Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Тешко да ће бити уопште у скоријој будућности, све паре су бацили у безсмислени експо и стадион. " Леба и игара " . Чекамо још само да Нерон запали државу! Одлично је спојити се са РЕп. Србском и ЦГ али од Пожеге до Ивањице неки смисао има АП, даље искључиво брза саобраћајница са денивелисаним раскрсницама. Иста ствар је и до Мачката/Сушице то је парче за АП даље исто само брза саобраћајница са денивелисаним раскрсницама. Наравно велико је питање да ли ће бити новца за било шта!
 
Jel može neko da mi objasni sledeću situaciju.

Ja koliko vidim, kada se uradi ta deonica od Požege do Duge Poljane, i dalje će jedini prelaz biti ka CG preko Gostuna. Ne vidim da će oni da postavljaju još jedan granični prelaz , a da auto put do CG nije završen.

Znači ići će se od Duge Poljane ka Sjenici, pa na Gustin, i do Bijelog Polja će trebati sat i 40 minuta magistralnim putem. Kad se doda 80km auto putem od Pozege do Duge Poljane, to je još 40 minuta, dakle sve zajedno 2 sata i 20 minuta od Pozege do Bijelog Polja, a isto toliko treba i od Mackata do Bijelog Polja.

Ono što želim da kažem je sledeće.

Ovaj auto put do CG će nam biti koristan tek kad se skroz uradi bukvalno kad se spoji do Boljara, i CG i Srbija završe kompletno. Sve do tada što budu otvarali deonice, apsolutno nam ne smanjuje put do mora.


Ono što će odma skratiti je izgradnja brze saobraćajnice do Mačkata, jer odatle se nastavlja magistralni put ka CG, i kad bi Crnogorci radili odmah obilaznicu oko Podgorice. Ove deonice što rade do Andrijevice, pa i do Berana čak nisu korisne nama što dolazimo iz Srbije, tek kad spoje sa Boljarama tek će onda biti korisno, a to će biti 2050te, ako i tad bude.
 
Expo 2027 bi trebao početi sredinom maja 2027.godine.

Da li verujete da će do tada otvoriti AP do petlje Mačkat?
Ako si 21.1.2024 bio na nekoj slavi a ton na tv bio utišan mogao si videti ovaj slajd koji su pripremile stručne službe i koji kaže da do Decembara 2026 kada se predaju objekti za Expo država planira da završi samo 3 km od Prilipca do Požege.

IMG_20241202_075148.jpg


E sad ako više voliš govor umesto slajdova onda premotaj ovaj video na 01.09.20 gde možeš čuti drugu verziju a korisno je pogledati od 01.02.30.

 
Poslednja izmena:
Ovaj auto put do CG će nam biti koristan tek kad se skroz uradi bukvalno kad se spoji do Boljara, i CG i Srbija završe kompletno. Sve do tada što budu otvarali deonice, apsolutno nam ne smanjuje put do mora.
Moraš da gledaš malo širu sliku. Srbija je i Niš i Vranje i Leskovac itd i njima itekako znači Andrijevica a i bilo šta oko Novog Pazara (brza). Taj deo Srbije (Niš) nikad nije ni koristio Gostun i mislim da nikad i neće.

Do Kraljeva AP dolazi sigurno, vrlo brzo i to nije sporno. U tom slučaju Špiljani pretenduju da postanu jako lepa alternativa Gostunu i za Beograđane i za Novosađane itd. Tako da neka samo oni prave do Andrijevice. Uz brzu magistalu Kraljevo - Novi Pazar i AP do Andrijevice pre ćeš stizati iz BG-a na more nego preko Gostuna.
 
Moraš da gledaš malo širu sliku. Srbija je i Niš i Vranje i Leskovac itd i njima itekako znači Andrijevica a i bilo šta oko Novog Pazara (brza). Taj deo Srbije (Niš) nikad nije ni koristio Gostun i mislim da nikad i neće.

Do Kraljeva AP dolazi sigurno, vrlo brzo i to nije sporno. U tom slučaju Špiljani pretenduju da postanu jako lepa alternativa Gostunu i za Beograđane i za Novosađane itd. Tako da neka samo oni prave do Andrijevice. Uz brzu magistalu Kraljevo - Novi Pazar i AP do Andrijevice pre ćeš stizati iz BG-a na more nego preko Gostuna.

