Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Meni je to uključeno po defaultu u kolima i nikada mi nije bila prekinuta muzika sa USB-a koju slušam u kolima (a bio sam u mnogim zastojima i mileo sam na auto-putu).
 
Evo putanje od juče (zanemarite pravu liniju u CG). Ljepo je za viđet. Detalje ću naknadno.
Screenshot_20250905_152300_Maps.jpg
 
У ЦГ је најављено да ове године почиње наставак градње аутопута ка Андријевици, има ли каквих информација за Србију? Обе државе су најавили да ће наредне деоице бити готове до 2028. године.
 
У ЦГ је најављено да ове године почиње наставак градње аутопута ка Андријевици, има ли каквих информација за Србију? Обе државе су најавили да ће наредне деоице бити готове до 2028. године.
Prijatelju, prilicno si lose informisan.
Crnogorci su najavili da se nadaju da ce u toku leta izabrati ponudjaca za deonicu Matasevo-Andrijevica, da se dalje nadaju da prvi radovi mogu da budu do kraja godine i da se na kraju nadaju da radovi mogu biti zavrseni do kraja 2030-te.
Realnost je takva da je izbor ponudjaca 02.10.2025. Prvi radovi ce najranije u prvom kvartalu 2026. a kraj radova objektivno ne pre sredine 2031.
Sa druge strane, mi nemamo nikakav ozbiljan plan za nastavak radova. Ako pocnu danas, mogu eventualno da dodju do Ivanjice do kraja 2028. A ne da nece poceti danas, nego je i pitanje kada i da li ce u skorijoj buducnosti biti dalje gradnje. Od Ivanjice do Duge Poljane su menjali trasu. A za tu deonicu + nastavak do Boljara realan je rok od 12-15 godina gradnje.
 
Prijatelju, prilicno si lose informisan.
Crnogorci su najavili da se nadaju da ce u toku leta izabrati ponudjaca za deonicu Matasevo-Andrijevica, da se dalje nadaju da prvi radovi mogu da budu do kraja godine i da se na kraju nadaju da radovi mogu biti zavrseni do kraja 2030-te.
Realnost je takva da je izbor ponudjaca 02.10.2025. Prvi radovi ce najranije u prvom kvartalu 2026. a kraj radova objektivno ne pre sredine 2031.
Sa druge strane, mi nemamo nikakav ozbiljan plan za nastavak radova. Ako pocnu danas, mogu eventualno da dodju do Ivanjice do kraja 2028. A ne da nece poceti danas, nego je i pitanje kada i da li ce u skorijoj buducnosti biti dalje gradnje. Od Ivanjice do Duge Poljane su menjali trasu. A za tu deonicu + nastavak do Boljara realan je rok od 12-15 godina gradnje.
Od planskih dokumenata relativno nedavno je usvojen prostorni plan za deonicu Požega-Boljare.


Ne znam šta je sa daljim planskim razradama, ali složio bih se da je gradnja još daleko, posebno imajući u vidu trenutne okolnosti da se vlast bavi uterivanjem straha u kosti narodu i čerupanjem zemlje (pred svoj odlazak).
 
Evo putanje od juče (zanemarite pravu liniju u CG). Ljepo je za viđet. Detalje ću naknadno.
Pogledajte prilog 250663
Ovako: put je trajao oko 9 časova sa jednom nešto dužom pauzom.
1. Put Tivat - Jaz izbegavati u širokom luku. Ja sam se lepo provozao Gornjim Grbljem.
2. Jaz - Kolašin preko Cetinja, Podgorice i auto-putem - sve već poznato - nema komentara.
3. Kolašin - Berane preko Lubnice: prvi deo puta u osrednjem stanju bez horizontalne signalizacije, sve do ski centra. Odatle asfalt sjajan.
4. Berane - Rožaje: put dobar, srednje opterećen.
5. Rožaje -Vuča, put uzan pun krivina. Asfalt osrednji. U selima pored škola dosta dece i treba voditi računa.
6. Vuča - Godovo - Tutin, nov asfalt sa dobrom signalizacijom.
7. Tutin - Naboje : pred ulazak u Tutin, po savetu graničara, skrenuo sam iza jednog auto-otpada levo i obišao Tutin sa južne strane makadamskim putem. Dosta automobila koristi ovaj put. Zatim relativno dobrim asfaltom sam krenuo ka Nabojama, zatim par deonica lošijeg asfalta, i pred samim Nabojama_ sam naleteo na radove (asfaltiranje) i potpuno zatvoren put. Vratio sam se nazad do jedne štale i za jednim Tutincem obišao radove, nečim što jedva liči na put. U pitanju su jaruge i po metar duboke, sa šibljem na sve strane. Seća pa imam viši klirens, inače bih se sigurno zaglavio. Dalje, kad sam se vratio na put, asfalt je bio dobar. Valjda su do sada asfaltirali sve.
1757317872452.png

