Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Gledajući snimak trase,sve mi se više čini da su ovi odvodi za kišu zastarela tehnologija,uzimajući u obzir da će uskoro sva vozila da budu na struju.Iz vozila na struju,nema šta da curi,jer nemaju ulje, antifriz,nema izduvnih gasova,čak i kočioni sistemi prelaze na bez-azbestne sisteme.Datum nestanka SUS motora je negde oko 2030-e,uzimajući u obzir da npr.englezi od te godine zabranjuju prodaju SUS vozila u svojoj zemlji.Ko će onda u Britaniji i Evropskoj uniji da npr. 2027 kupi SUS vozilo,znajući da uskoro prestaje proizvodnja takvih vozila,i da će teže biti naći i delove za takva vozila.Autoput do CG,neče biti gotov do 2027 godine,tako da lično smatram da treba dobro razmisliti o ugradnji slivnika i silnih cevi na buduće deonice autoputa.Prodaja električnih vozila u Evropi,se poprilično zahuktava,pa se plašim da dok se autoput završi,slivnici budu višak,tj.bačene pare.Ako neko ima preciznije podatke o procentima električnih automobila u Evropi i tendencije istih,neka napiše,neće da škodi.
 
Odvodi se rade za kisnicu a ne za eventualno curenje tecnosti iz automobila sa SUS motorima.
Putevi se rade pod blagim uglom da se kisnica ne bi zadrzavala na kolovozu i da ne bi doslo do aquaplaning-a.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874136#p874136:yxhlrth1 je napisao(la):
Dalmatinac » Uto Avg 24, 2021 7:25 pm[/url]":yxhlrth1]Odvodi se rade za kisnicu a ne za eventualno curenje tecnosti iz automobila sa SUS motorima.
Putevi se rade pod blagim uglom da se kisnica ne bi zadrzavala na kolovozu i da ne bi doslo do aquaplaning-a.
Dalmatinac mislim da gresis. Povrsinske vode se odvode sa traka ap pod blagim nagibom, to je tacno, medjutim vec odavno se primenjuje prikupljanje te vode i na bazi specificne tezine vrsi separacija kisnice i tecnosti od ulja i goriva. Voda se kasnije vraca u vodotokove, a prikupljena ulja se ciste i odvoze.
 
Da li taj sistem separacije stvarno postoji negde u Srbiji?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874171#p874171:3i83qqby je napisao(la):
stex_pb » Uto Avg 24, 2021 9:14 pm[/url]":3i83qqby]Da li taj sistem separacije stvarno postoji negde u Srbiji?
Da postoji i na Milosu velikom. Ja sam u reportazama 2018 kod Uba i kod Lajkovca slikavao velike betonske rezervoare koji su ukopavani, a na severnom izlazu Brancica su metalni slicni onima na pumpama za gorivo.
 
Mrzi me da se logujem ali posto sam evo da odgovorim na par stvarcica od ranije...


1) Kad neko lupne da je bitno koliko je kilometara izgradjeno godisnje to podrazumeva da ta osoba ne razlikuje tunele i ravnicu. Jer ako se uknjizi jedan plusic za svaki kilometar onda je to isti plusic za kilometar tunela i kilometar ravnice.

2) Pomenuto je povezivanje svih mesta Srbije. Ne to se ne radi. Povezuju se neki granicni prelazi, dakle u pitanju je bolji tranzit kroz Srbiju, da prodje ovaj ili onaj kapitalista, itd. Nije uopste cilj da se poveze Srbija, primer sluzi kako rezima zabole ona stvar za mesta poput Zajecara ili cak Bogatica.
 
Ja mislim da ce se vozila podeliti, i na taj način ce se rasteretiti petlja Preljina ! Čačani koji idu ka Bg koristiće petlju Preljina a kasnije novu petlju Preljina i takodje obrnuto oni koji dolaze sa severa u Čačak koristiće petlju Preljina !
A oni koji idu ka Zlatiboru i dalje ce koristiti petlju Pakovrače i na taj način ce se rasteretiti ceo Čačak !
 
Само наставак лажи, дај Боже да 2023-е буде све готово.
 
Ali rec je o "veoma složenoj i zahtevnoj deonici". Imajte razumevanja.
 
U naslovu linka piše "ekskluziva". Šta je toliko ekskluzivno u tome što su po milioniti put slagali kada će radovi biti završeni? Ekskluziva bi bila da nešto nisu slagali.
 
Izvinjavam se ako je bilo diskusije o tome ali Drobnjak izjavi da se od Požege do Boljara pravi brza saobraćajnica a da to preporučuje i Crnoj Gori.To je onda ipak značajno lakše za izvođenje zar ne?

https://youtu.be/pQ2As6N8ONk

Negde oko 12 minuta.
 
