Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

A jel možeš da priložiš dokaz da potpisani krediti uključuju i pare za eksproprijaciju? Meni je malo nelogično da Kina to plaća, ali ok ako jeste da vidimo.
Za ovo drugo što Luka kaže, pošto radim sa mašinama, možda su malo porasle cene zadnjih 15 godina, ali recimo bilo je i pojeftinjenja kao npr zadnjih godina kad država plati 30% od cene subvenciju; bageristi i građ radnici jesu, možda i 50% zadnjih 5-10 godina to onako znam iz priča; gorivo i materijal mislim da nisu mnogo rasli do korone, tj inflacija ili malo iznad (ali tu država uzima namet 120 din/litru pa ona sama utiče na rast troškova ne toliko tržišne svetske cene), cena transporta robe (brodski kontejneri i kamioni) je takođe bila relativno stabilna u tom periodu . Do pre korone, rekao bi da je prosek rasta svih pripadajućih troškova zadnjih 10tak godina bio možda 10-20%. Ali opet to je neuporedivo kada se 00ih za 1km u ravnici pričalo 2 mil evra, a Surčin-NBg ugovoren za 9. Inače i Surčin-NBg i Golubac su obe brze saobraćajnice, nije ti do NBg planirano autoputnih 130 km/h (bar je tako bio raniji plan). Cena za Golubac je možda takođe naduvana, ali je svakako 4,95 mil evra/km brzog puta ili +25% po Drobnjaku za autoput tj 6,2 mil evra/km mnogo realnija. Takođe ne vidim razlog 14 mil evra/km Ča-Pž tj rasta cene +50% u odnosu na cenu koja se pominjala pre 5-10 godina. Od korone cene su porasle zadnjih 1,5 godine kolko znam uglavnom zbog enormnog rasta cene brodskog transporta (npr robe i materijala iz Kine), kontejner je možda i 4-5 puta sada skuplji, a ne znam tačno koji je razlog, kažu da brodovi po prispeću čekaju karantin par nedelja što je smanjilo broj raspoloživih brodova na moru. Ali kao što znamo svi navedeni brzi putevi su ugovoreni pre korone i tih poskupljenja.
 
Ja ne vidim ovde da se eksproprijacija placa iz kredita? Ako ima negde, molim te specificiraj gde da se gleda. Ili si ovim nesto drugo mislio da kazes?
 
Nemoj mi izvrćeš reči, ja sam govorio o ceni po kilometru KREDITA: za brze puteve Surčin-NBg 9 mil evra/km, Po-Golubac 4,95 i autoput Ča-Pž 14. Tvoja ponuđena računica "nešto iz budžeta, nešto iz kredita, svi troškovi..." je nejasna. Ja sam dao neku računicu, ti vidim imaš primedbe na to pa daj kontraračunicu da dokažeš svoje tvrdnje, ne može se poredi 9mil evra/km sa "nešto", to su dva neuporediva termina. A ako nemaš nikakvu računicu nije mi jasno na osnovu čega imaš primedbu na moju? Pretoči to "nešto" u konkretne cifre ako već želiš me ispravljaš.
 
Gde stoji da je to cena isključivo izgradnje puta po kilometru, iz kredita? Evo, daj ti precizne dokaze, umesto što ih tražiš :)
 
Poslednji put:

Požarevac-Golubac: 1km dužine/23m širine

"Попречни профил планираног државног пута, на основу геометријских попречних
профила из техничке документације, подразумева:
Коловозне траке:
(1) Возне траке 4х3.50m,
(2) Ивичне траке 4х0.50m,
Пратећи елементи коловоза;
(1) Разделна трака 4(2.5)m*,
(2) Банкине 2х1.5 (1.25)m;
Ширина разделне траке може бити већа уколико се у оквиру те траке захтева
постављање одређених елемената пута (стубови јавног осветљења, стуб моста преко пута
или других елемената пратеће инфраструктуре)."
izvor:https://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/PPPPN%20Pozarevac-Golubac%20-%20NACRT.pdf

