Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ево, сад још гомила људи ради од куће - је л` треба да ти сликам на шта личи аутопут на НБ? Прећи ћу га за сат времена, пешке, па могу да фотографишем. Хорор, у оба смера. А кад се сви врате у канцеларије? Страх од вируса ће нестати тек тако? Одрећи ће се кола? То ће сад да иде лакше него раније? Како да не.

Само треба сићи из облака и радити што се мора. Ни мање, ни више - него градити друмове.
 
U Beogradu se ne mogu znatno smanjiti gužva u saobraćaju zato što je Beograd arhitektnosni nepovratno uništen sa hipergradnjom stambenih i poslovnih objekata u saobraćajnim zonama sa propustnom moći od pre 50 godina. U široj zoni upropašćen je zadnjih godina hipergradnjom objekata bez ikakve studije i pravila, bez građevinske dozvole tako da imamo naselja sa desetinama hiljada ljudi u kojima nema ulice sa dve trake, zgrade bez parking mesta sagrađene do same ivice parcele, bez ikakve mogućnosti proširenja kolovoza.
Stvar koju će (pravilno projektovan) metro rešiti je da postoji izbor da se transportuješ sa jedne na drugu lokaciju bez ikavog uticaja drumskog saobraćaja. Ko ne želi da se odrekne udobnosti svog auta u korist brzog transporta uvek može da se vozi 60 umesto 15 minuta.
Ja sam vozač ali za transport u gradu većinom koristim GSP jer je svaka stanica autobusa bliža potencijalnoj lokaciji nego parking ili garaža.

Elem vratimo se temi :D
 
Poslednja izmena:
Мммм. све може да се реши испод земље, за кола као и за глупи метро.

А ово јесте тема, и то најдиректније, јер се овај аутопут гради зато што је на једном његовом крају - Београд. Ако је Београд недоступан - а биће - џаба и аутопут. Тако ће и бити, бојим се.
 
Као што сте лепо приметили, док се не уради АП од Радничке до Обреновца, слаба вајда. Не би био лош ни крак од Мељака...овако ће одједном на обилазници бити огроман саобраћај у шпицевима. Нбг једноставно има превише семафора. Свакако је сада много лакше, међутим АП генерише саобраћај повећавајући доступност. Видећемо ускоро за годину до годину и по, колико ће обилазница бити оптерећена локалним саобраћајем, а ја сматрам да у шпицевима хоће и то озбиљно. Што каже Крцан и Земљани на Пештери је у току предизборни маркетинг!
 
Pa Beogradu fali jedna normalna i funkcionalna obilaznica, i to već decenijama.
Tako da bez obilaznice, i bez unutrašnjeg i spoljašnjeg prstena naravno da je haos i biće haos.
 
Ma ljudi, ne teram ja nikoga ni na šta. Ovde je naprosto zdrav razum. U gradu kao što je Beograd, gde je sve zbijeno u prečniku od 16km jenostavno fizički nema mesta za toliki broj automobila. Rešenje je da se ide pod zemlju. To nema veze da li neko voli nešto ili ne voli. Evo npr. u New Yourku, na Menhetnu radi nekoliko miliona ljudi. Da li svi oni mogu da dođu kolima i parkiraju ? Koliko traka treba da svi oni dođu na posao u 9h, parkiraju i vrate se kući u 17h? I da, možete doći kolima na Menhetn. Samo važi zakon ponude i potražnje. Ako imate sreću da nađete parking, ima jako skupo da ga platite a momku koji vam istera kola morate dati 10ak USD napojnice ;).
Čikago je npr. kontra u odnosu na NY. Tamo je manja gustina naseljenosti i niža spratnost. Zato imate naselja i po 60km od centra grada a i dalje je sve to spojen grad. Bukvalno se vozite 60km kroz naselje. Ko je bio zna o čemu pričam. Tu su sve autoputevi. Tu nema smisla ni autobuski prevoz. Tu se u prodavnicu ide kolima jer je najbliža npr 20minuta hoda. To je skroz drugi koncept.
Metro nema veze sa vozom do Čačka, niti su to uporedive stvari. Sigurno je bolje ići kolima neko železnicom do susednog grada ili vikendice na Tari :).
I još nešto, zaboravljate decu i đake. I oni treba da imaji mogućnost brzog i lako prebacivanja sa jednog kraja grada na drugi. Ne mogu svi sesti u kola i prevesti se.
Možda se i izgrade ogromne garaže po BG ali će parking biti skup. (zamislite koliko košta da neko ozida takvu garažu pa da m se povrati investicija) Ako ima ljudi da plate 30e/satu, poveća se na 50e/satu. Niko nikog ne ograničava niti prisiljava. U NY ko ima para može i helikopterom na zgradu da sleti. Ne zeza se kolima i sa gužvom. Odoh u off.

