Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Vezano za oštećenja na staroj deonici Ub-Lajkovac, nešto se može videti zumirano na donjoj slici. Slika baš nije najjasnija jer je slikano iz daljijne ali deluje kao sleganje. Međutim, ako su ovde u pitanju sleganja, ona ne deluju tako katastrofalno da taj deo autoputa ne bi mogao da se pusti bar jedna traka, tj da bi moralo da se odlaže puštanje celog autoputa zbog ovakvih oštećenja. To bi bilo preterivanje. Vozili smo mnogo gorim kolotrazima i rupama na autoputevima od ovoga na slici, pa se celi autoputevi nisu zatvarali.
Druga stvar je vezana za pitanje da li je završni sloj asfalta na delu između Ljiga i Lajkovca, kod Latkovića. Donja zumirana slika nije najjasnija ali deluje kao da možda jeste postavljen habajući sloj jer je postavljen nabijen kamen, rizla u nivuo autoputa. Ispod nje je valjda zemlja, humus, a kako mi kolega reče ova rizla služi da se spreči vraćanje blata na autoput ako neko vozilo skrene sa strane. Valjda :)
 
Nema na čemu Miro :) Spremam sebi jedan crtež čitavog lanca u gradnji puteva (busenje-miniranje-drobilice--baze-asfaltiranje, dakle od busilice koja busi rupe za eksploziv do pneumatskih valjaka za asfalt (guma-guma)), sa objasnjenjima, pa ako zavrsim za par dana ću ga I ovde postaviti da koga interesuje vidi I nauči ceo proces koji je trajao 3 godine kako je građen ovaj autoput. To kad spremim, svakom ce za par minuta gledanjem tog crteža biti jasan ceo proces, sa velikim brojem detalja.
Ipak malo da damo omaž I mašinama koje zapravo urade najveći deo posla izgradnje :)
 
Bravo! Dobro bi doslo, totalno je zatišje, nema niko volje čak ni da se raspravlja hihihi . Ne znam jeli Niko isao da slika? Ja i dalje očekujem neke vesti zvanične vezane za ovu deonicu, ali niti pita pozicija, niti opozicija, niti novinari.... Da mi je neko pricao da se ovako moze ignorisati nesto, ne bih mu verovala... Ovaj forum je jedino mesto gde nesto saznaš
 
За капиталне пројекте 80 милијарди, највише за коридоре
ПОНЕДЕЉАК, 04. ДЕЦ 2017, 16:28 -> 16:58
ИЗВОР: TАНЈУГ

Предлогом буџета за 2018. годину предвиђена су улагања у капиталне пројекте у вредности од 79,97 милијарди динара, од чега највише у инфраструктурне у ресору Министарства грађевинарства – 52 милијарде.

Највише новца ће отићи за завршетак путног Коридора 10, скоро 11 милијарди динара.

За завршетак више деоница на јужном и источном краку Коридора 10 отићи ће укпуно 9,7 милијарди динара, за Ипсилон крак на Коридору 10 (обилазницу око Суботице до Келебије) 800 милиона динара и за нови мост код Остружнице на обилазници око Београда (Коридор 10) 4,5 милијарди.

Појединачно по пројектима, највише је предвиђено за завршетак ауто-пута на Коридору 11 Обреновац–Љиг (Обреновац–Уб и Лајковац–Љиг) 9,843 милијарде, као и за градњу брзе пруге Београд–Будимпешта кроз Србију – осам милијарди динара.

За деоницу Коридора 11 од Сурчина до Обреновца биће издвојено 5,8 милијарди, а за деоницу од Прељине до Пожеге 2,8 милијарди.

Министарство финансија ће за експропријацију земљишта за реализацију капиталних пројеката издвојити 13,09 милијарди динара.

Србија ће у 2018. години издати гаранције у укупној вредности до 58,6 милијарди динара.