Surčin-Novi Beograd: 1km dužine/i do 47,2 širine

"ako se navodi, "predviđa se i izgradnja biciklističkih i pešačkih staza, što za rezultat ima širi profil (trup) čitavog auto-puta i značajno veće količine radova". Planirane su pešačke i biciklističke staze sa obe strane ove saobraćajnice, širine 2,0 m i 2,20 m. Imajući to u vidu, širina normalnog poprečnog profila ove deonice ide čak do 47,2 m. Takođe, s obzirom da je autoput širi, to zahteva i da buduće konstrukcije za ukrštanje ove saobraćajnice sa lokalnim putevima (mostovi, nadvožnjaci i podvožnjaci) budu veće nego što je to uobičajen slučaj. Projekat podrazumeva izgradnju ukupno pet mostovskih konstrukcija i jedan nadvožnjak, a osim toga, ukrštanja sa lokalnim saobraćajnicama biće ostvarena i preko četiri površinske i jedne denivelisane raskrsnice (petlje)."
izvor:https://www.ekapija.com/news/2608435/putevi-srbije-o-ceni-izgradnje-dela-auto-puta-deonica-surcin-novi-beograd
 
Uh kako bombastično to 23m vs 47m zvuči, čovek bi rekao skoro duplo širi put. A još ako ostave travnjak zeleni pojas okolo moglo je bude i 100m. A realno uvećava cenu samo po jedna traka više na Surčin-NBg nego ka Golubcu, dok ko veruje da pešačka, bici staza, više trave & Co treba da uveća za par miliona evra/km, šta da mu radim. Uh i ovo sa čak 5 mostovskih konstrukcija skupo zvuči, a kad svako ko ima oči pogleda mapu vidi da su to mostići preko nekih kanalića širine par metara. A iz gornjeg vidimo i da naravno Po-Golubac nema mostova, za 70km prelazi preko pustinje Sahare. Takođe iz gornjeg je namerno/nenamerno izbačen najvažniji podatak - da su projektovane brzine na oba brza puta slične, tj da obe nisu autoputske 130, pa ste na Surčin-NBg dobili 47m širine bez kraćeg vremena putovanja od ovog sa svega 23m. Zapravo, za očekivati je da Surčin-NBg bude kao jedan običan novobeogradski bulevar, recimo Omladinskih brigada, sa nešto većim ograničenjem brzine jer je van naselja. I na kraju ponavljam da ni Golubac nije neki referent, jer su cene ranije u ravnicama spominjane na oko 2mil evra/km, pa ko ovde dokazuje da su cene opravdane, da se Vučićevci ne ugrađuju, nek veruje u to jer sem zdravog razuma trenutno nema drugih dokaza. A ako se nađu kad padne, možemo se setiti ove rasprave i ko je bio na kojoj tvrdnji. Inače, od "1000km koji se grade" i 7 ili kolko autoputeva, juče na sentinelu posle 10tak oblačnih dana napedak trasiranja kolko vidim samo oko 100m kod Popučki, brza cesta Valjevo, i slično NBg, ostalo nešto slabo.
 
6x3,5=21m kolovoza
2x2=4m bici staza
2x2.2=4,4m pesacke staze
5m razdelni pojas
2×1.5m=3mbankine
4x0.5=2m ivične trake

Zbir:39m , pod uslovom da su iste projektovane dimenzije

Da li se ugradju: DA sigurno

Napisao neko gore " nemoj da mi izvrćeš reči"...nikakve zelene povrsine ne ulaze u tih 39m. :)
 
xexe e odlicni ste, "ugradjuju se" ali sve argumente dajete upravo suprotno da se ne ugradjuju. Ni jedan argument nisam video da ste dali u prilog ugradjivanju koje deklarativno tvrdite, vec naprotiv masu opravdanja da su Vuciceve cene logicne. "Ugradjuju se ali cene su logicne" - paradoksalno, da ne uvredim nekog s licemerno.
A ovo zadnje znaci jurice 100 a nece biti zelenih povrsina nego ce tik do toga biti trotoar i bici staza bez zelenih povrsina izmedju njih i brzog puta, taman da lete na pola metra od pesaka 100 na sat, super, videcemo dal je bas tako.
 
