[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846284#p846284:1smbsep8 je napisao(la):
Da, ovo će biti veći sezonski kolaps od svih nama bliskih i poznatih, posebno KT gde će se naći i oni koji su "lukavo" izabrali stari put kanjonom MoRAče, ali...
Ali ovo je takođe
privremeni kolaps, jer završetkom deonice Smokovac - Farmaci (obilaznica Podgorice) ovo postaje periferna i manje-više nebitna petlja i naplatna. Naime, ovo će služiti samo za one koji idu u severoistočna naselja PG (Zlatica, Konik), koji su čak i manje industrijalizovani od drugih krajeva grada, kao i one ka Malesiji i Albaniji, atakvih i nije previše. Pritom će ovi potonji ukoliko izgrade JJK takođe ostati van ove petlje. Završetkom obilaznice glavna petlja biće na Tološima, koja je s jedne strane bliža centru, a s druge vodi sve koji idu ka Danilovgradu, Nikšiću, Ostrogu, Hercegovini... Takođe ništa manje važna biće petlja Farmaci sa koje će se odvajati na 2 kraka, prvom ka Cetinju, Budvi, delovima Boke i drugom, jugozapadnom obilaznicom ka aerodromu, aluminijumskom kombinatu, južnim delovima grada i predgrađima (Golubovci npr.), kao i privremeno do završetka deonice Bar-Virpazar-Farmaci ka Baru, Ulcinju i Petrovcu. Zato na svakoj 2-3. stranici CG teme podsetim koliko vlasti dole nisu normalne (i stara i nova). što ako i nešto krenu da grade u skorije vreme to će biti da nabiju autoput u fakin Andrijevicu, umesto da sve snage što imaju usmere na obilaznicu PG. Do izgradnje te deonice ovo će biti pakao tokom celog leta, a nije da još gore neće biti na Mateševu, odakle ni nemamo snimke buduće naplatne, pa nismo stigli da to opljunemo, a sigurno neće biti sa 12 ili 15 mesta, pritom koliko će se njih realno isključiti na Pelevom brijegu ili Veruši. promili rekao bih...
Ovo na Preljini jeste privremena i jeste strašan problem par puta godišnje, kao što jeste bio Doljevac, koji je takođe bio privremena čeona. Veći je problem npr. moja ČNS Dimitrovgrad, koja prvog vikenda jula, što se videlo već u prvoj godini postojanja iste (2019. a prošle je to pojela korona), koja sa 6+2 postane stravični čep, a onda samo 8km dalje sledi novi čep nad čepovima zvani GP Gradina/Kalotina. Ovo prvo može se rešiti proširenjem, proširenje drugog samo delimično, to rešava ulazak Srbije (i Bugarske) u Šengen ili bar Srbije u EU, dakle u rasponu od neće skoro do nikad. Lepo neko primeti da će se već puštanjem do Pakovraća gde bi trebalo da bude nova ČNS od velikog čepa napraviti dva takođe velika, ali ipak manja čepa, jer će se dobar deo odliti ka KV, VB i većem delu ČA na Preljini, a drugi, verovatno veći deo nastaviti pravo ka OK klisuri PŽ, UE, Zlatiboru, CG i BIH. Idealno bi bilo da se posade u rampe: privremena čeona sa vezom ka OK klisuri i stalna bočna za one koji skreću kod Pakovraća. Znajući, međutim, "naše vredne putare" bojim se da će čeona ostati na Preljini, a da će se oni koji idu ka UE neko vreme voziti za dž do Pakovraća. Sledeća stanica biće Gorobilje, e tu tek sledi kolaps, ne toliko zbog obima saobraćaja, koliko zbog povezivanja sa starim putem. Jedino rešenje je da se što pre i pod oznakom hitno završi deonica od PŽ do Mačkata, gde će saobraćaj biti dovoljno oslabljen na samom kraju da ne izaziva višečasovna čekanja. U krajnjoj liniji logika države je da su sve to ipak privremene rampe, pa što bi se mnogo i cimali po cenu maltretiranja pre svega svojih građana par puta godišnje žestoko i vikendom onako, malo nežnije.
To, međutim ničim ne opravdava "nadležne" da bar delimično reše to recimo na način da kao ranije Bubanj potok podele na 2 dela deo na kome se plaća (brže ide tamo gde se samo uzima kartica), tj. par stotina metara dalje postave još 4-5 naplatnih kabina, ubrzalo bi proces za oko 40-50%.