju svu mogucu tehnologiju, novac, prakticno sami rade projektovanje, za tunele ne mogu da se vade na sporost drzave jer nema eksproprijacije, a i dalje ne mogu da ispostuju rok koji su sami odredili?! Neozbiljno krajnje.
 
Stalno grdim staru majku sto kad prebacuje na ovu tv, kad iz druge sobe cujem pominju tunele. Eto i corava koka ponekad ubode, pa i ona🙄

Odličan je prilog, dobili smo i nove informacije.

1. Toma Mona reče da za mesec, dva kreće početak radova od Duge Poljane do Požege

2. U obe tunelske cevi (tunel Laz) iskopano je skoro 60%. Izgleda da su za samo dva dana iskopali 20% tunela, što je fenomenalni rezultat.

3. Ovaj podizvođač što betonira reče da pored betona za tunele prave i beton za trasu kod mesta Negrišori
 
Iznad teksta vesti je onaj Gvozden. Kada je bio na otvaranju do Pakovraca, njegovo izvestavanje dok je vozio kola je izgledalo otprilike ovako: evo... ovo je autoput... ovo je sad most...tamo u daljini su brda... ovde pored su staklenici... u staklenicima se moze gajiti paradajiz... ovo je tunel... Ako se minut spremao za reportazu da je nesto od podataka procitao, bilo bi previse.

Ovaj nazovi novinar nema ni elementarno znanje a kamoli o tome da bude novinar
ja sam odgledao jedno njegovo uključenje kada je krenulo kopanje na tunelima Laz i Munjino brdo i od tada on za mene više ne postoji.
Mogao bih i ja tako da pričam nekoliko minuta u programu i da se izlupam za medalju i da nema veze sa životom ali izgleda da je takav mentalni sklop izuzetno tražen u poslednjih 10-tak godina na ovim prostorima.
 
@Plecko kada se jednom dodje do Duge Poljane, preostali deo do granice sa CG u mestu Boljari, je savrsene i konfiguracije i morfologije. Da bi bolje razumeo idealno je uporediti Ravne kotare u Dalmaciji, naravno sa potpuno drugacijim klimatskim uslovima.
Dakle to je prilicno blaga visoravan sa malim i blagim i vrtacama i brezuljcima koji se savrseno usecaju i od njih se pravi savrsena podloga idealna za obradu bilo kog profila i useka i nasipa. Nece biti potrebna izgradnja nikakvih mostova, tunela, vijadukta ili bilo kojih tezih objekata. Kratko receno naj zahvalniji moguci teren, bolji i od bilo koje ravnice.
Ono sto ce biti tantalove muke je potez od Medjurecja iznad Ivanjice, pa upravo do pred izlaz u Pestersku visorava, do pred Dugu Poljanu. Tih trideset sedam osm km je zaista izazov. To ce biti cak i gore nego onih 41km u Cg. Iako je konfiguracija mnogo blaza i pristupacnija od one u u Cg. Tu nazalost nema ili vrlo malo ima "tvrdih" stena, ni krecnjaka ni vulkanskih stena. Uglavnom su to laporac i drugi meksi nanosi koji su vrlo vrlo nezahvalni za probijanje u tunelima jer se obrusavaju. Iako se na usecima lako probijaju i uklanjaju, svuda redom se moraju praviti masivni potporni zidovi. A ceo ovaj potez ce biti od brojnih tunela, mostova i useka.
E sad nesto sto se niko nece sloziti na forumu sa mojim misljenjem.
PESTER NIJE SINONIM ZA SNEG! PESTER JE SINONIM ZA MRAZ!
Kao covek koji je odrastao u planinskom kraju znam dobro sta kazem. Na obliznjoj Goliji padaju enormne kolicine snega, ali ima i mnogo mnogo drugih predela u Srbiji gde pada ako ne vise, a onda ni mikron manje snega od Pestera.
Pravi izazov je uveliko skracena gradjevinska sezona jer su zimi meseci i meseci ispod nule, gotovo neupotrebljivi za vecinu gradjevinskih radova. No kad se jednom izgradi trasa moje licno misljenje da ce odrzavanje u zimskim mesecima biti mnogo jednostavnija nego sto se to do sada ovde na forumu predstavljalo i pisalo. Naravno da ce svake zime biti dana sa vejavicom, obimnim padavinama jednom recju uzasnim nevremenom. Zima traje 90 dana ali mi planinci savrseno dobro znamo da takvih dana ne bude nikad vise od cetri pet godisnje i da to potraje dan ili eventualno dva. Takvi snegovi su mnogo veci problem za primorce ili vojvodjane a normalna stvar za nas.
I na Zlatiboru se to periodicno jednom ili dva puta desava svake zime, sa gotovo identicnom kolicinom snega ali su temperature mnogo mnogo nize i dugotrajnije na Pesteri. Mali broj predpostavljam od vas je isao preko Pesteri, ali mnogo od vas je putovalo preko cuvenog mosta na Tari u mom kraju. E pa kad se iz Pljevalja popnete na onu visoravan preko Kosanice na kojoj je nedavno izmereno rekordnih -33,2c iako je merna stanica instalirana tek pre dve godine, nalazite se na ~1200m nadmorske i na tom prostoru je mikroklima gotovo identicna Pesteri i znam da magistrala nikad nikad nije bila ne ociscena i ne prohodna duze od jednog dana. A videli ste snegobrane od nameta pored puta gde celu zimu se cuje kako zvizdi ledeni povetarac. Licno sam dozivljavao snezne oluje gde se prst pred okom ne vidi. Nekoliko sati i prodje. Ja se sve salim da je to sto mi tu u zaseoku zivi sama tasta ili punica kako bi rekli u mom kraju, pa "djavo" stalno u selu!😀
I za kraj ono sto me najvise muci je "gutanje zabe" od 1,5 milijardi zbog koje se ovako dugo odlaze potpisivanje ugovora sa Kinezima. Nije lako, ali se nadam da ce se i to konacno desiti jer ova geopoliticka desavanja, uopste ne idu na ruku.
Eto Plecko, druze moj, pokusao sam ukratko, a ako bog da pa se vratim letos tamo gde mi srcu najmilije bice i koja reportaza sa ovih terena. Pozdrav!
 