Према пројекцији, предвиђени су капитални расходи од 86 милијарди динара у 2019. и 84 милијарде у 2020, тако да су у наредне три године предвиђена издвајања за капиталне пројекте од укупно 250 милијарди динара.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је, иначе, према предлогу буџета за 2018, добило укупно 79,9 милијарди или за 4,24 милијарде више него у 2017. години.

Из буџета ће за завршетак градње ауто-пута Крагујевац–Баточина отићи 700 милиона динара, а за завршетак градње моста на Дрини Љубовија–Братунац 35 милиона динара.

Такође, за пројекат градње брзе саобраћајнице Нови Сад – Рума опредељено је 50 милиона динара.

За железничку инфраструктуру и набавку дизел моторних возова је, у ресору Министарства грађевинарства, предвиђено 7,906 милијарди динара, за реконструкцију пруге Сићево–Димитровград 854 милиона динара и за изградњу пруге Радинац–Смедерево до нове луке Смедерево 925,6 милиона динара.

За идејно решење и потребне студије за Техничко-путничку станицу Земун 19,4 милиона динара, а за контејнерски терминал у Макишу 25 милиона.

Према предлогу буџета, Министарство финансија ће издвојити 377 милиона динара за изградњу граничних прелаза Гостун, Ватин, Бајина Башта, Сот и Градина.

Обнављаће се мостови на Дрини, па је предвиђена реконструкција старог моста на прелазу Љубовија–Братунац са 50 милиона динара, затим моста на прелазу Каракај код Зворника са 3,5 милиона и моста на прелазу Скелани код Бајине Баште са пет милиона динара.

Србија ће у 2018. одобрити пројектне и програмске зајмове у износу до 576,398 милијарди динара.

Влада Србије је 29. новембра усвојила Предлог закона о буџету за 2018. годину којим су планирани приходи у износу од 1.178 милијарди динара, а расходи 1.207 милијарди динара.

Планирани фискални дефицит на нивоу Републике за наредну годину износи 0,6 одсто БДП-а, односно 28,4 милијарде динара, што је 40,7 милијарди динара ниже од дефицита планираног буџетом за 2017. годину.

Буџет за наредну годину планиран је на основу прогнозе да ће у 2018. години реални раст БДП-а износити 3,5 одсто.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... idore.html
 
Dakle sledece godine u budzetu je planirano ukupno oko 18,4 milijarde dinara (150 miliona evra) od Pozege do Surcina. Verovatno I dobar deo od 13 milijardi dinara (110 miliona evra) za eksproprijaciju će ići na ovaj autoput.
Zanimljivo je da je za gradnju na Preljina - Pozega od ukupne cene 450 miliona evra sledece godine za pocetak radova planirano samo oko 25 mil evra, tj svega 5% ukupne cene (doduse mozda veliki deo ide iz budzeta za eksproprijaciju ovde). To znaci da se sledece godine tu ne ocekuju neki spektakularni radovi, vec pocetni, kao I da ce verovatno biti aktivni ne od pocetka godine vec od proleca-leta, druga polovina godine. Verovatno ce svake sledece godine ta cifra biti sve veca u periodu 2019-2021.
 
Ima li neki relevantan i dobar sajt koji prati izgradnju autoputa kroz Crnu Goru? Ubih se da nadjem, ali ne nalazim. Buljim i u satelitski snimak, ali ne vidim nista nigde. Dje da poglednem?
 
A sta ce biti sa Ub-Lajkovac? Kada ce to da puste? Oni najavljuju kompletnu rekonstrukciju te deonice,cak i ministarka kaze da ce se raditi rekonstrukcija celu godinu?
 
