Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Došlo je vreme da moramo svaku vest medija da proveravamo. Ne verujem nijednom mediju. Toliki je amaterizam zavladao među "novinarima".
 
Nije li isti tempo bio i sa deonicom Surcin_Obrenovac? I tamo je prvi asfalt pao krajem leta i zavrseno pred kraj godine.
Nego, zasto se ne krece sa hidroizolacijom i zatrpavanjem dela tunela Trbusani koji je zavrsen?
 
Nije me mrzelo da pogledam prvi i poslednji video postavljen od strane JPPS-a. Nije loš naprekdak veoma sićušne deonice.....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876440#p876440:12taho7k je napisao(la):
Pendolino » Sre Sep 01, 2021 10:00 am[/url]":12taho7k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876311#p876311:12taho7k je napisao(la):
RHCP » Tue Aug 31, 2021 3:35 pm[/url]":12taho7k]Ja tako navijam da pušte što ranije, ali teško da se ovoliki preostali posao može završiti do Nove godine. Daj Bože, ali teško.
...a znam toliko da asfalt se ne može postavljati kada je hladno vrijeme...
Pa svi navijamo,, ali prema dosadašnjim iskustvu teško.
Nisam stručan, ali kažu da da je za asfaltiranjr problem da bude suvo vreme. Sama temperatura samo skraćuje vreme za koje mora da se uzme iz baze do finišera.
Ne radi se po kisi i zimi ali srpski asfalt je superioran i moze i po snegu, dokazano.
 
Tunel Trbušani još nije završen. A deonica Preljina Pakovraće je odrađena u 70% , a posle Pakovraća slabo šta. Čak su i tuneli nepoznanica, informacije drže se u tajnosti.Bez obzira, veliki tuneli sigurno ne mogu za godinu i po dana sigurno...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MB2Ho2tqazI[/youtube]

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
 
Vjerujem da ce svih 30ak km biti zavrseno do kraja sledece godine dakle 6 mjeseci posle roka i to u najgorem slucaju dakle umjesto 36 mjeseci moze biti 42.
Iz mog ugla to je sasvim prihvatljivo kašnjenje obzirom da u CG trasa koja je trebala da se zavrsi po ugovoru za 48 mjeseci radi se vec 75 mjeseci i odlicno ce biti ako se zavrsi do pocetka sledece turisticke sezone.
Sacekacemo maj sledece godine Bože zdravlja pa cemo podvuci crtu da vidimo dokle se stiglo.
Unaprijed je po meni bzv mračiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876608#p876608:18zuj3xg je napisao(la):
AleksandarGrf » Wed Sep 01, 2021 4:38 pm[/url]":18zuj3xg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876440#p876440:18zuj3xg je napisao(la):
Pendolino » Sre Sep 01, 2021 10:00 am[/url]":18zuj3xg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876311#p876311:18zuj3xg je napisao(la):
RHCP » Tue Aug 31, 2021 3:35 pm[/url]":18zuj3xg]Ja tako navijam da pušte što ranije, ali teško da se ovoliki preostali posao može završiti do Nove godine. Daj Bože, ali teško.
...a znam toliko da asfalt se ne može postavljati kada je hladno vrijeme...
Pa svi navijamo,, ali prema dosadašnjim iskustvu teško.
Nisam stručan, ali kažu da da je za asfaltiranjr problem da bude suvo vreme. Sama temperatura samo skraćuje vreme za koje mora da se uzme iz baze do finišera.
Ne radi se po kisi i zimi ali srpski asfalt je superioran i moze i po snegu, dokazano.
Pitao sam druga građevinca (ing.) Kaže da prvi sloj asfalta u suštini može kad god, manje više, ali da je za habajući presudno da podloga bude potpuno suva, inače se već posle godinu dve jave rupe.
Princip je prost. Ako je radiš habajući a podloga mokra, neminovno u sendviču ostaje izvesna količina zarobljene vode. kad dođe zima ta voda se ledi a poznato je da se led širi i tako puca asfalt. Kroz te pukotine sledeće godine ulazi još više vode, pa opet led, pa puca, pa naiđe pretovaren kamion i eto udarne rupe. Kaže da tako one nastaju mnogo češće nego zbog loše tamponirane podloge.

Eto tako kaže "struka".
 
Kakvo mracenje? Samo pratimo stanje na terenu i pokusavamo da kroz lazi drzavnog vrha vidimo nazire li se kraj.

Ja licno ne zelim da kasne ni dan. Ovo su pare gradjana a cenu po km su naduvali visestruko.
 