To zadnje znaci da ima min 39m širine(kolovoza, betona, podloge za bici stazu...) bez zelene povrsine naspram 23m koliko ima na Pozarevac-Golubac, i naravno da ce zelenom povrsinom odvojiti deo za automobile, bicikliste,pešake.
A to sve zajedno cini trup puta koji treba izgraditi-47m sirine.

A ti( ili Vi, ne bih da budem nepristojan kad se licno obracam) uporno praviš paralelu kako je 1km ovde isto sto i tamo,a ja nastojim argumentima da ukazem da nije sve crno belo.
O politici, drugi put, na nekom drugom mestu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877377#p877377:3tu4nqb0 je napisao(la):
Earthmoving » Sub Sep 04, 2021 11:38 am[/url]":3tu4nqb0]xexe e odlicni ste, "ugradjuju se" ali sve argumente dajete upravo suprotno da se ne ugradjuju. Ni jedan argument nisam video da ste dali u prilog ugradjivanju koje deklarativno tvrdite, vec naprotiv masu opravdanja da su Vuciceve cene logicne. "Ugradjuju se ali cene su logicne" - paradoksalno, da ne uvredim nekog s licemerno.
A ovo zadnje znaci jurice 100 a nece biti zelenih povrsina nego ce tik do toga biti trotoar i bici staza bez zelenih povrsina izmedju njih i brzog puta, taman da lete na pola metra od pesaka 100 na sat, super, videcemo dal je bas tako.

Mislim da ti je pristup, što analizi, što čitanju ovde napisanih stvari, prilično ostrašćen (i površan).

  • Ovde možeš videti šta obuhvata svaki projekat, uključujući i sekciju "Preljina - Požega"
  • Pozivaš se da je Drobnjak rekao da je autoput skuplji 20 - 25 % procenata u odnosu na brzu saobraćajnicu. Na stranu to što si takvu paušalnu izjavu doživeo veoma bukvalno i dogmatski, pokušali smo da ti objasnimo da to može da važi samo za istu (konkretnu) sekciju, sa istim parametrima, koja se radi u isto vreme. Ipak, ti na osnovu nje ti praviš "formulu" sa kojom upoređuješ potpuno desete projekte, kojima je jedino zajedničko da se rade u Srbiji.
  • Kažeš da je neko "paradoksalan", ali uporno ne vidiš da niko ne spori da je ugrađivanje skoro sasvim izvesno, ali da su i "cena radova po km" kao i "cena projekta po km" veoma pojednostavljeni količnici na osnovu kojih se ne može ozbiljno tvrditi bilo šta
  • Tražiš da neko "iznese dokaze" ili da na način na koji ti želiš učestvuje u diskusiji - e pa to je već samo tvoj problem :D
 
Pratim ovaj forum dugo...
Al Earthmoving brate ubi ga kolko kukas i pljujes... (nisi jedini)

Kontam kad je suncano kukas kako sunce izaziva rak.
Kad jedes paradajiz, vrv pljujes jer ko zna cime ga prskaju.
Kad kupujes farmerice vrv kukas kako su one nekad iz 80ih bile 100x kvalitetnije i sad je sve uzas i svi ce poginemo u vodu.

PS. sve sto kazes je manje vise na mestu... al kako nadjes motivaciju da ustanes ujutru uz kreveta, mogo bi pare na tim savetima zaraditi
 
Sve ok, vreme ce pokazati svoje ;) Da ne bagujemo vise temu samo ovim aspektom iako je cena i ugradjivanje vrlo vrlo vazna.
 