Svetopis, ne znam dal ima neki poseban sajt ali mi ovde okacimo I za taj deo kad ima neka vest ili film, jer je taj deo nastavak ovog. Zadnje sto je bilo je ovaj snimak dronom od pre oko mesec dana https://youtu.be/P78T95C7l6Y . Sem toga zavrseni su stbovi za most Moracica kod Pg I neki tunel je probijen pre oko mesec dana. Pre 3 nedelje je Cg premijer rekao da za nastavak gradnje koncesijom, verovatno u saradnji sa Srbijom za Pozega-Cg granica. Eto to su ukrakto neke vesti za Cg deonice u poslednjih mesec dana.
 
Posto je usvojen predlog da Beograd-Sarajevo ne ide preko naseg A2, je l to znaci da Zlatibor nece dobiti ap?
 
Gde je usvojen predlog?
Na osnovu cega si to zakljucio?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Zasto izdavanje garancija ulazi u sumu "ulaganja u kapitalne projekte"?

Samo deo se ustvari stvarno plati za garanciju...
 
Verovatno je mislio na to da je skupština u Bosni i Hercegovini izglasala da autoput Beograd-Sarajevo ide preko: Sarajevo-Zenica-Žepa-Tuzla-Brčko-Bijeljina (pa dalje do autoputa Beograd-Zagreb u Sremu).Vrlo je zanimljivo da su se ovde Srbi i Muslimani totalni izmešali po stavovima (i u Srbiji i u Bosni), tj. nisu se delili po nacionalnoj liniji nego prema tome kroz čiji kraj autoput prolazi. Tako su recimo Srbi i Muslimani iz istočne Bosne, Raške, zapadne Srbije koji su bili da autoput ide preko Višegrada, bili složno suprotstavljeni Srbima i Muslimanima iz Semberije, Tuzle... koji su hteli da autoput ide preko njihovih krajeva. Evo jedne zanimljive emsijije o tome https://www.youtube.com/watch?v=OuCVqHlLH3E
Međutim, rasprava je, bar što se tiče Srbije, bezpredmetna. Srbija će sa svoje strane pokriti autoputevima sva tri potencijalna prilaza ka Bosni:
1. od Požege preko Užica do granice sa BiH kod Kotromana. Autoput do Požege je već ugovoren. Kada se završi on neće biti preterano dalek od granice sa Bosnom. CIP je 2008-09 uradio generalni projekat i ovo su osnovni podaci : Projektom je predviđen autoput dužine L=60,6km sa 4 saobraćajne trake, 2 zaustavne trake, razdelnim pojasom i za brzinu V=100km/č. Projektovano je 5 denivelisanih raskrsnica - Požega, Zlakusa, Mačkat, Kremna 1 i Kotroman, 62 mosta ukupne dužine L=14,5km i 22 tunela ukupne dužine L=12,8km.
Da li će Zlatibor time dobiti autoput? Da, pošto bi autoput prolazio pored Mačkata koji je svega 5 km od Zlatibora. A posle bi slično kao i sadašnji put išao visoravnju između Zlatibora i Tare u pravcu Višegrada. Dakle Srbija je svoj deo planirala da izgradi. Šta je problem? Problem je što Republika Srpska ne bi sama imala dovoljno ni para ni prometa da izgradi nastavak deonice od granice preko Višegrada- (Goražda) Rogatice- Sokolca (Pala). Dakle ovaj autoput je značajan i za Muslimane iz Goražda koji su trenutno malo odsečeni. Kao uostalom i cela istočna Bosni i Hercegovina. Dobar put od Višegrada ka Rogatici već postoji, on ima jako puno tunela i mostova, dosta je prav i može se voziti i do 100km/h ali su ograničenja uglavnom na 60. Mislim da ga je pravio Partizanski put ili neka tako firma kada se gradila hidrocentrala u Višegradu (jer je akumulacionim jezerom tada poplavljen niži, stari put). Toliko je para uloženo u ovaj dobar put pa je prava šteta što se bolje ne koristi. Ako pričamo o rokovima za srpski krak, s obzirom da je Srbija sad potpisala Preljina-Požega i da će se to graditi naredne 4 godine, postoji mogućnost da bi Srbija mogla svoj deo do granice da izgradi posle toga, tj. u narednih 10 godina. A istovremeno i nakon toga ako bude finansijski jaka, da pomogne finansijski Bosni, tj da participira u izgradnji dela nastavka, npr 50tak km. Srbija ima razloga za to jer dosta Srba tamo živi, a i takođe da pokaže dobru volju prema Muslimanima iz Goražda.
2. od autoputa Beograd-Zagreb do Bijeljine. To je ova trasa koju je Bosna usvojila. Za Srbiju nije problem da napravi 20tak km u sremskoj ravnici. Ova trasa takođe odgovara i Srbima u Republici Srpskoj jer je nastavak autoputa: Banja Luka-Prnjavor-Doboj- (priključenje na Vc) Modriča - (isključenje sa Vc) Brčko - Bijeljina. Takođe odgovara i Tuzlacima, koji su pre rata nekada češće bili vezani za Beograd nego za Sarajevo (deda mi je dobrim delom učestvovao u posleratnoj industrijalizaciji Tuzle, pa mi se otac tamo igrom slučaja rodio). Mislim da je lepa stvar da se Srbi i Muslimani približe.
3. Sarajevo - Sokolac - Han Pijesak - Zvornik - Loznica - Šabac - autoput Bg-Zg. Srbija takođe planira i da izgradi brzi put (za sad, ili autoput): Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica - Mali Zvornik. Tako da, što se tiče Srbije ovaj pravac je planiran. Videli smo da je Srbija u budžetu za 2018-u planirala 50tak miliona donara za projekat Novi Sad-Ruma koji je deo tog puta, ali nije jasno kada će početi gradnja i dokle se stiglo u pregovorima sa Kinezima.
 