Ne kaže,m ja da ne traba praviti tangente i prstenove. Sve to treba. Ali to neće rešiti problem gužvi sve dok jedan deo ljudi ne ostavi kola kući i izabere drugi način prevoza.
I za BG bi pravo rešenje bilo , ogromni parkinzi na obodu grada i svim pravcima povezani metroom. Za one koji dolaze kolima na posao, da se ne zavlače u grad nego ostave kola i prevezu se jedan deo metroom.
 
Poslednja izmena:
@ZAK postoji i ekonomski i ekološki aspekt smanjenja automobila u centru. Za 89 dinara možeš da se prevezeš od Mirijeva do Ledina prevozom ili Mostara do Sava centra autom ako je špic......
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ZAK
Nama je Central business district na Novom Beogradu, a ne na nekakvom Menhetnu: ima mesta za kvalitetan površinski prevoz, a CBD je opslužen i železničkom prugom - izgledne su efikasne linije BG voza ka Vračaru, Zvezdari, Karaburmi, levoj obali Dunava, Gornjem Zemunu, Aerodromu NT, Surčinu... Rakovici, Železniku. Čak će i glavni hab putničkog saobraćaja, pa čak i prigradskih autobusa, biti baš tu. To je sve dovoljno, a kuknjava da se ne može bez nekog dodatnog metroa je obična razmaženost. Takođe, živim usred CBD-a i lako parkiram, do 100 metara od kuće. Baš ko na Menhetnu, a?! Ne zezajte. Problemi su preuveličani - treba samo proširiti autoput i doraditi ulice da idu efikasnije i javni prevoz i tramvaj, glede Novog Beograda.

U istorijskom centru nema nikakvog ozbiljnog problema sa gužvama - nije nikakav veći problem parkirati u garažama u centru i po skromnoj ceni. To je sve smešno. Organizovan javni prevoz na tom području postoji od 19. veka i služi svrsi - jedino ako ga neko namerno ne osakati, da bi gradio kanalizaciju za ljude. Samo treba pripomoći Terazijskom tunelu jednim skromnim tunelom za javni prevoz.

Nema nijednog grada da ga je od gužvi spasao park&ride. Baš će neko ko ide Milošem iz Užica u Borču da parkira u garaži na Čukarici.

Hvala Bogu, pa će usled vanrednog stanja u svetu propasti ideja o beogradskom metrou. Valjda se nikad toliko naših para - red veličine 10 milijardi evra, da li smo pri zdravoj pameti, pijani ili drogirani da o tome i razmišljamo?! - neće trošiti na takvu glupost. Kad budemo pametniji, nešto normalnije ćemo već napraviti, i za 5 puta manje para.
 
Poslednja izmena:
Posle petlje Ub ka Lajkovcu se na par mesta na zemlji pored puta pojavili odroni, nadam se da nije slično i za zemljom ispod puta.
Zak, ja nemam ništa protiv da ti plaćaš, ili Njujorčani, tvoja/vaša ideja je, ali ja ne bih da plaćam tuđe, za mene loše, ideje. Ti nemoj ići kolima po gradu i ok, nek drugi koji žele idu, i svi sretni.
 
Mi se sad ponašamo kao čovek koji je skočio sa 100. sprata zgrade. Kad je na 90 spratu, kaže pa ovo i nije strašno skočiti. Još se ništa nije desilo. Kad je na 50 spratu, opet kaže još se nije ništa desilo, ovo i nije strašno ali u jednom trenutku će pasti na zemlju a tad će biti kasno da nešto preduzme.
Ja pamtim "gužve" u BG od pre 20g, pre 15g, pre 10g, pre 5g i sad. Previše automobila, previše učesnika u saobraćaju, veća verovatnoća da se desi neki problem. Evo sad, npr kad se samo dvojica "čuknu" na autoputu (6 traka, oni su blokirali samo jednu), to toliko uspori saobraćaj da se sve "zacrveni" na Google. Poveća se vreme putovanja, stresa i nervoze.
Novi Beograd, pirmer planske gradnje sa širokim bulevarima i ulicama. To je više izuzetak a ne pravilo na našim prostorima. Pogledajte samo koliko ima bulevara i širokih ulica po jedinici površine. Uporedite to sa Vračarom, Dušanovcem, Mirijevom. Svugde se zidaju zgrade, gde sad imate 2 auta po porodici a nedovoljno parking mesta. Možda na NBG ima još parkinga. Možda je tamo OK. Sačekajmo još koju godinu da se izgradi neka zgrada, da se napravi novi tržni centar u koji samo ulaze i izlaze automobili. Da se promeni urbanistički plan, pa se kaže: Šta će vam ovoliki park, dosta vam je pola a na drugu polovinu da se ozida kompleks zgrada. Doći će dan kada ćete po 30 min tražiti parking mesto. Pošto svi gledamo samo personalni interes, tako će nam i biti.
 
