Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

У срећно-несрећна времена, реко бих да је преко 80% путника између БГ и УЕ ишло возом. Ишао сам једном, крајем 90-их у Барцу са 21 вагон, ја сам био 16-ом. У Ужицу сам изашао на ливади и пешачио до перона, а за последњи вагон нисам сигуран да ли је изашао из тунела.
Та времена се никад неће вратити, друмски саобраћај је узнапредовао, Железница је отишла на маргине интересовања, а људи су се размазили.
 
Свима нам је јасно да се у колонији ради онако како одговара окупаторима, стога никад неће увести вињете, никад неће радити поштену експропријацију на време. Никад се неће приказати права цена радова, већ искључиво неколико пута надувана. Ретко кад ће се завршити у року. Птицама на грани је јасно да деоница Пожега -Мачкат треба одмах да крене са градњом. За сада је безсмислено кретати градњу ка Бољарама. Тек кад ЦГ једног дана крене са другом деоницом има смисла кретати градњу. Сад је јасно да ни прву неће скоро завршити, у најбољем случају до следећег лета. Како год било, овој земљи су преко потребни путеви, сваком изграђеном се радујемо. Нажалост креће поново глобална пландемична журка, па ће све још више да се отегне.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864056#p864056:ljz5leji je napisao(la):
paradox polje » Uto Jul 13, 2021 9:55 am[/url]":ljz5leji]
Та времена се никад неће вратити, друмски саобраћај је узнапредовао, Железница је отишла на маргине интересовања, а људи су се размазили.

Мислим да се људи нису толико размазили, већ да су добили неке нове могућности, као и да су схватили значај времена. Путник не жели дуго да путује, ако не мора. Аутомобилом се брже стиже, ако је пут проходан. У путовање људи често не урачунавају време проведено у кретању од места пребивалишта до станице, као и од станице до коначног одредишта. Колико је времена данас потребно просечном Београђанину да од свог стана стигне до аутобуске или железничке станице? Колико воз и аутобус путују од Београда до Ужица или Златибора? Колико је потребно времена неком туристи да од станице на Златибору дође до хотела? Колико га кошта такси? Када дође на Златибор или у Ужице да ли има организован јавни превоз до неког мањег места и колико га кошта и колико то траје?

Просечан човек и његова породица су схватили да не морају да путују дуго, већ да могу да седну у кола и да стигну тачно на своје одредиште, без превеликог напора. Ако човек путује сам, можда ће се и одлучити да иде аутобусом или возом, али када вози породицу, сигурно неће.

Време о ком ти причаш је време када је саобраћао пословни воз Београд - Бар који је стизао за 7 до 7 и по сати до мора. Свакако да ће се људи радије одлучити за такво превозно средство радније него за аутобус или ауто јер је брже и удобније, а тада је постојао развијенији локални саобраћај него данас. Поред тога, исти тај ауто је могао да се стави на ауто-воз за ЦГ.

Људи су заправо увек бирали брже и удобније, а сада је приватни друмски саобраћај најпожељнији јер је најбржи у односу на остале варијанте.
 
Ma da, voz je zastareo vid prevoza za individualni saobraćaj. Treba podsetiti da se on razvijao sredinom 19. veka pre izuma Benzovog motora krajem 19. veka i Fordovog početka masovne proizvodnje kola početkom 20. veka. Jeftiniji su mu troškovi za masovni prevoz robe, ali za ljude gde svaki ide na svohu stranu je inferioran u odnosu na slobodu drumskih vozila. Ili dobar je za neke masovne destinacije npr Shanghai-Berlin i sl, ali po Srbiji sem eventualno po Bgu gde ima velike količine ljudi za par linija metroa, i to znači podzemni saobraćaj, ne. A za cenu tog metroa Bg bi mogo završi SMT i UMP, reši problem saobraćaja u gradu, pošto ionako 95% ljudi u Bgu koristi drumski, a ne šinski prevoz. Ovako će dobiju polumetro i poluzavršenu mrežu drumskog saobraćaja, znači sve na pola bez rešenih gužvi, a za skupe pare.
 
Воз није застарео вид саобраћаја.
 
Ja licno svakog dana putujem do posla 60 km automobilom i to autoputem, sa jos nekoliko ljudi. Prvi bih se prebacio na voz jer je udobniji, sigurniji i jeftiniji. Za commuting idealan vid prevoza kao i posvuda u Evropi. Ali sto zbog trenutnog remonta pruga i sto zbog suludog reda voznje to trenutno nije moguce. Sad to je tema za zeleznicki deo foruma ali za masovni prevoz radnika nema boljeg od voza. I guzve u BG bi se znatno smanjile kad bi gradski i prigradski zeleznicki saobracaj bio dostupniji.
 
