Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

AleksandarGrf":21l68opu je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757842#p757842 je napisao(la):
blagic » Sub Jul 18, 2020 12:46 pm[/url]":21l68opu]Planirani zavrsetak tunela Munjino brdo je 2023! :shock:
Ne.

Planirani zavrsetak FAZE 1 tunela Munjino brdo je 19.7.2023. Posle toga dodaj uobicajenih 6 meseci za ostale radove. 2024.
Taman pred naredne redovne parlamentarne izbore... Pa kad BogOtacSveiSvja pobedonosno preseče vrpcu, pa kad kaže da nikad u svojoj istoriji nije izgrađena ovako teška deonica za ovako kratko vreme od 2 godine od početka gradnje... Ima sve zlatne ribice opet da pohrle na plebiscit, ovaj, glasanje...

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
Mene više brine to što ne rade godinu i po dana. Bez rada na terenu dzaba priča o datumima. Vučko se hvalio završavajući tuđe, ranije projekte, a evo ni jedan novi nisu sposobni da pokrenu. Prošle godine su "pokrenuli novi investicioni ciklus 5 mlrd" koji u realnosti godinu dana kasnije ne postoji, pa nisu morali škrtare na brojkama, mogli su lupe i 100 mlrd. Još gore je što usled svetske kroze i korone pas nema za šta da ih ujede, padaju im prihodi, a rastu zaduženja i tekući rashodi, pa teško da će imati za obećani "novi investicioni ciklus" ako nemaju za osnovne troškove. Ispostaviće se kao laž ono što su prošle godine pričali, već su odustali za ovu godinu od Surčin-Novi Beograd. Za Čačak-Požega nisam siguran ako država ima neke obaveze plaćanja eksproprijacije, avansa, učešća i sl. jer ako nemaju para za to, dzaba ostatak od kineskog kredita. Ali nadam se bar da će ovaj pravac izguraju, dok za druge najavljene poput Moravskog, Ruma-Ša-Lo, Fruškogorskog... bi se iznenadio da ove i sledeće godine išta ozbiljnije urade.
 
Nešto se desilo danas u tunelu Brančić u smeru ka Čačku. Išao sam suprotnom trakom, bila je gomila zarobljenih kola a policija je sve preusmeravala na staru magistralu na petlji Ljig... Ima li ko info?
 
Osim tunela i pripremnih radova ne radi se ništa drugo i neće skoro jer projekti nisu gotovi. Kako je posao pogođen "ključ u ruke" Kinezi varijantišu kako bi što bolje prošli. Njima će biti plaćen isti iznos bez obzira kolike stvarne troškove imali. I to je skroz legitimno sa kineske strane, normalno je da hoće da zarade više. Ono što nije normalno je što mi ulazimo u tako nepovoljne aranžmane. Jedinične cene su po nekoliko puta veće od cena koje su bile na Koridoru 10. Isto važi i za Ruse na železnicama. Ali to je već prežvaka priča ovde.
 
@ markobg pa nema nekih vesti, mozda je neko redovno odrzavanje? Joj kad se pomene Brancic mene jeza uhvati.

@Earth, u pravu si rokovi su krajnje nebitni ako radova nema. Ja sam ( i dalje) se nadala da je rok koji je Krcan rekao pouzdan ali bojim se da ce nas postignutim demantovati.

Meni kao građaninu bi bilo mnogo poštenije da kažu " radove ćemo usporiti" a ne da guslaju "kraj 2021" ili da se koncentrisu na deo do mesta Pakovraće pa da se nesto postigne.

Jasno je bre svima a ne samo nama ekonomistima da je ovo ogroman ekonomski udar koji će biti vidljiv u svim sektorima, logicno je da se radovi u građevini uspore. Ali ne možeš da deliš 100eur i svim privrednicima po 3 plate radnicima a da onda kazes da stežeš kaiš. Prva mera je katastrofalna sa mog stanovišta a druga je trebala biti primenjivana selektivno pa makar se privredjici prijavljivali i podnosili koliki su mesecni promet imali jer ima onih koji su super radili u doba Korone q dobili su pomoc. Al ajde da ne idem u ekonomske stvari, mislim da je moglo da se na merama bolje pristedi ili bolje usmere ali ne bi bile tako UAU
 
Podnet zahtev za registraciju prijave pripremnih radova (pomoćne saobraćajnice, priključci kampova itd.) za više katastarskih opština.