Nema nijednog grada da ga je od gužvi spasao park&ride. Baš će neko ko ide Milošem iz Užica u Borču da parkira u garaži na Čukarici.

Pogledati pod: Amsterdam.
Park&ride plus odlican sinski sistem(voz/metro/tramvaj) plus biciklisticke staze plus pametne raskrsnice.
Imas odlican video na temu kako su resili guzve, tako sto su sav nadzemni saobracaj podredili pesacima, biciklistima, tramvaju pa teko onda automobilima tim redosledom.
Efekat, bukvalno svima je bolje, pesacima i biciklistima jer su svi semafori podredjeni njima - raskrsnice imaju senzore i otvaraju zeleno svetlo u skladu sa vrstom vozila i brojem koji ceka na semaforu. Posredno, ispalo je bolje i vozacima automobila - tako sto ih je jednostavno manje na ulicama, i mada nemaju prioritet kod raskrsnica i cesto moraju da voze duzim putem nego ostali vidovi prevoza, manje se nerviraju, bezbedniji su i imaju vecu prohodnost jer nema guzvi.

Dakle, potrebno je odlicno planiranje, i potrebni su alternativni vidovi prevoza. Samo sirenjem ulica i forsiranjem automobila problem nece biti resen.
 
Да, да, ајде да питамо Карла, који је тамо живео, и он ће нам (разочарано) рећи да је Амстердам, ван центра - аутомобилски град. Као и цела Холандија, са мизерним уделом јавног превоза. Уосталом, ако неки град има мало подземног метроа, то је Амстердам. Ту се на њих треба угледати: ван старог центра (Нови Београд) аутомобилизација, у старом центру (као и до сада) доминантан јавни превоз, под земљу ништа - јер, ако је 10 пута богатија Холандија укопала тек понешто, онда ми о копању не треба ни да размишљамо. Масовним бициклизмом у Београду се не заносите - само би додатно упропастило саобраћај, због наопаке сезоналности: кад је највећа потражња за превозом, у децембру, бицикл у Београду не може да се вози, нема голфске струје, тада би нам улична мрежа оптимизована према бициклистима само заузимала користан простор и нервирала поштен свет својом глупошћу.

Уосталом, добро је да градимо аутопутеве, посебно овај, јер тако нећемо бити дуго у могућности да терамо инат и Београђанима и да им не развијамо путну мрежу: притисак ће бити превелики. И нека га.

Иначе, ево, пре пола сата паркирах пред кућом, у Миланковићевом булевару, током радног времена, одмах до оноликих пословних зграда, бесплатно, и било још једно место. Претходно два сата код Краун плазе платио 62 динара. И места колко хоћеш. Какав Менхетн, их ,ма лондонски Сити! Проблеми Београда су преувеличани.
 
Poslednja izmena:
Amsterdam nije automobilski grad ni van centra. Ne moram da pitam nikodga, ja zivim u njemu. Zasto bi bio kada ima ovakvu mrezu javnog prevoza. Ovako se resavaju guzve a ne samo dogradnjum ulica. Pri tom je njihova mreza autoputeva neuoprediva sa nasom. Dakle, ja nisam protiv autoputeva, UMPa, SMPa, apsolutno mislim da su neophodni, samo kazem da to nece resiti problem guzvi dok god deo ljudi ne predje na javni prevoz. (totalni offtopic, necu vise)


Amsterdam.png
 
Имамо и ми густу мрежу јавног превоза; треба додати покоју жуту траку, убрзати трамвај и унапредити БГ воз и то би било довољно.

Уосталом, много нам се више исплати - јефтиније је и веће би ефекте имало, и економске и на смањење употребе аутомобила - да уведемо бесплатан јавни превоз уместо да копамо те бесмислене тунелчине од по три милијарде сваки. Буквално мислим да је одустајање од Макрон-Ђинпингијаде питање ропства или слободе, и то примарно.
 
Bulevar Milutina Milankovica - bukvalno ne postoji mesto u Srbiji sa vecom koncetraciom parking mesta po jedeinici povrsine od navedenog. Probaj nadji ovako nesto u starom delu grada.

1.jpg


Ako smo za metro, kao resenje u doglednoj buducnosti to ne znaci da smo odmah za besmisleni metro koji vodi iz njive u njivu. Mi smo isto za to da se sa sto manje para dobije sto vise. Ako je to UMT, SMT , onda ok. ako nije onda moramo nesto drugo da radimo. Obilaznica i ovi xMT-ovi su trebali da se izgrade pre 40 godina a ne sad. Opet bolje ikad nego nikad.
 
