Prvo da se zahvalim onima koji su podrzali moja razmisljanja, no i pored toga, moje razocarenje i tuga nije nista manje. Evo kao sto vidite i ovde na forumu se prica svodi na 'parole' o ocuvanju prirodne bastine.
Mene samo zanima dal su pobornici zastite svesni koliko smo izgradnjom Djerdapa uticali na promenu zivotne sredine?
Dal vam je poznato da su izgradnjom blokova po novom beogradu i zemunu promenjeni vetrovi u jugoistocnom delu srema?
Grejete li se zimi? Znate li kolike su disipacije toplote koje zagrevaju citave zone gradova? Mislite da to ne utice prirodu?
Na kraju krajeva, po istorijskim spisima, od BG do KG je bilo sumsko prostranstvo, po cemu je prostor i dobio ime Sumadija. Treba li da vratimo sve u predjasnje stanje?
Da posumimo oranice, vocnjake, povrtnjake, porusimo sela (...)?
Da se razumemo, zao je meni sto je hrast MORAO biti posecen!
Ali MORAO je biti posecen zaslugom upravo onih koji su medju najglasnijima u osudi tog cina.
Zasto kada se izaslo sa idejnim projektom i trasom nije niko reagovao, uputio dopis, ulozio primedbu???
Zbog cega opstina, MZ, seljani i vlasnik parcele tada ne pokusase da zastite ovo stablo?
Tada bih i ja bio na njihovoj strani, pa makar bilo izvesno da ce se osusiti za par godina.
Ali ne. Cekali su da prodaju zemljiste, da se izgrade stubovi vijadukta, da se probije tunel, pa se onda setili istorijske bastine?
Nije nego...
Setili su se oni da ako bi se zaobilazio hrast, drzava mora da otkupi parcele za novu trasu, a 3EUR/m2 je misaona imenica na tom terenu.
Drugi su tu videli sansu za politicke igrorije pa se prikljucili.
A treci, ogromna vecina...
Pa oni su jednostavno uvek protiv.
Sta god da se odluci, uradi ili ne uradi, oni su protiv!
Da ne bi i ja ispao neko ko samo grdi i kritikuje
evo malog predloga
DAKLE!
SVI VI koji se deklarisete kao cuvari tradicije, civari prirode, civari bilo cega(...)
Ovu 'bitku' ste izgubili, ali mozete da dobijete rat.
Od Cacka, autoput se nastavlja dalje ka Pozezi.
Postoji i trasa ka Ivanjici, dostupna na internetu, a cak je predocena i u pojedinim mesnim zajednicama.
IMATE ZAKON O DOSTUPNOSTI INFORMACIJA na osnovu koga mozete da zahtevate da vam se ti planovi daju na uvid.
A zatim put pod noge, pa lepo i detaljno istrazite dal se tu negde nalazi jos neki hrast, bukva, potocic, pecina, cica Drazina koliba, druga Tita skloniste, mozda neka napustena i zapustena crkva, ostatci nekog starog grada...
Ovo vam kazem zaista iskreno, jer takav rad bi naisao na jednodusnu podrsku celokupne javnosti, a za rezultat bi imao trasu koja nebi ugrozavala niti jedan lokalitet od vaznosti.
P.S.
Kako ja gledam na stvari.
Posto mi je majka iz malinarskog ariljskog kraja gdw je autoput planiran dolinom moravice koju bi presecao i na vise mesta cinio neupotrebljivom zbog specificnosti terena, ali bi i zauzeo najplodnije zemljiste na svojoj trasi, kao sto bi doveo pod znak pitnja mogucnost koriscenja okolnog zemljista za proizvodnju hrane za ljudsku upotrebu, posebno osetljivih kultura poput malina, kupina pa time moguce ugrozio i egzistenciju velike vecine stanovnika ovoga kraja(...)
Predlozio sam rodjaku da ispred mesne zajednice stave primedbu na takvu trasu i traze da se put trasira obodom brda umesto po sred doline.
Mozda secto usvoji, mozda ne.
Nisu ni svi stanovnici saglasni sta bi bilo bolje ili gore, ali svakako se intervenise dok je ideja i trasa jos uvek u razradi, a ne kad je pred samim zavrsetkom realizacije.
