Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864180#p864180:p3jt1bea je napisao(la):
KrCan » Уто Јул 13, 2021 3:32 pm[/url]":p3jt1bea]Kaze cika Igor "vratimo se temi" p :) a da vas obavestim da je i poslednja kuca na trasi u Rakovi srusena i da se uveliko trasira kroz ono skladiste ili fabriku cevi koja je kompenzovana susednim imanjem kad je porusena kuca na njemu.
Са овим податком, прилично сигурно је да ће до пролећа завршити до Паковраћа, а ако додају гас можда и до нове године!
 
Earthmoving":3oiy0ukk je napisao(la):
Ma nebitno vlasništvo imovine Paradox, mogu nabrojati mali milion mesta gde je voz besmislen, a kola smislena. Uglavnom to prećutim kad krenu hvale voz na drugim temama, al sad sam se zainatio pa uđoh u sitna crevca. U krajnem slučaju uporedićemo dnevni promet putnika brzom prugom Bg-Budimpešta kad se pusti, i brzog puta Bg-Pešta koji već postoji. Pa i da vidimo dal sam ja manjina il većina :sesir:
Evo na primeru Vrčina,pruga zatvorena dve godine,remont kao zidanje Skadra i da nije Laste jedina alternativa je kupovina sopstvenog vozila.
 
Hvala, Žiko... ovo bih ja opisno, a ti slikom!
Taman da napišem Zemljanom da li je ozbiljan???
Pa 10k nema ni sada sa zilion lokalaca, a recimo da će nekih ne više od 15-20% (ako i toliko) preći na AP i ajde nekih još toliko za vezu ka Beia, koji će izbeći kruženje preko Srema ili HR i to ako i samo ako ASAP nikne AP do Kotromana i šnelštrase preko Višegrada do SA.
Pa koga misliš da dovučeš tamo? Samo mojne turski tranzit za Bosnu (a ni talijanski za Rumuniju preko Alibunara)...

@Krcan
Vratimo se temi...
To je ključan momenat za brz završetak obilaznice ČA, ostali (mostovi, tunel) su u praktično "u roku" i vide se da će foto-finiš biti oko NG.
 
Ne vredi, ljudi nisu u stanju da ukapiraju sta je autoput, cemu sluzi, kako treba da izgleda, koliko kosta, i sve to isto za ostale tipove puteva.
I naravno da je lako manipulisati takvom masom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864143#p864143:10f4pgci je napisao(la):
Earthmoving » Uto Jul 13, 2021 2:02 pm[/url]":10f4pgci]Što se tiče ovih sa vozom, evo da uporedim, npr imam posl sastanak u Čačku. Kolima sam za 1,5 sati tamo. Vozom: šipčim do trole 40 10min, čuvam se pasa lutalica, čekam trolu 10min, putujem do Glavne 20min, stižem 30 min ranije da ne zakasnim, putujem npr 1 sat do Čačka (tj nemam pojma kolko), onda pešačim ili tražim prevoz, taksi do krajne destinacije još 15 min. (ovo sve pod uslom da mesto u koje idem uopšte ima voz, dok put 99% šanse da ima). Rezime: kolima 1,5 sat komfora VS voz 2,5 sata i neizvesna promena više vozila. Kad idem u svoj apartman u Vrnjačkoj banji još duže; kad idem na svoje imanje 20km iza Valjeva još komplikovanije, kada idem u naš apartman na Zlatibor još komplikovanije, kad idem u svoj stan u Tivtu još komplikovanije (npr do Sutomora), kad idem u naš apartman na Kopu još komplikovanije... Meni voz uopšte nije opcija za 95% mog kretanja.
Теби воз ни не треба. :)
 
Možda se poveća broj gradjana BiH koji kolima idu ka Grčkoj.

