Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

mislim da sa pravom treba kritikovati rokove završetka i njihovo prekoračenje u Srbiji jer se to kod nas slabo radi ili uopšte ne radi.
kod nas je normalno da probijete rok godinu-dve, date neki glup izgovor, namrštite se, banete iznenada u podne na gradilište, ovce popasu i nikom ništa.
u japanu bi se nekoliko (desetina) njih ubilo zbog takvog javašluka.
u uređenim zemljama bi se naplatili veliki penali pa bi se taj novac uložio u bezbednost ili video nadzor i sl, a te firme došle a crnu listu i ne bi više radile.

a dužia rokova je posebna priča.
nama je potpuno normalno da se najprostiji most u pustari na livadi preko save gradi 3 godine i kad/ako ga zarše u roku, pohvale i divljenje kao da je reč o svetskom čudu.
rimljani su preko dunava most pravili za 2 godine pre 20 vekova. :bash:

dakle u tim rokovima koji su dati predugački u startu, ima itekako prostora i za javašluk i države i investitora i nerad i krađu i sve drugo...

nama je noramlno da se barič-ub ili lajkovac ljig prave 3 godine.
ravnica, poljana, samo petlje su mali problem.
to je posao za jednu prosečnu građevinsku firmu za maksimalno jednu građevinsku sezonu mart-novembar i to ne da se radi 3 smene već 2 i da se ne radi na 40 stepeni i da se ne otvara poluzavršen put već sve da bude gotovo.

i onda kada probiju te neralno duge 3 godine u kojima su akcijaši mogli golim rukama i pijucima da to završe, puste neku aferu tipa visine tunela ili krađe ograde i niko ne pita za rokove.

ovce lepo popasu i traže obećanje da će za 3-4 dogine imati novi još veći i bolji pašnjak... i dobiju obećanje i onda veselo skakuću po travici i pasu šta nađu na postojećem pašnjaku treće klase...

rokovi će opet biti probijeni, biće isfabrikovana neka lažna afera tipa širine mosta ili visine mosta ili raspona stubova... koju ćemo uspešno rešiti i svi će leći na rudu.

očekujem da će npr dići putarinu na 6-8 eur Obrenovac-Čačak pa će izaći neko iz vlasti namršten i izvikati se na zle puteve srbije i spustiti istu na 4 eur koliko je i trebala da bude.
narod će biti euforičan i presrećan jer će uštedeti skoro duplo, planiraće gde da potroše taj novac što će uštedeti i biće ih baš briga i za rokove...

i tako u krug.

onda ćemo da se "borimo" za trasu ka boljarama.
Zli turci će da forsiraju da ide preko novog pazara npr,
Zli zapadni lobi će tražiti da ide preko zlatibora (npr zbog Nato-a i hrvatske).
A narod i vlast će se izboriti da pobedi Srbija i da ide preko ivanjice (kuda je i trebalo da ide).
i onda ne mojte da pitate za cenu, putarinu, rokove izgradnje jer je Srbija pobedila.
zar biste više voleli da je Turska pobedila, janičari jedni...

i ovce opet bekeću... i tako...

i na kraju možda mi stvarno nemamo prava da se žalimo na cenu i rokove.
jer taj put koji grade nećemo mi plaćati (novca nemamo)
plaćaće ga naša deca i unuci jer smo ih zadužili kreditima na 40 godina, a njima stvarno nije hito da se to završi jer još ne znaju ni da voze.
pošteno je da usporimo i da ga oni koriste novog, kad ga već plaćaju, a ne da ga dobiju uništenog i pohabanog...
a možda će otići u inostranstvo ili se voziti nekim dronovima pa im neće im ni trebati...
ko će to znati moj profesore...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470976#p470976:3ns8e5os je napisao(la):
milos.tro » 12 Aug 2017 06:37 pm[/url]":3ns8e5os]Obrenovac-Ub

izvor.FCB
file.php
Ja pretpostavljam da je ovo završni sloj tampona pre samog asvaltiranja,a da finišer koriste kako bi ga što bolje i ravnomernije rasporedili.
 
