Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Čini mi se da je i Subotica - Preševo/Pirot duža od npr Roszke - Rajka, pa je i logičnije da bude skuplja.

Po mom mišljenju, plaćanje po predjenom km je pravednije, ali bih voleo više transparentnosti u smislu koliko novca godišnje dobijemo od putarina, koliki su troškovi održavanja i ljudstva, i da znamo šta se radi sa preostalom dobiti ukoliko je ima.

Ako se dobro sećam, prihodovali smo oko 250mil eura 2019. od putarina. To uopšte nije malo. Laički i naivno gledano, samo od putarina bismo za 4 godine mogli da platimo Moravski koridor od preko 100km po ispregovaranoj ceni.
 
Ma Earth znam ja sta ti meni pricas, ja sam pre 10 dana napunio pun rezervoar goriva u Makedoniji za 7k, a ovde ispod 10k ne mogu da prodjem. Al dzaba kad njima nikad nije dosta, tako da ta prica sa Vinjetom nece proci kod nas jos n godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863827#p863827:23wl7slk je napisao(la):
ccc » Pon Jul 12, 2021 12:18 pm[/url]":23wl7slk]Tag.


Не могу сви имати ТАГ.
 
Ugrubo struktura prihoda i rashoda Puteva Srbije u 2019:

Prihodi
1. Putarina i ostali prihodi 28,6 mlrd dinara
2. Transfer iz budzeta Republike 9,5 mlrd

Rashodi
1. Plate 2,2 mlrd
2. Kamate 1,5 mlrd
3. Robe i usluge (uglavnom odrzavanje postojece putne mreze) 31,5 mlrd
3. Kapitalni rashodi (nova putna mreza) 10,3 mlrd
4. ostali rashodi 3 mlrd.

Razlika se finansira ili zaduzivanjem ili sredstvima koja preostanu iz prehodne godine.

Novi putevi se najvecim delom placaju iz budzeta sto direktno sto preko Koridora.
 
StaraMo, ne bih da previše skrećem u vinjete ima posebna tema, ali fora je u sledećem: Mađari znaju da će u praksi njijovi građani kupiti godišnju za 100 evra (dajem primere, ne tačne cene u evro) , a tranziteri koji će proći kolima npr dva put godišnje će kupiti 2 x mesečnu od 20 evra. Znači tranziter će u tom slučaju preći za godinu dana 1600km mađarskim autoputevima za 40 evra, a prosečan Mađar koji ih svakodnevno koristi će preći npr 10.000km za 100 evra. Iz uporedbe ova dva parametra dobijaš da Mađar u praksi nekoliko puta jeftinije plaća putarinu po kilometru od stranog tranzitera. Znači u teoriji svako ima pravo da kupi mesečnu ili godišnju, ali u praksi oni znaju ko koju kupuje (jer su namestili cene da ih usmere koja se kome više isplati) i na osnovu toga pametno računaju da najveći finansijski teret prebace na tranzit. Za kamione koji češće prolaze u tranzitu se pravi drugačija računica. Treba raditi pametno kao Mađari: njijovi ljudi najviše koriste autoputeve, a cenu najviše plaćaju tranziteri. Što je i logično jer od kad je trgovine i karavana, strani tranzit je uvek morao plaćati u korist lokalaca čijom teritorijom prolazi. Sem ako te stranci ne okupiraju pa nametnu jeftinije za njihov tranzit. A na tome upravo i insistira EU jer oni i jesu okupatori koji žele niže troškove transporta za svoju trgovinu iz Turske, Ruminije i sl. A naš interes je upravo suprotan: da oni nama plate više za tranzit našom teritorijom, da se njihove pare sliju u nap džep, a ne obrnuto. Međutim Vučko je strani cipeloljuvac pa se sa njim to neće ostvariti jer on gleda da im se dodvori, on će kaže: evo vam najjeftiniji tranzit preko Srbije, evo vam najjeftiniji srbski radnici itd.
 
Struktura prihoda i rashoda im je vrh cinizna, pa samo od goriva uzmu 100 din akciza za litar, pa samo to su godišnje stotine miliona evra, možda i milijarda, al to kao nema veze sa putevima? I oni znači od hilada milijardi dinara prihoda od akciza i dela pdv-a (jer deo cene je i transport) prikažu transfer iz budžeta svega 9,5mlrd dinara, tj 1%? Pa što pare od akciza bacaju na druge strane, nek deo vrate u puteve i da vidite kako će biti zarada Srbije od puteva u plusu, a ne minusu kako oni bolesno pokazuju. Evo nek izdvoje svega 10% od akciza za gorivo u puteve i problem rešen.
 