Čačak - Kraljevo će dosta koristiti pazarci, taj deo Srbije ima najmladju populaciju. Sa druge strane su Kopaonik, Goč, Vrnjacka Banja…

Slažem se da je deonica do sadašnjeg račvanja za Zlatibor i Taru jedna od najprioritetnijih u Srbiji. Ipak, sumnjam da će bilo šta raditi na njoj dok se ne završi Moravski i/ili Kuzmin-Rača jer verujem da će je raditi turci.
 
Моје искуство је да АП сам по себи генерише додатни саобраћај. Много људи лоше вози и једноставније им је возити по АП-у, без обзира на можда веће удаљености. Наравно биће и супротних случајева, многима се неће исплатити да иду посебно на кратке деонице између мањих места, оно што је Цариброд приметио. Када се једном заврше и Моравски и део до Мачката, кренуће ново генерисање саобраћаја, посебно из Босне а деломично и из ЦГ. До тада можемо очекивати да до пролећа отворе ово до Паковраћа и заувек нестане мучних 30-45 мин око Чачка.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864254#p864254:36r2oktn je napisao(la):
milaki990 » Uto Jul 13, 2021 9:43 pm[/url]":36r2oktn]Možda se poveća broj gradjana BiH koji kolima idu ka Grčkoj.

Čačak - Kraljevo će dosta koristiti pazarci, taj deo Srbije ima najmladju populaciju. Sa druge strane su Kopaonik, Goč, Vrnjacka Banja…

Slažem se da je deonica do sadašnjeg račvanja za Zlatibor i Taru jedna od najprioritetnijih u Srbiji. Ipak, sumnjam da će bilo šta raditi na njoj dok se ne završi Moravski i/ili Kuzmin-Rača jer verujem da će je raditi turci.

Повећаће се број људи који иде за и из Турске.
 
Pa kolko ti očekuješ Caribrod, može neka okvirna cifra prometa? Mislim da si odlično upućen u tematiku autoputeva ali ja očekujem ovde jedan efekat sinergije koji se trenutno na osnovu ničega ne može predvideti... Evo navešću samo jedan lični primer vezan za ovaj autoput Bg-Ča: ja sam Ibarskom prolazio prosečno par puta godišnje, a sada kada je pušten autoput idem par puta mesrčno Bg-Lajkovac, pa ka Valjevu jer sam kupio neko domačinstvo. Da nema autoputa ne verujem da bih to uradio, ali ko je to pre autoputa mogao predvideti, a time i promet? I to ajde da sam ja neki usamlhenik, ali plac iznad mene dečko iz Bga sa ženom isto sad ide tamo amo jer mu se otac tamo rodio. Mogu navedem i primer Divčibara gde sam dobio u komprnzaciji neki plac po jednoj ceni, a sada par godina nakon puštanja autoputa cene su na tom 3-4 puta veće, što znači da je promet i tražnja porasli, a što dalje znači novi veći promet ovim autoputem. Imam još dosta poznanika sa ovakvim slučajevima, pa kad tu dodamo revoluciju za 2-3 godine kad električna kola budu jednaka cenama naftašima i rast značaja svog placa za solarne panele i punjenje kola, trgovina sa el mrežom itd, ja dobijam viziju efekta sinergije zašto će i na Moravskom biti veći promet nego što se sad da pretpostaviti. Naravno, jeftinije putarine bi to još povećale, a skuplje smanjile.
 