Finiser u principu ima par osnovnih delova. Iza je kos gde kamion istovari materijal (uglavnom vruc asfalt). Zatim ga transportna traka prevozi ka "pužu" koji onda spiralno razastire materijal vodoravno dok finiser ide unazad ostavljajuci materijal iza sebe na putu. Tada idu valjci za asfalt (tandem valjci, tzv pegla napred-pegla nazad) I idu par puta napred-nazad utabavajuci vruc asfalt. Na kraju idu za fino podesavanje tzv pneumatsku valjci, oni sto imaju po par guma napred I nazad I oni su tezi, oko 25-30 tona.
A pre finisera prvo buldozer raskrci i trasira put (cesto prvo raspori zemlju jednozubim ili trzubim riperom (sekacem) pozadi pa ga u sledecem prelazu nozem odgura), zatim se tu istovare agregati dovezeni kamionom iz kamenoloma, pa ih izravna grejder, pa nabije valjak za zemlju (napred pegla-nazad gume). Ako je zemljiste vlazno prednja pegla valjka ima one bodlje zvane jez koje istiskaju vodu na povrsinu.
 
Ovo što polažu je tamponski sloj (stabilizacija), sad sledi bitumizirani noseći sloj (BNS), dva sloja asfaltnog betona (AB) i na kraju habajući sloj AB. Kod AB ide i mreža za armiranje asfalta, mislim da je između BNS i prvog sloja AB.
 
I dalje niko da se oglasi vezano za destinaciju Ub-Lajkovac. Pojavili su se ozbiljni problemi, pukotine i nekvalitetan asfalt i rad uopste na toj deonici. Problemi su isplivali ali zavera cutanja i dalje postoji.
 
biciklista":3nlqf2fh je napisao(la):
Na deonici ub-lajkovac koja je vec odavno zavrsena pojavile su se pukotine. Izgleda da je cela deonica fuseraj. Kad krene saobracaj i kamioni onda ce se videti koliko je nekvalitetno. Inspekcije su bile ovih dana. Lose je stanje. Krije se sve od javnosti. Ima li neko da ode da slika taj deo. Sramota je velika i lopovluk sve sto se desava u ovoj zemlji nazalost.


biciklista":3nlqf2fh je napisao(la):
I dalje niko da se oglasi vezano za destinaciju Ub-Lajkovac. Pojavili su se ozbiljni problemi, pukotine i nekvalitetan asfalt i rad uopste na toj deonici. Problemi su isplivali ali zavera cutanja i dalje postoji.
A da nam ti objasnis odakle ti takva informacija, posto ocigledno to nisi licno video :D
Uostalom, zasto tvoj izvor nije fotografisao te pukotine, imao bi 'ekskluzivnu vest'...
Ovako, svodi se na rekla kazala, te nesto ne verujem da ce neko da zapuca na osnovu 'glasina' da bi proveravao navode koji nisu nicim (ni licnoscu, ni fotografijama) potkrepljeni.
Naravno, ja ne negiram tvoju informaciju, ali je ona na 'klimavim nogama'...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Tacno je. Ja to nisam video. Ali taj koji mi je dao informaciju vise nije ni na klimavim nogama. Dobio je otkaz. Imam pravo da verujem na rec kao sto i ti imas pravo da meni ne verujes. Ubrzo cemo videti da li je informacija tacna. A znajuci ko je radio to parce puta i u cijem mandatu kao ministra ne bi me cudilo da je istina. U ovoj zemlji me to ne bi cudilo jer je postalo potpuno normalno da se krade laze bez odgovornosti i obraza. Niko ni zasta ne odgovara i javasluk je uzeo maha. Za to vreme radnici masovno napustaju gradilista i idu u CG gde su plate na izgradnji autoputa 3 puta vece. Pa ljudi ako Crna gora zavrsi u roku onako tesko parce autoputa mi treba kolektivno da se roknemo i da nas bude sramota za sva vremena jer smo za to vreme jedva izgradili ljig preljina sa dva tunelčića i o tome se hvalimo na sva usta.
 