КАТАСТАРСКА ОПШТИНА ПАРЦЕЛА
Вранићи 764
Лопаш 75/1
Марковица 139/1
Негришори 331
Паковраће 410/2
Пријевор 2585/2
Прилипац 783
Ракова 749/2
Трбушани 182/1
 
Evo sad sam u Prilipcu, jedan prijatelj mi reče da su ovih dana merili put, jer treba da stigne svaki dan neka ogromna mašina za bušenje tunela... Šta je u pitanju ne znam! A čovek inače živi baš blizu tunela...
 
Juče sam, posle dužeg vremena, prolazio selima oko Požarevca.
Forih puteva, više otvorenih rupa ne pamtim kad i gde sam video. U pitomini Stiga masa skoro pustih sela uređenih u gastarbajterskom stilu, a kad se malo zađe u brda, potpuna pustoš - zaraslo, urušeno... Svejedno koji tip je sela, zajedičko je da su putevi očaj. Pretpostavljam po okolnoj infrastrukturi, ako je ima uopšte, da su rađeni prvih posleratnih decenija i od tada nisu popravljani. Putokaza malo ima i uglavnom su samo ka susednom mestu. Teško je formirati širu sliku trase, pa su mi se svađale sa navigacija intuicija. Rupe su zapljeskavane lopatom, zakrpa, preko zakrpe, pa u sred toga rupa. Mnogo tužna slika.
Na drugoj strani, gradimo savremene puteve i imamo neki privid života. Šokirao me je taj čemer tamo.
Postoje dve Srbije, sasvim različitih slika - ona koja je umrla još ranih sedamdesetih sa prvim talasom odlaska u inostranstvo i koju to tek čeka. Istok i jug su gotovi, neka se pripremi zapad.
Da li nam uopšte treba toliko autoputeva? Pre nekoliko dana prošao sam ujutru Milošem sa tempomatom na 95. Preteklo me je tek desetak vozila. I to tek posle Lajkovca i Uba. Pustoš. Video sam tek nekoliko kamiona i nisam ni jedan autobus.
Onda mi se nameće razmišljanje da li će uskoro i zapad biti kao istok pust
 
Браник, зато је Ибарска магистрала опет препуна . Јбт не могу да схватим да маса возила са ВА , Кв таблама масовно туда пролази + камиони за које је држава рекла да ће наћи модел да их измести на Аутопут.....Од лазаревца до Београда опет је пакао....
 
branik":220n2f7g je napisao(la):
Juče sam, posle dužeg vremena, prolazio selima oko Požarevca.
Forih puteva, više otvorenih rupa ne pamtim kad i gde sam video. U pitomini Stiga masa skoro pustih sela uređenih u gastarbajterskom stilu, a kad se malo zađe u brda, potpuna pustoš - zaraslo, urušeno... Svejedno koji tip je sela, zajedičko je da su putevi očaj. Pretpostavljam po okolnoj infrastrukturi, ako je ima uopšte, da su rađeni prvih posleratnih decenija i od tada nisu popravljani. Putokaza malo ima i uglavnom su samo ka susednom mestu. Teško je formirati širu sliku trase, pa su mi se svađale sa navigacija intuicija. Rupe su zapljeskavane lopatom, zakrpa, preko zakrpe, pa u sred toga rupa. Mnogo tužna slika.
Na drugoj strani, gradimo savremene puteve i imamo neki privid života. Šokirao me je taj čemer tamo.
Postoje dve Srbije, sasvim različitih slika - ona koja je umrla još ranih sedamdesetih sa prvim talasom odlaska u inostranstvo i koju to tek čeka. Istok i jug su gotovi, neka se pripremi zapad.
Da li nam uopšte treba toliko autoputeva? Pre nekoliko dana prošao sam ujutru Milošem sa tempomatom na 95. Preteklo me je tek desetak vozila. I to tek posle Lajkovca i Uba. Pustoš. Video sam tek nekoliko kamiona i nisam ni jedan autobus.
Onda mi se nameće razmišljanje da li će uskoro i zapad biti kao istok pust
За ауто-пут Милош Велики се не слажем са тобом јер баш често њиме возим ауто... Од отварања у децембру 2019. па до данас, број возила је у сталном порасту... у почетку заиста и није била толика гужва, али сада већ има доста и аутомобила и камиона... наравно, мање него на ауто-путу од НС ка НИ. Слажем се да би Ибарску магистралу требало затворити за теретњаке и то што пре! АП МВ ће временом да добија на све већем значају, а поготово када се заврши деоница до Пожеге и када споје НБГ са Сурчином. Е сад, шта је то што мени на живце иде, а то је што огроман број возача из неког разлога неће да купи онај ТАГ уређај и да не праве гужву на наплатним рампама... код Обреновца сам неколико пута био у колони од по 1,5 км само зато што људи неће да купе тај мали уређај...
будемо ли стали са изградњом нових ауто-путева и обновом постојећих, Србија ће нестати...