Preopsiran sam...
Izvinjavam se.
Mene samo zanima dal su pobornici zastite svesni koliko smo izgradnjom Djerdapa uticali na promenu zivotne sredine?
Dal vam je poznato da su izgradnjom blokova po novom beogradu i zemunu promenjeni vetrovi u jugoistocnom delu srema?
Grejete li se zimi? Znate li kolike su disipacije toplote koje zagrevaju citave zone gradova? Mislite da to ne utice prirodu?
Na kraju krajeva, po istorijskim spisima, od BG do KG je bilo sumsko prostranstvo, po cemu je prostor i dobio ime Sumadija. Treba li da vratimo sve u predjasnje stanje?
Da posumimo oranice, vocnjake, povrtnjake, porusimo sela (...)?
Da se razumemo, zao je meni sto je hrast MORAO biti posecen!
Ali MORAO je biti posecen zaslugom upravo onih koji su medju najglasnijima u osudi tog cina.
Zasto kada se izaslo sa idejnim projektom i trasom nije niko reagovao, uputio dopis, ulozio primedbu???
Zbog cega opstina, MZ, seljani i vlasnik parcele tada ne pokusase da zastite ovo stablo?
Tada bih i ja bio na njihovoj strani, pa makar bilo izvesno da ce se osusiti za par godina.
Ali ne. Cekali su da prodaju zemljiste, da se izgrade stubovi vijadukta, da se probije tunel, pa se onda setili istorijske bastine?
Nije nego...
Setili su se oni da ako bi se zaobilazio hrast, drzava mora da otkupi parcele za novu trasu, a 3EUR/m2 je misaona imenica na tom terenu.
Drugi su tu videli sansu za politicke igrorije pa se prikljucili.
A treci, ogromna vecina...
Pa oni su jednostavno uvek protiv.
Sta god da se odluci, uradi ili ne uradi, oni su protiv!
Da ne bi i ja ispao neko ko samo grdi i kritikuje
evo malog predloga
DAKLE!
SVI VI koji se deklarisete kao cuvari tradicije, civari prirode, civari bilo cega(...)
Ovu 'bitku' ste izgubili, ali mozete da dobijete rat.
Od Cacka, autoput se nastavlja dalje ka Pozezi.
Postoji i trasa ka Ivanjici, dostupna na internetu, a cak je predocena i u pojedinim mesnim zajednicama.
IMATE ZAKON O DOSTUPNOSTI INFORMACIJA na osnovu koga mozete da zahtevate da vam se ti planovi daju na uvid.
A zatim put pod noge, pa lepo i detaljno istrazite dal se tu negde nalazi jos neki hrast, bukva, potocic, pecina, cica Drazina koliba, druga Tita skloniste, mozda neka napustena i zapustena crkva, ostatci nekog starog grada...
Ovo vam kazem zaista iskreno, jer takav rad bi naisao na jednodusnu podrsku celokupne javnosti, a za rezultat bi imao trasu koja nebi ugrozavala niti jedan lokalitet od vaznosti.
P.S.
Kako ja gledam na stvari.
Posto mi je majka iz malinarskog ariljskog kraja gdw je autoput planiran dolinom moravice koju bi presecao i na vise mesta cinio neupotrebljivom zbog specificnosti terena, ali bi i zauzeo najplodnije zemljiste na svojoj trasi, kao sto bi doveo pod znak pitnja mogucnost koriscenja okolnog zemljista za proizvodnju hrane za ljudsku upotrebu, posebno osetljivih kultura poput malina, kupina pa time moguce ugrozio i egzistenciju velike vecine stanovnika ovoga kraja(...)
Predlozio sam rodjaku da ispred mesne zajednice stave primedbu na takvu trasu i traze da se put trasira obodom brda umesto po sred doline.
Mozda secto usvoji, mozda ne.
Nisu ni svi stanovnici saglasni sta bi bilo bolje ili gore, ali svakako se intervenise dok je ideja i trasa jos uvek u razradi, a ne kad je pred samim zavrsetkom realizacije.
Preopsiran sam...
Izvinjavam se.