Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Trenutno stanje u kom se autoput završava kod Požege možda jeste "privremeno" ali će istovremeno biti i dugotrajno jer kraci ka CG i BiH nisu ni na vidiku. To su znali i kad su gradili put, i svi su videli da će se stvarati gužva na petlji kod magistrale, nije trebalo biti prorok, i dosta se o tome i na samom forumu pisali. Morali su da preurede tu petlju, makar kružni tok da stave. Još uvek se nadam da će pod pritiskom javnosti nešto uraditi.
 
Još uvek se nadam da će pod pritiskom javnosti nešto uraditi.

Ja verujem da hoće. Slično se desilo kada su videli koliki haos su napravili u okolini Čačka kad je bilo pušteno samo do Preljine pa je onda do Pakovraća završeno ekspresno.

Samo je pitanje šta će tačno uraditi i da li će to biti dugoročno lošije rešenje.

A ovde je jedino sigurno da dokle god autoput ne stigne do granice (jedne ili druge, a pitanje i tada) najbolje je isti koristiti najdalje do pretposlednjeg isključenja. Sve ostalo je lutrija, kalkulisanje, itd.
 
Ja verujem da hoće. Slično se desilo kada su videli koliki haos su napravili u okolini Čačka kad je bilo pušteno samo do Preljine pa je onda do Pakovraća završeno ekspresno.

Samo je pitanje šta će tačno uraditi i da li će to biti dugoročno lošije rešenje.

A ovde je jedino sigurno da dokle god autoput ne stigne do granice (jedne ili druge, a pitanje i tada) najbolje je isti koristiti najdalje do pretposlednjeg isključenja. Sve ostalo je lutrija, kalkulisanje, itd.
nije ni to bilo ekspresno, vise od 2 godine su radili 12km kroz livade, sa 1 mosticem (koji cak bio zavrsen na vreme cak i po originalnim rokovima) i 1 cut&cover tunelom
2 godine je bio rok ze celu deonicu do pozege
 
Morali su da preurede tu petlju, makar kružni tok da stave. Još uvek se nadam da će pod pritiskom javnosti nešto uraditi.
S druge strane, auto-put kroz Beograd otvoren je 1970. godine sa slepačkim privremenim nadvožnjakom i petljom na Dušanovcu i ni posle 55 godina niko nije uzeo da proširi petlju i izgradi tih 1,5 kilometara Nove Kumodraške koji nedostaju prema Štarku.

Evo decenijama uglavnom zbog toga svako popodne od te petlje pa unatrag, kako kojeg dana, a uglavnom do Zapadne kapije je kolona. Stoje ljudi u kolonama danima - ništa, čupaju kose sebi na glavama - ništa, hoće coortze da ujedaju - ništa, većina je do sada i umrla što je tu vozila 1970. godine.

Izvesnije deluje da se otvori linija dva metroa na toj trasi severozapad jugoistok nego da neko reši Dušanovac.
 
Danas od Preljine do Prilipca u roku od nekoliko minuta zatekoh dvojicu genijalaca kako se na autoputu vraćaju u rikverc. Posebno je bila dramatična situacija nakon isključenja za Pakovraće, veliki beli SUV izgleda promašio skretanje pa opušteno voznom trakom krenuo unazad, uopšte se nije cimao da se bar skloni u zaustavnu pa čak ni da upali četiri migavca. Malo kasnije pre Munjinog brda čovek promašio devijaciju kojom se zbog radova saobraćaj prebacuje u levu traku i krenuo skroz desno na izlaz za Lučane, pa kad je shvatio šta je uradio takođe lepo stao i krenuo u rikverc... Svi ponekad grešimo za volanom ali ovo je strašno šta ljudi rade.
 
Trenutno stanje u kom se autoput završava kod Požege možda jeste "privremeno" ali će istovremeno biti i dugotrajno jer kraci ka CG i BiH nisu ni na vidiku. To su znali i kad su gradili put, i svi su videli da će se stvarati gužva na petlji kod magistrale, nije trebalo biti prorok, i dosta se o tome i na samom forumu pisali. Morali su da preurede tu petlju, makar kružni tok da stave. Još uvek se nadam da će pod pritiskom javnosti nešto uraditi.
Ne znam koliko je to realno i kakvi se ugovori sklapaju, ali ako bi krenuli makar tu prvu deonicu za koju su, kako su rekli, već odradili neku dokumentaciju, sigurno bi rasteretili gužve. Deonica je samo 3-4 km i može da se završi za godinu dana i ne bi bila priveremno rešenje.
 
Evo i ja da se pohvalim da sam prošao deonicom Pakovraće - Prilipac (Požega).

Utisak je ok, osim zatvorenih tunelskih cevi (da ne ponavljam). Isključenje ka Požegi i uključenje na magistralu ka Zlatiboru je sada kriminalno, jer sve što dobiješ izbegavajući OK klisuru, gubiš na tom delu. Da ne govorim o koloni sa magistrale da se uključe ka Arilju, koja je bila i na samoj magistrali.

Inače, ko ide ka moru (i nazad), možda da od Bijelog Polja ide preko Berana, jer je dalje tamo ka Mojkovcu rekonstrukcija puta i rupa do rupe, a put opterećen i nedeljom uveče. Ne znam da li na ovu drugu stranu ima radova, doduše... Ili preko Žabljaka/Bosne.
 