Ма лепо дати земљу на Пештеру мафијашима. Изградиће га грђе од Врачара, ефекат топлотног острва и зграде све по 15 спратова једна до друге, снег не може ни доћи до аутопута, проблем решен сви срећни :dil:
 
Krcane, uz sve poštovanje tvoje struke, znanja i i akustva, ne bih se složio za klimatsko poređenje Kosanice i Pešteri.
Imaju približnu visinu i između njih skoro da nwma prepreka i moguće je da strujanja sa Pešteri dobace i do tog prostora. Na Pešterskoj visoravni jesu mrazevi, ali veliki snegovi su karakteristični za kraj zime, za ovo doba godine. Blizina Prokletija i ostalih planina preko 2000m izaziva takve ekstreme. Putujem često na obe strane, u svim dobima godine i znam šta se događa. Isto tako, Pešter doživljava česte promene vremena u jako kratkom vremenu. Ne kažem da je nemoguće održavati put tuda, ali će tražiti izuzetnu pažnju u održavanju, ali i svih vozača koji ga budu koristili, naročito na polju pripremanja vozila. Videli smo ove zime i veliki lančani sudar i izletanja niza vozila na kratkoj deonici u Sremu ove zime u dva navrata. A sve to, ponajviše, zbog nespremnosti i neukosti naših vozača za vožnju u izmenjenim okolnostima. Kako kos nas upravljač puta reaguje: tamo gde postoji na displejima spusti brzinu. I tu se sve završi. Eto, imate tačke, imate znakove, gledajte ih i ko vas....
Kao što si rekao, brđani nemaju takve probleme, jer znaju i poštuju ekstremne uslove.
Ali, da ne uvodimo ovu priču ponovo, mada to periodično radimo, sačekaćemo.
AKo je suditi po tome kako se ovih nekoliko zima održava suvoborska deonica Ljig - Preljina gde se čisti samo jedna traka, da se kasni sa izlaskom vozila, prosto moramo da se plašimo. Sreća je što upravo tih nekoliko zima prethodnih otkad radi put, nije bilo previše snežno. I dovoljno je da se nađe samo jedna bu**** koja će da kaže da njegov auto i on mogu mnogo više od ostalih, od kojih se većina previše prepala, i da krene u preticanje levom neočišćenom trakom. To je već mnogo puta viđeno na Zlatiborskom putu.
Do pre nekoliko godina taj put bio je u isključivoj nadležnosti firme koja ga je održavala. I oni su izlazili na dve trake sa dva kamiona sinhrono, gde je desni imao i dodatni raonik sa strane. Sada o izlasku vozila odlučuje nekakav OC u Bgd i onda se naravno kasni i štedi. Srednja postane zavejana i redovno se poneko izvrti na njoj, usput praveći veći ili manji karambol.
Bojim se da se jednom kad put bude napravljen, ne desi situacija kao u CG, tek kad završe, ne sete da im treba i služba i oprema za održavanje. A ono u ovom slučaju mora biti mnogo ozbiljnije i organizovanije nego bilo gde u Srbiji.
 