Od Užica ka moru pruga samo formalno postoji. Brzine su na nivou besmisla. Ue-Pb se putuje više od 2 sata, a tuda ljudi uz prugu jednostavno nema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864074#p864074:2gd4fjhx je napisao(la):
disastermaster » 13 Jul 2021 10:42 am[/url]":2gd4fjhx]Ja licno svakog dana putujem do posla 60 km automobilom i to autoputem, sa jos nekoliko ljudi. Prvi bih se prebacio na voz jer je udobniji, sigurniji i jeftiniji. Za commuting idealan vid prevoza kao i posvuda u Evropi. Ali sto zbog trenutnog remonta pruga i sto zbog suludog reda voznje to trenutno nije moguce. Sad to je tema za zeleznicki deo foruma ali za masovni prevoz radnika nema boljeg od voza. I guzve u BG bi se znatno smanjile kad bi gradski i prigradski zeleznicki saobracaj bio dostupniji.
Путовао би дупло дуже возом (60 км аутопутем = 30 минута вожње, 60 км путничким возом у принципу дуже од сата), тако да би наставио да идеш колима. Није ни скупље кад се трошкови деле са четири, а да смо богатији, ишао би свако својим колима. Нису ствари баш тако једноставне, па зато у земљама Европе која имају онакве железнице - аутомобил убедљиво побеђује на сличним релацијама.

Грешка ће бити ако планирамо пруге као у време кад нисмо масовно возили кола, јер неће бити жељеног ефекта. Ту баш мислим на Барску пругу, којој је "Милош" много јача конкуренција него што је мучена Ибарска могла бити.
 
Hm, ali da bi bilo fer poređenje, moraju i ta pruga i voz stvarno da funkcionišu. Evo npr. meni uglavnom neće biti odluka da idem u NS kolima, od trenutka puštanja brzog voza, jer je mnogo udobnije voziti se vozom (na stranu što je brže).

U razliku u ceni neću da ulazim, jer to zavisi od broja ljudi u kolima. Voz je za jednu osobu naravno jeftiniji.
 
Неће ни мени, јер живим поред ж. ст. Нови Београд. А и раније сам 100 пута ишао у НС возом. Али има хиљаду варијанти и комбинација.
 
Садашња железница са својим "квалитетима", редом вожње, распростањеношћу, брзином и расопредом станица тешко да је алтернатива некоме ко може да приушти приватни аутомобил са трошковима горива, сервиса и слично. Кад би се мало "упристојила" била би свакако значајна алтернатива до дестинација које су близу железничких станицама или имају добро организован јавни превоз до истих, барем кад нису у питању групна (породична) путовања. Ипак не размишљаш о паркингу, који је све већи проблем готово у свим већим насељима, увек можеш да устанеш и протегнеш ноге и има неку своју чар. Све ово важи и поред "Милоша великог" који је реално значајно приближио регион Западне Србије својој престоници.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864112#p864112:1q6io0a0 je napisao(la):
Пантограф » Uto Jul 13, 2021 12:54 pm[/url]":1q6io0a0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864074#p864074:1q6io0a0 je napisao(la):
disastermaster » 13 Jul 2021 10:42 am[/url]":1q6io0a0]Ja licno svakog dana putujem do posla 60 km automobilom i to autoputem, sa jos nekoliko ljudi. Prvi bih se prebacio na voz jer je udobniji, sigurniji i jeftiniji. Za commuting idealan vid prevoza kao i posvuda u Evropi. Ali sto zbog trenutnog remonta pruga i sto zbog suludog reda voznje to trenutno nije moguce. Sad to je tema za zeleznicki deo foruma ali za masovni prevoz radnika nema boljeg od voza. I guzve u BG bi se znatno smanjile kad bi gradski i prigradski zeleznicki saobracaj bio dostupniji.
Путовао би дупло дуже возом (60 км аутопутем = 30 минута вожње, 60 км путничким возом у принципу дуже од сата), тако да би наставио да идеш колима. Није ни скупље кад се трошкови деле са четири, а да смо богатији, ишао би свако својим колима. Нису ствари баш тако једноставне, па зато у земљама Европе која имају онакве железнице - аутомобил убедљиво побеђује на сличним релацијама.

Грешка ће бити ако планирамо пруге као у време кад нисмо масовно возили кола, јер неће бити жељеног ефекта. Ту баш мислим на Барску пругу, којој је "Милош" много јача конкуренција него што је мучена Ибарска могла бити.


