Što se tiče autoputa do Požege, tu smo nepotrebno izgubili 10-20 godina (Vučić čeka 7 godina, pa oni pre njega takođe odugovlačili, pa ratovi sankcije 90ih). Valjda će Kinezi konačno dobiti sve dozvole od ove države narednih meseci, pa da krenu. Ako se to reši, i ako krenu, nema razloga da sumnjam da će kineski CCCC/CRBC to raditi vrlo brzo, jer su to do sad pokazali na Pupinovom mostu i retkim završetkom na vreme jednog autoputa kod nas (Surčin-Obrenovac). Moguće da će malo neke faze i ubrzati kako bi bar malo ublažili ovo kašnjenje od pola godine-godinu. Po dužini i konfiguraciji, verujem da mogu da završe za 2 godine od trenutka kada zaista krenu da rade. Uključujući i tunele, jer izgleda da će imati mašine koje kopaju do 10 metara na dan, što znači da sa jednom mašinom mogu da probiju jednu cev najdužeg tunela za oko godinu dana, a ako imaju više mašina mogu i oba tunela istovremeno, ili čak i sve 4 cevi. Onaj treći tunel Trbušani je dosta kraći od druga dva. Znači godina da probuše tunele i godina da ih opreme. Za dve godine mogu da odrade i ostale površinske radove na ostatku autoputa, kao i most preko Zapadne Morave, jer mnogo duži most preko Save i Kolubare su za 2 godine završili. Takođe, videli smo na Surčin-Obrenovac da finansiranje preko kineske EXIM banke teče ne praveći zastoje u fazama izgradnje, a to je najvažniji deo gradnje. Znači, glavno je da dobiju sve dozvole i da zaista krenu da rade, a od tada možemo računati oko 2 godine ili koji mesec više. Znači ako krenu na proleće 2020-e, onda prva polovina 2022-e puštanje.
Vezano za nastavak od Požege. Moguće da će se raditi isto kao sada od Čačka , na oba kraka istovremeno, i prema Kraljevu, i prema Požegi. Pa moguće da će doći do slične situacije i u Požegi, da oko završetka do Požege, krenu u slično vreme oba kraka, ka Užicu/Bosni i Ivanjici/CG. Pre par godina sam ovde naglas razmišljao da je istovremeni nastavak od Čačka najbolje rešenje, i eto slučajno se zaista tako i potrefilo.
Sem ova ovih autoputeva, ima još dosta regionalnih koji čekaju izgradnju, po mojoj proceni trenutno je završeno i započeto oko 1200km autoputeva, a fali još oko 800 brzih puteva/autoputeva koji će se izgraditi narednih godina, ali uz sva politička udvaranja tim krajevima, oni neće zbog zaduživanja svi odjednom moći da se grade, nego kao ovo sad kad se završe jedni, da se počnu drugi. Međutim, to tako na glas ne sme da se kaže, jer bi se neki ubedačili da saznaju da još 5 godina nema ništa od gradnje autoputa u tom kraju. Po sadašnjim cenama, za to će biti potrebno i preko 5 milijardi evra, i to će se gledati razvući (o tome je i Tadić pričao pre nego što je otišao, samo ni on nije smeo otvoreno da kaže koji su rokovi u pitanju). Dakle, pitanje je kako će Srbija balansirati javni dug, ali sko se nastavi, uskoro će imati više kilometara auto puta po glavi stanovnika od Nemačke.