Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

videh jutros postavljaju one betonske barikade posred autoputa, izgleda ce stvarno petlja da proradi par dana pre pustanja...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687710#p687710:1ru2mqex je napisao(la):
мајстор » Wed Dec 11, 2019 8:15 am[/url]":1ru2mqex]@ dzokar Твој пост има смисла. Нажалост донета је политичка одлука која има две последице.Прва - Простор где је више становништва ће бити расељен и скрајнут. Друга, пут преко Пештера ће бити ноћна мора за зимско одржавање, вероватно ће бити често затваран. Пролази поред Ивањице и Сјенице, само две мале варошице. Ни у Цг није нешто другачије. Очигледно да спајање Бара са Бг и даље Будумпештом гурају кинези у оквиру свог прогрма " Пут свиле ". Отуда најава АВа да се ради до Дуге пољане, што је нешто више од 30 км до Бољара односно границе. Претпостављам да ће и Цг кренути са другом деоницом следеће године.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk

Odgovor na ova pitanja je mogao da ima jedan strucnjak - prof.dr Ljubiša Kuzović. Umro je pre 10 meseci. On je uradio idejni projekat auto-puta Beograd-Juzni Jadran, koji se do danas kroz razne revizije, skoro da nije promenio. Deo od Obrenovca do Beograda desnom obalom preko Umke, je dr.Kuzovic odlucno (ali neuspešno) branio kroz Udruzenje inzenjera ciji je bio predsednik. Bio je i "glavni" za Prethodnu studiju opravdanosti za izgradnju UMP, na osnovu koje je odluceno da se gradi Most na Adi i UMP.
Inace je poreklom iz Donjih Luga kraj Berana, u cijoj blizini auto-put treba da prodje. Tih godina, kad se od Idejnog plana krenulo ka izradi prostornih planova i GUP-a, vedrio i oblacio je Slobodan Milosevic. Milosevici su poreklom iz Lijeve Rijeke (izmedju Kolasina i Andrijevice), bas gde treba da prodje auto-put. U tadasnjem Saveznom ministarstvu i ministarstvima saobracaja republika je bilo jos ljudi na visokim polozajima, iz tog kraja, koji su uticali na trasu puta.
Mislim da i ovde ima nekih uticaja na izbor ove trase.
 
Има много логике у овоме што си навео. Србија је направила стратешку грешку са избором овог правца, Ту више практично и нема становништва којег би задржала, једино насељено место је Сјеница. Цело Полимље је жртвовано. Стратешка грешка. Бар ће брже стизати намирнице са Пештера до Бга :)

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687868#p687868:1srjsth5 je napisao(la):
ivchonny » Sre Dec 11, 2019 3:07 pm[/url]":1srjsth5]Evo malo je i RTS prošetao mostom. Six days it is. Nadam se da su izmontirali stare snimke, jer neke od ovih stvari ne mogu biti gotove u roku ukiko su u tom stadijumu.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... gleda.html
Haha neverovatni su, uzeli su oktobarski snimak Beobuilda koji im je poslat i mislim da su skinuli snimak od Zemljanog i to upakovali tako da ne prikazuje realno stanje.
 
Ja bih ih tužila da sam na mestu Gradjevinskog foruma. Čisto da se opamete....javni servis pa tako
 
Не мора да туже, само ставе ознаку форума на сваки снимак:)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687873#p687873:qtj0pbr7 je napisao(la):
мајстор » Sre Dec 11, 2019 3:19 pm[/url]":qtj0pbr7]Има много логике у овоме што си навео. Србија је направила стратешку грешку са избором овог правца, Ту више практично и нема становништва којег би задржала, једино насељено место је Сјеница. Цело Полимље је жртвовано. Стратешка грешка. Бар ће брже стизати намирнице са Пештера до Бга :)

Sent from my Armor_3 using Tapatalk

Sve zavisi kako ko posmatra i iz kog ugla. Verovatno je vama greska, meni i mnogima iz tog kraja, ova trasa svakako nije i ne moze biti greska. Navescu nekoliko argumenata i cinjenica.
Taj juzni deo Moravickog okruga vec decenijama je slepo crevo, opstine Arilje, Ivanjica, da ne pominjem Dugu Poljanu, Goliju su totalno nerazvijeni. Ko nije jednom posetio Goliju, ne zna kakva je planina i koliko potencijala ima za razvoj turizma i cele Srbije, ne samo Moravickog okruga.
Da ne navodim da je taj kraj jedan od vecih (ako ne i najveci poljoprivedni proizvodjac maline, krompira, uopste voca i povrca).
Da u tom kraju zivi i 50 000 ljudi pa bi vredelo graditi autoput a zivi daleko vise, kad uzmemo u obzir Pozegu, Arilje, Ivanjicu...
Tako da konstatacija da tu vise niko ne zivi i da je sve pusto ne stoji definitivno.
Da rezimiram, ovaj autoput ce svima znaciti (ne samo ljudima iz ovog kraja nego i sire) u ekonomskom, socijalnom, turistickom i u svakom drugom pogledu :vops: :gobb:

