Eto, ovo bi dokazalo da je gradnja autoputa generisala novi saobraćaj, jer dok je bila ranije Ibarska nije bilo ovolikog prometa. A em stanovnika u Srbiji tada nije bilo manje, em granica ka CG nije postojala da bi odbijala deo prometa. Pokazaće se da je sa gradnjom autoputa povećan i br nekretnina na Zlatiboru, Divčibarama, Tari, Vrnjačkoj banji ali i obostrana kupovina: i iz grada ruralnih domaćinstava i placeva, i sa sela i manjih mesta stanova u Bg-u i Ns-u. Dakle, oni koji su računali na promet autoputa pre njegove izgradnje za njegovu isplativost su, sada se jasno vidi, bili u krivu. Jer prosto, autoput generiše nove okolnosti i vreme koje se ne može uporediti preslikavanjem sa stanjem pre autoputa. Dakle slično se može očekivati i nastavkom autoputa ka CG, ka Goliji, Pešteru, mada što je dalje to proporcionalno u manjem broju.
A vezano sa tim baš juče sam gledao nešto Google Map obalu CG gde sam od malih nogu u Tivtu, dakle okolina od H Novog do Budve, i to je sada toliko pretrpano objektima i komercijalizovano da bukvalno nema više onih mirnih starih mesta, plaže su zauzeli neki privatnici, o parkiranju da ne govorim, pa nemam baš neku želju u zadnje vreme ni da idem se guram. A zanimljivo, čim se pređe Hr granica mnogo manji urbanistički pritisak, više deluje na ono kako se sećam i ovog CG dela kao dete 80ih. E sad, kolko bi tek dodatnih objekata se izgradilo kada se autoput završi i razdaljina smanji na 3-4 sata? Plus tu nije kao na Zlatiboru lokalni ljudi iz Srb, BH, CG, neho je CG dole gađala privlačenje i ljudi iz celog sveta. Tako da kad se završi autoput, CG obalu zamišljam kao red zgrada i solitera na celoj obali i saobraćajni čepovi uz obalu tipa Los Anđeles