Danas od Preljine do Prilipca u roku od nekoliko minuta zatekoh dvojicu genijalaca kako se na autoputu vraćaju u rikverc. Posebno je bila dramatična situacija nakon isključenja za Pakovraće, veliki beli SUV izgleda promašio skretanje pa opušteno voznom trakom krenuo unazad, uopšte se nije cimao da se bar skloni u zaustavnu pa čak ni da upali četiri migavca. Malo kasnije pre Munjinog brda čovek promašio devijaciju kojom se zbog radova saobraćaj prebacuje u levu traku i krenuo skroz desno na izlaz za Lučane, pa kad je shvatio šta je uradio takođe lepo stao i krenuo u rikverc... Svi ponekad grešimo za volanom ali ovo je strašno šta ljudi rade.
Ja sam bas naisao na tog debila sto je isao u rikverc u pakovracu u nedelju. To je bilo oko 11:30. Sto je najgore tu je krivina, da nije u trenutku kad sam naisao vec krenuo da skrece u onaj zaustavni odeljak ,udarii bih ga. bu********.
 
Ja sam bas naisao na tog debila sto je isao u rikverc u pakovracu u nedelju. To je bilo oko 11:30. Sto je najgore tu je krivina, da nije u trenutku kad sam naisao vec krenuo da skrece u onaj zaustavni odeljak ,udarii bih ga. bu********.
Da, bilo je oko 11:30. Ja sam verovatno prošao malo pre tebe, bio je na sred vozne trake kad sam naišao. Što kažeš nezgodno je što je tu ona desna krivina pa sam ga u zadnji čas ugledao, imao sam taman toliko vremena da ga zaobiđem bez kočenja. Sreća što me niko nije preticao u tom trenutku, inače bih ja morao u zaustavnu, svašta bi moglo da bude. Ubica na putu.
 
Три особе повређене у ланчаном судару у тунелу Лаз

Народ је зрео за озбиљно преиспитивање возачких дозвола. Зауставио ауто у сред тунела где се саобраћај одвија само у једној тунелској цеви?!
Добро је да нема погинулих.
Možda se pokvario pa je bio prinuđen da stane.

Bar se nadam. Mada pre će biti da je ovo drugo, što kažeš, al eto aj da ostavimo prostora za drugačije objašnjenje (kad već nije navedeno u članku konkretno)
 
Poslednja izmena:
Evo pojavilo se malo više detalja:



Do saobraćajne nezgode je došlo tako što je jedno teretno motorno vozilo, koje se kretalo u smeru ka Čačku, u 10.24h pomerilo barijeru koja razdvaja saobraćajne trake u traku u smeru ka Požegi, nakon čega je u 10.26h naišlo drugo teretno vozilo koje se zaustavilo. Iza njega su se, takođe, zaustavila dva putnička motorna vozila", piše u saopštenju Puteva Srbije.

Nakon njih, kako se navodi, nailaze treće i četvrto putničko motorno vozilo koja naletanjem udaraju u već zaustavljena vozila.
 
Koji sve automatski sistemi u tunelu trenutno ne rade? Mislim na one zbog kojih je promenjena uredba da bi deonica pošto-poto mogla biti puštena.

Da li je predviđen sistem koji bi automatski javljao vozilima koja nadolaze da se nešto dešava u tunelu i da bar uspore, ako ne i skroz da se zaustave?

Ako postoji, ako je predviđen a prenebregnut izmenom uredbe, onda je ovo za dlaku izbegnuta nova nadstrešnica.
 
Kad već nisu napravili kružni tok mislim da bi sad bilo najbolje da tu postave semafor, i to ako je moguće neki pametni koji se sam prilagođava situaciji u saobraćaju. Inače danas pre podne sam prošao od Prilipca do Preljine i nazad, u oba tunela se vozi kroz jednu cev dvosmerno, a ono što me je iznenadilo je jako slab intenzitet saobraćaja. Ni na naplatnim rampama bukvalno nikog nije bilo ispred mene (nemam tag). Ne znam da li to znači da se ljudi vraćaju staroj magistrali kroz klisuru ili se jednostavno danas namestila takva situacija.
Taj "pametni" se zove saobracajac koji regulise saobracaj, ali imaju oni preca posla....

@IspeciPaReci to niko ni ne zna, obavestenja ne rade u Munjinom brdu, rade svetla i ona upozoravaju.

Ono sto je vrlo upitno, radi li sistem na celom potezu tj mozda ne moze polovično. Videli smo u Lazu da ima zvucnog obavestenja ali table upouorenja nisu pravovremene ( ulazis u tunel a nemas pojma da je unutra neki problem), tek u njemu cujes.
Takođe, pazite na maglu jer je i to jedan bozac naveo da je iz tunela ka Lucanima izleteo pravo u gustu maglu a nije cuo ili video upozorenja koja je od Cacka trebao da zna.

Sta u Lazu rade ne znam, mislim da su zi odvodni kanali spolja szo se pominjalo, ali ne znam kako to nije urađeno kad je tunel odavno gotov.

Da nije rizika u Munjinom brdu i klizista, i ovo je opet bolja altwrnativa od klisure, ali pazite na maglu
 
Poslednja izmena:
Da li kod nas postoji TA (traffic announcement) sistem? Nisam se sa tim susretao do prošlogodišnjeg prolaska kroz tunel Učka. Muzika na radiju je zastala, čuo se neki “beep” zvuk koji privlači pažnju i nakon toga je usledilo obaveštenje o pravilima ponašanja i držanja odsojanja u samom tunelu, na hrvatskom i engleskom. Mislim da je mnogo razgovetnije čuti upozorenja sa sopstvenog radija nego sa razglasa u tunelu kao što je ranije snimano i postavljano ovde.
 
Haha, da to je naš sistem gde moraš da slušaš određenu radio stanicu da bi bio upozoren.

U inostranstvu sam se prvi put susreo sa time. Nebitno šta slušaš, ako ti uređaj podržava taj sistem obaveštenja, sve se prekida i čuje se obaveštenje.
 
Vrh