Ok njima znači, ali ako bi prvo radili obilaznicu oko Podgorice, to bi odmah svima značilo. Meni je logicno da se uradi deo koji bi svi koristili, a drugo, nije samo sto sa severa dolaze Beogradjani i Novosadjani, vec realno cela centralna Evropa i zapadna Evropa.


A Gostun da se zameni, nema šanse, jer toliko auto puta da se izgradi, pričam o 70km do Duge Poljane, pa odatle da se ide na preko Špiljana, sve to da bi se ustedelo 10-15 minuita.... do tada će se izgraditi i brza saobraćajnica do Mačkata. Sumnjam da će to išta biti kraće i korisnije.

Mislim, ne kritikujem ja projekat. Ja bih voleo da se to završi. Kada se auto put spoji sa Boljarama, skratiće putovanje od Požege do Podgorice za čak dva i po sata. Iz Beograda do Sutomora za 4 i po sata, to će biti neverovatno. Sećam se moj otac je sa nama ranije putovao noću kada smo išli na more, i putovalo se 8,5 - 9 sati. A to kad se završi, pričam samo od Požege do Podgorice, kreneš iz Beograda u 8, stigneš u Budvu na ručak u 1.
 
A Gostun da se zameni, nema šanse, jer toliko auto puta da se izgradi, pričam o 70km do Duge Poljane, pa odatle da se ide na preko Špiljana, sve to da bi se ustedelo 10-15 minuita.... do tada će se izgraditi i brza saobraćajnica do Mačkata. Sumnjam da će to išta biti kraće i korisnije.
Gostun itekako ima šanse da dobije alternativu, vidim da ti je nepoznata ta linija pa zato pišeš da nema šanse, na Špiljane se neće ići još dugo dugo preko Duge Poljane nego preko Novog Pazara kao što se i sada ide.

Google maps:
Trenutno BG-BD preko Gostuna 513km 7h42min
Trenutno BG-BD preko Špiljana 526km 8h8min

Ovo je realno slično, teoretski malu prednost ima Gostun ali šta će se pre koristiti u sezoni zavisi i od gužve na potezu Požega-Zlatibor i od gužve na samom Gostunu/Špiljanima iz kog dela Beograda krećeš itd.

Ajmo dalje u analizu. Sigurno će vrlo brzo biti ap gotov i do Kraljeva ali i do Požege. To nije sporno, razlika u puštanju ova dva dela autoputa je u par meseci.. Opada ukupno vreme na obe varijante, gde će se dobiti više da budem iskren nisam detaljno merio ali opet je to tu negde, ne menja se ništa epohalno.

Idemo dalje. Sledeće što je realno je Andrijevica, tu bi se dobilo 30tak min na varijanti preko Špiljana i onda ta dva pravca postaju bar-bar što se vremena tiče u idealnim uslovima. Da se ne lažemo ap oko Boljara i sa naše i sa CG strane je na nažalost na predugačkom štapu. Teorije nema bez 10god u idealnim uslovima a realno je to 15god ako uzmemo praksu sa dosadašnjeg razvoja situacije. Šta može ranije tj da se završi ispod 10god, pa može krak ka Zlatiboru ali može i brza saobraćajnica Kraljevo - Pazar. Opet nisam ulazio detaljno u analizu ali mislim da je to opet slična priča. U CG može obilaznica oko PG time dobijaju oba pravca na smanjenju minutaže.

Sve ovo nabrojano su skraćenja u min, da bi se dobila skraćenja u satima, potrebno je Boljare, time se, slažem se najviše dobija ali to se neće desiti još dugo dugo vremena.
 
Poslednja izmena:
U idealnim uslovima Andrijevica se otvara 2030 godine. Do tada istocna Srbija preko Rozaja a ostatak preko Bijelog Polja. Ono sto moze da bude gotovo prije toga je ova brza saobracajnica Kraljevo-Novi Pazar. Mozda bude neke promjene ali to zavisi od EU fondova i geopoliticke situacije. Srbija a posebno Crna Gora nemaju novca ovo da isfinansiraju....
 