8. Naboje - Karajukića bunari - asfalt dobar, put predivan.
9. Karajukića bunari - Rasno - Duga poljana: dobar put, predeli sjajni, nema nikoga, osim sa strane stada ovaca i krava.
10. Duga poljana - Ivanjica: prvih nekoliko kilometara dobar put, nov, ali nakon odvajanja za Odvraćenicu, počinju deonice lošijeg puta, uz nekoliko delova makadama koji nije baš za bržu vožnju. Naišao sam i na srnu. Ovo je najgori deo puta, sa dosta krivina i povremenog kamenja na put zbog odrona.
11. Ivanjica - Guča: put dobar
12. Guča - Lučani, tj. Krstac: put solidan. Zatvoren izlaz na auto-put ka Požegi.
13. Lučani - Beograd: to je valjda već poznato.

Žao mi je što mi kamera za snimanje izgleda nije radila, jer na kartici nema nijednog snimka. Prema tome, reportaža je pisana.

Preporuka za ovaj put, ali samo ukoliko imate dovoljno vremena na raspolaganju.
 
Poslednja izmena:
Da li kod nas postoji TA (traffic announcement) sistem? Nisam se sa tim susretao do prošlogodišnjeg prolaska kroz tunel Učka. Muzika na radiju je zastala, čuo se neki “beep” zvuk koji privlači pažnju i nakon toga je usledilo obaveštenje o pravilima ponašanja i držanja odsojanja u samom tunelu, na hrvatskom i engleskom. Mislim da je mnogo razgovetnije čuti upozorenja sa sopstvenog radija nego sa razglasa u tunelu kao što je ranije snimano i postavljano ovde.
Radio u Hrvatskoj i sada već daleke recimo 2011. :cool:
 
Ne, ne moraš da slušaš određenu stanicu, moraš da uključiš TA i prekida ti program. Sistem šljaka već 6-7 godina.
Zavisi od autoradija i od podešavanja.
Svaki autoradio treba da može da prekine cd (ili usb ili šta god) i da pusti tu informaciju. Ako već slušaš 202 ili u drugoj državi radio koji emituje te informacije, zvuk se malo pojača.
Nemaju svi mogućnost da slušaš neki drugi radio a da se prebaci na TA u tom trenutku. Ima većina, ali nemaju svi.
Noviji imaju i DAB, što je super nešto.


...inače bio za vikend dolje.
U odlasku, a1 pa Kruševac, Kopaonik, Pazar i dalje kroz novi tunel.
Ko ide iz centralne Srbije i ima malo jači auto i ne smetaju mu krivine, zbog Kopaonika, fantastična priča. Odličan put i nema gužve i od Kruševaca za 30km bliže od varijante na Kraljevo.

U povratku Zlatibor. Radovi, gužva, šleperi koji vuku kolonu. I kad izađeš na autoput, kao da si izuo cipele.
Naravno, u tunelima gde se radi je 60 ograničenje koje niko ne poštuje.
Kad je već policija tamo, neka kažnjava.

Što se Crne gore tiče, jeste katastrofa od Tifta do Budve, a zadesile su nas i blokade na Cetinje-Podgorica, u subotu uveče, kad smo krenuli na Riječko veče.
 
Poslednja izmena:
4. Berane - Rožaje: put dobar, srednje opterećen.

Хм, асвалт је доста лошег квалитета на овој деоници. Има на једном месту чак оштећење доњег строја пута, па је коловоз доста деформисан.
 
Хм, асвалт је доста лошег квалитета на овој деоници. Има на једном месту чак оштећење доњег строја пута, па је коловоз доста деформисан.
OK, možda nisam pazio na času. Meni nije delovalo kritično.
 
Vrh