Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da Srbija otkupi crnogorski dug za autoput kaže se u tekstu. Nije mi jasan termin "otkupiti dug"? Platiš za nešto što treba da plaćaš, nema logike. A da za preuzimanje duga postane vlasnik autoputa mi nije logično da jedna zemlja bude vlasnik autoputa u drugoj zemlji, ne znam za sličan slučaj u Evropi. A ni u svetu, a da pre toga nije bila koncesija.
Za mene je ovo loša ideja, nema razloga da se građani Srbije opterećuju dugovima druge zemlje. Da je u pitanju jedna zemlja kao što recimo cela Srbija otplaćuje dug za istočni krak Koridora 10, to ima neke logike, ali ovde imamo dve različite države. Druga stvar, CG nije siromašna da ne može plaća svoj autoput. Ako srpske vlasti misle da je Srbija bogata za to, nek pita svoje građane dal misle da su bogati da preuzmu još 800 mil evra duga. Treća stvar, to zavire u suverenitet CG i nije dobar pristup, bolji je da ako CG stvarno ne bi imala para za plaćanje da oseti krizu i da sama zatraži pomoć. Takva pomoć u nevolji se ceni, a ovakva bi bila shvaćena od jednog dela u CG odbojno kao mešanje. Četvrta stvar, Srbija treba da razvija i ozdravljuje sebe i kao takva će pomoći i drugima, a ovo da se raspadne pod dugovima je loše i za nju i za njen imidž. Peto, čija je ovo fix ideja, novinarska patka za svađanje ljudi ili ideja velikih sila da rasture Srbiju sa dugovima. Totalno glupa trgovina: plaćaj mi 50 mil evra godišnje, a zauzvrat ćeš dobiti možda nešto u budućnosti, znači trampa konkretne pare za maglovita obećanja, ne ide. Šesto, nejasan je odnos Amerikanaca i Kineza ovde, tj dal ovim Ameri teraju Kineze (kao platimo vas i ajd ćao), dal je ne teraju nego je predstava, dal se nastavlja kineska ekspanzija integracijom sa lukom Bar. Videčemo dal i šta se dešava, pa će biti malo jasnije šta je u pitanju
 
У потпуности сумњам у ово, с обзиром да је режим Великог Респиратора увелико у кампањи подривања будуће црногорске власти, уз помоћ својих таблоида и осталих Вулина, а за рачун брата Мила.
 
mislim da je klasičan spin, to bi bio sulud potez.
mada, ne bi nam bio prvi sulud potez :)
Crnogorci jesu u problemu da plaćaju taj dug a od naplate putarine će biti jedva za održavanje istog.
koliko sam našao oni su uzeli 820M eur kredita + 130M iz svog budžeta
to je oko 950M eur.
plus su prekoračili tu cifru za oko 100M eur, novim aneksima.
njihov GDP je oko 5 milijardi EUR a Srbije skoro 10 puta toliko.
dakle, da bismo imali osećaj iz njihovih cipšela, to je kao da smo mi dali 9-10 milijardi eur za neki autoput.
put je naravno bezbedonosno jako bitan ali ekonomski je izuzetno neisplativ.
čuo sam da će putarina biti 10 eur za 40km što će mnoge odbiti da tuda idu, posebno što će se saobraćaj podeliti, pa će i vožnja kanjonom morače biti lakša.
BG-čačak je 3.5EUR za 90km naplate da ne kažemo 120km ako računama od surčina.

https://www.youtube.com/watch?v=Q_Ts2Z7Jhhk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776777#p776777:44uf1ob0 je napisao(la):
Gwaihir » 22 Сеп 2020, 07:22[/url]":44uf1ob0]Dobar dan,

Poslao mi jedan lik juce pa rekoh koga da pitam ima li istine u ovome nego forumase, oni znaju sve :D

https://borba.me/ekskluzivno-srbija-bli ... -auto-put/

део по део, и Србија врати ЦГ под своје :lool:
 
Cudan smo prostor, svakako mislim zaostao, eh da je samo infrastrukturno....

Ali, cemu ovoliko odlaganja, stvarno neshvatljivo 21vi vijek da mi treba 5-7 sati da dodjem do normalnog puta, pa cuvene granice, odvratno, stvarno.
 
