Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Vidim da neke buni maksimalna dozvoljena brzina od 130km/h, ali čak i u kontekstu vremena sasvim bespotrebno! S druge strane niti su Bugari, Poljaci i naročito Turci, kod kojih je dozvoljeno 140km/h bolji vozači od nas (uopšteno govoreći Nemci možda, ma da ako pogledate na youtube možete videti stvarno debilne primere saobraćajnih nezgoda kod njih!)

Ali evo, recimo da vratimo brzine koje su bile u vreme socijalizma 90-ih godina kada su se vozili stari ili prvi modeli današnjih savremenijih auta, bila je dozvoljena maksimalna brzina 120km/h. Ako bi računali i po toj brzini, do Zlatibora bi se dolazilo za:
1h 34min ili ako bi se gledao kazneni prosek 1h 26min.

Pa čak i teoretisanja/diskusije radi, ako bi se maks.brzina na autoputu smanjila na 110km/h, dolazilo bi se za:
1h 41min ili po kaznenom proseku 1h 34min

+ gore navedeni priključci do/od autoputa

To sve uopšte gledano govori koliko autoput sam po sebi ubrzava saobraćaj. O bezbednosti ne bih trošio previše reči, i samo radi toga država pod hitno treba da nastavi taj pravac do Zlatibora! Pod hitno! Sve civilizovane zemlje i ljudi u njima prvo definišu najopterećenije pravce i po tom merilu i grade autoputeve
Šta predstavlja sintagma "kazneni prosek"?
 
Pominje se 28 jun za otvaranje autoputa uz radove na drugu cijev. Ima li kakvih najava za nastavak radova prema Cg. U kojoj je to fazi: idejno rjesenje, idejni projekat, glavni projekat, raspisan tender, elaborat zastite zivotne sredine?
 
Pominje se 28 jun za otvaranje autoputa uz radove na drugu cijev. Ima li kakvih najava za nastavak radova prema Cg. U kojoj je to fazi: idejno rjesenje, idejni projekat, glavni projekat, raspisan tender, elaborat zastite zivotne sredine?
Imaš ovde sve od dokumenata, trenutno što postoji. Možda može još nešto da se iskopa.


Meni liči da se priprema sve za sledeću deonicu do Arilja. Koliko znam krenuli su i sa eksproprijacijom, dokle se stiglo s tim ne znam iskreno.
Kad budemo videli izvođački projekat i kada budemo saznali ko će izvoditi radove, onda će biti sve jasno.

Ovako možemo samo da nagađamo.
@dado22 Ja očekujem nešto konkretno do kraja godine, početkom sledeće. Videćemo
 
Poslednja izmena:
Pominje se 28 jun za otvaranje autoputa uz radove na drugu cijev. Ima li kakvih najava za nastavak radova prema Cg. U kojoj je to fazi: idejno rjesenje, idejni projekat, glavni projekat, raspisan tender, elaborat zastite zivotne sredine?
Moje neko predvidjanje je da ce prvo da rade parelelno ka Zlakusi i Ivanjici.
1. Gorobilje - Zlakusa - ~15ak km realno da rade neke 2 godine.
2. Gorobilje - Uzice (Prilike) - ~26km ova trasa ima solidan broj mostova (6700m ) i par tunela (3500 m) tako da je realno ocekivati neke 3 godine da rade.

Posle izgradnje ovih deonica realno je da forsiraju preostali krak ka Mackatu. Deonica od Ivanjice do Duge Poljane je dugacka nekih 70ak km i preko 85% trase su mostovi i tuneli. Gledajuci dinamiku radova u poslednjih 10 godina ovo je po meni naucna fanstastika da uopste zapocnu da rade. A i kad se krene sa izgadnjom deluje kao da ce trajati minimum 8+ godina.
 
Surcin- NBG toliko radili mislim 8km. 2g cini mi se
Do Zlakuse prvo treba sva dokumentacija koja traje i preko godinu dana, onda eksproprijacija, a nece nista uraditi bez para jer su ljude vec zavrtali pa pamte, a to da 2g rade, mozda ozbiljno, efikasno i opet nema sanse.

Planovi su jedno i spadaju u domen zelja, realnost drugo. Realnost je da je put do PŽ građen 6g. Nece biti kompletan 28.najverovarnije i preskup.

Da nam treba ap , treba ali da je mogao jeftinije jeste, a brže apsolutno.
 
Surcin- NBG toliko radili mislim 8km. 2g cini mi se
Do Zlakuse prvo treba sva dokumentacija koja traje i preko godinu dana, onda eksproprijacija, a nece nista uraditi bez para jer su ljude vec zavrtali pa pamte, a to da 2g rade, mozda ozbiljno, efikasno i opet nema sanse.

Planovi su jedno i spadaju u domen zelja, realnost drugo. Realnost je da je put do PŽ građen 6g. Nece biti kompletan 28.najverovarnije i preskup.