Ako su za 6 meseci (mart-avgust) uradili 60% realno je da za 4 meseca koliko imaju do nove godine urade preostalih 40%, narocito ako kao sto kazu intenziviraju radove

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
Ovo što reče Cheyenne oko visoke cene, do sad, sem 2 tunela, ja još ne vidim opravdanost tolike cene. Ako se ne varam, cena je 14,5 miliona evra/km, a zanimljivo da je prošle nedelje potpisana brza saobraćajnica Požarevac-Golubac za 4,95 mil evra/km. Drobnjak kaže da je autoput 20-25% skuplji, znači bio bi 6,2 mil evra/km, što je skoro 2,5 puta jeftinije, s tim da tamo nema dugačkih tunela kao ova dva ovde.
 
Braničevo nije baš brdsko-planinska regija.

Autoput je skuplji za četvrtinu kada se govori o identičnim uslovima, dakle da li će se od tačke A do tačke B raditi jedna ILI druga opcija, u isto vreme.

Znamo svi da se ugrađuje, ali nemojmo preterivati sa ovakvim "računicama".
 
Pocetkom 2005-e tadasnji min Jocic je izjavio da je procenjena vrednost cele koncesije Horgos-Pozega 769 mil evra (sada je samo Ca-Pž 450 mil) https://www.istinomer.rs/amnezija/konce ... os-pozega/
Inace, autoput kroz CG je velikim delom planinski (preko 500m nadmorske visine) dok Cacak-Pozega pitanje dal i u jednoj tacki (oko tunela Laz) dostiže planinsku visinu iznad 500m. Meni se po donjoj mapi cini da je prosecna visina ove deonice oko 350 metara, tj brdska. Sigurno da je vislji od pomenutog Pozega-Golubac (ugovoreno 4,95mil evra/km za brzi put 4 trake), ja nisam ni rekao da su te dve deonice cenovno priblizne, ali sporno dal je realno da bude bas tolko skuplji. Ako Ccc kaze da se ugradjuju, a da je ona racunica preterana, nek izadje sa svojom racunicom. Ako se dobro secam, pre 5-10 godina se ovde ocekivalo da ta cena bude oko 10 mil evra/km.
 

Prilozi

  • 2021_09_02_10_23_54_Cacak_Pozega.jpg_Fotografije.jpg
    2021_09_02_10_23_54_Cacak_Pozega.jpg_Fotografije.jpg
    50,8 KB · Pregleda: 1.756
Cene su takve jer nigde nije postajao pravi tender i svi ugovori su dodeljeni ispod žita uz procenat naravno.
 
Da bi bio tender pre toga moraš imati pare. Srbija nije imala tolke pare, niko u svetu sem Kine (i nanjim delom Azerbejdzan za Ljig-Ca) nije hteo pozajmi, dakle jedini mogući kreditor je imao uslov da njihove firme rade oko 50%, dakle nema tu više opcija pa da bude tender, već jedna opcija: uzmi ili ostavi. Tenderi su jedino mogli biti za domaći deo posla 50%, dok za kreditora i njegove izvođače nije bilo izbora sem da se ne prihvati i ne gradi.
 
Prošle godine (u decembru) sam ugovorio izgradnju ograde i betoniranje staza oko kuće. Majstor dao cenu (ruke + materijal) 1300e.
Došao jun mesec, svi radovi me koštali 2500e! (cena za ruke ostala ista, materijal otišao u nebesa). Sam sam nabavljao isti. Sačuvao račune od prošle godine...cene armature, mreža skoro 70% skuplje...
Tako da porediti cene od pre nekoliko godina i nije baš realno.
Što se tiče cene po km, puno stvari utiče- ne mora da se gleda striktno ima tunel, nema. Premošćavanje svakog potoka, kanala i sl. veoma podiže cenu.
A da se ugrađuju, naravno da ima i toga.
Ipak, grubo poređenje km ovde ili tamo bez da se zna sve ovo što gore napisah mislim da je neozbiljno.
 
Loše je poređenje jer su cene zadnje godine rasle usled poremećaja tržišta koronom (uglavnom zbog poremećaja cena međunarodnog transporta što sirovina, što gotovih proizvoda), a cena ovog autoputa je ugovorena ranije. Za realnije poređenje trebao bi uzeti rast cena u pomenutom periodu od prve cene autoputa 2005. do potpisivanja ugovora 2019. U tom periodu cena radnika, posebno bagerista je porasla, cene mašina su možda malo poskupele, gorivo, materijal su uglavnom stagnirali ili pratili inflaciju, negde je čak bio i pad (poput li-jon baterija, solarnih panela itd) ... ali pre 2020 tržište cena je bilo relativno stabilno pa to nije razlog za skok cene sa 10 ili manje mil evra/km brdskog terena na 15. Kontraprimer: ja sam dao avans pre 3-4 meseca, moj zidar rezervisao materijal na lageru po tadašnjim cenama, i nas sada ne interesuje fluktacija cena. Za ugovorenu cenu, rast troškova će smanjiti profit izvođača, gde posebno za Vučićeve Nukleuse, Inkope & Co nisam tužan. Druga opcija je da uposli manje radnika i mašina pa da kasne radovi, a treča da Vučić iz budžeta im poveća naknadno cenu, za šta je posebno zainteresovan ako oni dalje to vraćaju njegovoj stranci.
 