Realno, sve zemlje koje su se odvojile od Srbije grade brže i bolje puteve i imaju viši životni standard. Ali sve dok ne umre od gladi prosečan gedža će misliti da problem nije u nama. Ovo o triput većim platama me pomalo iznenađuje, dokaz da su te rrazlike drastične. Ne znam koje su te brojke u apsolutnim iznosima, rekao bih da srpska brojka nije preko 300 EUR.

Ja se uskoro odjavljujem iz srpskog državljanstva da bih ušao u državljanstvo zemlje koja se okrenula prosperitetu i razvoju, a vi (ne mislim ovde na forum već na vaskoliki nebeski narod™) slobodno trabunjajte o kosmičkim nepravdama i tome kako vas je neko "izdao". More mrš bre, kome se crkava od gladi u glorifikaciji poraza i večitoj kuknjavi neka i crkne od gladi, ali ja neću da budem deo tog blata.
 
Da li neko svestan cinjenice da se mi preko 17 godina nismo mrdnuli sa mrtve tacke. Plate su iste cak i manje. A onaj Bekuta ministar je godinama lagao za svaki kilometar puta i rokove. Lagao je cim zine i nista. On i dalje soli pamet. Alo bre ljudi shvatite da smo nesposobni za bilo sta , stari majstori su ili umrlinili u penziji nema ko da radi nemamo strucnevljude . Sve smo unistili. Pogledajte izgradnju puta u nekoj drugoj zemlji za 2 godine izgrade 100 km ko od šale. I mi dalje tripujemo da nesto znamo i umemo.
 
Pa po toj logici 40 km u Crnoj Gori ili u Srbiji treba da se izgradi za 10 meseci. Takva poređenja su neozbiljna. Svaki projekat je priča za sebe. Da može brže da se gradi, onda bi se i gradilo. Kinezi rade i kod nas i u Crnoj Gori. U Crnoj Gori je jedini izazov onaj most zbog velikih raspona između stubova, a tuneli su laki za busenje. Kod nas Kinezi rade deonicu koja je 10 km duža i nešto je kraći rok.
 
Da li su laki tuneli za bušenje ?
Na TV izgleda lako i jednostavno. Uostalom svi bi terali puteve kroz brda i planine ne bi ih zaobilazili.
Porediti put između i kroz brda i planine sa ravnicom van pameti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471438#p471438:3gkevfsh je napisao(la):
Žika » Uto Avg 15, 2017 10:51 am[/url]":3gkevfsh]Da li su laki tuneli za bušenje ?
Na TV izgleda lako i jednostavno. Uostalom svi bi terali puteve kroz brda i planine ne bi ih zaobilazili.
Porediti put između i kroz brda i planine sa ravnicom van pameti.

Rekao sam da se tuneli u Crnoj Gori lakše buše nego kod nas. Krečnjak je dobar za kopanje, retko se obrušava.
Primer je tunel Jabučki krš gde koriste neki novi rovokopač i bušenje ide mnogo brže. Kažu da je samo troje ljudi potrebno da rade sa njim i rade u 3 smene.
 
@biciklista
Naravno da imas pravo da verujes na rec, o tome sam i govorio.
Samo onda ne ocekujes od drugih da 'dokazuju' tu tvdrnju. :D

