Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Sa sigurnosne tačke gledišta puštanje samo jedne cevi dok se druga gradi je jedno veliko ne.

Pogotovo kod ovako dugačkog tunela !

I I sada kada su radovi na održavanju u postojećim tunelima na autoputevima u Srbiji, saobraćaj funkcioniše kroz jednu cev, tako da to nije problem.

U pitanju su kratki tuneli a ne 2.7km.
 
Meni ovaj snimak smrdi na skoro otvaranje do Lucana. Zasto bi farbali i prali put koji nece biti otvoren jos 8 meseci?

Ta deonica do Lučana za nas što koristimo AP da skratimo putovanje do Zlatibora ili CG nije nešto korisna, jer je to isključenje čak 6km daleko od magistralnog puta za ZL.

Znači od Pakovraća 13km autoputa, to se predje za nekih 7 minuta, i onda još 9 minuta nazad vožnje nazad na magistralni put, to je 15-16 minuta.

Starim magistralnim putem taj deo se prelazi za 17-18 minuta. Ušteda je dakle nekih 2-3 minuta
 
Pogotovo kod ovako dugačkog tunela !

I I sada kada su radovi na održavanju u postojećim tunelima na autoputevima u Srbiji, saobraćaj funkcioniše kroz jednu cev, tako da to nije problem.

U pitanju su kratki tuneli a ne 2.7km.

Sveti Rok na Dalmatini je dug 5,5 km i kao jedna cev je u bio funkciji 10 godina skoro.

Isto vredi za Tunel Učka prema Istri.
 
Ova decembarska asfaltiranja su mi posebno interesantna.

Mada, mislim da ništa ne može da nadmaši ono puštanje "pre roka" na A4 ali u smislu da su put pustili pre nego što je završen. Falio je ceo poslednji sloj asfalta. Pa su se posle pravdali da su oštećenja nastala zbog izvođača i da će popravke i zatvaranje zbog popravki naplatiti od izođača.

Mene sad ne bi čudilo ni da naprave neko glupo spajanje sa magistralom nakon tunela Kratovska stena.
 
Ta deonica do Lučana za nas što koristimo AP da skratimo putovanje do Zlatibora ili CG nije nešto korisna, jer je to isključenje čak 6km daleko od magistralnog puta za ZL.

Znači od Pakovraća 13km autoputa, to se predje za nekih 7 minuta, i onda još 9 minuta nazad vožnje nazad na magistralni put, to je 15-16 minuta.

Starim magistralnim putem taj deo se prelazi za 17-18 minuta. Ušteda je dakle nekih 2-3 minuta
Nije velika usteda u vremenu, al je prijatnija voznja i izbecice se ovcar banja koja je po meni kriticna deonica.
A na sve to, kad imamo onih par dana guzvi gde su kilometarske kolone, mozes da biras da izadjes i u Lucanima i u Pakovracu, izbegnes guzvu a sticicces brze do Zlatibora nego da odes na naplatnu stanicu u Pozegi.
 
A51 kod Grenobla već više od 15 godina (dva puta prošao u tom razmaku tuda) ima samo jednu cev otvorenu kao i vijadukt koji vodi do te cevi. Pitanje je dali će ikad izgraditi i pustiti u saobraćaj drugu cev i drugi vijadukt da bi bio puni profil tuda.
Slicna je situacija i kod komsija i isto je pitanje da li ce ikad izgraditi jos dva tunela. https://www.google.com/maps/place/4...try=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTIxMC4wIKXMDSoASAFQAw==
 
Ova decembarska asfaltiranja su mi posebno interesantna.

Mada, mislim da ništa ne može da nadmaši ono puštanje "pre roka" na A4 ali u smislu da su put pustili pre nego što je završen. Falio je ceo poslednji sloj asfalta. Pa su se posle pravdali da su oštećenja nastala zbog izvođača i da će popravke i zatvaranje zbog popravki naplatiti od izođača.

Mene sad ne bi čudilo ni da naprave neko glupo spajanje sa magistralom nakon tunela Kratovska stena.
Asfalt u decembru se radi i da bi se zastitio beton i podloga od vode i leda, jer je lakse asfalt zameniti i zakrpiti nego ponovo raditi oblogu
(ne kazem da su zato ovo radili, samo kazem da se ponekad zato to tako radi)
 
Pogotovo kod ovako dugačkog tunela !