P.S. Licno ne mislim da i ostali krajevi Srbije ne treba da se razvijaju, mislim da svuda gde moze treba da se grade putevi, fabrike, aerodromi... Nas problem kao naroda je sto sve sto se oko nas desava posmatramo lokalno, gledamo licnu korist i interes (kao onaj komsija - namcor sto ne dozvoljava da ustupi metar njegovog placa da kroz njegovu njivu prodje put od opsteg znacaja za celo selo). Valjda je poenta da se globalno razvijamo i povezujemo, mislim na celu drzavu, Balkan pa i sire.
 
Ако ћемо о девастацији и неискоришћености, ту предњачи Источна Србија итекако. Зајечар би требао да има барем дупло више људи, и цео тај крај. О југоистоку да не причам.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687873#p687873:395bqzd4 je napisao(la):
мајстор » Wed Dec 11, 2019 3:19 pm[/url]":395bqzd4]Има много логике у овоме што си навео. Србија је направила стратешку грешку са избором овог правца, Ту више практично и нема становништва којег би задржала, једино насељено место је Сјеница. Цело Полимље је жртвовано. Стратешка грешка. Бар ће брже стизати намирнице са Пештера до Бга :)

Sent from my Armor_3 using Tapatalk

Tada su političari imali kao strateški cilj, sem da učine nesto za rodni kraj, čvrsto vezivanje Crne Gore i Srbije. Da se ne bi ponovila situacija sa kraja 19 veka i početka 20 veka. Nažalost, nisu uspeli u naumu. Ponovila se
 
@boocky
Мени лично као појединцу је на том делу свеједно куда иде. Куда год прође, подићиће ниво квалитета живљења, као и загађења. У свакој варијанти је Пожега на АП, до Ариља је 12 км, до Ивањице још 30км. Имало би логике правити брзу цесту до Ариља, Ивањице и Сјенице, па брзе цесте од Сјенице ка Пријепољу и НП. Све то заједно би мање коштало од АП преко Пештера, о зимском одржавању да не говоримо. Са друге стране имамо Златибор, Чајетину, Нову Варош, Пријепоље, Прибој где још увек има становништва поприлично више него на Пештеру. Који ће остати слепо црево. Разумем да је људима који живе на правцу Ариље, Ивањица, Сјеница, граница са Цг у интересу да им туда прође АП, али гледано из интереса државе и народа, то је погрешна одлука и коштаће много.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687873#p687873:2l1npcsn je napisao(la):
мајстор » Wed Dec 11, 2019 3:19 pm[/url]":2l1npcsn]Има много логике у овоме што си навео. Србија је направила стратешку грешку са избором овог правца, Ту више практично и нема становништва којег би задржала, једино насељено место је Сјеница. Цело Полимље је жртвовано. Стратешка грешка. Бар ће брже стизати намирнице са Пештера до Бга :)

Sent from my Armor_3 using Tapatalk

Tada su političari imali kao strateški cilj, sem da učine nesto za rodni kraj, čvrsto vezivanje Crne Gore i Srbije. Da se ne bi ponovila situacija sa kraja 19 veka i početka 20 veka. Nažalost, nisu uspeli u naumu. Ponovila se

edit. Pogotovu su imali na umu sever Crne Gore. Gornje i Srednje Polimlje. tj Vasojevice. Jak pro Srpski deo Crne Gore
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687870#p687870:2hzqiu01 je napisao(la):
Zvezdara64 » Sre Dec 11, 2019 3:11 pm[/url]":2hzqiu01]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687710#p687710:2hzqiu01 je napisao(la):
мајстор » Wed Dec 11, 2019 8:15 am[/url]":2hzqiu01]@ dzokar Твој пост има смисла. Нажалост донета је политичка одлука која има две последице.Прва - Простор где је више становништва ће бити расељен и скрајнут. Друга, пут преко Пештера ће бити ноћна мора за зимско одржавање, вероватно ће бити често затваран. Пролази поред Ивањице и Сјенице, само две мале варошице. Ни у Цг није нешто другачије. Очигледно да спајање Бара са Бг и даље Будумпештом гурају кинези у оквиру свог прогрма " Пут свиле ". Отуда најава АВа да се ради до Дуге пољане, што је нешто више од 30 км до Бољара односно границе. Претпостављам да ће и Цг кренути са другом деоницом следеће године.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk

Odgovor na ova pitanja je mogao da ima jedan strucnjak - prof.dr Ljubiša Kuzović. Umro je pre 10 meseci. On je uradio idejni projekat auto-puta Beograd-Juzni Jadran, koji se do danas kroz razne revizije, skoro da nije promenio. Deo od Obrenovca do Beograda desnom obalom preko Umke, je dr.Kuzovic odlucno (ali neuspešno) branio kroz Udruzenje inzenjera ciji je bio predsednik. Bio je i "glavni" za Prethodnu studiju opravdanosti za izgradnju UMP, na osnovu koje je odluceno da se gradi Most na Adi i UMP.
Inace je poreklom iz Donjih Luga kraj Berana, u cijoj blizini auto-put treba da prodje. Tih godina, kad se od Idejnog plana krenulo ka izradi prostornih planova i GUP-a, vedrio i oblacio je Slobodan Milosevic. Milosevici su poreklom iz Lijeve Rijeke (izmedju Kolasina i Andrijevice), bas gde treba da prodje auto-put. U tadasnjem Saveznom ministarstvu i ministarstvima saobracaja republika je bilo jos ljudi na visokim polozajima, iz tog kraja, koji su uticali na trasu puta.
Mislim da i ovde ima nekih uticaja na izbor ove trase.

Dosta tacnih informacija, ali i logickih gresaka. :)
1. Lijeva Rijeka je izmedju Mateseva i Podgorice - gdje bi svakako isao autoput, koji god pravac da izabere Srbija. Matesevo je kod Kolasina, gdje i sad ide magistrala, izborom Lijeve Rijeke se samo zaobilazi kanjon Morace, ne i Zlatibor.
2. Ovo sam manje siguran, ali koliko se sjecam bile su alternativne varijante da se ide preko Zlatibora, ali su se isto zavrsavale u Boljarima. Ne poznajem teren, pa ne mogu ni ovo da budem siguran, ali Boljare nisu mnogo daleko od Bijelog Polja, gdje i sad ide magistrala (inace su u opstini Bijelo Polje), mislim da ako su htjeli da ide preko Zlatibora, mogli su svakako da se ukljuce i na Boljare.
 
Ima sve smisla sto si naveo @bojan7b. Nisam najsigurniji kako je tekla istorija za odluku od Pozege do Boljara. Sto se tice Lijeve Rijeke stavio sam Kolasin da se lakse razume. Auto-put ce prolaziti bas kroz Lijevu Rijeku, iako je bilo moguce i mozda jeftinije, da od Berana ide preko Lubnice do Kolasina i Mateseva. Deo od Andrijevice do Mateseva je izuzetno tezak

edit. Pada mi na pamet, da je auto-put u startu mogao da se projektuje zapadno od Bijelog Polja. Tj. preko Zlatibora, Nove Varosi, Prijepolja, zapadno od Bijelog Polja pa na Kolasin. U verziji koja je sad usvojena, koliko se secam, bio je pominjan i auto-put koji bi povezivao Andrijevicu sa Peći preko Čakora. Nerealna megalomanija po mom mišljenju.
 
Ево како Турци стратешки размишљају. Од Истанбула се стиже са АП већ до Софије, ускоро ће и Бугари завршити до наше границе, одатле на југ до Скопља, а од Скопља до Приштине су направили АП, сад ће им АВ направити још неколико праваца, прво Ниш-Приштина, па Пожега-Сарајево, па Пожега- Сјеница а и Пазар је близу, па им ми спајамо Сјеницу ( Пазар ) са Сарајевом. На крају ће сво муслиманско становништво бити спојено са АП. Браво АВ, ни Ердоган не би могао боље. Наравно све правце где је њихов интерес раде њихове фирме...и на КиМ , оба АП, код нас Моравски, па Пожега-Сарајево, па Сремска Рача- Кузмин, Бијељина- Тузла. А ми све плаћамо!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Pricali smo sto puta o tome vec, dva brza puta bi bila daleko bolje resenje od jednog auto-puta. Al sta je tu je, ovom zemljom ipak vladaju kompletni id*** :D
 