Нека Мило отплати оним што је покрао. Могли би целу Црну Гору да премреже ауто-путевима. Били би Швајцарска у малом колико је ДПС покрао и распродао.
Вала, исто важи и за Србију и њене ухљебе.
 
Da li mi se samo čini ili su dilatacioni spojevi na mostu preko Save postali oštriji nego na početku?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776837#p776837:5uglugyn je napisao(la):
JohnnyLee » Uto Sep 22, 2020 9:42 am[/url]":5uglugyn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776777#p776777:5uglugyn je napisao(la):
Gwaihir » 22 Сеп 2020, 07:22[/url]":5uglugyn]Dobar dan,

Poslao mi jedan lik juce pa rekoh koga da pitam ima li istine u ovome nego forumase, oni znaju sve :D

https://borba.me/ekskluzivno-srbija-bli ... -auto-put/

део по део, и Србија врати ЦГ под своје :lool:

Kakva Crna Gora, kakvi bakrači. "Ako smo mi braća nisu nam kese sestre". Samo nam još fali da se dug koju su Milo & Co napravili prelije na građane Srbije. Crnoj Gori tek predstoji težak period, jer pustoš koju je ostavila Milova vladavina u privredi i dugove kojima je zadužila buduće generacije se ne može lako nadoknaditi. Pogotovu za malu zemlju kao što je Crna Gora.
Razumem ljude koji su vezani za CG ili imaju familiju dole ali razumite i nekog ko nema nikakve veze sa CG. Zašto bi on plaćao nešto jako skupo zbog nečijeg sentimenta prema CG ? Zšto ne bi uložili pre u istok Srbije ili u Bačku ili Banat, možda je tamo prioritetnije. Ipak ti građani plaćaju porez i žele da dobiju nešto za uzvrat. Možda je bolje praviti bolnice, škole nego ulagati u CG ili put ka CG.
Da smo jedna država možda bi i imalo smisla "pomoći" u smislu da se dug od skoro 4 milijarde prelije na još 7 miliona građana umesto na 600 000 (efektivno možda 250 000 radno sposobnih) ali ko nam garantuje da sutra neće doći neki novi Milo i reći kako su CG građani potomici Spartanaca koji su se tu nasukali kad je bio Trojanski rat i Amazonki koje su zatekli na obalama Boke a da sve što smo ulagali , sad puj pike ne važi.
Nemamo mi više vremena za promašene investicije. Ako se u dogledno vreme ne poboljša infrastruktura odavde će se svi iseliti.
 
Pa dajte luku Bar Srbiji na 99 godina. Povlašćen prelaz preko granice, bez zadržavanja na carini. Kamion se zapečati na granici i gas. Dodajte na to i džaba putarinu pa možemo da pričamo.
 
Koliko sam skontao iz onog videa od pre nekoliko postova. Luka Bar i jos par resursa po izboru idu Kinezima kad ne budu mogli da placaju rate za autoput. Ona caka u Ugovoru gde moraju da vrate sve pare odjednom ako im poverilac to zatrazi.

Bez obzira na to, uptina je ispaltivost luke Bar i cene transporta preko pruge koja savladava velike uspone. Neko je na ovom forumu elaborirao, da pre roba stigne iz Soluna i Rijke nego iz luke Bar. Luka Bar je samo jos u nasim umovima a u sustini je pluskvamperfekat (davno proslo vreme).

Postoji jos samo politicki-geostrateski pogled gde smo mi nezavisni i neutralni pa ti onda izlaz na more nesto znaci. U sustini je to bajka i nekom carstvu se moramo prikloniti. Kakvi vetrovi danas duvaju, bice da cemo i mi i CG biti u istom carstvu pa onda ta prica o luci i nema smisla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776777#p776777:vbkujpdf je napisao(la):
Gwaihir » Uto Sep 22, 2020 6:22 am[/url]":vbkujpdf]Dobar dan,

Poslao mi jedan lik juce pa rekoh koga da pitam ima li istine u ovome nego forumase, oni znaju sve :D

https://borba.me/ekskluzivno-srbija-bli ... -auto-put/
Ovo se provlaci kao prica odavno, jos od kako je bilo jasno da CG ima problem sa dugom koji raste zbog AP, ali ja ne znam odakle bi mi to finansirali... eto moj skromni zakljucak, nisam ti bas nesto pomogla.