40- 45 minuta nam treba sa Vmax jer nije cela deonica AP plus voznja kroz grad, tako da bih menjao tih 40 minuta za 60 kada bi red voznje bio prihvatljiv. Jednostavno je bezbednije pogotovo zimi, nema amortizacije a i opet meni jeftinije. Racunam da bi i voz mogao da stigne za 50ak minuta do Prokopa kad bi se sve uteglo ali to su vec idealni uslovi. Ne kazem da ce se to ikada desiti nego su to moje zelje.

Edit. Zaboravih stalan problem sa parkingom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864132#p864132:1ucloh7p je napisao(la):
disastermaster » 13 Jul 2021, 13:41[/url]":1ucloh7p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864112#p864112:1ucloh7p je napisao(la):
Пантограф » Uto Jul 13, 2021 12:54 pm[/url]":1ucloh7p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864074#p864074:1ucloh7p je napisao(la):
disastermaster » 13 Jul 2021 10:42 am[/url]":1ucloh7p]Ja licno svakog dana putujem do posla 60 km automobilom i to autoputem, sa jos nekoliko ljudi. Prvi bih se prebacio na voz jer je udobniji, sigurniji i jeftiniji. Za commuting idealan vid prevoza kao i posvuda u Evropi. Ali sto zbog trenutnog remonta pruga i sto zbog suludog reda voznje to trenutno nije moguce. Sad to je tema za zeleznicki deo foruma ali za masovni prevoz radnika nema boljeg od voza. I guzve u BG bi se znatno smanjile kad bi gradski i prigradski zeleznicki saobracaj bio dostupniji.
Путовао би дупло дуже возом (60 км аутопутем = 30 минута вожње, 60 км путничким возом у принципу дуже од сата), тако да би наставио да идеш колима. Није ни скупље кад се трошкови деле са четири, а да смо богатији, ишао би свако својим колима. Нису ствари баш тако једноставне, па зато у земљама Европе која имају онакве железнице - аутомобил убедљиво побеђује на сличним релацијама.

Грешка ће бити ако планирамо пруге као у време кад нисмо масовно возили кола, јер неће бити жељеног ефекта. Ту баш мислим на Барску пругу, којој је "Милош" много јача конкуренција него што је мучена Ибарска могла бити.

40- 45 minuta nam treba sa Vmax jer nije cela deonica AP plus voznja kroz grad, tako da bih menjao tih 40 minuta za 60 kada bi red voznje bio prihvatljiv. Jednostavno je bezbednije pogotovo zimi, nema amortizacije a i opet meni jeftinije. Racunam da bi i voz mogao da stigne za 50ak minuta do Prokopa kad bi se sve uteglo ali to su vec idealni uslovi. Ne kazem da ce se to ikada desiti nego su to moje zelje.

Edit. Zaboravih stalan problem sa parkingom.

Nije ni samo to, zahvaljujući vozu kod mene imam 2 sata uštede posla u kancelariji jel tih 2 sata mogu da radim na računaru u vozu. A i kada nema ništa da se radi može da se pročita knjiga, odgleda serija, surfuje itd. što u nijednoj varijanti nije moguće u kolima.
 
Caribrod, ajde baci neki PGDS za Moravski pa da pratimo. Da ne idem u objašnjenja zašto, ja mislim da će biti dobrog prometa. Evo da bude fer, da i ja bacim neko predviđanje : prosečno 10.000 vozila dnevno 2-3 godine nakon puštanja celog autoputa (pod uslovom se završi u narednih 5 godina, ne npr 20)
 