Gostun itekako ima šanse da dobije alternativu, vidim da ti je nepoznata ta linija pa zato pišeš da nema šanse, na Špiljane se neće ići još dugo dugo preko Duge Poljane nego preko Novog Pazara kao što se i sada ide.

Google maps:
Trenutno BG-BD preko Gostuna 513km 7h42min
Trenutno BG-BD preko Špiljana 526km 8h8min

Ovo je realno slično, teoretski malu prednost ima Gostun ali šta će se pre koristiti u sezoni zavisi i od gužve na potezu Požega-Zlatibor i od gužve na samom Gostunu/Špiljanima iz kog dela Beograda krećeš itd.

Ajmo dalje u analizu. Sigurno će vrlo brzo biti ap gotov i do Kraljeva ali i do Požege. To nije sporno, razlika u puštanju ova dva dela autoputa je u par meseci.. Opada ukupno vreme na obe varijante, gde će se dobiti više da budem iskren nisam detaljno merio ali opet je to tu negde, ne menja se ništa epohalno.

Idemo dalje. Sledeće što je realno je Andrijevica, tu bi se dobilo 30tak min na varijanti preko Špiljana i onda ta dva pravca postaju bar-bar što se vremena tiče u idealnim uslovima. Da se ne lažemo ap oko Boljara i sa naše i sa CG strane je na nažalost na predugačkom štapu. Teorije nema bez 10god u idealnim uslovima a realno je to 15god ako uzmemo praksu sa dosadašnjeg razvoja situacije. Šta može ranije tj da se završi ispod 10god, pa može krak ka Zlatiboru ali može i brza saobraćajnica Kraljevo - Pazar. Opet nisam ulazio detaljno u analizu ali mislim da je to opet slična priča. U CG može obilaznica oko PG time dobijaju oba pravca na smanjenju minutaže.

Sve ovo nabrojano su skraćenja u min, da bi se dobila skraćenja u satima, potrebno je Boljare, time se, slažem se najviše dobija ali to se neće desiti još dugo dugo vremena.

Iskreno nisam znao da je tako mala razlika kada se ide preko Špiljana.

Evo sad sam izracunao sve, i ispada da mu dodje na isto, kada se zavrsi Čačak - Kraljevo i Meštane - Andrijevica, i to u poredjenju sa Preljina Požega i brza saobraćajnica Požega Mačkat. Bukvalno se stiže u isto vreme.

Ali moja prva konstatacija se pre svega odnosila na deonicu Požega - Duga Poljana. Ja i dalje ne vidim taj deo puta da će biti nešto preterano koristan, sve dok se ne spoji sa Boljarama. Dakle ako se ide preko Špiljana, onda će moći preko Kraljeva da se ide, jer će dotle ići AP, pa odatle magistralnim do Špiljana, ili jednostavno preko Zlatibora, jer dok izgrade do Duge Poljane, verovatno će uraditi brzu saobraćajnicu do Mačkata.

Čak i da skrati malo, skratiće za 10-15 minuta, a izgradiće se 75km.
 
U idealnim uslovima Andrijevica se otvara 2030 godine. Do tada istocna Srbija preko Rozaja a ostatak preko Bijelog Polja. Ono sto moze da bude gotovo prije toga je ova brza saobracajnica Kraljevo-Novi Pazar. Mozda bude neke promjene ali to zavisi od EU fondova i geopoliticke situacije. Srbija a posebno Crna Gora nemaju novca ovo da isfinansiraju....

Mnogo je zeznut teren. Generalno podržavam izgradnju AP u tom delu Srbije (AP do Boljara, BS do Pazara), ali samo konstatujem da taj AP neće biti prometan. AP do Preševa ili Dimitrovgrada, tu svi Turci koji idu za Tursku, ili Nemci za Grčku, toliko je prometno, to je dosta isplativo. Ovaj auto put će koristiti generalno samo ko ide za CG , možda Albaniju, a taj teren je toliko zeznut... čak i koncesija da se uradi (a hoće, najavili su), ne vidim kako će to koncesionaru biti isplativo, sem da država plaća penale.
 