Džabe krečiš Zemljani neće ukapirati prednosti vinjeta ni za milion godina a trabunjaće o nekoj pravednosti i plaćati kroz porez i sv ostalo kreditiranje puteva u većem iznosu od godišnje vinjete.
Koliko vidim ovaj pravac ima popriličan saobraćaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864272#p864272:q3bss9oi je napisao(la):
Earthmoving » Tue Jul 13, 2021 9:40 pm[/url]":q3bss9oi]Pa kolko ti očekuješ Caribrod, može neka okvirna cifra prometa? Mislim da si odlično upućen u tematiku autoputeva ali ja očekujem ovde jedan efekat sinergije koji se trenutno na osnovu ničega ne može predvideti... Evo navešću samo jedan lični primer vezan za ovaj autoput Bg-Ča: ja sam Ibarskom prolazio prosečno par puta godišnje, a sada kada je pušten autoput idem par puta mesrčno Bg-Lajkovac, pa ka Valjevu jer sam kupio neko domačinstvo. Da nema autoputa ne verujem da bih to uradio, ali ko je to pre autoputa mogao predvideti, a time i promet? I to ajde da sam ja neki usamlhenik, ali plac iznad mene dečko iz Bga sa ženom isto sad ide tamo amo jer mu se otac tamo rodio. Mogu navedem i primer Divčibara gde sam dobio u komprnzaciji neki plac po jednoj ceni, a sada par godina nakon puštanja autoputa cene su na tom 3-4 puta veće, što znači da je promet i tražnja porasli, a što dalje znači novi veći promet ovim autoputem. Imam još dosta poznanika sa ovakvim slučajevima, pa kad tu dodamo revoluciju za 2-3 godine kad električna kola budu jednaka cenama naftašima i rast značaja svog placa za solarne panele i punjenje kola, trgovina sa el mrežom itd, ja dobijam viziju efekta sinergije zašto će i na Moravskom biti veći promet nego što se sad da pretpostaviti. Naravno, jeftinije putarine bi to još povećale, a skuplje smanjile.

A2 i MK nisu uporedivi. A2 spaja glavni grad sa Zapadnom Srbijom, tj. 2 od 3 industrijski, turistički i kako god uzmeš najrazvijenija dela države.
Ti nisi prosečan građanin, nego veleposednik, rispekt, a takvih je u Srbiji u promilima.
I ajde, ti imaš nešto na Kopu, pa ćeš i tamo preko MK, koliko njih novih će sinergetski da se pridodaju tebi?
Čak su lokalni pravci u poslednjih 16 meseci oduzeli nešto saobraćaja tranzitnim, jer se bogami i letovalo po planinama zbog zatvorenih granica.
Usled dvomesečnog vikend-zaključavanja, zatvaranja granica, straha od obolevanja ljudi su manje putovali i generalno svuda je pao PGDS.
A propo ovog dečka... To što se sad setio krsta i tri prsta, to je zato jer je hebiga za Hurgadu trebao PCR, a na Ibicu i Halkidiki i u Rovinj - ni sa PCR.
Ovde se prošlog leta napuniše okolna sela - 2., 3. generacija ni kuće dedova ne mogu da pronađu, sad ih nešto nema - vrv su u Paraliji...
Tako da ništa nije za poređenje iz podataka o PGDS u 2020. u odnosu na 2019. kad recimo ni A1 (15.06.), A2 (18.8.), A4 (09.11.) nisu bili završeni.
Pa ovde bre od Dimitrovgrada do Pirota autoputem idu samo oni kojima drugi plaćaju (država, JP). Klate se do Niša Sićevačkom klisurom da bi uštedeli 800 din.
Narod nema para da razbacuje na putarinu, nego od Leskovca do Vranja pravac kroz Grdeličku klisuru pa pored motela Džep, pola sata gore-dole...
Nisam ni ja neki evridž predstavnik plebsa, jer se ni mrtav ne bi klackao 45 minuta duže do Niša starom magistralom.
Ali znam masu ljudi koji čak nisu ni neka socijala, dobro situirani, koji štede i skupo im je i idu starim putem, još od Pirota nema šlepera - milina za vožnju!

Ako baš hoćeš prognozu PGDS za MK: ~3-4k na najopterećenijem delu 2 godine od oivaranja i to je optimistička prognoza.
 
