[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864272#p864272:q3bss9oi je napisao(la):
Earthmoving » Tue Jul 13, 2021 9:40 pm[/url]":q3bss9oi]Pa kolko ti očekuješ Caribrod, može neka okvirna cifra prometa? Mislim da si odlično upućen u tematiku autoputeva ali ja očekujem ovde jedan efekat sinergije koji se trenutno na osnovu ničega ne može predvideti... Evo navešću samo jedan lični primer vezan za ovaj autoput Bg-Ča: ja sam Ibarskom prolazio prosečno par puta godišnje, a sada kada je pušten autoput idem par puta mesrčno Bg-Lajkovac, pa ka Valjevu jer sam kupio neko domačinstvo. Da nema autoputa ne verujem da bih to uradio, ali ko je to pre autoputa mogao predvideti, a time i promet? I to ajde da sam ja neki usamlhenik, ali plac iznad mene dečko iz Bga sa ženom isto sad ide tamo amo jer mu se otac tamo rodio. Mogu navedem i primer Divčibara gde sam dobio u komprnzaciji neki plac po jednoj ceni, a sada par godina nakon puštanja autoputa cene su na tom 3-4 puta veće, što znači da je promet i tražnja porasli, a što dalje znači novi veći promet ovim autoputem. Imam još dosta poznanika sa ovakvim slučajevima, pa kad tu dodamo revoluciju za 2-3 godine kad električna kola budu jednaka cenama naftašima i rast značaja svog placa za solarne panele i punjenje kola, trgovina sa el mrežom itd, ja dobijam viziju efekta sinergije zašto će i na Moravskom biti veći promet nego što se sad da pretpostaviti. Naravno, jeftinije putarine bi to još povećale, a skuplje smanjile.
A2 i MK nisu uporedivi. A2 spaja glavni grad sa Zapadnom Srbijom, tj. 2 od 3 industrijski, turistički i kako god uzmeš najrazvijenija dela države.
Ti nisi prosečan građanin, nego veleposednik, rispekt, a takvih je u Srbiji u promilima.
I ajde, ti imaš nešto na Kopu, pa ćeš i tamo preko MK, koliko njih novih će sinergetski da se pridodaju tebi?
Čak su lokalni pravci u poslednjih 16 meseci oduzeli nešto saobraćaja tranzitnim, jer se bogami i letovalo po planinama zbog zatvorenih granica.
Usled dvomesečnog vikend-zaključavanja, zatvaranja granica, straha od obolevanja ljudi su manje putovali i generalno svuda je pao PGDS.
A propo ovog dečka... To što se sad setio krsta i tri prsta, to je zato jer je hebiga za Hurgadu trebao PCR, a na Ibicu i Halkidiki i u Rovinj - ni sa PCR.
Ovde se prošlog leta napuniše okolna sela - 2., 3. generacija ni kuće dedova ne mogu da pronađu, sad ih nešto nema - vrv su u Paraliji...
Tako da ništa nije za poređenje iz podataka o PGDS u 2020. u odnosu na 2019. kad recimo ni A1 (15.06.), A2 (18.8.), A4 (09.11.) nisu bili završeni.
Pa ovde bre od Dimitrovgrada do Pirota autoputem idu samo oni kojima drugi plaćaju (država, JP). Klate se do Niša Sićevačkom klisurom da bi uštedeli 800 din.
Narod nema para da razbacuje na putarinu, nego od Leskovca do Vranja pravac kroz Grdeličku klisuru pa pored motela Džep, pola sata gore-dole...
Nisam ni ja neki evridž predstavnik plebsa, jer se ni mrtav ne bi klackao 45 minuta duže do Niša starom magistralom.
Ali znam masu ljudi koji čak nisu ni neka socijala, dobro situirani, koji štede i skupo im je i idu starim putem, još od Pirota nema šlepera - milina za vožnju!
Ako baš hoćeš prognozu PGDS za MK: ~3-4k na najopterećenijem delu 2 godine od oivaranja i to je optimistička prognoza.