Oko 80 mlrd dinara (2019) bez eksproprijacije, se potrosilo na nove puteve (bez zeleznice i ostale infrastrukture) iz budzeta, samim tim i iz akciza na gorivo. Trenutno je verovatno vise. A putarina nije dovoljna ni za tekuce odrzavanje. Od Akciza i PDV se uzme oko 80 din po litri.
 
Не постоји никакав наменски износ који се за путеве издваја из цене горива. Једини сигуран приход за одржавање путне мреже у Србији је путарина, остало - колко држава да. Кад јој је фрка за лову, може да не да уопште.
 
Putarina nije dovoljna za tekuće održavanje svih puteva u Srbiji sigurno. Sigurno se ne daje 30 mlrd din (250mil evra) godišnje za održavanje 900km autoputeva u Srbiji. Znači u datom bilansu Puteva su pomešani prihodi putarina sa troškovima neautoputeva. Kada bi se gledao bilans samo prihoda i rashoda autoputeva (bez gradnje novih), bilans bi bio pozitivan. Ali ok, ja nisam protiv da se od putarina autoputeva rekonstruišu lokalni putevi, i to je neka korist zajednici od autoputeva.
 
Pa posao Puteva je da odrzavaju sve drzavne puteve, nisam siguran samo za cisto opstinske (ali mislim da u manjim sredinama i tu ulete Putevi).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863889#p863889:jo608k6n je napisao(la):
Earthmoving » 12 Jul 2021 02:06 pm[/url]":jo608k6n]Znači u datom bilansu Puteva su pomešani prihodi putarina sa troškovima neautoputeva.
Tačno.
 
Da Master. A do uzimanja od 100 din/litru goriva sam došao jer je skoro u SATovoj patroli do Turske rekao da je gorivo tamo nešto iznad 80 din/litar. Ako je ovde oko 160 din - 80 din dažbine, dobilo bi se da Turci sa 80 din uzimaju 0 dažbina verovatno i oni imaju pdv i akcize na gorivo pa je nabavna cena niža, tj dažbine u Srbiji veće od 80 din/litar.
 
Ciste dazbine drzave su akciza od oko 60 dinara /l i PDV na prodajnu cenu (160 din *0,166). Ostalo su marze NIS, pumpadzija, troskovi nabavke, transporta, prerade i slicno.
 
Earth opet štelujes cifre.Godišnja vinjeta kod Madjara je 165 eur a ti računaš oko 100 a Županijska je 20eur.Prosečan tranzitlija je Turčin koji ide samo jednom godišnje i dovoljna mu je jedna mesečna kao i Česima, Slovacima itd koji jednom godišnje odu na more ti ih računaš duplo.Ovi što se više vrte su Srbi, Bosanci Bugari Rumuni i Albanci i oni već prave kalkulaciju i više kupuju godišnju.Hoću da kažem da mi već lepe pare uzimamo strancima a to je osnovna teza koju si postavio da treba odrati strance... Obzirom na oko 530km našeg tranzitnog puta njena cena analogno može biti max oko 25eura naspram Madjarskih 18.5eur a kada bi sad neko uveo obaveznu godišnju vinjetu od oko 150 eura 80% domaćih bi palo u nesvest.Inače ta obaveza ide obično sa odlukom da vinjeta važi i za regionalni i magistralni saobraćaj.Osnovni masovni prihod je od komercijalnih vozila i ona su svuda u Evropi po kilometru.Što neko reče Puteve treba održavati a budzet nije uvek dostupan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863372#p863372:3jus0xvc je napisao(la):
SCS » Pet Jul 09, 2021 6:16 pm[/url]":3jus0xvc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863322#p863322:3jus0xvc je napisao(la):
KrCan » Pet Jul 09, 2021 12:29 pm[/url]":3jus0xvc]Kao prvo srecan novi dron! :vops: Kao drugo, snimak je za svaku pohvalu i kao trece upravo ovaj vas snimak potvrdjuje moj prethodni post o vremenskoj razlici kod puteva srbije i editovanja na yutubu od ta 4 dana.
U svakom slucau imamo SCS, Srdjanprpu, Coravusovu i Puteve Srbije tako da zaista, zaista mozemo uzivati iz pticije perspektive pogotovu kad se i evidentiraju zadovoljavajuci progresi na trasama! Plusic i hvala! :kk:


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863335#p863335:3jus0xvc je napisao(la):
Earthmoving » Pet Jul 09, 2021 1:43 pm[/url]":3jus0xvc]Hvala SSC, zaista vredan na sve strane. Iako nije ovde tema, moram posebno napomenem za Moravski koridor jer tamo sem tebe se jako slabo prate radovi.