Jutrošnji pogled na Zlatiborski put ukazuje da je sezona putovanja završena i da se saobraćajni haos u ovom delu Srbije, smiruje. Put je gotovo pust - slika koja nije viđena mesecima.
Verovatno će popodne i krajem dana oživeti, ali ne može biti ni nalik letošnjim krkljancima. Mada, oko Užica treba i dalje u vreme špiceva očekivati zastoje, jer se saobraćajna situacija iz grada koji je u kolapsu zbog radova, prenosi na magistralu.
Sa gužvom, vrv će splasnuti i priča o brzom nastavku gradnje kraka ap do Mačkata. Do prvog sledećeg praznika.
 
Napisah ranije da je uopste presudno sta ce se dogadjati od Pozega - Boljare od situacije sa CG, a kako su njihove finansije u katastrofa (koga ne mrzi, moze da prati Fidelity Consulting na FB da vidi kakva je situacija), verovatno i Vucic ceka bilo sta da potpisuje. Te vesti koje se pustaju o potpisivanju ugovora su samo izjave za glasacko telo, nista vise.

S obzirom da i Erdoganu ne cvetaju ruze, pitanje sta ce biti od autoputa i u Bosni. Mislim, gradnja puteva nam je previse uvezana sa politikom drugih drzava, i onda se pojavljuje beskonacno "what if" situacija + sto ova vlast zivi na izbornim obecanjima gde su putevi vrlo popularna tema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877549#p877549:7305sum2 je napisao(la):
branik » Ned Sep 05, 2021 9:43 am[/url]":7305sum2]Jutrošnji pogled na Zlatiborski put ukazuje da je sezona putovanja završena i da se saobraćajni haos u ovom delu Srbije, smiruje. Put je gotovo pust - slika koja nije viđena mesecima.
Da, vidim, zadnjih dana vratio se u Beograd :wink:
 
@branik, saobracajni kolaps u Uzicu ce da potraje jos mesec dana, trebalo bi uskoro da zavrse kruzni tok kod muzeja.

Lucanus":33khey2i je napisao(la):
https://youtu.be/qwruN2evcDY
Po SCS do Boljara i do Višegrada planira se brza saobraćajnica
Znači autoput će biti do Požege
Ovo je spisak lepih zelja.
 
Apsolutno je u redu da Požega Boljare bude brza saobraćajnica.
Glavno je da može da se vozi konstantno bar 80, da može da se pretiče bez rizika (šleperi, autobusi itd.) i da je jedan granični punkt na granici između SRB and CG. To bi značajno skratilo put ka CG, umjesto nekih 2.5 sati na nekih 1.5.

Kasnije kad se steknu uslovi, napraviti dvije trake za drugi smjer i pretvoriti brzu magistralu u autoput. Po meni potpuno smisleno i sa više aspekata gledano korisno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877617#p877617:324pvqq9 je napisao(la):
Orfanelin » Ned Sep 05, 2021 1:02 pm[/url]":324pvqq9]@branik, saobracajni kolaps u Uzicu ce da potraje jos mesec dana, trebalo bi uskoro da zavrse kruzni tok kod muzeja.

Lucanus":324pvqq9 je napisao(la):
https://youtu.be/qwruN2evcDY
Po SCS do Boljara i do Višegrada planira se brza saobraćajnica
Znači autoput će biti do Požege
Ovo je spisak lepih zelja.
Još najmanje mesec dana, a sada se zucka po gradu i o produženju roka do Nove godine. A kako i da urade, kada radi tek po nekoliko ljudi, 2 mašine nekoliko sati dnevno.
 
Ma kakva nova godina. Do kraja oktobra će da puste saobraćaj sigurno, pa čak i da stvarno radi 2 čoveka. Tako da Užice neće uticati na povećane gužve prilikom novogodišnje seobe na Zlatibor.
 
I kraj oktobra je mnogo posle prvobitnog roka od 60 dana.
Odosmo u off lokalnom temom. Sorry
 
Pa pričao si o prelivanju saobraćajnog kolapsa iz Užica na magistralu, ja samo kažem da toga neće biti. Što znaš i sam :)
 
Vrh