Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

ima smisla sigurno
posjes iz evrope kuci,pola tunela se renovira i ima zatvorenu jedan pravac,i bezbjedno
jedino ako mi nismo sposobni da vozimo kroz jedan otvor tunela
Bez ljutnje....Ima smisla ali kad je ceo tunel izgradjen i već korišćen,oprema i sistemi istestirana ,trafostanice istestirane ,kablovi istestirani i podvrgavani redovnom šestomesečnom pregledu....I za ovu prvu cev neko mora malo da zažmuri takodje.
Ponavljam ljudi dugi tuneli su nešto što nismo imali do sad i nikada ne bih dozvolio da se tu prave kompromisi.
 
U svetlu svih novoisplivalih neregularnosti....da li će iko da potpiše da jedna tunelska cev bude u upotrebi, bas zbog ovog sto StaraMo kaze.
Mislim, naci ce se neko da čvrljne, ali je tako bilo i za Železničku stanicu, nebilo primenjeno....
Koliko je ovo proverena i česta praksa?

Sa svim šzo se događa, ne pita me niko, ali da mr pitaju, pre bih da puste do LU pa nek nastane haos. Ili da ne puštaju uopšte.
 
Pre neki dan je gostovao čovek na Tv i naveo nekoliko primera u vezi sa tehničkim pregledima vozila i ko je to slušao i gledao video je kolioko smo jaki na rečima a koliko u praksi.
Jedna od posledica nepoštovanja tih propisa su požari na vozilima koje svi vidimo.
Kada vam smeta organizacija sindikata i bilo koja opozicija vi neku instituciju privatizujte i rešili smo problem,nateraj vozača autobusa da vozi od danas do suta iako je sistem tahografa u EU sa izuzecima ipak sveto pismo.
U domaćem transportu takodje,kršenje svih normi ,o pretovaru smo već sto puta pisali i šta se desilo....pa ništa...gde je naplata šleperima na magistralama?
Juče su uhapšeni ljudi u agenciji za bezbednost saobraćaja,ubi nas korupcija ali mi i dalje sve gledamo ružičastim naočarima i zabijamo glavu u pesak.
 
Poslednja izmena:
Cene po kilometru deluju verovatno, za ostale ne znam.

Nije ni bitno, to zbrajanje kilometara je besmisleno. Bitno je videti kakvi su projekti. Kakav je plan, da li je pogodjena tema projektom, kako je izveden, kolika je cena, da li je ispostovan rok, kakav je kvalitet i zasto je los, da li je bilo korupcije, itd.
 
U svetlu svih novoisplivalih neregularnosti....da li će iko da potpiše da jedna tunelska cev bude u upotrebi, bas zbog ovog sto StaraMo kaze.
Mislim, naci ce se neko da čvrljne, ali je tako bilo i za Železničku stanicu, nebilo primenjeno....
Koliko je ovo proverena i česta praksa?

Sa svim šzo se događa, ne pita me niko, ali da mr pitaju, pre bih da puste do LU pa nek nastane haos. Ili da ne puštaju uopšte.
Do skora je činimi se tunel Učka u Hrvatskoj bio prohodan samo jedna traka. A vatrogasci dežuraju na sredini tunela...
 
Kao sto je StaraMo rekao, mi nemamo bas iskustva, a neki primeri nisu sjajni. Nadam se da ce jedna cev biti besprekorna, a generalno oba tunela max zaštićena jer mnogi mi vozimo kola 15+ i iako su neki modeli bolji od mlađih vozila, uspon+brzina+tunel....bice interesantno j svi moramo biti oprezni.
Za tunel, nadam se da ce sve biti ok
 
Nije ta jedna cev toliki problem. I kad puste sve biće u nekom momentu održavanje pa će svakako biti po jedna cev na smenu (tako se radi i sa tunelima u Grdelici).

Ali ipak je ovo dugačak tunel sa nagibom i bilo bi bolje da se to guranje dvosmernog saobraćaja u jednu cev ne dešava odmah na početku i sa diskutabilnom opremom u toj jednoj cevi (velika je pretpostavka da će tamo biti sve cakum pakum do datuma otvaranja). Gužve će se svakako praviti pa mislim da je bilo bolje da se prave i dalje na starom putu dok ovo ne bude spremno za komplet otvaranje.
 
Evo jednog generalnog primera ,doduše kod nas manje verovatnog ali mogućeg

Posle nesreće u Gothardu i one u Mon Blanu mnogo toga se promenilo u smislu i opreme i pravila prevoza opasnih tereta ali kao i uvek dodje period kada neke tehnologije jednostavno prestignu zakonodavstvo i upravo sada živimo taj period a da većina nije ni svesna toga dok se ne suočimo sa nekom nesrećom posle koje će mnogi biti pametni.

Reč je o električnim automobilima koja u zavisnosti od proizvodjača i stanja baterije mogu lako izazvati požar i bilo ih je več nekoliko na putevima Evrope a u Kini su dnevna pojava.

