Hvala i vama. Pa ne znam, nemam neku posebnu analizu ovaj put, ok bila je zima u medjuvremenu od zadnjeg snimka pa jedno 2 meseca i nije Bogozna sta moglo da se radi, sad se verovatno moze ocekivati pun kapacitet rada narednih meseci. Most deluje da fino napreduje, ok, mozda sam zadnji put mislio da ce do februara-marta biti spojen, ali to ce biti koji mesec kasnije. U principu, radi se, okolnim putevima zuji dosta kamiona, masina mislim da ima dovoljno za ovu vrstu posla, jer na ovoj trasi su najvazniji betonski radovi gde i nema Bogzna kolko masina, za razliku od recimo Grdelicke klisure gde se skida ili premesta dosta zemlje pa je bilo potrebno visestruko vise bagera, utovarivaca, buldozera... ovde je ravnica, a dobar deo zemlje vec nasut. Sem oko nadvoznjaka, mosta, petlji, to ce verovatno na kraju. Dosta interesantnije ce biti napraviti presek za oko pola godine, nakon sledecih radnih meseci, nego ovo sad posle 4 meseca zime. I ja sam juce stekao utisak da je Gygy u pravu, ne vidim cemu ovolika cena ove deonice. Ok, most, petlje Surcin i Obrenovac, ali ipak mi cena deluje 20-30% veca od potrebne. Dobro, kad se zavrse petlje delovace na oko to skuplje ali ipak... Kad se setimo cene po kolimetru pre 10tak godina i ovo sad, tesko moze da se poredi, a opet ne mozemo reci da je u medjuvremenu inflacija u evrima bila ni priblizno tolika, tako da nema realnog opravdanja. Nazalost, posle sve price ove vlasti zadnjih 7 godina, jedino je ovo parce autoputa nesto sto su oni pokrenuli i guraju (sem parceta Bg obilaznice - druga traka Dobanovci-Ostruznica), a bilo je mnogo mnogo vise prica da ce biti... Te snelstrase Bg-Zr, te Ns-Ruma, te Moravski koridor, te Cacak-Pozega, te Pozega-CG granica... Jedino gde postoje kolki-tolki izgledi da se nesto nastavi narednih meseci je zavrsetak 5km Batocina-Kragujevac, i mozda Cacak-Pozega. Nazalost juce kad sam prolazio Bg obilaznicom uopste nije bilo radova, a kobajagi su poceli pre xy meseci. Takodje ni u samom gradu, koji ima mozda i hiljadu ulica, za prethodnih 7 godina jedva da je koja nova ulica izgradjena, na toliki broj stanovnika i rasto tolikog broja stanovnika i automobila (zavrsetak UMP-a kao Tosinom Bunaru i peta traka Slavija-Autokomanda je jedino sto im priznajem da je grad dobio nove kapacitete saobracajnog prostora). Znaci sto se tice saobracajne infrastrukture , grad je u prethodnih 7 godina napredovao 0,1%. Kad se uzme sa poredjenjem iz recimo vremena gradnje Novog Beograda 40tak godina gde je uradjeno na desetine bulevara, gradjnja ulica i bulevara proteklih 7 (a i vise) godina ispada kao statisticka greska. Nista od nastavka Unutrasnjeg Magistralnog Prstena (od mosta na Adi ka Pancevackom mostu), nista od Spoljne Tangente (Pupinov most-Pancevacki put, pa anstavak ka Mirjevu, autoputu, Medaku, Banjici do Rakovickog puta), nista od prosirenja Zicke ka Slaviji, nista o prosirenju Bulevara iza Cvetka, nista o nastavku prosirenja Juznog bulevaram nista od nastavka ovde Surcin-Novi Beograd...Da ne pricam o nastavku pretpavanju grada i svih slobodnih povrsina samo da bi se uzele pare od gradjevinskih dozvola, bez ikakve pratece infrastrukture: novi parkovi, novi siri trotoari, novi parkinzi, nove javne povrsine... n i s t a , samo trpaj. Iz tog razloga vise i nisam aktivan na drugim temama na sajtu, jer jako se lose u gradu radi (jedino sto mi se svidja je rad na planiranoj pesackoj zoni u centru). Kakve to ima veze sa ovom temom? Pa imace kad dodjete ili se vratite u grad ovim autoputem, a onda vam bude trebalo isto tolko vremena kolko ste putovali stotinu kilometara do Beograda, da unutar grada, tih par km, prvo u njega udjete, pa onda nekako prodjete do mesta odredista, a onda da uspete da i ostavite ta kola kojima ste dosli , tj da nadjete mesto za parking. I da vam naravno pauk ne odnese kola jer VI (a ne oni) ne postuju pravila parkiranja. Vrhunac licemerstva, ostavis 3 mesta na 10 kola i onda kaznjavas ljude sto su oni krivi sto se lose parkiraju. Zato i jedino sto mogu da guraju je sve na Novi Beograd gde je neko pameta ranije isplanirao i ostavio mesta, odrekao se profita a moga je isto tako da pretpava zgrade i kuce (u prevodu glupak po arsinima filozofije vlasti zadnjih decenija, eh kako bi tu oni lepo uzeli pare na gradj dozvole, a ne da se ostavljaju prazni javni prostori koji su cist gubitak para i izgubljen profit. Ironican sam, naravno). Zato im je jedina sansa da i ovaj autoput gurnu ka Novom Beogradu, ka nastavku ka Vojvodjanskoj i Jurija Gagarina. Mnogi od nas su se cudili sto se radi ova trasa Levom obalom Save, a ne desnom koja je bila prirodnija, ali eto odgovor se sam namece kolko bi stotina i stotina miliona evra bilo potrebno da se grad sa te strane rascisti i raskrci da primi taj saobracaj. Pa most na Adi bi za to bio mala beba, kolko u celom tom kraju bi moralo da se siri, pravi novih ulica, veza, ruse stare luce itd. Da se ne bi napravio kolaps u gradu (sada je vec cep), u tom slucaju bi morao da se resi ne samo ulaz u grad do Ade Ciganlije i raskrsnica na kojoj se sad vec iz pravca Obrenovca preko dana dugo ceka da se prodje, nego i dalje, tunel ispod Senjaka, Autokomanda i ostatak UMP-a kako bi se sledeci talas saobracaja razvodnio, zatim Mostarska petlja jer bi tom pravcu tezili najvise saobracaja, a i sada je tamo i na Gazeli pola dana zastoj, zatim dalje prohod ka severu i istoku.... To sve bi ispalo xy puta skuplje nego ova trasa levom obalom Save ka Novom Beogradu. Ali i ovo sto sam nabrojao ce kad tad morati da se uradi sada kada je autoput napravljen sa te strane grada. Steta sto je proteklih godina izgubljeno toliko vremena a nista se od nije uradilo, zasto, ne znam, da li je neko procenio da su te pare potrebnije Beogradu na Vodi ili sta, ali po meni je uradjena cista glupost.