PESTER NIJE SINONIM ZA SNEG! PESTER JE SINONIM ZA MRAZ!
Potpisujem i slazem se u potpunosti :)
Sinonim za sneg je recimo put Golijska reka - Odvracenica gde su smetovi pocetkom februara bili i po 2-3 m. Put je bio neprohodan po nekoliko dana.
Ali moram se sloziti i sa @branik-om, putari stvarno traljavo odrzavaju i ove deonice koje su dosta pristupacnije i laganije (npr. Ljig Preljina). Da li stede resurse, rizlu, so, gorivo, ne znam sta je...
Bilo bi lepo da neko ko radi na odrzavanju puteva da ostavi komentar ovde, jer stvarno mi je neverovatno da je toliko tesko ocistiti autoput (2 trake). O putevima na nekoj planini i da ne govorimo...
 
Мислим да није трагедија да у пар наврата током зиме на краћи период буде затворена нека деоница АП. До трагедије може доћи ако у тим периодима неко остане заглављен тамо на -30. Стога се мора осмислити стратегија детектовања проблема на путу, упозоравања и правовременог затварања, и наравно спашавања у случају да упозорење ипак закасни. С обзиром на нашу праксу и традицију нисам ни у тој сфери превише оптимистичан, али да сачекамо и доживомо да видимо како ће то функционисати.
 
Једна посвећена, ефикасна, перфекционистичка служба одржавања то може врло лако да одради. Проблем је што је подљудски канцер зван јавни сектор, и том сектору блиски (лажне "приватне" фирме) егзистенцијално против тога јер би уствари били корисни по народ и државу.
 
Ko doživi pričaće,po meni napraviti umesto jedne baze na primer tri baze sa čistačima.Te baze moraju struju i agregat i moraju imati dve veće tople prostorije u koje se mogu smestiti zavejani putnici.Info sistem displeja tu takodje može dosta pomoći,takodje ova ograda zvučna treba postojati.Sistem javljanja i obaveštavanja će do tada biti na 5g tehnologiji bez potrebe za kablovima osim strujnim.Kada se desi zastoj,sistem detektuje ček pointe i prati protok ,ako se u zadatom vremenu i toleranciji ne pojave vozila na sledećem ček pointu automatski pali alarm...Do tada će automatika zatvoriti put recimo u zoni tunela ili tih putarskih baza, javiti centru broj vozila za koja se zna da su se kretala u toj zoni ,njihovu lokaciju takodje jer od 2024 sva vozila u EU moraju imati SOS gps odasiljac.I tako mislim da ne treba previše brinuti o nečemu što će biti tek za 10 godina.
 
Poslednja izmena:
Tvrdi da autoput kad se zavrsi do crne gore imace toliko protok vozila u letnjem periodu (mislim na nekih 8,9 meseci) da u zimskom (ona 3,4 meseca) nece morati ni da radi i imace zaradu za odrzavanje i da ostane putevima srbije za dalji razvoj puteva, naravno gde je moguce ostaviti ga u funkciji gde nije zatvoriti na tih par dana dok se ne ocisti i ne stabilizuje vreme i ono najbitnije smanji ce broj saobracajnih nesreca.
 
Ono sto ce biti tantalove muke je potez od Medjurecja iznad Ivanjice, pa upravo do pred izlaz u Pestersku visorava, do pred Dugu Poljanu. Tih trideset sedam osm km je zaista izazov. To ce biti cak i gore nego onih 41km u Cg. Iako je konfiguracija mnogo blaza i pristupacnija od one u u Cg. Tu nazalost nema ili vrlo malo ima "tvrdih" stena, ni krecnjaka ni vulkanskih stena. Uglavnom su to laporac i drugi meksi nanosi koji su vrlo vrlo nezahvalni za probijanje u tunelima jer se obrusavaju. Iako se na usecima lako probijaju i uklanjaju, svuda redom se moraju praviti masivni potporni zidovi. A ceo ovaj potez ce biti od brojnih tunela, mostova i useka.
Eto Plecko, druze moj, pokusao sam ukratko, a ako bog da pa se vratim letos tamo gde mi srcu najmilije bice i koja reportaza sa ovih terena. Pozdrav!
Hvala Krki moj, napokon da se vratimo na temu, znači od Međurečja do Duge Poljane usecanje,bušenje itd...
 
Vrh