Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Izgleda da ce biti pusten u rad negde tokom februara. Ovo je fantasticna vest za sve i celu Srbiju. Jedva cekam!
Pa to je izuzetna vest. Javi nam kada ti jave da je svečano otvaranje i obavezno pošalji sendvič, ovaj, fotke.
Verujem da će otvaranje biti spektakularno, jer ipak to je prvih 12 km nakon više od dve godine neotvaranja auto-puteva.
 
Neke ljude ovde treba konstantno podsećati u kakvoj zemlji žive.
Na referendum je izašlo jedva 1/3 populacije.Manja izlaznost je bila sada nego na proslim izborima.Ja razumem ljude koji ne glasaju, moguce da ih politika ne interesuje, moguće da nemaju za koga, moguće da ne vide svoj glas vrednim bilo kakve promene...
I to je razumljiv deo politike..
Ali kad te jednom pozove drzava i kaze hej.. dodji i reci kako ce biti.. ne glasas za Muja ni Hasu niti Pinokija ili njihovu smenu, pitam tebe licno, sada, sta da radimo sta ti kao individua mislis da treba uraditi.I ljudi ne izadju na to.Po kom osnovu onda svi koji nisu izasli i dalje imaju pravo glasa da ikada ista vise u ovoj zemlji menjaju/odlucuju?
Prevedeno, vise ljudi je pomerilo svoja dupeta da glasa za Velikog nam vodju, nego sto ih interesuje buducnost zemlje.
Menja se najvazniji akt drzave, i ljudi ne izadju.. neinteresuje ih..
I sta ovde mi raspravljamo? Koji je rok probijen ,koliko i ko će odgovarati? Hajte molim vas, ovaj post def. Ide u offtopic,ali sto se mene tice ta informacija o probijanju rokova je totalno nebitna jer koliko danas ustav moze glasiti umesto standardnog ,nesto tipa "Republika Srbija nije drzava svih njenih gradjana već tor ovaca autohtone rase (ovis serbicus)." i opet nikoga ne bi interesovalo niti bi znali niti imali sta protiv. A te price o sendvicima,botovima i sl. okacite mačku o rep, mi smo za sada ovce,nismo cak ni na nivou botova.
Botovi barem iskoriste pravo glasa..
 
Imam osećaj da ovde svega ima sem informacija o napretku radova, fotografijama sa terena i o konkretnim problemima trase. Postala je tema politickih prepucavanja i napomenama o obećavaju političara koji ni sami ne znaju šta govore. Umesto racionalne rasprave o problemima trase i informacija sa terena sve se svodi na trabunjanje. Napredak radova ide sa kapacitetima i raspoloživog kadrom koji se gradi godinama. Svojevremeno sam prilikom ugovaranja samo insistirao na broju angažovani mašina i broju ljudi. Kad su mi rekli da to nije dovoljno za dinamiku odgovorio sam im da je dovoljno za manju zaradu izvođača. Jer ako mašine nemaju dobar kapacitet slabo je iskorišćeno ljudstvo a ako je broj ljudi na gradilištu dovoljan ali ne i stručan on nema produktivnost i stvara trošak izvođaču. Vrlo brzo nakon insistiranja na broju mašina i ljudi dobijete na gradilištu kvalitetne masine i ljude jer nikom se ne isplati da izvodi radove sa gubitkom a onda sve puca od dinamike. Kod nas ne vredi ni duplo plaćanje kad nemamo kapacitet za ugovorene obime radova. Zato budite racionalni u diskusiji i imajte na umu da je ova dinamika radova vezana za naše kapacitete i ma kako pričali o obecanih 1200km i ne znam kojim datumima dinamika će se odvijati prema našim kapacitetima. Po meni je bitno ugovarati poslove sa finansijskom podlogom, vršiti eksproprijaciju zemljišta i postepeno povećavati kapacitete. Ali budite racionalni ovde na forumu bez pretakanja oko obećanja oko kilometara i datuma jer to već čitam po žutoj štampi. Ovde sam da pročitam i saznam od nekog od Vas realnu sliku sa terena kao i planova za izgradnju, kao i eventualno neku diskusiju oko racionalnosti pružanja trase i svega što je vezano neposredno za autoput.
 