Ja prvi put cujem da planiraju brzu saobracajnicu. Mislim bilo je ovde na forumu o tome price ali prvi put cujem od nadleznih. Kaze da je ona 20-25% jeftinija. Pa dobro mozda je neko trenutno kompromisno resenje da se otvorene deonice projektuju za 100-130 km/h (npr do Ivanjice i na Pesteru moze 130, a od Ivanjice do Pestera 100), tuneli ionako idu 80, a da se pored puta ostavi pojas dovoljne sirine za neko eventualno buduce dodavanje te dve zaustavne trake ako se u buducnosti promet pokaze kao zahtevan. Za sada sigurno nije ali 10 godina nakon pustanja, ko zna.
 
I meni je zaparalo uši... Meni je naravno zanimljivo da li će onda biti i putarine južno od Požege(mala šala)...U principu sama realizacija bi onda mogla biti izvesnija.
 
Vrednost Drobnjakove izjave u smislu uticaja je otprilike jednaka vrednosti našeg mišljenja ovde, na datu temu :D
 
Brzi putevi ka Kg i budući ka Va se ne naplaćuju, al ovaj verovatno bi. Zato za par godina kada se završi osnovni deo mreže autoputeva, najbolje za naše građane dati opciju godišnje vinjete, npr 100 evra da prolaze trakama isto kuda i ENP, a može se ostave trake na rampi za ručno plaćanje putarina. Lepo tržišno ponude 3 opcije: godišnja vinjeta, enp i ručno plaćanje putarine, pa ko šta voli nek izvoli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875675#p875675:yvqk6sql je napisao(la):
Earthmoving » Ned Avg 29, 2021 10:50 am[/url]":yvqk6sql]Ja prvi put cujem da planiraju brzu saobracajnicu. Mislim bilo je ovde na forumu o tome price ali prvi put cujem od nadleznih. Kaze da je ona 20-25% jeftinija. Pa dobro mozda je neko trenutno kompromisno resenje da se otvorene deonice projektuju za 100-130 km/h (npr do Ivanjice i na Pesteru moze 130, a od Ivanjice do Pestera 100), tuneli ionako idu 80, a da se pored puta ostavi pojas dovoljne sirine za neko eventualno buduce dodavanje te dve zaustavne trake ako se u buducnosti promet pokaze kao zahtevan. Za sada sigurno nije ali 10 godina nakon pustanja, ko zna.

Ja sam ovde citirao još pre godinu dana Vučića koji je u jednnom intervju naglasavao brzu saobracajnicu...
 
Može i brzi put da bude pod naplatom, nema zakonskih ograničenja.

Neka bude i brza i na zapad i na istok, sve je bolje nego ovo sada.
 
Drobnjak svakako ima informacije, mozda se i izlanuo ( Vucic drzi primat na ekskluzivama), ali ovo svakako ima smisao sto je rekao, posto promet vozila svakako ne opravdava AP. S obzirom da sam dosta isao po tim krajevima, tesko da ce brza saobracajnica ici preko 100km/h, ali i to je sasvim ok. Jedino mu ne verujem da to moze da se zavrsi za 4 godine, realno je 7 znajuci ave gafove kojima smo skloni.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Ne podrzavam izgradnju brze saobracajnice koja ce se naplacivati. Ili neka bude besplatna ili neka prave autoput. Ako ga sad ne naprave sumnjam da će ga ikad proširiti na puni profil.
A da li promet saobraćaja opravdava ili ne to ćemo tek da vidimo. Pošto po mnogima je i sama magistrala bila dovoljna....
 
Pa glupo bi bilo da Vucko koji je skoro deceniju obecavao autoput sad prvi izadje i kaze s konja na magarca: umesto 6 traka bice brzi put 4 trake, bezbednije da to prvi saopsti deminer. Mozda. Deminer ionako vec stalno kuka o povecanju putarina, a Spasilac se bori za narod, ne da povecanje kolko god moze, i juce je btw slucajno pomenuo da su putarine kod nas jeftinije nego sto bi trebalo. A ja bi mu odgovorio da su onome ko cesto ide i dalje x puta skuplje nego godisnja vinjeta , pa ako vec izgara od ljubavi prema narodu nek im ponudi i tu opciju placanja.
 
Vucko sutra moze da kaze da tu nikad nije ni planiran autoput, rejting mu ne bi pao ni 1%, a svi mediji bi nastavili tu pricu kao da se nista nije desilo :D
 
Vrh