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
Malo je nesrećno izabrano to povezivanje autoputa sa Beogradom, dosta se gubi vremena i goriva dok se stigne na ulaz autoputa. Recimo meni sa Zvezdare treba bar pola sata, a za to vreme bi se dosta preslo trasom preko Mladenovca i Rudnika ka Čačku. Slično je kraće i ako se ide Ibarskom od Orlovače, nego da se kruži 20km. Čak i da se napravi veza desnom obalom Save veza između Obrenovca i grada, i tada bi bilo kruženje 10tak km za dobar deo grada, ali sigurno da bi bila bolja veza nego sada. Tako da i u tome treba gledati manji broj vozila na autoputu, a veći na Ibarskoj ili trasom preko Mladenovca. A ideja je trebala biti da autoput pokupi sav taj saobraćaj.
 
Earthmoving":x535kwbv je napisao(la):
Malo je nesrećno izabrano to povezivanje autoputa sa Beogradom, dosta se gubi vremena i goriva dok se stigne na ulaz autoputa. Recimo meni sa Zvezdare treba bar pola sata, a za to vreme bi se dosta preslo trasom preko Mladenovca i Rudnika ka Čačku. Slično je kraće i ako se ide Ibarskom od Orlovače, nego da se kruži 20km. Čak i da se napravi veza desnom obalom Save veza između Obrenovca i grada, i tada bi bilo kruženje 10tak km za dobar deo grada, ali sigurno da bi bila bolja veza nego sada. Tako da i u tome treba gledati manji broj vozila na autoputu, a veći na Ibarskoj ili trasom preko Mladenovca. A ideja je trebala biti da autoput pokupi sav taj saobraćaj.
Не мислим уопште да је веза лоше осмишљена... Веза ће добити потпуни смисао изградњом пута НБГ-Сурчин и завршетком обилазнице око БГ, а то је до краја 2022. Друга ствар, мислим да је ван памети за очекивање да свачија зграда има излаз на ауто-пут. Мени у НС сад треба до изласка на ауто-пут 9 км или десет минута вожње и успут имам само један семафор (стицајем околности живим у делу града који је близу везе за АП, а раније сам живео у крају где ми је требало да прођем десетак семафора и пут од 15 км).


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
za tebe, kad krenes na zlatibor ili u budvu veza je odlicno osmisljenja. za neke druge ljude, par miliona onih na desnoj obali save, ta veza je takva kao da su tebi vezu sa beogradom omogucili preko rumenke i kisaca.

veza nbg-surcin je naravno neophodna i logicna ali ne daje nikakav smisao vezivanju obrenovca, cacka, valjeva... i beogradske obilaznice preko surcina. naprosto letimican pogled na kartu govori o svoj besmislenosti takve odluke. pogresna je na toliko razlicitih osnova a posledice cemo placati dugo
 
Da, bolje ce biti izgradnjom Surcin-NBg, ali prebacice se jos veci promet na Gazelu i mostove gde je i sada uglavnom zastoj. Vezano sa tim su gradski projekti Unutrasnji Magistralni Prsten i Spoljna Tangenta koji bi trebali prebaciti deo tog saobracaja na most na Adi koji je protocniji. Ali to nece biti jos 5-10 godina, jer tu treba tunel ispod Senjaka, paralelan put sa autoputem do Šumica i sl stvari koje bi rasteretile Gazelu i autoput kroz grad, i prebacile dobar deo saobracaja ka mostu na Adi. Zatim tu dalje guranje saobracaja sa autoputa brzine 100 km/h u Vojvodjansku ulicu gde je skola, zgrade, setalista i kuce blizu ulice, sa dosta semafora, isto nije najsrecnije resenje da se ta ulica napuni tranzitom. Iako ona ima po 3 trake nije bas idealna za brz i protocan saobracaj. Deo je predvidjen se prelije u Jurija Gagarina, ali opet je to dugo putesestvije kroz ceo grad d bi se stiglo sa ove strane Save.
 