Fantastična vest za Srbiju je i da će 1200km biti ovim tempom gradnje pušteno negde oko 2100te, jedva čekam, i ja ću se takođe potruditi da vam prenesem utiske s otvaranja.
Daj brate o kojem tempu pričaš . Kako te ne mrzi ? Kad bi nama Srbima bilo nešto po volji. Iskreno pre 10 godina da mi je neko reko da će i ovoliko da se napravi rekao bih da je lud. Ne može sve preko noći. Nek ide ovim tempom Srbija, Srpska i CG će za 10 godina biti premrežene.
 
Dugoročno gledano, deonice koje nas povezuju sa susednim zemljama ne bi smele da budu u formatu motoputa...
Samo full AP ima smisla...

Motoput može unutar Srbije, tipa Karadjordje, tipa Požarevac - Golubac i slično... tu bi AP stvarno bio putpuni overkill...
Nema ovde mnogo filozofije...
O formatu nekog puta ne treba da odlučuje činjenica da li je međunarodni ili je "unutrašnji", već promet. Ne znam što ovde ljudi ne vole motoputeve 2+2?

...Nek ide ovim tempom Srbija, Srpska i CG će za 10 godina biti premrežene.
Ovaj tempo je isti onaj koji se drži već 50 godina. Lako se može proveriti. Potrebna je neostrašćena glava, upornost, a od znanja je dovoljno sabiranje. Ne treba gledati godinu po godinu, nego npr. petogodišnji prosek.
Jednostavno, tako je.

Ovim tempom treba bar 20 godina za sve što je već započeto.
 
Poslednja izmena:
Daj brate o kojem tempu pričaš . Kako te ne mrzi ? Kad bi nama Srbima bilo nešto po volji. Iskreno pre 10 godina da mi je neko reko da će i ovoliko da se napravi rekao bih da je lud. Ne može sve preko noći. Nek ide ovim tempom Srbija, Srpska i CG će za 10 godina biti premrežene.
Ovim tempom su izgradili oko 360-370 km autoputa, znaci za 10 godina mogu jos toliko, tesko da mogu vise. To znaci da ce zavrsiti do Sremske Race, zavrsice Pojate - Preljina, docice do Ivanjice, i onda ce pasti sa vlasti, i tu ce doci do ozbiljnog zatisja u izgradnji AP.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Imam osećaj da ovde svega ima sem informacija o napretku radova, fotografijama sa terena i o konkretnim problemima trase. Postala je tema politickih prepucavanja i napomenama o obećavaju političara koji ni sami ne znaju šta govore. Umesto racionalne rasprave o problemima trase i informacija sa terena sve se svodi na trabunjanje. Napredak radova ide sa kapacitetima i raspoloživog kadrom koji se gradi godinama. Svojevremeno sam prilikom ugovaranja samo insistirao na broju angažovani mašina i broju ljudi. Kad su mi rekli da to nije dovoljno za dinamiku odgovorio sam im da je dovoljno za manju zaradu izvođača. Jer ako mašine nemaju dobar kapacitet slabo je iskorišćeno ljudstvo a ako je broj ljudi na gradilištu dovoljan ali ne i stručan on nema produktivnost i stvara trošak izvođaču. Vrlo brzo nakon insistiranja na broju mašina i ljudi dobijete na gradilištu kvalitetne masine i ljude jer nikom se ne isplati da izvodi radove sa gubitkom a onda sve puca od dinamike. Kod nas ne vredi ni duplo plaćanje kad nemamo kapacitet za ugovorene obime radova. Zato budite racionalni u diskusiji i imajte na umu da je ova dinamika radova vezana za naše kapacitete i ma kako pričali o obecanih 1200km i ne znam kojim datumima dinamika će se odvijati prema našim kapacitetima. Po meni je bitno ugovarati poslove sa finansijskom podlogom, vršiti eksproprijaciju zemljišta i postepeno povećavati kapacitete. Ali budite racionalni ovde na forumu bez pretakanja oko obećanja oko kilometara i datuma jer to već čitam po žutoj štampi. Ovde sam da pročitam i saznam od nekog od Vas realnu sliku sa terena kao i planova za izgradnju, kao i eventualno neku diskusiju oko racionalnosti pružanja trase i svega što je vezano neposredno za autoput.
Треба одржавати тему живом. Пошто се тренутно очигледно ништа не ради, осим вероватно у тунелима где је тешко било шта сликати или сазнати, остаје само стандардна прича о политици. И да подсетим, политику на ову тему нису увели форумаши већ управо неспособна власт, која сваки израђени километар представља као врхунско достигнуће и као њихов поклон народ а не као обавезу, као да те паре које се троше нису наше.
 