Stvar se usložnjava jer se vrlo teško gase bilo kojom dostupnom metodom a i sami vatrogasci nemaju potrebno iskustvo a požar se širi nevidjenom brzinom i snagom.

I sada zamislite vučni voz ,tj šleper sa 8 do 10 novih ili još gore polovnih elektro auta koje neki preveznik prevozi od mesta A do mesta B.

Najčešći uzrok požara na prikolicama kamiona je kvar ležaja točka prikolice ,njegovo zagrevanje i zapaljenje i prenos vatre na prikolicu,teret i recimo na taj jedan električni auto a posle lančano na ostale.Vrlo čest slučaj na kamionima inače.

E sad možete pretpostaviti razmere takve katastrofe.Što je najgore već je u Evropi bilo nekoliko incidenata srećom van tunela sa transporterima el vozila.

Kod nas se takva vozila pojavljiju u manjim brojevima ali upravo se i uvoze starija,polovna,sa možda već popravljanim baterijama itd...Druga opasnost su turistički autobusi koji često izgore na autoputu usled neispravnih instalacija a preopterecenog motora i mnoštvom zapaljivih materijala u enterijeru ili prtljagu.

Evo jedne slike iz Engleske i jedne iz Kine.

1_FBZeDzDWUAEKIUP.jpg


kkkk.JPG
 
Šta utiče na to da se auto star 10 i više godina zapali na usponu?
 
Bez namere da opravdavam ovo resenje sa pustanjem saobracaja u jednoj tunelskoj review zelim samo navesti primer skoro svih duzih tunela u Hrvatskoj koji su godinama funkcionisali na takav nacin. SvRok , Ucka, pa Sozina u CG, sa dosta nizim nivom opremljenosti, a kao najdrasticniji primer je tunel Karavanke sa svojih 8km I pusten u saobracaj jos '91. I tako sa dvosmernim saobracajem funkcionisao vise od tri decenije. Druga cev je tek skoro zavrsena.. Da sad ne nabrajam jos primer iz Alpa.
Dali mi imamo saobracajnu kulturu kao oni, iskustva u voznji na ovakvim objektima? Nemamo. Ali ipak postajace video nadzor I sve druge mere, a u slucaju bilo kakvog problema druga cev je na takvom stepenu zavrsenosti da u svakom slucaju moze posluziti kao servisna cev.
Nisam kompetentan da sudim I da govorim o papirologiji it'd. Samo sam hteo reci kakva je praksa u regions I u Evropi
 
Šta utiče na to da se auto star 10 i više godina zapali na usponu?
Pored ovoga što je velja naveo generalni razlog je sa jedne strane savremena koncepcija a sa druge strane nestručni kadar.

Naime katalizator je nekada pre EGR ventila postojao samo kao jedan lonac ispod auta i njegova moć da napravi neku štetu bila je minimalna,medjutim kod modernih turbo motora katalizator se povlači gore u motorski prostor,često u sprezi sa sklopom turbine i egr a često i stavlja ispred motora u sendvič hladnjaka klime i hladnjaka motora i tako dobijamo jedan opasno jak izvor koncetrisane toplote.

Sa druge strane na glavi motora sus sada elektro dizne,senzori pritiska,i uopšte gomila kablova koja je direktno izložena toj toploti i onda kad auto ode u sevis neuki majstor raskupusa snopove kablove ili ih ne vrati u za to predvidjene kanale i zastitne plastike i drzace i eto posle nekog vremena krute izolacije kaoja kasnije puca od vibracija a u snopu sa drugim žicama pravi i kratak spoj.

Takodje na ovako zagejan motor posebno ako su u slučaju turbo benzinci koji sad imaju priisak raila i do 250 bara svako curenje benzina dolazi do požara.Naravno i svako curenje ulja nafte na katalizator i dpf dovodi do istog.

Takodje u poslednje vreme umesto hidrauličnih servo volana ugradjuju se električni servo velike snage čija struja lako zagreva kablove a proboji dovode do požara.Sami alternatori su nekad bili 60 ampera a sada preko 140A.Takodje ljudi dodaju nestručno i neatestirane multimedije i td i sve to na kraju dovodi do ovoga što smo imali celo prošlo leto.

Snaga modernih dizela i benzinaca prelazi 150 ks-170ks uveliko a nekad je Fap kamion 1213 ili 1317 imao toliko ispod onolike haube a vi to sad sve spakujete u auto dug 4-5 metra ukupno.
 
Poslednja izmena:
Da li ću od Čačka do Užica koristiti auto-put s jednom trakom u tuneli... Neću. Do Naplatne rampe u Pakovraću imam 9 km, do Požege još 23 km. Sa projektovanom gužvom u tunelu Munjino Brdo, na naplatnoj rampi Požega, na kružnom toku, na uključenju na magistralu na petlji Požega... Ne vidim razlog. Sa značajnim smanjenjem obima saobraćaja na magistralnom putu biće to lagana vožnja.
Do Kraljeva je druga priča, to jedva čekam da se otvori oa da koristim tu deonicu.
 
Vrh