Earthmoving":30lpuae5 je napisao(la):
Da bi bio tender pre toga moraš imati pare. Srbija nije imala tolke pare, niko u svetu sem Kine (i nanjim delom Azerbejdzan za Ljig-Ca) nije hteo pozajmi, dakle jedini mogući kreditor je imao uslov da njihove firme rade oko 50%, dakle nema tu više opcija pa da bude tender, već jedna opcija: uzmi ili ostavi. Tenderi su jedino mogli biti za domaći deo posla 50%, dok za kreditora i njegove izvođače nije bilo izbora sem da se ne prihvati i ne gradi.

Zapravo u svetu ima novca više nego ikada i stvarno nije problem pozajmiti novac iz bilo kog izvor.
Pravi problem je što onda nema procenta za ekipu iz vlasti, pa im je bolje da se dogovore sa braćom Kinezima ispod žita...
 
Imam utisak da postoji dosta promenljivih u toj jednacini koja se zove izgradnja puta - u ovom slucaju autoputa.
Trebalo bi neko iz struke ko poznaje materiju, npr gradj ing i ekonomista da ovde lepo izadju sa spiskom sta sve ulazi u izgradnju jednog puta i sta zavisi od toga.
Ovako mi deluje poredjenje kao babe i zabe, ili sto je najsmesnije A - cena puta po km, B - duzina puta, C - ukupna cena puta. A * B = C
I najvecem laiku ovde je jasno da to nije slucaj i da to nije tako...
Cak mi se cini da je ovde jedan ekonomista potrebniji nego neko iz gradjevinske struke.

Onoliko koliko ja poznajem ekonomiju, neozbiljno je porediti cene (nafte, repromaterijala, celika, cementa) od pre godinu dana, kamate, banke, kredite i makroekonomsku situaciju imajuci u vidu pandemiju i celu pricu oko virusa...
Ne aboliram vlast odgovornosti, naprotiv ali treba biti realan.
Odosmo u OFF, again :lol:
 
Ahaa, zato je brza saobracajnica Surcin-Novi Beograd pre par godina i poskupljenja materijala robe i ograde ugovorena za 9 mil evra/km, a sada posle poskupljenja je Požarevac-Golubac ugovoren duplo jeftinije za 4,5 mil evra/km. Znaci u ovom slucaju je logicno da cena vremenom bude duplo jeftinija, a za Cacak-Pozega vam je logicno da je vremenom bila duplo ili kolko skuplja. Pa dobro, valjda ce neko naci logike u tom vasem pisanju, ne znaci ako ja ne nalazim da ostali pratioci ili glasaci nece biti ubedjeni da je to logicno :kk:
 
Da probam opet, puko upoređivanje km ne može biti valjan argument.
Evo nađoh za brzu saobraćajnicu Surčin -N.Beograd:

"Градска магистрална саобраћајница Сурчин – Нови Београд је грађевински веома захтевна, јер пролази кроз насељено подручје и уз трасу ове саобраћајнице ће бити изграђена бициклистичка и пешачка стаза. Предвиђене су по три траке, разделни појас од пет метара, пешачке стазе ширине по два метра и банкине. На траси ће бити три моста, један мост-канал и један надвожњак."

Dakle 6 traka, pešačka i bici staza.

Za Požarevac-Golubac ne nadjoh da je negde pisano. Ono što podrazumeva brza saobraćajnica je 4 trake. Bez pešačke i bici staze...

Da ne ispadne da izigravam nečijeg advokata, opet ponavljam da grubo poređenje km ovde i km tamo, za mene nije ozbiljno.

Npr, prolazio sam skoro pored deonice u izgradnji Lajkovac-Valjevo. Zaprepastio sam se kada sam video da je na pojedinim mestima tampon nasipan do visine 4-5m (minimum, ako ne i više...).
 
Eksproprijacija ulazi u cenu (pa tako i cenu po km).
 
Mislim da bi bilo posteno diskutovati samo i iskljucivo o ceni km bez eksproprijacije, kako bi mogla cena da se poredi sa drugim projektima. Manje vise bas kao i svaka druga analiza: Sirovine, Masine, Ljudstvo, Energija, Vreme, Prateca infrastruktura, Kvalitet i Bezbednost. Pod uslovom da diskusija zeli da se drzi tehnickih detalja koje mozemo da analiziramo, poredimo, divanimo i to.....
 
Vrh