Da napišem i ovaj aspekt pošto se na terenu trenutno građevinski ništa značajno ne dešava:
Imamo i situaciju da će FED krene povećava kamatne stope, tako da period koji nailazi sigurno nije presrećan za građevinarstvo, doduše više visokogradnju, stanogradnju, mada i za niskogradnju poput puteva Država to radi iz kredita a ima i otplate starih kredita, pa kad raste kamata, teže to radi. Videćemo dokle će te kamatne stope dići narednih godina, al ako ode preko 3-4% biće veselo, kad nam je zadnji put stigla lančano kriza 2008. pre toga su FEDove stigle na 5%, a onda u krizi smanjivane. Mada ovde je nakon 2008. trebalo 7-8 godina da se građevinarstvo vrati na 2008. Tako da videćemo kako su to ovi pametni mozgovi, ubeđeni da će u narednih par godina izgrade 1200km ukalkulisali. S druge strane, rast kamatnih stopa dovodi do nedostatka novca pa je najbolje ko želi nešto da kupi, kupovati kada su na vrhuncu, recimo zemlju za eksproprijaciju, jel kad je nestašica novca ljudi prodaju i jeftinije samo da dođu do ikakvog novca. Zato privatno, najbolje držati novac kod sebe, naplatiti sva potraživanja da ti niko ne duguje, ili bar što manje njih, i izaći iz kredita da ti skuplja kamata ne uzme više novca. A Država će se već potrudi ako njoj poraste kamata na kredite da nas iscedi. Neće Nukleuse, Inkope, Milenijume i druge građevinske firme koji su zaradili od profita, nego vas. Pa, ne budite glupi da na vas padne dug tuđe zarade, smanjite zavisnost od onoga gde Država to naplaćuje (porezi, akcize, cena goriva, hrane, parkinga, grejanja, struje...) na minimum, koristiti svoju supstituciju gde god može (svoja hrana, solarni paneli, svoja drva za ogrev...). Mislim, ako FEDove kamate ne odu visoko, npr preko 2%, možda i ne bude veće oseke novca i krize, pa daj Bože da je ova priča nepotrebna, ali za nedaj Bože, biti oprezan da postoji i mogućnost ekonomske krize. A i time naravno i na ovoj temi građevinarstva
 
Poslednja izmena:
Ovim tempom su izgradili oko 360-370 km autoputa, znaci za 10 godina mogu jos toliko, tesko da mogu vise. To znaci da ce zavrsiti do Sremske Race, zavrsice Pojate - Preljina, docice do Ivanjice, i onda ce pasti sa vlasti, i tu ce doci do ozbiljnog zatisja u izgradnji AP.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
Ja apsolutno nikad nisam sporio entuzijazam ove vlasti u pogledu autoputeva, ali ne volim ovakve samoreklamere.

Od 2012. je završeno i otvoreno 86km na istočnom i oko 70km na južnom kraku koridora X. Veći deo tih trasa se kilavio godinama. Ista priča je i sa 15km ka Kragujevcu (ali to nije AP), kao malo više na obilaznici.
Otvoren je Miloš, ok. 130km, gde je nešto već bilo završeno. (Loše, ali gotovo. I druge deonice se već sad rekonstruišu, ali to je druga priča)

To jeste nešto više od proseka, ali treba biti realan. Većina tih projekata su davno započeli, a ovi su završili kako su znali. Negde dobro, negde nije, ali jesu završili. Sada se vidi kako su se i ovi sad zaglibili oko Čačka i na Obilaznici.

Još jednom da kažem, svaka njima čast na radu, ali barate 1200km ma da.
 