Ovo kozda nekom bude zanimljivo. Na kraju teksta ima taj video kako bi trebao AP da izgleda https://www.facebook.com/17074713262164 ... o6WnQCzw9L
 
Meni video nije radio u potpunosti, ali nadam se da ce drugi imati vise srece. To je nase novinarstvo.
 
Ako su i na a2 počeli merenje prosečne, ajoj!
U petak sam onda malo zabrljao. I ne samo ja, već desetine drugih kkoji su vozili u vreme kad i ja.
 
A u čemu je problem držati se dozvoljene brzine? Onda nema ni potrebe razmišljati o merenju prosečne brzine :)
 
Jel može neko ko kritikuje autoput u CG (ili bilo gde drugde) da je neisplativ da mi odgovori kako je onda tek cela ostala mreža puteva isplativa? Na njoj nema prihoda od putarina, a na autoputu ima. Koja je recimo "isplativost" ganz novog puta Risan-Vilusi?
 
tragac":xzy8y3n8 je napisao(la):
Kako se nama isplati A2 na kome su kamioni slučajna pojava?
Па није баш да су случајна појава. Са друге стране, Црна Гора је планинска земља, нема много равничарских крајева самим тим је аутопут спас за такав вид транспорта. Не сумњам ја у тај аутопут, заиста верујем да ће да значи. Свима нама.

Послато са SM-A920F помоћу Тапатока
 
Потврђујем да су камиони случајна појава на АП-у. НА Ибарској магистрали рецимо од Лазаревца ка Београду колоне и колоне шлепера сваки дан су ту. Конвоји шлепера који возе камен ка Београду из Словца ( фирме Ива Аграр , Нуклеус ) нон стоп циркулишу туда ,углавном су и претоварени.
Сећамо се да је министарка З.М. више пута говорила да ће држава преузети кораки како би камионе изместила на АП ,исто то је и причао Дробњак из Путева,али ништа није урађено. НА магистрали је хаос и што је најчудније све је више и аутомобила са таблицама УЕ,КВ ,ПЖ ( углавном они ) који иду туда уместо на Аутопут...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777090#p777090:1h1r612n je napisao(la):
Steva » 23 Сеп 2020, 05:45[/url]":1h1r612n]A u čemu je problem držati se dozvoljene brzine? Onda nema ni potrebe razmišljati o merenju prosečne brzine :)

па проблем је што са 130 мора да се смањи на 80, јер је неки дебил то прописао, а не можеш, јер је буквало знак иза ћошка. и сада, док се смањи на 80, ето опет 130
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777111#p777111:2epk0v7e je napisao(la):
Niko Kažanegra » 23 Sep 2020 08:01 am[/url]":2epk0v7e]Потврђујем да су камиони случајна појава на АП-у. НА Ибарској магистрали рецимо од Лазаревца ка Београду колоне и колоне шлепера сваки дан су ту. Конвоји шлепера који возе камен ка Београду из Словца ( фирме Ива Аграр , Нуклеус ) нон стоп циркулишу туда ,углавном су и претоварени.
Сећамо се да је министарка З.М. више пута говорила да ће држава преузети кораки како би камионе изместила на АП ,исто то је и причао Дробњак из Путева,али ништа није урађено. НА магистрали је хаос и што је најчудније све је више и аутомобила са таблицама УЕ,КВ ,ПЖ ( углавном они ) који иду туда уместо на Аутопут...
To je jer imaju mentalitet sirotinje (čak i kad su u pitanju manje od 5 godina stari džipovi) pa štede na goribu i putarinama.
Drugi problem je slaba propusna moć naplatne rampe kod Obrenovca, koju moraju širiti kako znaju i umeju. Ja sam doduše samo jedom do sad vozio na A2 i nisam imao nikaakv problem sa gužvom, a i vraćao sam se Ibarskom koja je bila prazna iako je bila nedelja popodne. Ali kad sam došao kući vidim da se čekalo i po sat vremena na naplatnoj u Obrenovcu )usputn je bilo dosta ovih što prevoze kamen koje spominješ
). To što su planirali veliku naplatnu kod Jakova pa se obrenovčani naglo pobuniše i onda da udovolje Čulčkoviću izmestili rampu gde nije planirana.