Ако са неком државом Србија треба да има што боље саобраћајне везе то је дефинитивно Босна и Херцеговина. Зато и ја подржавам идеју о три правца ауто-пута према РС. Што се тиче проблема наставка правца од Пожеге ка Вишеграду, ту би можда требало понудити да Србија изгради и трасу на територији РС у замену за територију око дела пруге Београд-Бар који пролази кроз РС територију. Мислим да би и муслимани пристали на то пошто је тај крак који преко будућег Моравског аутопута који спаја к10 и к10 што спаја Сарајево са Турском. Иначе пријатно сам изненађен што је БиХ изгласала правац на Тузлу и Бијељину пре него правац ка Вишеграду и Пожеги што значи да им је битније што брже, директније и боље повезивање са Београдом него са Турском.
 
Mašine koje su izgradile ovaj autoput. Sa osnovama: procesa izgradnje, drobljenja kamena i sve vezano za asfaltiranje (i kompakciju).
Napravio sam sebi, pa reko da podelim ko voli da nauči.
 
Eto i mene danas na deonici,u komunikaciji sa izvodjacima sticem utisak da ce radivi biti gotovi do proleca...Naravno to svi znamo ali eto.
50bfbcafe94961ba9d803a8bee71233b.jpg
 
A sta ce biti sa Ub-Lajkovac? Kada ce to da puste? Oni najavljuju kompletnu rekonstrukciju te deonice,cak i ministarka kaze da ce se raditi rekonstrukcija celu godinu?
 
Možda će raditi rekonstrukciju jedne trake uz saobraćaj u drugoj, ne znam, nije jos najjasnije.
Šta li je sa tunelom Brančić, dal se stabilizovalo sleganje pitam se? Malo se otegao taj problem.
 
A ja da se nadovezem sa pitanjima, Pančevac je jednom prilikom rekao da ce poceti novi nadzor od kraja novembra za taj tunel i sad ja pretpostavljam sta oni rade (samo ime kaze), ali da li se možda vidi neki njihov učinak, neka drugačija organizacija posla, ne znam sta konkretno oni rade...
 
Vrh