Ista stvar bi bila i sa vinjetom.Pošto smo zaključili da bi zbog kontinuiteta prihoda koštala minimum 15.000 dinara godišnje mnogi bi samo odmahnuli glavom i vozili sporednim putevima kao i sada.gde bi prihodi znacajno pali...E jedino kad bi kao Bugari proširili njeno dejstvo na magistralne puteve onda bi se digla kuka i motika veća nego za ove mučene DPF i katalizatore.

Sent from my RMX2193 using Tapatalk
 
Док се не уведе нека врста вињета за камионе и остала теретна возила која би важила и за магистралне путеве,нећемо се изгледа ратосиљати теретњака са Ибарске магистрале...
Људи магистрала између Лазаревца и Београда је пуна камиона,страшнооооо
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864293#p864293:7tly6bi1 je napisao(la):
Žika » Tue Jul 13, 2021 11:32 pm[/url]":7tly6bi1]Džabe krečiš Zemljani neće ukapirati prednosti vinjeta ni za milion godina a trabunjaće o nekoj pravednosti i plaćati kroz porez i sv ostalo kreditiranje puteva u većem iznosu od godišnje vinjete.
Koliko vidim ovaj pravac ima popriličan saobraćaj.

Vidite niste vi (svi koji zagovarate vinjete) ništa pametniji pa ste otkrili toplu vodu. Jednostavno, princip vinjeta nije pravedan. To što ga pojedine zemlje koriste, nije nikakvo opravdanje, i čak je i EU preporučila da se predje na naplatu po predjenom kilometru.

Zamisli da svi plaćamo struju isto, na primer 2000rsd mesečno. A onda imaš penzionere koji žive u malom stanu i ne troše ništa struje jer i nemaju puno uredjaja, a onda imaš Eartha-a npr sa porodicom, električnim vozilom... Je li fer da plaćaju istu cenu? Pa nije. Tako je i sa putarinama.

Što bi neko iz Zaječara kupio godišnju vinjetu od 100-150eur? Ili iz Zrenjanina na primer? Evo ja sam iz Zrenjanina, mislim da smo 7. grad po broju stanovnika u Srbiji, za sada nemamo autoput u blizini. Prosečan zrenjaninac nema potrebu da plaća godišnju vinjetu jer autoput koristi samo kada ide na neko putovanje. Da li potroši 100-150eur godišnje na putarine, čisto sumnjam da je i 50% od toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864337#p864337:o8tzhb9a je napisao(la):
milaki990 » 14 Jul 2021, 09:32[/url]":o8tzhb9a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864293#p864293:o8tzhb9a je napisao(la):
Žika » Tue Jul 13, 2021 11:32 pm[/url]":o8tzhb9a]Džabe krečiš Zemljani neće ukapirati prednosti vinjeta ni za milion godina a trabunjaće o nekoj pravednosti i plaćati kroz porez i sv ostalo kreditiranje puteva u većem iznosu od godišnje vinjete.
Koliko vidim ovaj pravac ima popriličan saobraćaj.

Vidite niste vi (svi koji zagovarate vinjete) ništa pametniji pa ste otkrili toplu vodu. Jednostavno, princip vinjeta nije pravedan. To što ga pojedine zemlje koriste, nije nikakvo opravdanje, i čak je i EU preporučila da se predje na naplatu po predjenom kilometru.

Zamisli da svi plaćamo struju isto, na primer 2000rsd mesečno. A onda imaš penzionere koji žive u malom stanu i ne troše ništa struje jer i nemaju puno uredjaja, a onda imaš Eartha-a npr sa porodicom, električnim vozilom... Je li fer da plaćaju istu cenu? Pa nije. Tako je i sa putarinama.

Što bi neko iz Zaječara kupio godišnju vinjetu od 100-150eur? Ili iz Zrenjanina na primer? Evo ja sam iz Zrenjanina, mislim da smo 7. grad po broju stanovnika u Srbiji, za sada nemamo autoput u blizini. Prosečan zrenjaninac nema potrebu da plaća godišnju vinjetu jer autoput koristi samo kada ide na neko putovanje. Da li potroši 100-150eur godišnje na putarine, čisto sumnjam da je i 50% od toga.