Како немамо шта да пратимо јер ови из Све Најгоре Србије још нису поставили бину и одредили културно-уметнички програм, можемо да констатујемо неке ствари. Пре свега сам сигуран да ће Моравски као и Ниш- Приштина бити завршени у року. То је пројекат Нато пакта, који делом одговара и Србији. Свакако ће пробати и да ураде Пожега-Котроман, да се споји Сарајево са Цариградом. Остале мање деонице као Кузмин-Сремска Рача, Рума -Шабац и део обилазнице до Бубањ потока могу такође бити завршени, Ово до Дуге пољане ћемо видети како ће ићи. Долазе други проблеми....земља је очигледно у стању за револуцију, после ове лудачке крађе на референдуму. Са друге стране спрема се велики рат Русије и запада. Каматне стопе веоватно иду горе...иде и финансијска криза. Све у свему што се уради ове и следеће године , најдаље 2024 и то је то. После тога иду времена за рашчићавање рачуна што глобално, што локално!
 
, i tu ce doci do ozbiljnog zatisja u izgradnji AP.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
Zašto misliš da će doći do zatišja? SNS jedini zna da pravi autoputeve? Ja baš obrnuto mislim da će se nastaviti istim ili jačim tempom, ne zato što verujem nekim budućim vlastima nego zato što ne vidim razlog za prekidanje gradnje.
 
@stex_pb - jako smo zaduzeni, jako jako, a imamo vestacki napumpan BDP. Ovih 'ispod 60%' koja vlast vrti ce verovatno morati da prodje ozbiljne revizije nekih stranih firmi koje se bave time. Verujem da ce sledeca vlast prvo pregledati sve ugovore, videti realnu zaduzenost, i onda proceniti sta dalje. Morate shvatiti i malo politike - populizam je gradjenje puteva, megalomanski projekti, veliko zaduzivanje drzave, sve pod izgovorom da se 'radi'. Nemam nista protiv sto se radi, ali sve dok postoji ozbiljna revizija uspesnosti. Primer nepostojanja revizije je prethodna vlast u CG, koja je bez ikakvih revizija uletala u sumanute kreditne aranzmane i zavrsila svoj posao posle 30 godina na vlasti. Takodje, sadasnja vlast se ponasao kao Luj XIV - posle mene potop. Kao da nista nece postojati iza njih, zato se toliko i ludacki zaduzuju, jer sigurno nece oni vracati te pare, vracace ih poreski obveznici :). Meni je kao pausalcu svake godine 10% veci porez, jer to treba sve neko da isfinansira.
@Pendolino, hvala sto si me ispravio, ja racunao bukvalno najbolju opciju za ovu vlast, od Nisa do granica i ovo sto su izgradili do sada na Milosu Velikom. Dakle 280 km su otvorili, bravo za 10 godina. ZG - Split se radio tri godine, koliko kilometara je to puta? :)
 
Треба одржавати тему живом. Пошто се тренутно очигледно ништа не ради, осим вероватно у тунелима где је тешко било шта сликати или сазнати, остаје само стандардна прича о политици. И да подсетим, политику на ову тему нису увели форумаши већ управо неспособна власт, која сваки израђени километар представља као врхунско достигнуће и као њихов поклон народ а не као обавезу, као да те паре које се троше нису наше.
Slažem se. Da čekamo informacije sa terena, tema bi sad čamila do leta.
Činjenica je da je ovde mnogo više nas ostalih nego građevinaca. Ali, ljudi se trude na nađu neku informaciju, da napišu nešto smisleno što se ipak uklapa u temu.
A šta sve čovek napisa? On je radio tako i tako, on bi ovako i ovako... Svaka čast na struci, iskustvu i znanju, ali kakve to veze sad ima sa temom? Potrudi se, nađi podatak, vest, prokomentariši, stručno objasni nama građevinskim laicima... Ne može se samo očekivati da drugi urade.
A nema šta da se pokaže trenutno - Pakovraće čeka otvaranje i tu možemo trenutno da komentarišemo ono što vidimo: kružni tok, i radove oko naplatne rampe, razloge kašnjenja... Ka Požegi, jedina dešavanja su u tunelima i tu imamo logistički problem pribavljanja informacija. Znamo da ima problema, da ide sporije od plana. Nemamo čak ni potpunu info dokle se stiglo sa eksproprijacijom.
E, zato pišemo ono što možemo. I pored toga, tema je zanimljiva i smislena.
A ko može bolje, neka nametne svoj stil i princip.
 