I I sada kada su radovi na održavanju u postojećim tunelima na autoputevima u Srbiji, saobraćaj funkcioniše kroz jednu cev, tako da to nije problem.

U pitanju su kratki tuneli a ne 2.7km.
Pa dobro Manajle na A1 je 1,8km.
A šta misliš nekad u budućnosti kada oba budu puštena u saobraćaj kako će da funkcioniše saobraćaj kad održavaju 1 tunel?
 
Sa sigurnosne tačke gledišta puštanje samo jedne cevi dok se druga gradi je jedno veliko ne. Mada, ipak je ovo zemlja Srbija. Moguće je da se saobraćaj pusti samo za putnička vozila. Svakako je manji rizik ako se zabrani kamionima i cisternama da prolaze kroz tunel.
Pa ja jesam i naveo da moraju da se zadovolje sigurnosni aspekti da bi se pustio saobraćaj, ne po svaku cenu.
Ajde da razložimo, ostane ti opremanje tunela, sve ostale radovi si završio, potrebno je da su svi poprečni evakuacioni tuneli u funkciji i npr kod njihovih izlaza u neotvoreni tunel postaviš Heras ograde pored pešačke staze celom dužinom i razdvojiš tokove saobraćaja i gradilišta. Na taj način omogućio si neophodan prostor za evakuaciju i razdvojio ga od gradilišta. Ostaje da se vidi šta je neophodno od bezbednosnih sistema da funkcioniše u neotvorenom tunelu.

Sutradan kada je sve u saobraćaju, u ovakvim situacijama, pretpostavljam da se spuštaju rampe i zatvara se za saobraćaj cev koja nije pogođena nezgodom i teoretski ona je cela evakuaciona bez saobraćaja.
Sve su ovo pretpostavke,
 
Биће, ако се не обруши као у Лазу или горе као у Новом Саду!
Što bi se obrušilo? Ja to gledam kao dva potpuno drugačija univerzuma.
Ovo se gradi kao novo i sve ispočetka i mnogo ozbiljnije. A ono u NS-u je rađeno šminkanje i vrv. razmišljano "stoji to 60 godina i neće to nigde".
 
Što bi se obrušilo? Ja to gledam kao dva potpuno drugačija univerzuma.
Ovo se gradi kao novo i sve ispočetka i mnogo ozbiljnije. A ono u NS-u je rađeno šminkanje i vrv. razmišljano "stoji to 60 godina i neće to nigde".
Исти су радили и Лаз па се обрушило! Два различита универзума које изводи иста фирма на истој траси!
 
Исти су радили и Лаз па се обрушило! Два различита универзума које изводи иста фирма на истој траси!
Pa ta sitna obrušavanja tokom prokopavanja tunela su gotovo pa normalna. Pogotovo na tako nezahvalnim geoloskim lokalitetima.
Pogledaj malo na netu kakve su probleme imali tokom prokopavanja Gotthard tunela i to sa najsavremenijom krticom u tom trenutku.
 
Pa ta sitna obrušavanja tokom prokopavanja tunela su gotovo pa normalna. Pogotovo na tako nezahvalnim geoloskim lokalitetima.
Pogledaj malo na netu kakve su probleme imali tokom prokopavanja Gotthard tunela i to sa najsavremenijom krticom u tom trenutku.

Da su normalna, nisu.


Dešavaju se tamo gde je ispitivanje zanemareno ili minimalno izvedeno zbog uštede što se ovde pokazalo kao slučaj.

Što će reći svaki građevinac, " ne postoji nepredviđena situacija, samo nedostatak ispitivanja".
 
Da su normalna, nisu.


Dešavaju se tamo gde je ispitivanje zanemareno ili minimalno izvedeno zbog uštede što se ovde pokazalo kao slučaj.

Što će reći svaki građevinac, " ne postoji nepredviđena situacija, samo nedostatak ispitivanja".
Kada sam napisao da su normalna mislio sam da se ona mogu desiti svuda i u svakom trenutku. Geološka ispitivanja ne mogu obuhvatiti baš svaki kubni metar planirane trase tunela.
 
Vrh