Apsolutno, ovde se vinjete predstavljaju ko neke svete krave. Ono što definitivno mora da se promeni je način naplate putarine, odnosno da ENP bude dosta lakši za korišćenje i da bude standardni način naplate iste a da putnici u tranzitu automatski dobiju na graničnom prelazu odgovarajuće nalepnice sa čipovima koji će biti vezan za kreditne kartice - nešto slično što Turci već imaju (oni ni tag nemaju nego bukvalno nalepnicu sa čipom). Takođe sa takvim sistemom može i trebalo bi da se naplaćuje korišćenje lokalnih puteva isto koliko i auto puteva, u Nemačkoj su odskora uveli i stubove koji skeniraju tagove za putarinu i na lokalnim magistralama.
 
Pakovrace iz voza. Slikano na delu gde pruga prolazi pored radova
 

Prilozi

  • IMG-33ee0b2581dfb5db79a26fbfe22c53d0-V.jpg
    IMG-33ee0b2581dfb5db79a26fbfe22c53d0-V.jpg
    190,3 KB · Pregleda: 1.091
  • IMG-afdf3bf0d91dfc9a19c1b6b6b6a7ff29-V.jpg
    IMG-afdf3bf0d91dfc9a19c1b6b6b6a7ff29-V.jpg
    217,3 KB · Pregleda: 1.090
  • IMG-5fafda5eda166007cf5411cc244502f4-V.jpg
    IMG-5fafda5eda166007cf5411cc244502f4-V.jpg
    228,6 KB · Pregleda: 1.089
  • IMG-718298d130bf2be17834d08b43c9ce9a-V.jpg
    IMG-718298d130bf2be17834d08b43c9ce9a-V.jpg
    189,2 KB · Pregleda: 1.085
  • IMG-5156f61bf4c19a1dfb39490790c7b321-V.jpg
    IMG-5156f61bf4c19a1dfb39490790c7b321-V.jpg
    136 KB · Pregleda: 1.089
Bravo @Miro,ovom reportažom si simbolično pomirila pruge i puteve.

@Niko,uskoro bi trebalo na svim većim magistralnim putevima da se postave kamere i portali koji bi dokumentovali kretanje kamiona koje bi im onda bilo dodatno naplaćeno.Trenuto se razradjuju modaliteti i pravni okvir.

@Milaki @Stevo i ja se slažem sa vama,maksimalna promocija tagova za dinar,popusti i akcije na cenu putarine čak u zavisnosti od doba dana i noći ,recimo Nedeljom do 14 h i posle 23h , 30% jeftinije da se spreče gužve,popusti na količinu i apsolutna transparentnost troškova koje pravi JP i problema nema.

Sent from my RMX2193 using Tapatalk
 
Po Wikipediji Srbija ima 45.000km puteva. Koji su, jel tako, koštali da se naprave i čije održavanje košta. Moje pitanje za ove koji su za putarine : kako to onda se 44.000km "koristi džabe" a 900km autoputeva se plaća? Zašto se za tih 44.000km ne plaća po pređenom km, a za 900km autoputa se plaća? Mislim ja znam da svako ne može biti genije kao ja, al evo da vam otvorim oči nečim što totalno ne vidite (mislim na putariniste, ne za inteligentne koji su za vinjete)
 
Хвала Стара Мо , ми што смо сваки дан на Ибарској магистрали чекамо то као озебли сунце :D :D :D
 
Earth,da si nekada pogledao uplatnice pri registraciji auta bio bi master genije.Vinjete su relikvija prošlosti,jednostavno manje zlo ,kao tih 44.000km lakše za naplatiti bez obzira koliko se voziš ti a koliko komsija , tj u nekim davnim vremenima i jeftinije petlje na putevima, priključci i troškovi radne snage a za većinu zemalja istočnog bloka odlično rešenje.Sada kada su za komercijalni saobraćaj prešli na naplatu po kilometru ostaje da nadju modalitete gps ili ocr da i putnicki privedu naplati po kilometru to jest sistemu "Plaćaš ono što koristiš onoliko koliko koristiš"...Znači vinjeti su dani odbrojani ali i rampama svakako jer u eri elektro i samovozećih vozila malo je glupo da one postoje.