Mislim da se ne može administrativnim merama održavati u životu jedan put i terati saobraćaj na njega. Logično mi je da ljudi uvide benefit novog puta i pređu na njega, kao i da je nadoknada za korišćenje negde u nivou tog benefita. Od Ljiga put konstantno ide ka severozapadu, "odmiče" se od centra, skuplja kilometre, troši nam gorivo i nabija putarinu. Tek kad vozim na gornjoj granici i sa malo prekoračenja imam dobitak u vremenu u odnosu na Ibarsku, a o alternativama da ne govorimo. Od Uba ka Beogradu trasa je omašena i odgovara samo onoma koji nastavljaju ka Evropi ili Vojvodini i onima kojima je meta NBg. Mnogo vremena ode na ona petljanja u Surčinu i Ostružnici, na drndanje preko mosta...
 
Ako udobnost i prije svega sigurnost na putu nisu dovoljan benefit, onda smo u grdnom problemu. Znaci da smo postali materijalisti kojima je najvaznije vrijeme i novac. Ja razumijem da narod tesko zivi i da nema novca za toliko goriva i putarine, ali nema ni rezervni zivot pa da ga iskoristi kad ovaj ostavi na Ibarskoj.

Da treba nesto poduzeti da se autoput priblizi ljudima (i materijalno i fizicki), tu se slazem. Definitivno ce vrlo brzo trebati veza A2 sa juznim dijelom BG obilaznice. To bi po meni trebao da bude veci prioritet od NBG-Surcin.
 
Ок, слажем се, али ако једниг камионџију треба терати на аутопут, нешто не штима. Како решити то? Он то посматра кроз цену путарине и цену ручка који не може да поједе на ап.
И даље мислим да је требало нешто после Уба ићи десно ка Београду, са леђа обићи клизиште и ући са југа у Београд. Тако би било практично, логично и економично.
Овако је неминовно да се гради та веза. То је онда дуплирање трошкова.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759479#p759479:227g8jcq je napisao(la):
branik » Čet Jul 23, 2020 4:32 pm[/url]":227g8jcq]
...
И даље мислим да је требало нешто после Уба ићи десно ка Београду, са леђа обићи клизиште и ући са југа у Београд. Тако би било практично, логично и економично.
Zapravo tu su ležišta uglja od kojih su hteli da se maksimalno odmaknu.

A i sasvim je opravdano terati komercijalna vozila na autoput, imaju povrat PDVa, putarina ulazi u troškove a efekat kraće vožnje je i itekako značajan.
 
Ja iz Zarkova sve vreme idem kao pre novi obrenovacki, Umka, Baric, auto put. Potpuno mi je besmisleno da kruzim okolo 20 km i isto cu vremena potrositi jer vise nije uopste guzva na obrenovackom jer svi kruze okolo naokolo. Od Cukaricke padine do auto puta nikada nisam isao duze od 20 minuta poslednjih godinu dana, a mnoge kolege sa posla su me poslusale i isto idu tuda tako da toplo preporucujem desnoj strani Save ovu rutu
 
Autoput po definiciji treba da skarti vreme, da bude bezbednji i da skrati dužinu puta između dva grada sa visokom frekvencijom saobraćaja.
time se smanjuju i troškovi transporta, štede radni sati, smanjuje zagađenje i sl.

problem projektovane trase K11 je u tome što u delu od ljiga ili lajkovca za veliku većinu putnika ka BG ne štedi km a ako idete do njega pored bariča, pitanje je da li je ukupno gledajući na deonici od BG do ljiga / lajkovca i bezbedniji od magistrale.
jer deo umka - obrenovac je užasan i ne može se mnogo popraviti.

mostarska petlja - kružni tok preljia:
vazdušnom linijom - 99km
pored sajma i ade, bariča pa k11 - 135 km
pored sajma, pa obilaznicom na K11 - 144 km
ibarskom magistralom - 129 km
preko mladenovca i topole - 128 km

petlja ljig - kružni tok preljina:
vazdušnom linijom - 37.5 km
autoputem - 48 km
ibarskom - 58 km