Brate losa je racunica 360-370km za 10 godina. Pa ja se secam da je 25% toga Djindjic jos pre 20 godina pricao da ce autoput do Makedonije biti pusten do Olimpijskih igara u Grckoj 2004. godine (sto ga cini slicnom Vucicu koji je 2013. pricao da ce autoput do CG biti gotov 2018.). Znaci ispravno je racunati 20, a ne 10 godina (jer zasto bi delili kontinuitet laganja?). I onda, cak i da jeste 370km (a sumnjam), podeli 370km sa 20 godina i dobices svega oko 18km autoputa godisnje (na ispravljenu varijantu 280km se dobija jos manje, oko 14km autoputa godisnje). A da bi zavrsili 1200km do recimo 2030., morali bi da rade 100km godisnje, tj 5-7 puta vise. Sto ako pogledamo da se zadnje 2 godine nije pustio ni 1km punog autoputa, da se ovde nije pipnula cak polovina trase od Munjinog brda do petlje Pozega... se ne desava. Ali pustimo ove moje gluposti, vratimo se na nesto pametnije poput Drobnka gore 🤡
 
Poslednja izmena:
@stex_pb - jako smo zaduzeni, jako jako, a imamo vestacki napumpan BDP. Ovih 'ispod 60%' koja vlast vrti ce verovatno morati da prodje ozbiljne revizije nekih stranih firmi koje se bave time. Verujem da ce sledeca vlast prvo pregledati sve ugovore, videti realnu zaduzenost, i onda proceniti sta dalje. Morate shvatiti i malo politike - populizam je gradjenje puteva, megalomanski projekti, veliko zaduzivanje drzave, sve pod izgovorom da se 'radi'. Nemam nista protiv sto se radi, ali sve dok postoji ozbiljna revizija uspesnosti. Primer nepostojanja revizije je prethodna vlast u CG, koja je bez ikakvih revizija uletala u sumanute kreditne aranzmane i zavrsila svoj posao posle 30 godina na vlasti. Takodje, sadasnja vlast se ponasao kao Luj XIV - posle mene potop. Kao da nista nece postojati iza njih, zato se toliko i ludacki zaduzuju, jer sigurno nece oni vracati te pare, vracace ih poreski obveznici :). Meni je kao pausalcu svake godine 10% veci porez, jer to treba sve neko da isfinansira.
@Pendolino, hvala sto si me ispravio, ja racunao bukvalno najbolju opciju za ovu vlast, od Nisa do granica i ovo sto su izgradili do sada na Milosu Velikom. Dakle 280 km su otvorili, bravo za 10 godina. ZG - Split se radio tri godine, koliko kilometara je to puta? :)
Dodao bih samo ono što je i Altair malopre napisao - sve ovo je mnogo lošije bego što izgleda. Pred nama su vrlo krupni događaji koji će i te kako ostaviti traga na ekonomiju, pa i saobraćaj i građevinarstvo. Da li ćemo pući za dva meseca ili 2 godine, očito je da je prenategnuto i ekonomski i politički. Referendum je pokazao stanje u politici i na šta su spremni, a svakodnevno odlasci u prodavnice nam kažu gde smo.
Dinar je odavno precenjen i pitanje je do kada će moći da se održava.
Za sada sve f-niše na osnovu kredita, i to uglavnom kineskih jer oni imaju blaže standarde nego EU i MMF po pitanju zaduženosti jedne zemlje.
A kad jednog dana sve to stigne na naplatu, kad nam se inflacija zaleti jer se dobar deo uvoza struje finansira vrednosnim papirima NBS (primarno), uslediće slom.
A u takvim okolnostima, jedina briga biće preživljavanje i niko neće brinuti o gradnji autoputeva.
Mada, okolina je uvek blagonaklona na progresivna postrevulucinarna društva, pa će sigurno biti široke ruke prema onima što prežive, naravno.
 
Morao bih bas da kopam novinske textove, da vidim sta su zaista oni uradili. No sto kazes, da sipam jedno dva deci vinjaka, pa da se pridruzim slusanju Drobnjaka.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
Dosta toga što su kao završili i otvorili je bilo kićenje tuđim perjem. Sve osim Obrenovac - Surčin, mislim, bilo je ranije projektovano, ugovoreno, ponegde i započeto, pre 2012.godine. Jednom se i moralo završiti. Sad se setih onog cirkusa sa vožnjom kamionom od Preljine do Ljiga. Sad će možda i sam da vozi svojom moćnom rukom.
Previše pisah jutros. Sad ću da se osamim i na miru pregledam snimak. Ne mogu vinjak, računa li se radža?
 
Vrh