Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Na to se vadi i dezurno obraćalo.....ali, eto desilo se da je jedna nadstresnica pala i ubila 16 ljudi, a jednu zenu prepolovila jer nesto nije bilo u redu.

Tvrdim da je osnovni uzrok svega to sto se ne slusa struka, a korupcija pride uz to.
Razmisljam, u Titovo vreme isto je bilo da je on glavni, vrhovni, jos i veca zemlja, pare za razvoj itd....ali ne znam da je puno toga palo?
Stari put za UE je 3x bolji u odnosu na magistralu koja je skoro rekonstruisana, brojni putevi, pruge.
Naravno, bilo je svega, ali mi roditelji pricaju da je bilo ogromna sramota da nesto fušeriš, radilo se po standardima, svi su postovali propise.

Uslovibza korupciju su bili fantasticni i bilo je, ali objekti su pravljeni da traju. E sada to fali.

Nisam znala da je usvojena ta odredba da moze bez upotrebne dozvole jer imam utisak da ceo sistem kontrole i nadzora lose funkcionise i sve je upitno.
Nadam se i verujem da je tunel bezbedan, ali da nije po prvoj proceduri ako puste jednu cev, nije, a nas drzavni vrh vise radi mimo propisa nego u skladu sa njima kako mi se cini
To je dosta bio i duh vremena, slična je stvar bila na zapadu onomad. A fušeriše se na zapadu i sad, naravno manje nego ovde. Fenomen društvenih mreža je takođe doveo do povećanja performativne politike, a i prethodna vlast nije morala da se opterećuje izborima jer je bila totalitarna, pa su mogli sebi da priušte i da rade sporije. Nije bilo ni privatnih fakulteta, instant magistara, najgore što je moglo bilo je da se ode na državni univerzitet u Prištinu, koji je verovatno bila Platonova Akademija za današnje Megableje i isturena odeljenja u Ljigu i Čenti itd.
 
Gledam snimak:

laz.png


laz1.png

Ispred Laza postoji isključenje za neku vanrednu situaciju šta već, i izlaz i posle povratak je izveden sa isprekidanom u trajanju od cca 2km+, tj maksimalno bezbedno može da se čovek isključi proveri antifriz i vrati nazad, isprekidana tj privremena vozna traje skroz do pred sam ulazak u Laz. Ovo će se korisiti jako jako retko ali je izvedeno maksimalno bezbedno imaš prostora u kilometrima da reaguješ itd, a pritom koristiće ga 10 vozila godišnje.

munja.png


S druge strane spoj dva autoputa je izveden prilično nebezbedno gde imaš par desetina metara da reaguješ, podjednako rizično i ka CG/ZL i ka BG. Ka Beogradu npr u avgustu hiljade vozila vikendaša sa Zlatibora brzinom od 50kmh treba da se priključi hiljadama vozila koja se vraćaju sa primorja ali koja se kreću 120kmh. Sve to treba da se izvede u par desetina metara. Slično je i na odvajanju ko promaši ili se zbuni krene ka CG preticajnom pa u poslednjem trenutku iseče ekipu koja šiba ka CG i izlazi ka Zlatiboru, ajd tu je kriv vozač što nije razmišljao na vreme, ali i sa tim u vidu prekratka su račvanja. Drugi senario je sličan ulasku u Beograd od Ikeje, gde svaki dan neko nekoga iseče u zadnji čas.
 
Gledam snimak:

Pogledajte prilog 242676

Pogledajte prilog 242677
Ispred Laza postoji isključenje za neku vanrednu situaciju šta već, i izlaz i posle povratak je izveden sa isprekidanom u trajanju od cca 2km+, tj maksimalno bezbedno može da se čovek isključi proveri antifriz i vrati nazad, isprekidana tj privremena vozna traje skroz do pred sam ulazak u Laz. Ovo će se korisiti jako jako retko ali je izvedeno maksimalno bezbedno imaš prostora u kilometrima da reaguješ itd, a pritom koristiće ga 10 vozila godišnje.