Da nam treba ap , treba ali da je mogao jeftinije jeste, a brže apsolutno.
Evo javljaju mi ljudi sa Kosmaja da Sopot nedeljama nema vodu a planirani Vodovod Makiš Mladenovac čija peta faza je trebala da bude godova Apriila 2024 godine trenutno stoji bez radnika koji su se sa Begaljičkog brda povukli pre tri meseca.

Znači stanovnici Mladenovca,Grocke i Sopota mogu na dalje da se slikaju.

Oċigledno je da će svaki novi kapitalni projekat kasniti.
 
Da se ja pitam na A2 bih kao sledeću radio deonicu Duga Poljana- Boljare, naravno uz dogovor sa Crnogorcima da i oni prioritetno sa svoje strane rade do granice. Onda ko ide za CG dođe autoputem do Prilipca, zatim postojećim magistralama koje su već rekonstruisane ili se upravo rekonstruišu preko Ivanjice i Sjenice do D. Poljane i odatle opet autoputem preko granice. Tako bi se i saobraćaj raspodelio i rasteretio bi se put preko Zlatibora, mislim da bi to bilo mnogo smislenije nego narednih par godina potrošiti na gradnju kraka Prilipac-Ivanjica koji realno ne bi nikome doneo neke naročite benefite.
 
Evo javljaju mi ljudi sa Kosmaja da Sopot nedeljama nema vodu a planirani Vodovod Makiš Mladenovac čija peta faza je trebala da bude godova Apriila 2024 godine trenutno stoji bez radnika koji su se sa Begaljičkog brda povukli pre tri meseca.

Znači stanovnici Mladenovca,Grocke i Sopota mogu na dalje da se slikaju.

Oċigledno je da će svaki novi kapitalni projekat kasniti.
Радили су сад у Дражњу на постављању цеви, треба и у деловима Умчара где није урађено све у свему само овај део је требао бити завршен пре две године
 
Mi ne zaslužujemo ovako pozrtvovanog predcednika, sram da nas bude....da ne psujem ozbiljnije.... mi ovde mračimo "kasni, skupo, nema nastavka"
A on....on odlučuje i mozga o struji u Munjinom brdu i vatrogasnim kolima..... sad mi se vraća cictat iz Profesionalca "Nije Slobo g....mi smo g...."
I jos vezba i brine i vezba i brine, a mi ga pojedosmo......... Sinisa i on brinu o otvaranju puta do kraja meseca....
Zemljoooooooo, gde mi zivimo, bilo mi je lakse dok sve ovo nisam kapirala.
 
Da se ja pitam na A2 bih kao sledeću radio deonicu Duga Poljana- Boljare, naravno uz dogovor sa Crnogorcima da i oni prioritetno sa svoje strane rade do granice. Onda ko ide za CG dođe autoputem do Prilipca, zatim postojećim magistralama koje su već rekonstruisane ili se upravo rekonstruišu preko Ivanjice i Sjenice do D. Poljane i odatle opet autoputem preko granice. Tako bi se i saobraćaj raspodelio i rasteretio bi se put preko Zlatibora, mislim da bi to bilo mnogo smislenije nego narednih par godina potrošiti na gradnju kraka Prilipac-Ivanjica koji realno ne bi nikome doneo neke naročite benefite.
Ne bi verovao koliko malo automobila kao krajnju destinaciju ima CG. Pogledaj samo intenzitet saobraćaja posle Zlatibora koliko drastično opada. Onda oduzmi ljude koji za krajnju destinaciju imaju PB, PP i NV. Izgradnja tog kraka bi rasteritila pravac ka Zlatiboru gotovo neznatno.
 
U jednačinu turizma sada ozbiljno ulazi Alabanija,mada im je infrastruktura katastrofalana jer čak ni čestitu prugu nemaju oni polako dovršavaju poslednju deonicu autoputa od Prizrena do Tirane,istovremeno od Milota ka Tirani i na drugu stranu ka Skadru proširuju deonice moto Puta u autoput.Prosiruju autoput do Draca,zatim po deonicama do Fiera.
Sa druge strane imaju autoput do Elbasana a odatle koridor 8 prosiruju ka Makedoniji i umesto GP kod Struge planiraju novi GP i tunel Bištrica a i desno ka moru tj ka Rogožini i autoputu Sunca i dalje ka Vlori,tj Valoni.
Takodje u reonu Ohridskog jezera prave put od Podgradeca prema Elbasanu.
Napravili su ogroman tunel Munjiz i spojili Debar sa Tiranom a kod Orikuma posle Valone gde su zavrsili obulaznicu Valone(usput Valonabdobija i aerodrom) napravili su i pustili tunel Llogara od 6km cime su prespojili jednu od najtezih deonica.
E sad od Ksamila do Dermija tj tunela LLogara im je losa magistrala a sve su im to uzdanice u Turizam kao Saranda,Himara,Borc itd i tu planiraju plavu magistralu koja bi saobracaj izmestila iz letovalista gore ka brdima..