У праву си. Сад је касно!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Inače vezano za taj deo Srbije, ja nemam ništa protiv toga da put ide tuda, nek se sve poveže. Ima logike sa te strane da ulazi dublje u Srbiju, dok bi kroz Polimlje išlo bliže BIH, pa je teritorijalno manja površina koju zahvata okolina autoputa u Srbiji.
Teorija je bila da je posle II svetskog rata kažnjena Sjenica zbog postojanja muslimanske milicije, takođe gradovi poput Arilja i Ivanjice jer su bili pročetnički orijentisani, pa je Tito navodno zabranio investicije u taj deo zemlje. Tako da sve ima veze sa politikom, ne znam je li ta tema tačna, pa otuda pričam sad o teorijama zavere, ali ima logike i ovo za Berane što je projektant tuda provukao put.
Iskreno se nadam da će što više puteva biti napravljeno, Golija je prelepa, ali je prelep i Zlatar, tu je Zlatibor (koji jeste preforsiran, ali je izuzetna turistička destinacija), zatim bi tu bila i recimo planina Jadovnik, pored Zlatara, koja je takođe zanimljiva kao jedina planina pored Tare (ili bar najjužnija) gde ima Pančićeve omorike, takođe i kao stanište beloglavih supova i ne znam koliko vrsta životinja. Siguran sam da je i Golija takva, gledao sam Marku žvaku i Golija izgleda prelepo, ali nažalost uništiće je žičarama i hotelima, inače je prelepa, poput Zlatara. Ovo za Tursku itekako ima smisla, jer se zaista spaja Istanbul sa Sarajevom, što je okej, velike zemlje imaju svoj uticaj. Podsećam da tad nije bio u planu autoput za Sarajevo, tako da se Ivanjica + Arilje + Sjenica svakako ne mogu porediti sa Užicem + Prijepolje + Priboj + Nova Varoš + Zlatibor, Požega svakako upada u oba slučaja. Ali to je sad prežvakana tema, put prolazi tuda kuda prolazi, samo bi bilo lepo da se ovi gradovi ne zaborave i da se dobrim saobraćajnicama povežu sa autoputem, to je bila ideja da predstavim. Greška i ako je postojala, najviše zbog održavanja i broja ljudi, sad se ne može promeniti, poenta je da se što više iskoristi taj autoput za ljude koji stvarno žive tu. Što se tiče kineskog uticaja, verovatno postoji, zbog luke Bar pretpostavljam. Uglavnom milo mi je da se pravi, a tužno je da se radujemo bilo čemu sličnom, a ne mrvicama, duboko u 21. veku, davno je prošao početak ovog veka.
 
Ivchony, nisam gledao detaljno snimak, ali I da su stavili na kineski CCTV, CNN, RT... meni svejedno, stavio sam snimke javno I slobodno za preuzimanje, nisam se isticao, sto bi reko Lao Ze: "Posao je urađen, a potom zaboravljen. Zato on traje večno" :) Oni koji se guze I eksponiraju, njih mozemo licno kritikujemo, ali kod nas nevidljivih ne mogu licno napadati nosioca nematerijalne ideje, zato mi se rad u inkognito stilu mnogo vise svidjao.
 
Zna li mozda neko jel su se uselili kinezi u kamp u Krstacu?

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
 
Meni nije jasno kako je Novi Pazar skrajnut u izboru putanje. Da li će dobiti bar neku brzu magistralu? Na onoj mapi koja je stavljena u komentarima baš ništa ne vodi do NP.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687932#p687932:2yj4f51e je napisao(la):
Earthmoving » Sre Dec 11, 2019 6:59 pm[/url]":2yj4f51e]Ivchony, nisam gledao detaljno snimak, ali I da su stavili na kineski CCTV, CNN, RT... meni svejedno, stavio sam snimke javno I slobodno za preuzimanje, nisam se isticao, sto bi reko Lao Ze: "Posao je urađen, a potom zaboravljen. Zato on traje večno" :) Oni koji se guze I eksponiraju, njih mozemo licno kritikujemo, ali kod nas nevidljivih ne mogu licno napadati nosioca nematerijalne ideje, zato mi se rad u inkognito stilu mnogo vise svidjao.

Zemljani, ne govorim o eksponiranju, nego o novcu 8) :lol:

Ali te potpuno razumem, i još više cenim zbog toga.
 
Vrh