Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Prvo da se zahvalim onima koji su podrzali moja razmisljanja, no i pored toga, moje razocarenje i tuga nije nista manje. Evo kao sto vidite i ovde na forumu se prica svodi na 'parole' o ocuvanju prirodne bastine.
Mene samo zanima dal su pobornici zastite svesni koliko smo izgradnjom Djerdapa uticali na promenu zivotne sredine?
Dal vam je poznato da su izgradnjom blokova po novom beogradu i zemunu promenjeni vetrovi u jugoistocnom delu srema?
Grejete li se zimi? Znate li kolike su disipacije toplote koje zagrevaju citave zone gradova? Mislite da to ne utice prirodu?
Na kraju krajeva, po istorijskim spisima, od BG do KG je bilo sumsko prostranstvo, po cemu je prostor i dobio ime Sumadija. Treba li da vratimo sve u predjasnje stanje?
Da posumimo oranice, vocnjake, povrtnjake, porusimo sela (...)?

Da se razumemo, zao je meni sto je hrast MORAO biti posecen!
Ali MORAO je biti posecen zaslugom upravo onih koji su medju najglasnijima u osudi tog cina.
Zasto kada se izaslo sa idejnim projektom i trasom nije niko reagovao, uputio dopis, ulozio primedbu???
Zbog cega opstina, MZ, seljani i vlasnik parcele tada ne pokusase da zastite ovo stablo?
Tada bih i ja bio na njihovoj strani, pa makar bilo izvesno da ce se osusiti za par godina.
Ali ne. Cekali su da prodaju zemljiste, da se izgrade stubovi vijadukta, da se probije tunel, pa se onda setili istorijske bastine?
Nije nego...
Setili su se oni da ako bi se zaobilazio hrast, drzava mora da otkupi parcele za novu trasu, a 3EUR/m2 je misaona imenica na tom terenu.

Drugi su tu videli sansu za politicke igrorije pa se prikljucili.

A treci, ogromna vecina...
Pa oni su jednostavno uvek protiv.
Sta god da se odluci, uradi ili ne uradi, oni su protiv!

Da ne bi i ja ispao neko ko samo grdi i kritikuje ;)
evo malog predloga
DAKLE!
SVI VI koji se deklarisete kao cuvari tradicije, civari prirode, civari bilo cega(...)
Ovu 'bitku' ste izgubili, ali mozete da dobijete rat.
Od Cacka, autoput se nastavlja dalje ka Pozezi.
Postoji i trasa ka Ivanjici, dostupna na internetu, a cak je predocena i u pojedinim mesnim zajednicama.
IMATE ZAKON O DOSTUPNOSTI INFORMACIJA na osnovu koga mozete da zahtevate da vam se ti planovi daju na uvid.
A zatim put pod noge, pa lepo i detaljno istrazite dal se tu negde nalazi jos neki hrast, bukva, potocic, pecina, cica Drazina koliba, druga Tita skloniste, mozda neka napustena i zapustena crkva, ostatci nekog starog grada...

Ovo vam kazem zaista iskreno, jer takav rad bi naisao na jednodusnu podrsku celokupne javnosti, a za rezultat bi imao trasu koja nebi ugrozavala niti jedan lokalitet od vaznosti.

P.S.
Kako ja gledam na stvari.
Posto mi je majka iz malinarskog ariljskog kraja gdw je autoput planiran dolinom moravice koju bi presecao i na vise mesta cinio neupotrebljivom zbog specificnosti terena, ali bi i zauzeo najplodnije zemljiste na svojoj trasi, kao sto bi doveo pod znak pitnja mogucnost koriscenja okolnog zemljista za proizvodnju hrane za ljudsku upotrebu, posebno osetljivih kultura poput malina, kupina pa time moguce ugrozio i egzistenciju velike vecine stanovnika ovoga kraja(...)
Predlozio sam rodjaku da ispred mesne zajednice stave primedbu na takvu trasu i traze da se put trasira obodom brda umesto po sred doline.
Mozda secto usvoji, mozda ne.
Nisu ni svi stanovnici saglasni sta bi bilo bolje ili gore, ali svakako se intervenise dok je ideja i trasa jos uvek u razradi, a ne kad je pred samim zavrsetkom realizacije.

Preopsiran sam...
Izvinjavam se.
 
Pravo pitanje je koliko jos Hrastova starih 600 godina ima na tlu Srbije. Neka neko da taj odgovor. Ako je ovo jedan jedini onda smo stvarno kreteni bez imalo mozga. Bez obzira osusio se on ili ne stvarno smo kreteni i te budale koje su projektovale taj autoput iz kancelarije.....sramota......Ako ovakvih hrastova ima vise u nasoj zemlji sad je prilika da se oznace i zastite za sva vremena....
 
strega":3lvsa837 je napisao(la):
Pa i odokativnom metodom može se zaključiti da se radi o izuzetno starom drvetu. Pretpostavljam da si čuo za pojam goda, a debljina stabla od 7 i kusur metara nije zanemarljiva. Drvo ovakvih razmera sreće se retko u Srbiji, pa samim tim i predstavlja kuriozitet, i to mnogo veći nego što će kartografov Beograd na vodi biti, ako će ikada i biti.