Moja ocekivanja od te deonice su losa.
Ne zato sto su tu izvodjavi bile nase firme, vec zbog dinamike posla.
Drzava nije uplacivala lovu i nije se radilo.
Onda uplate neku sitninu, i odmah idu ministri u obilazak da se 'slikaju'.
Onda opet mesecima nema love - nema radova...
Pa iznova tako...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Bile su slike pukotina na novoj a jos nepustenoj deonici Ub-Lajkovac pre mozda pola godine.
A sto se tice odlaska iz zemlje : ono što ostane - čini pesnicu ;)
Ja imam drugu ideju: kad bude prilika kupujem zemlju u Zapadnoj Srbiji (tipa Tara) ili istocna Bosna (tipa Volujak) I pravim svoj gradic u brdu od belog kamena sa pogledom na planine za prodaju I izdavanje, I sebi kucu sa solarnim panelima da sebe snabdevam energijom I prodajem elektroprivredi. Naravno I elektrokola :) Zato navijam da ovaj autoput sto pre stigne do Pozege, a zatim I krakpreko Tare do granice Bosne. I onda malo Beograd (ipak tu sam se rodio), malo tamo ;)
 
biciklista":3tiic0hj je napisao(la):
Na deonici ub-lajkovac koja je vec odavno zavrsena pojavile su se pukotine. Izgleda da je cela deonica fuseraj. Kad krene saobracaj i kamioni onda ce se videti koliko je nekvalitetno. Inspekcije su bile ovih dana. Lose je stanje. Krije se sve od javnosti. Ima li neko da ode da slika taj deo. Sramota je velika i lopovluk sve sto se desava u ovoj zemlji nazalost.
biciklista":3tiic0hj je napisao(la):
I dalje niko da se oglasi vezano za destinaciju Ub-Lajkovac. Pojavili su se ozbiljni problemi, pukotine i nekvalitetan asfalt i rad uopste na toj deonici. Problemi su isplivali ali zavera cutanja i dalje postoji.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471387#p471387:3tiic0hj je napisao(la):
biciklista » Pon Avg 14, 2017 11:43 pm[/url]":3tiic0hj]Tacno je. Ja to nisam video.

Posto nisi video, evo pogledaj. Snimak je od pre dva meseca u 4K rezoluciji. Deonica je neodrzavana i zarasla, ali, ne postoje: "pukotine, fuseraj I ozbiljni problem".

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9iY6g9zGLyY[/youtube]
 
Ova slika pukotina na Ub-Lajkovac je vidjena pre par meseci. Deluje kao da je asfalt pukao jer je podloga leve strane potonula.
 
9YGzSOK.jpg


l9t8tvA.jpg


gxX0kdi.jpg


Kad već pričamo o rupama, pukotinama i zakrpama. Ovo je ono što sam ja uhvatio, gledajući snimak onako na preskok, jednim okom. NOV autoput! :D
 
da naši grade u uslovima i na terenu kakav je u CG rok bi bio 10-15 godina.
možda je tamo krečnjak, a možda i nije, ali oni grade u predelima gde ne postoji put da se dođe i dovezu mašine i materijal već su pravili pristupne puteve tj kozije staze da bi stigli do tih gradilišta.
naši grade u ravnici ge možeš kombajnom da praviš put.
svako poređenje izgradnje tih AP je za nas sramotno.
 
Slozio bih se sa tim pisanjem. Skoro je pomenuto ovde da postoji trend razmazenosti, zapadnjacke razmazenosti koja se Srbijom prosirila kao virus. Oni to sebi mogu da priuste, iako je pojava negativna. Mi smo pokupili sve najgore trendove bez ijedne prednosti. Za svako resenje smo u stanju da nadjemo hiljadu problema. Pa tako i u ovoj oblasti, nismo u stanju da pregazimo to brzo i relativno jeftino, a imamo uslova. Ne, mi gledamo da prodjemo kroz sto vise birokratske aparature i damo sto vise para da bi smo sve resili na sto komplikovaniji i sporiji nacin. Nimalo slifa, nimalo vestine.
 