Što se tiče ovih sa vozom, evo da uporedim, npr imam posl sastanak u Čačku. Kolima sam za 1,5 sati tamo. Vozom: šipčim do trole 40 10min, čuvam se pasa lutalica, čekam trolu 10min, putujem do Glavne 20min, stižem 30 min ranije da ne zakasnim, putujem npr 1 sat do Čačka (tj nemam pojma kolko), onda pešačim ili tražim prevoz, taksi do krajne destinacije još 15 min. (ovo sve pod uslom da mesto u koje idem uopšte ima voz, dok put 99% šanse da ima). Rezime: kolima 1,5 sat komfora VS voz 2,5 sata i neizvesna promena više vozila. Kad idem u svoj apartman u Vrnjačkoj banji još duže; kad idem na svoje imanje 20km iza Valjeva još komplikovanije, kada idem u naš apartman na Zlatibor još komplikovanije, kad idem u svoj stan u Tivtu još komplikovanije (npr do Sutomora), kad idem u naš apartman na Kopu još komplikovanije... Meni voz uopšte nije opcija za 95% mog kretanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864143#p864143 je napisao(la):
Earthmoving » Uto Jul 13, 2021 2:02 pm[/url]"]Što se tiče ovih sa vozom, evo da uporedim, npr imam posl sastanak u Čačku. Kolima sam za 1,5 sati tamo. Vozom: šipčim do trole 40 10min, čuvam se pasa lutalica, čekam trolu 10min, putujem do Glavne 20min, stižem 30 min ranije da ne zakasnim, putujem npr 1 sat do Čačka (tj nemam pojma kolko), onda pešačim ili tražim prevoz, taksi do krajne destinacije još 15 min. (ovo sve pod uslom da mesto u koje idem uopšte ima voz, dok put 99% šanse da ima). Rezime: kolima 1,5 sat komfora VS voz 2,5 sata i neizvesna promena više vozila. Kad idem u svoj apartman u Vrnjačkoj banji još duže; kad idem na svoje imanje 20km iza Valjeva još komplikovanije, kada idem u naš apartman na Zlatibor još komplikovanije, kad idem u svoj stan u Tivtu još komplikovanije (npr do Sutomora), kad idem u naš apartman na Kopu još komplikovanije... Meni voz uopšte nije opcija za 95% mog kretanja.


Добро, али ти ниси већина. Воз не одговара ни другим људима који живе на сличан начин, али ти људи не представљју вечину, ни у Србији, ни у већини европских или др. развијених земаља.

Људи су се окренули приватним аутомобилима јер је у последње време јавни превоз такав какав јесте. Не само у Србији, већ и у ЦГ. Узмимо као пример авионски саобраћај. Морате да будете два сата пре полетања на терминалу, док дођете до аеродрома може да потраје и три сата. Лет то мора траје неких 45 минута. Када дођете у ЦГ, немате јавни превоз у виду аутобуса, већ морате на такси. У Београду је слична ситуација, ако изузмемо аутобус на линији 72. У Црној Гори вам је потребан приватан ауто да би сте ишли из места у место јер је јавни превоз лоше организован, а до неких места и не постоји. Зато се породице или чак појединци одлучују да иду колима, а не авионом, возом или аутобусом.
 
Ma nebitno vlasništvo imovine Paradox, mogu nabrojati mali milion mesta gde je voz besmislen, a kola smislena. Uglavnom to prećutim kad krenu hvale voz na drugim temama, al sad sam se zainatio pa uđoh u sitna crevca. U krajnem slučaju uporedićemo dnevni promet putnika brzom prugom Bg-Budimpešta kad se pusti, i brzog puta Bg-Pešta koji već postoji. Pa i da vidimo dal sam ja manjina il većina :sesir:
 
Тамо где постоји организован јавни саобраћај, са рационалним и ефикасним редом вожње, а који је прилагођен потребама путника, приватан аутомобил губи. Лично, ја волим могућност да могу да се возим од врата до врата, али у већини случајева где постоји организован и ефикасан јавни превоз, кола нису исплатива.

Организован јавни превоз подразумева систем који се састоји од градског саобраћаја, железнице и др. система који се међусобно надовезују. Сама по себи, железница не може да функционише без других система, као што не може да фунционише ни ваздушни саобраћај, а који подразумева да нечим мораш да дођеш до аеродрома, а у првом случају до станице.

Да Београд има метро, који повезује све крајеве града са железничком станицом, а поред тога и возове који иду у просеку 120 на сат и који су поуздани, друмски саобраћај би драстично опао.
 
Earthmoving":2iglaf1b je napisao(la):
Ma nebitno vlasništvo imovine Paradox, mogu nabrojati mali milion mesta gde je voz besmislen, a kola smislena. Uglavnom to prećutim kad krenu hvale voz na drugim temama, al sad sam se zainatio pa uđoh u sitna crevca. U krajnem slučaju uporedićemo dnevni promet putnika brzom prugom Bg-Budimpešta kad se pusti, i brzog puta Bg-Pešta koji već postoji. Pa i da vidimo dal sam ja manjina il većina :sesir:

Чуј, ја своја кола хабам максимално, у градски превоз ако уђем 2 пута месечно то је то, а у воз или међуградски бус не памтим кад сам последњи пут ушао. И веруј ми уживам у вожњи, без обзира на квалитет путева или гужве. Али ипак мислим да је глобално гледано, јавни превоз значајно рентабилнији, и да ће се у некој скоријој будућности појавити тренд повратка јавном превозу, а да ће шински превоз ту имати значајну улогу. Одох сад превише у офф, извињавам се.
 