Pogledajte prilog 242678

S druge strane spoj dva autoputa je izveden prilično nebezbedno gde imaš par desetina metara da reaguješ, podjednako rizično i ka CG/ZL i ka BG. Ka Beogradu npr u avgustu hiljade vozila vikendaša sa Zlatibora brzinom od 50kmh treba da se priključi hiljadama vozila koja se vraćaju sa primorja ali koja se kreću 120kmh. Sve to treba da se izvede u par desetina metara. Slično je i na odvajanju ko promaši ili se zbuni krene ka CG preticajnom pa u poslednjem trenutku iseče ekipu koja šiba ka CG i izlazi ka Zlatiboru, ajd tu je kriv vozač što nije razmišljao na vreme, ali i sa tim u vidu prekratka su račvanja. Drugi senario je sličan ulasku u Beograd od Ikeje, gde svaki dan neko nekoga iseče u zadnji čas.
Ja sam već par puta kukao kako je to trebalo da bude spoja dva autoputa kao kod Niša - dve trake + zaustavna u svim pravcima.
Ali ja sam to podrazumevao da će biti pošto je takav plan da se srede petlje kod Preljine i Pojata, pa me je iznenadilo pre par nedeljka kada sam prvi put detaljno pogledo snimak same petlje i video uska isključenja...
 
Jednu važnu stvar bih dodao, koja možda naizgled bi usporila ionako sporu proceduru, ali bi rešila i dosta problema i predupredila neke buduće probleme:
- potrebno je doneti/ uneti u zakon da nije moguće izvršiti tehnički prijem radova i dati upotrebnu dozvolu, dok se ne priloźi dokaz da su svi izvođači radova plaćeni.
Ako postaviš pravila igre u startu, po zakonu i zakon važi za sve, onda bi dosta stvari leglo baš onako kako treba.
Sličan zakon postoji u Sloveniji.
 
Ne može da se pušta tunel koji nije opremljen i koji je u testiranju, jer je to suprotno EU direktivi o tunileima, gde mora da postoji cetntralizovani sistem nadzora. Tu direktivu je Srbija prihvatila. E sad, ovo je wonderland, pa možda je i derogiraju sa expo ili nekim drugim zakonom. Ono što je pohvalno je što očigledno sve više ljudi ne želi da podlegne "šefovom" ludilu.

Druga stvar koja je zanimljiva je ovo skidanje delova brda iznad tunela. Ako sam dobro razumeo stručne krugove s kojima sam imao komuikaciju, radi se o pokušaju smanjenja opterećenja na samu konstrukciju tunela (koji se ranije obrušavao tokom izgradnje).

Možemo hvaliti našu struku, i sigurno među njima ima sjajnih inženjera od integriteta. Ali očigledno je da ima i ovih drugih. Projektant je ovde debelo omašio. Verovatno nije izlazio na teren, jer svi ovi ljudi koji su intervjuisani u ovom Insajderovom prilogu očigledno znaju da tu postoji problem.

Sve u svemu, pre ulaska u tunel Munjino brdo, ako ga otvore i 5. jula, preporučljivo je "Oče naš". Možda i ako ga otvore kasnije.
 
Imamo li ikakav okviran datum nastavka AP od Požege?
Da li projekat uopšte postoji i da li su uopšte konačno rešili kojom će trasom da teraju dalje ka CG? Hoće li biti motoput ili AP?
 
Ljudi moji, ove krivine a 2:42 koliko me nerviraju. Ne mogu da vjerujem da nije postojala mogućnost da se isprave... Takođe i ove krivine na 5:10. Možda se samo iz drona čini da je "oštro" za vožnju.
Naravno da postoji mogucnost, al tu se desne strane je necija kuca, sto bi znacilo otkup kuce i celog placa, ovako je ispalo nesto jeftinije.
 
Imamo li ikakav okviran datum nastavka AP od Požege?
Da li projekat uopšte postoji i da li su uopšte konačno rešili kojom će trasom da teraju dalje ka CG? Hoće li biti motoput ili AP?
Od Pozege ka CG ce biti autoput, trenutno znaju par sektora kuda ce ici, za ostalo jos crtaju al od prilike znaju kuda ce.
A da li ce krenuti, pitanje je da li ce Kinezi dati kredit, ako daju krecu sigurno.
 