I samo Kosovo gradi i prema Gnjilanu tj Bujanovcu a i prema Klini i Peći i nesto malo ka Mitrovici pa ako sa Srbijom dogovore brzi put preko Raske sa krakom do Jarinja i sa druge strane povežu Bujanovac i Gnjilane (do Merdara izgleda niko ne planira nista vise) eto turista ocas posla u Albaniji.

Tako da mislim da ce se Crna Gora sve teze boriti za turiste a samim tim i teze ce doci do novca za autoput
 
Ne bi verovao koliko malo automobila kao krajnju destinaciju ima CG. Pogledaj samo intenzitet saobraćaja posle Zlatibora koliko drastično opada. Onda oduzmi ljude koji za krajnju destinaciju imaju PB, PP i NV. Izgradnja tog kraka bi rasteritila pravac ka Zlatiboru gotovo neznatno.
Mislim da dosta u Cacku nastavljaju ka Crnoj Gori preko Kraljeva i N. Pazara. Bilo je da preko Berana u mesecu avgustu 2024 brojali su kroz tunel Klisura preko 200.000 vozila. Ja sa Ba Pg i more uvek idem preko Kraljeva. Uradjeno je dosta na putevima i jos kad budu pustili do Adrana bice dosta putnika koji ce tu ici jel se izbegavaju guzve oko Uzica i Zlatibora.
 
Ne bi verovao koliko malo automobila kao krajnju destinaciju ima CG. Pogledaj samo intenzitet saobraćaja posle Zlatibora koliko drastično opada. Onda oduzmi ljude koji za krajnju destinaciju imaju PB, PP i NV. Izgradnja tog kraka bi rasteritila pravac ka Zlatiboru gotovo neznatno.
Slažem se, ali upravo s obzirom na to koliki je intenzitet saobraćaja do Zlatibora značilo bi kad bi i to malo vozila otišlo drugim putem. Poenta je da bi autoput od Duge Poljane do Boljara ipak otvorio novu alternativu za tranzitni saobraćaj dok bi deonica od Prilipca do Ivanjice imala samo lokalni značaj.
 
S tim što bi onda dobar deo ljudi preko Prilika i Katića, Kokinog Broda išli ka CG. Da ne spominjem Javor, Goliju i Mučanj...
Tako da ipak put ka Ivanjici neće imati samo lokalni značaj. Biće sve opterećeniji iz više razloga.
I to je tačno, ali ipak ko hoće na Katiće, Javor ili Goliju neće mu biti baš prevelika razlika hoće li od Prilipca do Prilika voziti autoputem ili rekonstruisanom magistralom. Dok autoput od Duge Poljane i otvaranje graničnog prelaza Boljare otvara potpuno novu opciju za putovanje ka Crnoj Gori, to je ono što hoću da kažem.
 
Slažem se, ja sam hteo reći da otvaranjem autoputa do Požege jedan deo saobraćaja će ići ka Arilju, Ivanjici i dalje... Posebno u sezonama, kao alternativa naravno.
Naročito kada se završi rekonstrukcija puta Arilje Ivanjica, a to će potrajati nažalost.
 
Slažem se, ja sam hteo reći da otvaranjem autoputa do Požege jedan deo saobraćaja će ići ka Arilju, Ivanjici i dalje... Posebno u sezonama, kao alternativa naravno.
Naročito kada se završi rekonstrukcija puta Arilje Ivanjica, a to će potrajati nažalost.

Da li možda znaš u kakvom je stanju put 196 Arilje-Ljubiš?
 
Imaš ovde sve od dokumenata, trenutno što postoji. Možda može još nešto da se iskopa.


Meni liči da se priprema sve za sledeću deonicu do Arilja. Koliko znam krenuli su i sa eksproprijacijom, dokle se stiglo s tim ne znam iskreno.
Kad budemo videli izvođački projekat i kada budemo saznali ko će izvoditi radove, onda će biti sve jasno.

Ovako možemo samo da nagađamo.
@dado22 Ja očekujem nešto konkretno do kraja godine, početkom sledeće. Videćemo
Ako nisu makli od ovoga (a moram da priznam da nisam proveravao), onda smo daleko i od nastavka. Sad sam na Geosrbiji gledao da li su i kako formirane parcele za eksproprijaciju, i iskreno, dalje od Parmenca ne vidim kako ide trasa auto-puta, a trebalo bi da se vidi. Npr. za Moravski koridor se lepo vidi - evo primer Preljine:

1750014215416.png


Evo Trbušana ka Parmencu:
1750014329464.png

Evo npr. Prilipca:
1750014562771.png

Ja u Prilipcu ne vidim formiran put od parcela (možda prosto ne vidim, jer ima mnogo parcela, pa ne prepoznajem trasu). Da li to znači da nije sprocedena eksproprijacija, iskren da budem nisam siguran, trebalo bi mi vremena da ispitam. Ali put se ne vidi ni dalje ka Zlakusi, ni dalje ka Ivanjici...
 

Prilozi

  • 1750014473940.png
    1750014473940.png
    1,7 MB · Pregleda: 43
Vrh