Hvala puno,
novi dron je jeftiniji a bolji tako da će biti i bolji snimci.
Uskoro ćemo snimiti Moravski Koridor i radove na petlji Lučani.

Koji dron je u pitanju.

Pozdrav
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863892#p863892:rziavzyu je napisao(la):
Earthmoving » Pon Jul 12, 2021 3:17 pm[/url]":rziavzyu]Da Master. A do uzimanja od 100 din/litru goriva sam došao jer je skoro u SATovoj patroli do Turske rekao da je gorivo tamo nešto iznad 80 din/litar. Ako je ovde oko 160 din - 80 din dažbine, dobilo bi se da Turci sa 80 din uzimaju 0 dažbina verovatno i oni imaju pdv i akcize na gorivo pa je nabavna cena niža, tj dažbine u Srbiji veće od 80 din/litar.

Ovo mogu da potvrdim iz prve ruke, plin je oko 40 dinara.
 
Mo druže da ne odemo u off, samo kratko: mreža autoputeva u Mađarskoj je 1640km (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Hungary) : 150 evra godišnja vinjeta = mreža u Srbiji 900km : X. Odatle sledi da bi godišnja Vinjeta u Srbiji moga bude X = 80 evra. Dakle i više nego što sam stavio 100. Po mađarskom modelu većina bi u Srbiji vinjetama plaćala jeftinije nego sad Putarine.
 
165 Madjarska za 1640km ok..Mi uskoro stižemo na 1250-1350km znaci minimum 130.Nemoj sad da nas kanališ kad svi ovde pomno pratimo izgradnju nekoliko pravaca.Izvinjavam se za off.
 
Misliš Mađarska stoji, samo Srbija gradi autoputeve pa će je stigne? Nije druže, pogledaj planiranu mrežu mađarskih autoputeva, biće tu 2500-3000km. A ne znam kada misliš da ćemo to uskoro stići na 1350km, to bio rast mreže 30-40% u odnosu na sad, a trenutno se gradi oko 70km autoputeva što i nije neki Ginisov rekord. Da, oni pričaju o još tih 500km, ali pričalo se o tome i pre 5,10, 30 godina... a dug raste, pa da vidimo kolko će uskoro to biti. Malo je čudno da ćemo uskoro imati +500km a prošle i ove godine, dakle za 2 godine će se otvoriti nožda samo 10tak km punog profila autoputa Preljina-Pakovraće. Mislim 10 prema 500 ne deluje baš srazmerno. Evo kolko godina se priča uskoro kreće prsten Bg-Sa sa krakom od Požege do Kotromana, i, šta, dokle se u stvarnosti stiglo? Ne kanalim te ja već onaj što kaže da gradi 500km, a gradi 70. Sećaš se Pa-Vš, sećaš se Ni-Pr, sećaš se potpisivanja Pž-Boljare u maju, sećaš se čekanja 2,5 god za početak trasiranja oko Lučana, sećaš se Pn-Za... svašta se druže pričalo biće će ćemo ćeš ću ćete...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863799#p863799:2v6ed1zx je napisao(la):
Earthmoving » Mon Jul 12, 2021 9:16 am[/url]":2v6ed1zx]Nije tema, ali zašto to misliš Caribrod? Ja sam pre 10tak dana prolazio od Čačka preko Kraljeva do Vrnjačke banje i ima mali milion vozila, meni deluje da će biti prometno. Sem ako ne sjbu s cenama putarina. Srbija ka završi najveći deo mreže autoputeva treba pređe na Vinjete, npr 50-100 evra godišnja, i istog trenutka bi promet na autoputevima skočio bar 20%.

Ja sam poludeo kao i uvek, ima tu ne mali, nego veliki milion vozila, ali... tablice na vozilima koje srećeš su KŠ, TS, VB, KV, ČA, nešto NP, ređe NI, BG, UE, nešto vrlo malo CG, BIH. Ove prve na AP videti nećeš, retko ko će se cimati da od KŠ ili KV do TS ili VB ide autoputem, posebno jer je trasa pa, hm... upitna. Zaista je puno lokalnog saobraćaja na sadašnjoj magistrali i kroz te prolaske kroz hiljadu varošica i sela, cimanja sa poljoprivrednom mehanizacijom, punim linijama, ograničenjima, policijom, stekne se utisak da bi svi oni jedva dočekali da se popnu na AP. E pa, po mom mišljenju - neće! Jer će prilična većina ostati na sadašnjoj magistrali, koja će biti malo rasterećenija za tranzit, koji nije zanemarljiv, ali ni blizu dovoljan da bi "napunio" autoput.