Voz ili neki šinski sistem je jako smislen za urbane sredine. Siguran sam da npr. veliki broj beograđana ne ide često u svoje vikendice ili apartmane na nekoj udeljenoj destinaciji ali zato svaki dan ide na posao, školu, kod lekara itd, a tu je šinski sitem neprevaziđen. Siguran sam da bi nekom iz Pančeva, Obrenovca ili Mladenovca bolje bilo da vozom stigne na posao ili u centar BG nego da se voza autobusom ili sopstvenim kolima. Siguran sam da bi nekom sa Banovog brda bilo bolje da metroom stigne na Novi Beograd na posao nego kolima. Metroom je za 10ak min i svega par stanica. Izađe i nastavi peške do posla. Kolima mora da se cima po 2 sata u gužvi ili da traži parking. U razvijenim gradovima, ljudi koji putuju železnicom na posao, sede rasterećeni i čitaju knjigu ili gledaju telefon a ne zure korz šoferku i gledaju dal će neko da im preseče put ili ih udari ili da prođu kroz trepćuće zeleno.
Kod nas je železnica nerazvijena pa i nemamo svest. Npr. u Beču je toliko usklađen red vožnje da ne možeš ni da se iznerviraš sto ti je pobegao metro, kad drugi već stiže. Izlaziš is jedne linije, na drugoj te već čeka voz.
U Švajcarskoj svako selo malte ne ima železnicu. Đaci idu u školu vozom. To je svrsishodnije pogotovu zimi kad zaveje sneg. Analogno Čačku bi bilo kao da npr. Mrčajevci imaju železničku stanicu, pa đaci idu u školu vozom.
Kola su dobra za sve ostalo, van urbanih sredina i to po meni do 5 sati vožnje. Sve preko toga je mučenje i cimanje. Avion tad postaje bolje prevozno sredstvo.
 
Kaze cika Igor "vratimo se temi" p :) a da vas obavestim da je i poslednja kuca na trasi u Rakovi srusena i da se uveliko trasira kroz ono skladiste ili fabriku cevi koja je kompenzovana susednim imanjem kad je porusena kuca na njemu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864071#p864071:z04ylwzg je napisao(la):
overdrive » Uto Jul 13, 2021 10:21 am[/url]":z04ylwzg]Воз није застарео вид саобраћаја.
Nije kad ovoliko brzo ide i kad je tačan. Najbolja varijanta , centar-centar,

viber_slika_2021-07-13_16-18-05-551.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863999#p863999:31rjoauf je napisao(la):
branik » Pon Jul 12, 2021 10:40 pm[/url]":31rjoauf]Na Moravskom je jasno da je gro saobraćaja lokalni. Praktično, od Preljine do Stalaća nikla su naselja u kontinuitetu sa centrima u Kraljevu, Vrnjačkoj Banji, Trsteniku, Kruševcu... Na koliko mesta i u kojoj dužini je ograničenje 80km/h? Iz Užica odavno niko ne ide na Koridor 10 preko Pojata, već preko Batočine - 40km duže, pola sata brže. Izgradnja ap, vratiće deo tog saobraćaja, ali lokalni neće preći tamo. Ko bi se vozio na jednu petlju, pa na drugu dok iz KV ide u VB, ili iz Trstenika u Kruševac?
Sve dok se ne vidi šta će CG počiniti sa svojim drugim delom, naša snaga treba da se usmeri na parče Pž - Mačkat jer postojwća magistrala postaje sve veći problem. Sinoć sam (nedelja oko 20h)skoro pola sata ulazio u Užice (od tunela do grada). Nema dana da se ne dogodi bar jedna veča ili manja nezgoda.
I pored svakodnevnih, gotovo neptekidnih dežurastava policije - radari, neobeleženi presretači, motoristi, klasične patrole kraj puta, još nikad u poslednje vreme nisam prošao da neki Pg ili Bg nije demonstrirao svoju bahatost pretičući kolonu na mogućim i nemogućim mestima, preko pune, naravno, jer sada je celim putem od Sušice do Iispred Sevojna. Strašno je i kad se samo lim gužva, a kamoli kad ginu ljudi.
Ali, kako Caribrod reče, ko zna kad će početi realizacija toga, kad ne vidimo još ni put u Požegi, a znamo kad su radovi kobojagi otvoreni.

Može više od ovog broja vozila ?

Screenshot 2021-07-13 16.21.51.png
 
Vrh