Što se tiče autoputa i spajanja na magistralu za Jadran, ovo sad nije nikakva zvanična vest, možda i više želja nego realnost, pominje se da će se napraviti veza putem Prijepolje Sjenica, koji je započet ko zna kad, a nikad završen. Put prolazi kroz kanjon reke Mileševke, pored manastira Mileševa. Inače, na tom delu je započet put pred rat, probijeno je tipa 10 od 17-18 tunela, ali nikad nije nastavljeno. Sada su ti tuneli i ceo taj put neprohodni, osim peške, a zanimljiva informacija je da je baš u tim tunelima sniman film Lepa sela lepo gore, deo oko drekavca
Tim putem bi se povezalo Prijepolje sa Sjenicom i dalje sa autoputem, pošto je trenutni put za Sjenicu iz Prijepolja preko Nove Varoši i Zlatara, pa za nekih 30-ak kilometara koliko bi išao realan put sada se ide sat i po okvirno, kada nema snega. Inače postoji i magistriralni (čitaj seoski) put koji ide iz Prijepolja za Sjenicu, Google ga izbacuje kao opciju, ali toliko je dobar da svi ljudi idu okolo, iskreno nisam siguran da li se i može proći osim nekim terenskim vozilom i naravno kad nije sneg i sve to. Na slici možete videti trenutno kuda se ide, žutom bojom je kuda je započet put i kako bi išao, a ispod se vidi deo tog magistralno-seoskog puta koji postoji i koji se ne koristi osim tih ljudi koji žive tu. Evo i članak, malo je offtopic možda, ali zanimljivo za pročitati svakako kad je već pomenut priključak sa jadranske magistrale.
https://zlatarinfo.rs/vest/1814/ima-li- ... aljinovici
Inače, vezano za autoput jedna priča, vidim da ima i ljudi iz Priboja i Nove Varoši na forumu, pa da se čuje i glas iz Prijepolja. Kada je objavljen nacrt autoputa još davne ko zna koje godine, pre početka bilo kakve gradnje, bila je inicijativa od Užica, Zlatibora (Čajetine), Nove Varoši, Priboja i Prijepolja da put ide tom trasom, a ne preko Boljara. Verovatno je političkom linijom dodeljena trasa preko Sjenice i Novog Pazara, verovatno kao ustupak bošnjačkim liderima koji podržavaju vlast (svaku
). Glavni argumenti UE, ČA, PP, PB i NV su bili što u ovim gradovima ima mnogo više stanovništva, privredno su razvijeniji, put već prolazi tuda, lakše je održavanje zimi (a to će biti ogroman problem na tom delu autoputa!). Međutim, pobedila je ova rekao bih politička struja, Užice i Zlatibor su umireni izgradnjom autoputa za Sarajevo, a PP, NV i PB su ostali crna rupa koja je slepo crevo Srbije. Verovatno će ovaj autoput biti gašenje svetla u tim gradovima (pošto je ekonomska situacija katastrofalna), jedina nada za Prijepolje jeste eventualno povezivanje sa autoputem na gorepomenuti način, za Novu Varoš verovatno Zlatar kao turistički biser (mnogo lepši od Zlatibora!), a za Priboj ne znam iskreno, ako neko kupi FAP pa izdejstvuje neki put prema ovim gradovima, bilo kačenjem na autoput za Sarajevo, bilo na ovaj za Crnu Goru. Inače jedan jako zanimljiv podatak, možda je čudno, ali ovaj kraj se nalazi na manje od 300km od čak 3 glavna grada + Priština kao još jedan centar, za neke države dakle 4 glavna grada. Dakle međunarodni aerodrom za Podgoricu je 150km, Beograd 270, Sarajevo 150 i Priština otprilike isto toliko (okvirno, ne hvatajte se za brojke). Zamislite sad da je sve povezano autoputem, to je idealno mesto za svaku svetsku kompaniju, tipa aliexpress ili bilo koji dostavni centar na primer. Realnost je da se ni u jedan od ovih gradova ne može stići za manje od 3 sata. E zamislite sad da neko ima malo šire vidike i pregleda sve te opcije i ponudi tako nešto, prvo izgradnjom puteva pa zatim i pozivima investitorima. Ipak, otišao sam u duboki off, izvinite, a nadam se da sam bar ovim prvim delom pogodio temu