@Jakovljević
Dok naprave PŽ-Boljare, a pogotovo Boljare-Berane-(Andrijevica-Mateševo) još će mnogo vode proteći Limom i još mnogo tranzita proći pored Prijepolja i Bijelog Polja, bar još nekih 10-ak godina, koliko će i račvanje CG/BIH ostati kod one kafane gore više Užica...
 
Na Moravskom je jasno da je gro saobraćaja lokalni. Praktično, od Preljine do Stalaća nikla su naselja u kontinuitetu sa centrima u Kraljevu, Vrnjačkoj Banji, Trsteniku, Kruševcu... Na koliko mesta i u kojoj dužini je ograničenje 80km/h? Iz Užica odavno niko ne ide na Koridor 10 preko Pojata, već preko Batočine - 40km duže, pola sata brže. Izgradnja ap, vratiće deo tog saobraćaja, ali lokalni neće preći tamo. Ko bi se vozio na jednu petlju, pa na drugu dok iz KV ide u VB, ili iz Trstenika u Kruševac?
Sve dok se ne vidi šta će CG počiniti sa svojim drugim delom, naša snaga treba da se usmeri na parče Pž - Mačkat jer postojwća magistrala postaje sve veći problem. Sinoć sam (nedelja oko 20h)skoro pola sata ulazio u Užice (od tunela do grada). Nema dana da se ne dogodi bar jedna veča ili manja nezgoda.
I pored svakodnevnih, gotovo neptekidnih dežurastava policije - radari, neobeleženi presretači, motoristi, klasične patrole kraj puta, još nikad u poslednje vreme nisam prošao da neki Pg ili Bg nije demonstrirao svoju bahatost pretičući kolonu na mogućim i nemogućim mestima, preko pune, naravno, jer sada je celim putem od Sušice do Iispred Sevojna. Strašno je i kad se samo lim gužva, a kamoli kad ginu ljudi.
Ali, kako Caribrod reče, ko zna kad će početi realizacija toga, kad ne vidimo još ni put u Požegi, a znamo kad su radovi kobojagi otvoreni.
 
То је зато што не постоји пристојна замена за друмски саобраћај.
 
Šta ćemo kad Đetinja nije plovna, do Ponikava i aerodroma nema krštenog puta...
Voz na relaciju Užice - Beograd sada vozi unutar 3 sata i prilično je tačan i da nije bilo korone, odvukao bi dosta putnika, jer je taman bilo krenulo vraćanje putnika železnici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863799#p863799:1k0zpq1s je napisao(la):
Earthmoving » Pon Jul 12, 2021 10:16 am[/url]":1k0zpq1s]Nije tema, ali zašto to misliš Caribrod? Ja sam pre 10tak dana prolazio od Čačka preko Kraljeva do Vrnjačke banje i ima mali milion vozila, meni deluje da će biti prometno. Sem ako ne sjbu s cenama putarina. Srbija ka završi najveći deo mreže autoputeva treba pređe na Vinjete, npr 50-100 evra godišnja, i istog trenutka bi promet na autoputevima skočio bar 20%.
Pa naravno da bi skočio promet saobracaja ali nemaju mu*da
Bar kad bi pustili vinjete god dana probno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864022#p864022:23p8g7p6 je napisao(la):
branik » Uto Jul 13, 2021 1:11 am[/url]":23p8g7p6]Šta ćemo kad Đetinja nije plovna, do Ponikava i aerodroma nema krštenog puta...
Voz na relaciju Užice - Beograd sada vozi unutar 3 sata i prilično je tačan i da nije bilo korone, odvukao bi dosta putnika, jer je taman bilo krenulo vraćanje putnika železnici.


Железница је решење за смањење гужви на том делу пута. Када би воз брже ишао према Прибоју и ЦГ, више људи би се окренуло железници. Доста људи путује од Пријепоља и Прибоја ка Ужицу. Друмски саобраћај би користили људи који живе у Новој Вароши и сл. местима, а сви који живе уз пругу би могли на локални или путнички воз, ако би постојао и ако би возио пристојном брзином. Нпр. људи из Сушице или Бранешког поља не би морали колима до Ужица, већ би могли возом.

Такође, аутобуски саобраћај није довољно развијен. Најбише полазака има ка Златибору, а према другим местима у околини нема толико.

Што се тиче бахате вожње, нису ту само BG и PG. Треба додати и NV, CT, NP, TT и др. аутоознаке.
 
Vrh