Što se tiče kamiona koji prevoze kamen, i bolje što ih nema na AP. Takvima nije ni mesto na AP, već dugolinijskim i kontejnerskim transportima. Mislim da generalno nigde u Evropi kiperi nisu čest prizor na AP.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777093#p777093:3h8fm70t je napisao(la):
Earthmoving » Sre Sep 23, 2020 6:50 am[/url]":3h8fm70t]Jel može neko ko kritikuje autoput u CG (ili bilo gde drugde) da je neisplativ da mi odgovori kako je onda tek cela ostala mreža puteva isplativa? Na njoj nema prihoda od putarina, a na autoputu ima. Koja je recimo "isplativost" ganz novog puta Risan-Vilusi?

Ne radi se o kritici puta kao takvog (niko normalan nije protiv novog puta ili mosta ili skole itd) nego o trosenju ogrmnih stredstava na put. Putna infrastruktura i odrzavanje iste je trosak za drzavu zato i placamo registraciju, akcize na gorivo, PDV itd. Zato i imao regionalne ptueve.
O efektima autoputizacije necu da pricam, posto nije sve u putarini nego i o uticaju na razvoj mesta pored kojih proalzi autoput.

Ali ako imamo situaciju gde npr Srbija treba da potrosi 12 milijardi za 40km autoputa. Da li bi se neko zapitao, da li je to opravdano i da li je mogao novac da se potrosi bolje? Ili bi odmah bio sasecen, "Ti si protiv novog puta, nparetka i civilizacije". (klasican spin).

Jasno je kao dan, da CG treba da ima autoput ali da li ona to sebi moze da priusti? Da li je normalno da se zaduzim da kupim novog mercedesa jer je on bolji i bezbedniji od npr Opel Astre G, a pritom sam siromasan da nemam para ni rate da placam ?

I ono sto sam ja kritikovao je prica gde se kaze da Srbija otkupi taj dug. Znaci, Milo ugovori autoput od 1 milijardu evra i pritom se sigurno ugradi. Zaduzi narod Crne Gore i buduce generacije 40godina, i sad jos treba narod Srbije da to preuzme na sebe i placa. I sad dodje Earth i kaze, kako je cela mreza puteva trosak pa treba da se potrosi i ova milijarda (odnosno 12 milijardi ako se napravi analogija sa Srbijom).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777120#p777120:1jiqdee6 je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Sep 23, 2020 9:26 am[/url]":1jiqdee6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777090#p777090:1jiqdee6 je napisao(la):
Steva » 23 Сеп 2020, 05:45[/url]":1jiqdee6]A u čemu je problem držati se dozvoljene brzine? Onda nema ni potrebe razmišljati o merenju prosečne brzine :)

па проблем је што са 130 мора да се смањи на 80, јер је неки дебил то прописао, а не можеш, јер је буквало знак иза ћошка. и сада, док се смањи на 80, ето опет 130

Da te obradujem, mislim da je Alvirović rekao da se za brzinu uzima maksimalna moguća, dakle 130 na sat, za celu deonicu, nevezano za tunele i deonice gde je brzina 80, 100 ili 120 na sat. Inače, mislim da generalno za to merenje brzine uopšte ne treba toliko da se brinemo, bar svi koji voze 130 na sat, pa i 135 i slično. Uostalom, Alvirović je vozio sa tempomatom na 140, pa je izbegao kaznu (ograničenje na 130) za 5 sekundi. Više je razloga, jedan od njih je svakako što 130 na automobilu je realno bliže 125km/h, a drugo, na rampama je svakako neophodno da se ubrza/uspori automobil. Dakle ko vozi ispod 140km/h bar 90% vremena, nema šta da brine.

Ima li rešenja za naplatnu rampu Preljina? Pominjali ste Obrenovac, što je super vest, drago mi je što slušaju savete, odakle god da su stigli! Nadam se da će bar 2-3 kilometra ranije postaviti znakove kako bi se na vreme razvrstao saobraćaj na ENP i ručnu naplatu.
 
Да, да, тачно; што више има ограничења брзине испод 130, то се теже прекорачи. Мени до Велике Плане добро дођу и радови на Бегаљичком...
 
Vrh