Ja već počeo da prodajem stanove i poslovni prostor, ide kao alva.
 
Kartograf":24kt0d4v je napisao(la):
strega":24kt0d4v je napisao(la):
Pa i odokativnom metodom može se zaključiti da se radi o izuzetno starom drvetu. Pretpostavljam da si čuo za pojam goda, a debljina stabla od 7 i kusur metara nije zanemarljiva. Drvo ovakvih razmera sreće se retko u Srbiji, pa samim tim i predstavlja kuriozitet, i to mnogo veći nego što će kartografov Beograd na vodi biti, ako će ikada i biti.

Ja već počeo da prodajem stanove i poslovni prostor, ide kao alva.

Prodajes stanove za BnV ili je to sala kartografe?
 
@Kartograf
Drago mi je da ide biznis

@Laki72
Postoji mnogo primera gde su ljudske aktivnosti dovele do narušavanja prirodne sredine. Upoznata sam posledicama izgradnje Đerdapa, izmeštanja Donjeg Milanovca i sl. Da li je to opravdanje za uništavanje reliktnih primeraka stoletnog drveća? Upravo ste pomenuli nekontrolisano krčenje šuma zbog oranica. Baš iz tog razloga, ovaj "poslednji Mohikanac" je dobio na vrednosti. Ali Vaša "parola" je "Završimo započeto", a upravo to i radite, uništimo sve do kraja, jer su to neki prethodni započeli.
Dali ste odličnu ideju, pošumljavanje. Ne bi bilo loše razmisliti o pošumljavanju delova uz auto-put zbog zagađenja, kao i zaštiti od buke.
 
spatiotecte":sjmhp8up je napisao(la):
Prodajes stanove za BnV ili je to sala kartografe?

Prodajem, prodajem, kako ne, evo pročulo se i po forumu. Cijena - sitnica.

Ja mislio ako nešto nacrtaš, ljudi će pre da skapiraju, ali jbg uvek zaboravim gde živim.
 
auu sad svi postašte sujeverni i pobožni, a pola ne ume ni nedeljom u crkvu da ode... da se barem nešto ranijih godina dešavalo kod tog starog hrasta, neko bi nešto i rekao, nego nikad čuli niste za to drvo da je tu i sad vam ga je žao što je posečen, pa što onda niste išli tamo pa ga branili telima kad vam je stalo toliko do njega, kao što su 2011 meštani Vreoca branili svoje groblje da se ne izmešta...?http://www.youtube.com/watch?v=JtxInMjNDqQ ,pojedinci ovde samo laprdaju gluposti...prvo su pisali da vidimo tog ko ima hrabrosti da ga poseče pa eto pojavi se čovek s motorkom i isecka ga na komade i sad vi "pobožni" mislite šta će tom čoveku da se desi ? Možda drvoseča boluje od nekog raka pa ga boli uvo šta će da mu se desi u bliskoj budućnosti...
 
@plećko
Da si pažljivo čitao, shvatio bi da sujeverje uopšte nije tema, već uništavanje prirode.
 
Pošumljavanje pored autputa je definitivno bolji način utroška para od obilaženja jednog drveta. I bilo bi lijepo da se to uradi. Taj trošak bi definiivno održao.
 
11705257_943049479088197_2664550828488765927_n.jpg


Negde daleko, u Holandiji.
 
Evo malo slika od prijatelja iz svemira. Kvalitet je užasan, ali bar nam govori deo toga o tome gde se radi, šta je započeto, itd:

20150601ljig.jpg


20150613lajkovac.jpg


20150614ub.jpg


20150723trasa.jpg
 
Него, браћо са тестерама, не прокоментарисасте ону сличицу из Холандије што је поставио Дулеја изнад??

Колико би тако нешто поскупело аутопут? Је л би било кул да је остало онолико дрво, барем између трака? Мислим, одговор да не би може само да се тумачи неким револуционарним жаром ("неће једно дрво/трупац/дрвекања ..." - какав све говор мржње према једном живом објекту ових дана не чух на послу - "...да заустави прогрес" - смајли који повраћа у канту - и сл.), какав би отприлике најпре од Срба, и то оних динарске провенијенције, могао да се очекује.
 
Posto te smatram ozbiljnim sagovornikom opasku "braco sa testerama" cu pripisati letnjim vrucinama ;)

Ono u Holandiji je sjajno. I bilo bi sjajno da je i hrast opstao na slican nacin!
I OPSTAO BI, da je BILO KO od lokalaca SKRENUO PAZNJU na postojanje njegovo postojanje.
Ali nije!!!
Polakomili se seljani da prodaju duple parcele!!!
U tome i jeste tragicna crta cele price.