Naravno da postoji mogucnost, al tu se desne strane je necija kuca, sto bi znacilo otkup kuce i celog placa, ovako je ispalo nesto jeftinije.
Ako je to razlog, a poznajući njih vrlo je vjerovatno, ne bi me čudilo da vidimo ograničenje 100 km/h kao kod Gornjeg Milanovca. Elem, ograđujem se, možda projektanti znaju nešto što mi ne znamo (a u dosta slučajeva bude tako) i možda je samo optička varka drona. Volio bih da neko stručniji, iako sam i sam građevinski inženjer ali ne sa smjera PŽA, pojasni ovo ili neki insajder još bolje :D
 
Eto i Moravski će ubrzo biti gotov, napadnut je sa svih strana, ovaj dio se završava valjda će mehanizacija moći da se preusmjeri.
Najpametnije bi bilo da se napravi tih 15 km do Užica da se i to zaobiđe na putu ka Zlatiboru, ali i da se stanovnicima Arilja i Ivanjice što prije omogući direktan pristup autoputu i u međuvremenu koliko toliko amortizuju troškovi izgradnje kroz naplatu putarina.
 
Eto i Moravski će ubrzo biti gotov, napadnut je sa svih strana, ovaj dio se završava valjda će mehanizacija moći da se preusmjeri.
Najpametnije bi bilo da se napravi tih 15 km do Užica da se i to zaobiđe na putu ka Zlatiboru, ali i da se stanovnicima Arilja i Ivanjice što prije omogući direktan pristup autoputu i u međuvremenu koliko toliko amortizuju troškovi izgradnje kroz naplatu putarina.

Centar Arilja će sada biti na 7.5km od uključenja na autoput.
 
Druga stvar koja je zanimljiva je ovo skidanje delova brda iznad tunela. Ako sam dobro razumeo stručne krugove s kojima sam imao komuikaciju, radi se o pokušaju smanjenja opterećenja na samu konstrukciju tunela (koji se ranije obrušavao tokom izgradnje).

I mene ovo zanima, polemika u medijima, stručnim krugovima, forumima itd oko upotrebne dozvole, privremene, poluprivremene, bez dozvole, testiranje video nadzora, testiranje optike, trafo stanice, automatike, ventilatora i u skladu sa tim pomeranje ili nepomeranje otvaranja deonice. I ajd to ima smisla da sve bude kako bog zapoveda. Ali sve su ovo po mom mišljenju rizici niskog nivoa.

A retko ko piše o potencijalnim rizicima visokog nivoa, jer primarna se već urušavala i opravdano je pitanje koliko je tunel bezbedan po pitanju statike uz neki manji zemljotres od npr 2-3 rihtera? Kako utiče na tunel kiša koja natapa brdo nedelju dana kao u Vijetnamu i poveća pritisak na krov tunela?
 
@SCS
I meni je ovo zapalo za oko, mozda neka komplikacija oko onih spojeva gde su oni metalni "cesljevi". Pa da ne bi sanirali te sitne delove, ovako asfaltirali segment puta. Samo razmisljam naglas...
 
Pabnisu bašbi to stvari niskog rizika, jer uglavnom sve je to najvećim delom u protivpožarne svrhe.

Ali da, posle različitih loših primera, zaista je opravdano sumnjati u bezbednost nekih stvari. Ja nemam poverenje u ovakve institucije.
 
Ako se sećam snimaka ovde sa foruma - obrušavanje primarne/sekundarne podgrade je bilo u Lazu negde u jesen 2023 ?

Laz je završen odavno i valjda istestiran propisno bez žurbe i pritiska ?

Za Munjino Brdo mi se čini da nije bilo naknadnog obrušavanja primarne/sekundarne podrage, bar ne na snimcima i slikama ovde na forumu...
 
Vrh