Sent from my RMX2193 using Tapatalk
 
Миро, како воз иде, за колико стигнеш до БГа?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864327#p864327:1dodipf8 je napisao(la):
StaraMo » Sre Jul 14, 2021 8:50 am[/url]":1dodipf8]Ista stvar bi bila i sa vinjetom.Pošto smo zaključili da bi zbog kontinuiteta prihoda koštala minimum 15.000 dinara godišnje mnogi bi samo odmahnuli glavom i vozili sporednim putevima kao i sada.gde bi prihodi znacajno pali...E jedino kad bi kao Bugari proširili njeno dejstvo na magistralne puteve onda bi se digla kuka i motika veća nego za ove mučene DPF i katalizatore.

Sent from my RMX2193 using Tapatalk


Управо. Зашто би неко ко не користи ауто-пут плаћао вињету од 150 евра? Друго, кроз цену регистрације, кроз порез, кроз акцизе и др. приходе, држава зарађује новац који би требало да улаже у ствари од јавног интереса, а то су путеви. Локална самоуправа исто има обавезу да одржава те путеве за које убира приходе од такси и др. извора са своје тееиторије. Треће, 150 евра није мали или занемарљив трошак.
 
Pozdrav forumasi,
Naravno da se uvijek povede rasprava sta je kome jeftinije i isplativije i svi su u pravu, donekle. Onome ko mnogo koristi AP isplati se da postoje vinjete, onome ko malo na godišnjem nivou koristi AP ne bi se isplatilo. Samo je pitanje da li se Putevima odnosno državi isplati?
Kako se ne možemo svi izjednačiti u načinu i mjestu života, finansijskim mogućnostima,, zašto ne bi apelovali na Puteve da uvedu i vinjete? Postoji mogućnost da se TAG iskoristi kao vinjeta koja ce da važi čitave godine? Ok, prinos Putevima, ili ko već prihoduje, bi vjerovatno opao, ali bi se donekle rasteretio budžet onih koji češće putuju auto putevima, a možda bi se i podstakli drugi koji bi mogli da npr. na rate kupe godišnju vinjetu (dopunu taga). Izmjena sistema naplate bi bila minimalna, i dalje bi ostale naplatne stanice za strance i za one koji rijetko koriste AP, a dodatno bi se smanjile gužve na naplatnim stanicama.


Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
 
Најбоље би било као у Турској ХГС налепница са чипом па доплаћујеш колико ти треба. Сада држава хоће да ти узме додатних 2.000 дин као форе са струјом и ртв претплатом.
 
Upravo na pojavi dve isključive struje opstaje sadasnji jako restriktivan sistem sa minimalnim popustima i naplatom uredjaja od 2000din.Kada bi se energija usmerila ka mogućim rešenjima sigurno bi se došlo do taga za 1din,do popusta,godisnjih,mesečnih, smanjene troškova bi onda otvorilo nove mogućnosti.Već sam gore obrazložio da cista vinjeta nije opcija čak i direktiva EU govori o tome.Kažem vam sama tarifa korisćenja bi mogla biti promenjiva,čime bi se dodatno raspodelilo korisćenje puta u pikovima,slično onome što Englezi rade sa promenom tarife za struju u toku dana čime se sistem štiti od preopterećenja posebno sada kada raste broj elektro vozila.Recimo na Preljini popust na 30% ujutru od 5 do 9h subotom a nedeljom na Obrenovcu od 12 do16h.
 
Vrh