P.S.
I gle cuda, i ovo naselje u okolini takova pripada obodima Dinarida...
 
Ja sam cuo na nekim vestima da nije bilo opcije da bude izmedju dve trake posto ne bi dugo opstao zbog izduvnih gasova.

Sent from my LG G2
 
laki72":2khgdypv je napisao(la):
Ono u Holandiji je sjajno. I bilo bi sjajno da je i hrast opstao na slican nacin!
I OPSTAO BI, da je BILO KO od lokalaca SKRENUO PAZNJU na postojanje njegovo postojanje.
Ali nije!!!
Polakomili se seljani da prodaju duple parcele!!!
U tome i jeste tragicna crta cele price.

Pored toga, do protesta je došlo tek pošto je krenula izgradnja tunela i pošto je ponestalo mogućnosti za promenu trase, jer je jednostavno postalo preskupo.

Slabo šta kod nas je onako kako izgleda iz prve..
 
Citat iz Autostoperskog vodiča

"Govori vam Proštetnik Vogon Jelc iz galaktičke uprave za hipersvemirsko
planiranje", nastavio je glas. "Kao što ste bez sumnje upoznati, planovi
razvoja spoljašnjih oblasti Galaksije nalažu izgradnju ekspresne
hipersvemirske trase kroz vaš zvezdani sistem i, na žalost, vaša planeta jedna
je od onih koje su predviñene za uništenje. Proces će trajati nešto manje od
dva vaša zemaljska minuta. Hvala."
Razglas se isključi.
Nerazumni užas zavlada meñu ljudima Zemlje koji su to slušali. Strava se
lagano širila kroz okupljenu gomilu, kao da su posredi bili opiljci gvožña na
ploči ispod koje se kreće magnet. Izbi panika, beznadna, sumanuta želja za
bekstvom, ali nije bilo mesta na koje se moglo pobeći.
Kada su ovo primetili, Vogoni ponovo uključiše svoj S. O. Kazali su:
"Nema svrhe da glumite toliko iznenañenje. Svi planovi i nalozi za
uništenje bili su izloženi u vašem lokalnom odeljenju za planiranje na Alfa
Kentauru čitavih pedeset zemaljskih godina, prema tome,imali ste dovoljno
vremena da uložite kakvu god hoćete formalnu žalbu, a sada je zaista
prekasno da počnete da pravite probleme."

S. O. se ponovo utišao, a njegov odjek orio se Zemljom. Ogromni brodovi
okrenuše se na nebu s lakoćom. Na donjem kraju svakog od njih otvoriše se
vrata, prazni crni kvadrat.
Do tog trenutka nekome je negde očigledno pošlo za rukom da osposobi
neki radio-predajnik, odredi talasnu dužinu i emituje poruku vogonskim
brodovima, moleći ih da poštede planetu. Niko nikada nije saznao šta je tačno
rečeno, svi su čuli samo odgovor. S. O. je ponovo škljocnuo i oživeo. Glas je
zvučao iznervirano. Rekao je:
"Šta hoćete da kažete time da nikada niste uspeli da stignete do Alfa
Kentaura? Za ime Božje, ljudi, zar vam nije poznato da se ta zvezda nalazi na
samo četiri svetlosne godine odavde? Žalim, ali ukoliko vas ne zanimaju
lokalne prilike, sami ste krivi.
Aktivirajte zrake za uništenje."

Svetlost zablista iz otvora.
"Ma briga me", reče glas na S. O. prokleta, zaostala planeta, uopšte mi je
nije žao." Prekinuo se.
Zatim je usledila užasna, zlokobna tišina.
 
rec strucnjaka:

primer sa Holandijom nije adekvatan i ans hrast ne bi mogao da bude tako resen da ostane izmedju dve trake. Previse je bio velik i star za takve zahvate. A ekolozi treba da obrate paznju na velike povrsine suma koji se svakodnevno unistavaju, secu i krce, a oni se uhvatili za jedno drvo pa makar bilo i toliko staro. Gledaju u proslost a buducnost se unistava.
 
Tako je. "Ekolozi" bi trebalo da se zalažu za sadnju novog drveća umesto starog. Da nateraju Puteve Srbije da pored puteva postoji zeleni pojas, da edukuju seljake da zasade bar jedno drvo za svako posečeno, a ne da prave buku oko jednog drveta. Tu energiju usmeriti za održive projekte.
 
Све је то углавном тачно, и јасно је да у фази у којој смо се нашли несрећни храст није могао да преживи (опкољен са обе стране путем), али немојте да се правимо да је тако морало да буде и да је тако боље. Није боље. Мислим, ако нам је стало до будућности, онда треба да се сукобимо са феноменом накнадне памети - као и, рецимо, у случају пута Земун - Борча, где сада не можемо да исправимо грешку са ограничењем од 50 км/х.
Није ово требало да се деси. Ето толико.
 
Vrh