Evo jednog generalnog primera ,doduše kod nas manje verovatnog ali mogućeg
Posle nesreće u Gothardu i one u Mon Blanu mnogo toga se promenilo u smislu i opreme i pravila prevoza opasnih tereta ali kao i uvek dodje period kada neke tehnologije jednostavno prestignu zakonodavstvo i upravo sada živimo taj period a da većina nije ni svesna toga dok se ne suočimo sa nekom nesrećom posle koje će mnogi biti pametni.
Reč je o električnim automobilima koja u zavisnosti od proizvodjača i stanja baterije mogu lako izazvati požar i bilo ih je več nekoliko na putevima Evrope a u Kini su dnevna pojava.
Stvar se usložnjava jer se vrlo teško gase bilo kojom dostupnom metodom a i sami vatrogasci nemaju potrebno iskustvo a požar se širi nevidjenom brzinom i snagom.
I sada zamislite vučni voz ,tj šleper sa 8 do 10 novih ili još gore polovnih elektro auta koje neki preveznik prevozi od mesta A do mesta B.
Najčešći uzrok požara na prikolicama kamiona je kvar ležaja točka prikolice ,njegovo zagrevanje i zapaljenje i prenos vatre na prikolicu,teret i recimo na taj jedan električni auto a posle lančano na ostale.Vrlo čest slučaj na kamionima inače.
E sad možete pretpostaviti razmere takve katastrofe.Što je najgore već je u Evropi bilo nekoliko incidenata srećom van tunela sa transporterima el vozila.
Kod nas se takva vozila pojavljiju u manjim brojevima ali upravo se i uvoze starija,polovna,sa možda već popravljanim baterijama itd...Druga opasnost su turistički autobusi koji često izgore na autoputu usled neispravnih instalacija a preopterecenog motora i mnoštvom zapaljivih materijala u enterijeru ili prtljagu.
Evo jedne slike iz Engleske i jedne iz Kine.