Ajmo sad da sumnjamo u sve i svakog. Rokove postavlja struka, ako se propiše neki rok, ma kako nekome delovao mnogo, onda je to sa razlogom. Ne možemo mi da znamo bolje od njih koji su to studirali i imaju dugogodišnje iskustvo. Pa upravo je praksa da se uzimaju strane kompanije kako bi se izbegao javašluk koji je prisutan kod nas. Crna Gora nije na drugom kontinentu pa sad je kod njih sve divno i oni se uzimaju za primer vrhunske gradnje. I oni su angažovali Kineze kao i mi pod sličnim uslovima. Neće sad Kinezi kod njih da rade dobro a kod nas da zabušavaju. I kod nas moraju da se rade pristupni putevi koji se pritom još i moraju nasuti i ne mogu se baš svuda graditi zbog obradivih površina. Geologija, petrologija, hidrologija su kompleksne nauke i veoma imaju uticaj na projektovanje i izgradnju puteva. Ne može se samo reći ovde je ravnica a tamo je krš. Teško je graditi put i tamo i ovamo. Svaki projekat je specifičan i priča za sebe. Slažem se da ima dosta i birokratije, ali ona najviše odlaže početak radova a ne samu dinamiku. Dešava se da mora de se izmeni ili dopuni projekat zbog stvari koje nisu mogle da se predvide, ali se dešavaju i propusti i nemarnost koji trebaju da se sankcionišu u vidu penala.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471597#p471597:35ox4iqf je napisao(la):
Earthmoving » Uto Avg 15, 2017 8:42 pm[/url]":35ox4iqf]Ova slika pukotina na Ub-Lajkovac je vidjena pre par meseci. Deluje kao da je asfalt pukao jer je podloga leve strane potonula.

I na jos par mesta kao sto je Smederevac@ primetio. Ali daleko of toga da je sve propalo. Pogotovo sto svi znamo kako se gradilo u doba "druga" Mrke i tenderima na kojima su pobedjivala tasna-masna firme bez ijednog radnika. Secate se samo mosta na Beski koji je kao novoasfaltiran bio valovit kao uzburkano more, a na mostu ne mozes okriviti "sleganje" zemljista.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471576#p471576:3qiyc3dr je napisao(la):
Gazi Bengazi » 15 Aug 2017 06:10 pm[/url]":3qiyc3dr]
biciklista":3qiyc3dr je napisao(la):
Na deonici ub-lajkovac koja je vec odavno zavrsena pojavile su se pukotine. Izgleda da je cela deonica fuseraj. Kad krene saobracaj i kamioni onda ce se videti koliko je nekvalitetno. Inspekcije su bile ovih dana. Lose je stanje. Krije se sve od javnosti. Ima li neko da ode da slika taj deo. Sramota je velika i lopovluk sve sto se desava u ovoj zemlji nazalost.
biciklista":3qiyc3dr je napisao(la):
I dalje niko da se oglasi vezano za destinaciju Ub-Lajkovac. Pojavili su se ozbiljni problemi, pukotine i nekvalitetan asfalt i rad uopste na toj deonici. Problemi su isplivali ali zavera cutanja i dalje postoji.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471387#p471387:3qiyc3dr je napisao(la):
biciklista » Pon Avg 14, 2017 11:43 pm[/url]":3qiyc3dr]Tacno je. Ja to nisam video.

Posto nisi video, evo pogledaj. Snimak je od pre dva meseca u 4K rezoluciji. Deonica je neodrzavana i zarasla, ali, ne postoje: "pukotine, fuseraj I ozbiljni problem".

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9iY6g9zGLyY[/youtube]

Interesantno da niko ne pominje da Zorana Mihajlovic u nekoliko svojih izjava u poslednjih 6 meseci naglasava , kada se kriticki izjasnjava o uopste gradnji ovog puta, da ona u svakoj izjavi kaze da Srbija trosi mesecno 30 miliona dinara za odrzavanje ovog puta.
Ako vidimo sa snimka da ovde odrzavanje nije uslo godinama,niko zivi da se zapita ,o kakvih 30 miliona dinara mesecno laprda ova zena i kome te pare idu ako se put uopste ne odrzava?
 
Vrh