Poslednja izmena:
Bulevar Milutina Milankovica - bukvalno ne postoji mesto u Srbiji sa vecom koncetraciom parking mesta po jedeinici povrsine od navedenog. Probaj nadji ovako nesto u starom delu grada.

Зак, јеси ли се довољно удубио у проблематику саобраћаја у Београду? Ако јеси, знаш да, негде од 2004/2005. настају хронични проблеми у шпицевима - поглавито на Газели - услед отварања хиљада радних места на Новом Београду. То је Централни бизнис дистрикт (ЦБД) Београда и он генерише, као и свуда, највећи саобраћај, убедљиво највише аутомобила на улицама и највеће проблеме. Старо језгро - уопште нема тај потенцијал; смерови јутарњег и поподневног шпица су заменили места, има већ скоро две деценије. Због тога је за функционисање града најважније стање на НБ, а у блиској будућности, како се буде заокруживао ЦБД и разни офис паркови премештали на периферију (почело је већ), то ће отворити и нове проблеме - од којих нити један једини неће решити проклети окупациони метро.

И на том НБ-у, у ЦБД-у, усред радног времена, нађеш бесплатан паркинг без по муке! И то је "неподношљиво стање" које ћеш да отклањаш улагањем 11-цифреног износа у еврима?!

Игоре, итекако смо у теми, мада даље нећу писати о овоме овде - аутопут Милош Велики се ослања на саобраћајну мрежу Београда, она има моћ да га потпуно обесмисли ако се не буде адекватно развијала. Такође, људи из тог дела Србије који прате ову тему треба да знају шта их чека ако се настави са нерадом у Београду и са промоцијом непотребних и штетних пројеката.
 
Poslednja izmena:
Pa nije to autoput koji počinje i završava se u Beogradu. Nekome iz Novog Sada na primer ovaj autoput nikako ne može biti obesmišljen time što neko u Beogradu ne može da se parkira. On će tim putem puno brže i bezbednije stizati do primorja, Zlatibora, Zlatara, Višegrada....
 
Pa nije to autoput koji počinje i završava se u Beogradu. Nekome iz Novog Sada na primer ovaj autoput nikako ne može biti obesmišljen time što neko u Beogradu ne može da se parkira. On će tim putem puno brže i bezbednije stizati do primorja, Zlatibora, Zlatara, Višegrada....
У праву си, наравно, али не баш у 100% случајева. Наиме, обилазница око Београда је изграђена у профилу који је био предвиђен за рад под наплатом; како се од наплате одустало, биће обилато коришћена за унутарградска кретања у шпицевима: нпр. Блокови - Сурчин - Орловача - Петлово брдо (богме и Видиковац, ако не и Жарково). Рачунам да ће кроз 4-5 година бити чупаво у 5 поподне на Остружничком мосту (могу да кажем да сам почетак гужви на Мосту на Ади промашио за годину дана). На обилазници ако је ван режима наплате недостаје бар трака по смеру, а фали и читав један средњи прстен (уцртан је у ГУП из 1972, у висини фабрике Икарус и горњег шпица Аде, али је та траса у тишини напуштена). То значи да ће понекад бити отежано путовање и томе из Новог Сада.

Цео регион Београда, а то је и НС и Ваљево - не баш Чачак, али близу њега - треба посматрати као целину. Ако си у Немачкој, знаћеш да је то случај са Руром, а то му дође мегаполис са најмањим саобраћајним проблемима - и то највише услед изграђености путева.
 
@Pantograf
Slažem se za obilaznicu, i meni nije jasno zašto je nisu proširili na 3+3.

Ipak, porediti Rursku oblast sa Beogradom nije umesno. Mi ni nemamo toliko automobila po glavi stanovnika, niti naši ljudi toliko putuju koliko putuju ljudi na zapadu.
 
Након скоро две године ископали 40% а остатак ће завршити краја године. Или су на озбиљним дрогама или су озбиљно замађијали своје гласаче! Благодарим СтараМо на инфо, тужно је отрежњујући!
 
Након скоро две године ископали 40% а остатак ће завршити краја године. Или су на озбиљним дрогама или су озбиљно замађијали своје гласаче! Благодарим СтараМо на инфо, тужно је отрежњујући!
Ili planiraju da dupliraju broj radnika, mada to je teško izvodljivo čini mi se :)
 
Iznad teksta vesti je onaj Gvozden. Kada je bio na otvaranju do Pakovraca, njegovo izvestavanje dok je vozio kola je izgledalo otprilike ovako: evo... ovo je autoput... ovo je sad most...tamo u daljini su brda... ovde pored su staklenici... u staklenicima se moze gajiti paradajiz... ovo je tunel... Ako se minut spremao za reportazu da je nesto od podataka procitao, bilo bi previse.
 
Vrh