Taj autoput kada se izgradi, biće sigurno prometan, gotovo da mogu da garantujem.
Da li će biti prometan kao A1, sigurno da ne.
Ali da li će biti dovoljno prometan da isplati sebe i da ima svoju svrhu, svakako da da.
Broj vozila iz godine u godinu raste i rašće proporcionalno, kako se otvaraju koridori i saobraćajnice (deo do Požege), Moravski koridor itd itd.
Uostalom, videćemo već za nekoliko godina situaciju pa ćemo komentarisati.
 
Evo sad sam izracunao sve, i ispada da mu dodje na isto, kada se zavrsi Čačak - Kraljevo i Meštane - Andrijevica, i to u poredjenju sa Preljina Požega i brza saobraćajnica Požega Mačkat. Bukvalno se stiže u isto vreme.
Tako je Ahileje, sad se slažemo. Meštane su vrv Mateševo. Ali dobro si razumeo putanju preko Špiljana. Sad si i mene naterao da proverim Kraljevo - Novi Pazar i google maps kaže 103km 1h53min. Brza bi to mnogo promenila, bukvalno bi se uštedelo skoro sat vremena i sa time bi pravac preko Špiljana bio najbrži mogući, čak i da bude gotova brza do Mačkata. A i preko je potrebna obilaznica oko NP, horor je preći sa jednog dela grada na drugi.


Taj autoput kada se izgradi, biće sigurno prometan, gotovo da mogu da garantujem.

Isto mislimo.
 
Jeste malo off topic, ali da li neko ima odgovor na sledeća pitanja:
- gdje su postavljene kamere za brzinu na potezu NBG - rampa Obrenovac? Vidio sam jednu prije velikog mosta od NBG ka Petlji Obrenovac, da li ima još koja?
- što se tiče tunela ka Preljini, da li tu postavljene takođe kamere ili patrola izlazi sa radarom?
- ako sam dobro shvatio fataju sa nadvožnjaka kod Ljiga i ostale lokacije?

Pitam čisto da izbjegnemo bespotrebne kazne za minorna prekoračenja, hvala unaprijed svima 🙂
 
Jeste malo off topic, ali da li neko ima odgovor na sledeća pitanja:
- gdje su postavljene kamere za brzinu na potezu NBG - rampa Obrenovac? Vidio sam jednu prije velikog mosta od NBG ka Petlji Obrenovac, da li ima još koja?
- što se tiče tunela ka Preljini, da li tu postavljene takođe kamere ili patrola izlazi sa radarom?
- ako sam dobro shvatio fataju sa nadvožnjaka kod Ljiga i ostale lokacije?

Pitam čisto da izbjegnemo bespotrebne kazne za minorna prekoračenja, hvala unaprijed svima 🙂
Од НБГ до НС Обреновац нема ниједна камера за прекршаје. Од НС Обреновац до НС Паковраће је мерење просечне брзине путем камера на порталима саобраћајне сигнализације.
 
Од НБГ до НС Обреновац нема ниједна камера за прекршаје. Од НС Обреновац до НС Паковраће је мерење просечне брзине путем камера на порталима саобраћајне сигнализације.
Hvala za info, ali obratiti pažnju od NBG prije mosta kod Obrenovca, ima jedna kamera tu, mislim da je za brzinu.
E sad se postavlja pitanje, zašto ljudima stižu kazne kod Ljiga za 131 i oko tunela. Nešto se tu dešava ...
 
Та камера је надзорна, скоро сваки мост има камере.
После Љига колико се сећам, ограничења су доста нижа, није 130 већ по деоницама 120, 100, 80.
 
Hvala za info, ali obratiti pažnju od NBG prije mosta kod Obrenovca, ima jedna kamera tu, mislim da je za brzinu.
E sad se postavlja pitanje, zašto ljudima stižu kazne kod Ljiga za 131 i oko tunela. Nešto se tu dešava ...
Зато што је већ од Уба ограничење заправо 120 а имаш део, који почиње, око Љига и до после тунела пред сам правац ка Прељини је ограничење 100. Ја ту деоницу возим макс 120, а пошто сви брзинометри мало лажу, то је неких 117-118 јер ту заиста има кривина где није ни безбедно возити преко 120.
 
Vrh