imamo deo od ljiga do preljine koji ima sve što AP treba da ima, i brže i bezbednije i kraće (oko 10km) čime štedi i novac tj vraća pare date za putarinu.
teško je bilo napraviti AP trasom kojom bi svima iz BG-a bilo i kraće i brže a da ne ide trasom postojeće ibarske magistrale.
odlučeno je da se časte novobeograđani, zemuci, sremci, obrenovčani i novosađani a na štetu drugih delova BG-a, na štetu lazarevca i možda mladenovca.
iz ugla putnika u automobilu pa i u autobusu, i dalje je bolje da idete AP makar platili više i za putarinu i za gorivo, jer veća bezbednost i ušteda vremena su važniji od nešto većeg troška.
sirotinji naravno se verovatno ne isplati jer njihov auto star 20+ godina bezbednije da ide 60 magistralom nego 120 autoputem a i nemaju novca za dodatne troškove.
ali ako gledamo kamionski prevoz, njima je bolje da idu magistralom na delu gde AP nije kraći.
jer oni ne mogu da idu mnogo brže AP nego magistralom, njima je postojeća putarina bezobrazno skupa
a svakako njih ne brine kao vozače automobila sudar na magistrali jer automobili koji njih udare ih ne mogu u većini slučajeva ugroziti.
i najvažnije, prevoz robe je čisto ekonomska kategorija, teži da bude što brži i što jeftiniji, tj ponaša se racionalno bez emocija.
ne pitaju transportne firme vozača da li više voli da ide magistralom ili AP nego ih šalju najjeftinijom trasom da bi im proizvod bio cenovno konkurentan.
primeri su i da masa robe ide brodom iz kine 30+ dana umesto železnicom ili avionom, da fiat klacka iz kragujevca automobile nešim rizičnim i sporim prugama do bara a ne kamionima itd.

rešenje je postupati tržišno.
ne može se sad preprojektovati AP da manje krivuda i obilazi, i da pravi uštedu u km.
ali se može značajno smanjiti ili čak ukinuti putarina na delu AP od lajkovca do obrenovca čime će ta deonica postati atraktivnija ostalim vozačima a posebno kamionima.
a možda čak kao kompenzaciju malo i poskupeti deonicu AP ljig-preljina koju će svakako svi koristiti
svakako kamionima značajno pojeftiniti putarinu jer je interes i države da oni idu AP a ne da zagađuju mesta na magistrali i uništavaju lokalne puteve čija stalna popravka takođe košta.
naravno sve se to rešava vinjetama ali država nema tržišnu logiku već logiku harača.
sama činjenica da je gorivo akcizna roba kao duvan ili alkohol odslikava svu njenu (ne)logičnost.

uz to, napraviti 3+3 do umke , 2+2 do ćelija gde god je moguće da bi pristup AP većini građana bio najbrži i najbezbedniji mogući
i naravno, veza ibarske sa AP kod bogovođe gde su međusobno najbliži.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759586#p759586:3spb3ia3 je napisao(la):
prostorni planer » 23 Jul 2020, 22:50[/url]":3spb3ia3]Ja iz Zarkova sve vreme idem kao pre novi obrenovacki, Umka, Baric, auto put. Potpuno mi je besmisleno da kruzim okolo 20 km i isto cu vremena potrositi jer vise nije uopste guzva na obrenovackom jer svi kruze okolo naokolo. Od Cukaricke padine do auto puta nikada nisam isao duze od 20 minuta poslednjih godinu dana, a mnoge kolege sa posla su me poslusale i isto idu tuda tako da toplo preporucujem desnoj strani Save ovu rutu
To što radiš ti, rade mnogi vozači, ja živim u Bariču i primetio sam kako se većina vozača iz smera Čačka isključuje na Obrenovačkoj petlji i kreće put Beograda, pogotovo nedeljom je to najviše primetno, to sam ja pisao i ranije dok se gradio AP, potpuno je besmisleno kružiti okolo naokolo a ništa se ne postiže...
 
prostorni planer":1b4xy5dl je napisao(la):
Ja iz Zarkova sve vreme idem kao pre novi obrenovacki, Umka, Baric, auto put. Potpuno mi je besmisleno da kruzim okolo 20 km i isto cu vremena potrositi jer vise nije uopste guzva na obrenovackom jer svi kruze okolo naokolo. Od Cukaricke padine do auto puta nikada nisam isao duze od 20 minuta poslednjih godinu dana, a mnoge kolege sa posla su me poslusale i isto idu tuda tako da toplo preporucujem desnoj strani Save ovu rutu
Знаш колико посла можеш урадити за време колико изгубиш на тим релацијама,чудо!!!А то шта је аутопут безбеднији не обраћај пажњу,уопште није битно...

Послато са SM-G9500 помоћу Тапатока
 
Kakva je situacija sa radovima na putu trenutno, na deonici Ovčar banja-Požega-Užice?
 
Vrh