Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Logično je rešenje, primenjuje se svuda u Evropi. Kada se "otvara" dodatna traka, ona se otvara sa leve strane, da bi spora vozila nastavila da se kreću svojom trakom, a oni koji pretiču tada imaju svoju traku sa leve strane, kako i treba. Isto i kada se "zatvara", po logici stvari vozila koja pretiču su brža, i bolje je rešenje da brže vozilo iz leve dođe ispred sporijeg iz desne, nego da sporije vozilo iz desne trake treba da se ubacuje među brža vozila.
 

Nije valda ovo ostalo ovako?
 

Prilozi

  • 1.jpg
    1.jpg
    224,4 KB · Pregleda: 519
Jeste.

Logično je rešenje, primenjuje se svuda u Evropi. Kada se "otvara" dodatna traka, ona se otvara sa leve strane, da bi spora vozila nastavila da se kreću svojom trakom, a oni koji pretiču tada imaju svoju traku sa leve strane, kako i treba. Isto i kada se "zatvara", po logici stvari vozila koja pretiču su brža, i bolje je rešenje da brže vozilo iz leve dođe ispred sporijeg iz desne, nego da sporije vozilo iz desne trake treba da se ubacuje među brža vozila.
Verujem, nego se traka otvara sa desne strane, a ona vozna traka gde si bio je sada leva! I onda se kasnije ta ista traka leva zatvara zarad te desne. To na putu nije isto sa tim što si ti sad opisao.
 
Ovo je dosta bolje resenje od onoga koje se pre koristilo i koje je najcesce u funkciji kod nas. Razlog je taj sto brza, agilnija vozila imaju vecu mogucnost da se upakuju u sporu traku od kamiona i autobusa koji nemaju nacin da to ucine, osim nasilnog ubacivanja.

U praksi ovo upravo ovako i izgleda- koncept "moje" trake i prednosti se u praksi svodi na zakon jacega i zakon nepostojanja druge opcije za sleper. U praksi ce na kraju sporre trake sleper izbaciti levi zmigavac i krenuti levo. Svaki putnicki auto u preticanju koji ga nije zavrsio na vreme ce biti izguran u suprotni smer saobracaja. Oni koji nisu svesni ovoga obicno imaju zebru na kojoj mogu da zavrse preticanje i spasu se od voznje suprotnom trakom pri brzinama 90+. Uglavnom, vrlo opasna situacija kojoj se ne pridaje dovoljno znacaja.

Izdvojio bih par primera koje cesto vidjam. Uzice-Bela Zemlja, pri zavrsetku 3 trake iz Uzica. Nije strasna situacija jer se nagib izravnava i leva je krivina. Lokalci znaju i ne upadaju u problem, ali je cest primer da "strani" vozaci, kojih ima puno, blazeno planduju preticajnom trakom i onda panicno koce i beze kad ih kamion i autobus naguraju levo.

Drugi primer, mnogo opasniji. Posle tunela na ulasku na Zlatibor. U prevoju i desnoj, nepreglednoj krivini ispod nadvoznjaka i u useku nestaje treca traka. Pogibeljna situacija, pogotovo jer iz suprotnog smera svi takodje zure da zavrse svoja preticanja kako na narednih 20 km ne bi bili iza slepera kog preticu(spoiler alert: stici ce novu kolonu za 300m).
 
Još jedna zamerkica sa povratka, a to je da je kružni tok u Gornjem Milanovcu polovično obeležen. Pre ulaska u kružni tok stoji bela tabla gde jasno stoji kuda treba ići: na auto-put 2. izlaz, magistralni put na 1. izlaz. Međutim, kada se uđe u kružni tok, na 1. izalzu stoje žute table Beograd i još nešto, a na 2. ne stoji apsolutno ništa! :D Ne znam kako izgleda kada ljudi dolaze sa Rudnika i sa te strane Milanovca, ali mi je glupo da, ako su već sve obeležavali, ne završe taj deo.
 
Na fantasticnim snimcima iz drona koje smo dobili vidi se veliki napredak i rad. U usecima ima jos posla, ali nista alarmantno i sto ne bi moglo da se zavrsi kroz par meseci. Pod uslovom da se konacno srusi ostatak kuce/stale/SALE sto bi rekli Cacani, i krene da nice poslednji stub za most u Gorobilju, ne vidim problem da otvorena trasa bude spremna na rano prolece.
 

Tri godine rada na obilaznici i nisu bili u stanu da isprave ove krivine na 3:54. Ispravite me ako griješim.

VIdi se iz aviona da je ovo projektovao CIP, standardi iz 60ih 20. veka. Nepostojeći/neadekvatni trotoari kroz naselje, bezbednost pešaka nepostojeća kategorija, a i na celoj trasi ka Takovu su morali ubaciti trotoar/bici stazu jer se ipak radi o značajnom turističkom/izletničkom mestu, očajno rešene veze sa lokalnim putevima i razna uključenja. U delu kroz naselje Takovo samo našminkali stari put (naravno trotoar ne treba) pa će šleperi da im prolaze u zoni škole (tu odmah kod muzeja), uz muzej i kuće umesto da se izmesti desno gde si paralelno uz stari put celom dužinom imao široku ravnu poljanu, jbg nije bilo para da se plati zemlja tim ljudima radije su to dali Kinezima naduvanom cenom projekta.

Screenshot_20241012_091011_Maps.jpg
 
Poslednja izmena:
Na celoj trasi ka Takovu sigurno nije moralo i trebalo izgraditi trotoar jer je to bespotrebno trošenje para i ne radi se u mnogo razvijenijim i bogatijim zemljama, a biciklističkoj stazi tek ne može da da glas, jer su ozbiljni usponi i padovi na par mesta.
 
Na celoj trasi ka Takovu sigurno nije moralo i trebalo izgraditi trotoar jer je to bespotrebno trošenje para i ne radi se u mnogo razvijenijim i bogatijim zemljama, a biciklističkoj stazi tek ne može da da glas, jer su ozbiljni usponi i padovi na par mesta.

Trasa je prilično ravna, nema ozbiljnih uspona ns staroj deonici ka Takovu. Takovo je generalno izletničko mesto pa bici staze itekako imaju smisla. Naravno nemaju smisla kod cip-a koji gleda da obesmisli bilo kakva kretanja koja nisu u vozilima.
 
Trasa je prilično ravna, nema ozbiljnih uspona ns staroj deonici ka Takovu. Takovo je generalno izletničko mesto pa bici staze itekako imaju smisla. Naravno nemaju smisla kod cip-a koji gleda da obesmisli bilo kakva kretanja koja nisu u vozilima.
Razumem da je Takovo izletničko mesto i staze kao i trotoari su kroz sama naselja trebali biti predviđeni. Međutim, nije ni na starom putu do Milanovca baš ravnica da bi se lako moglo proći biciklama od jednog do drugog mesta, odnosno celom dužinom rađenog dela.

Jeste čudno da nisu ispravljali neke krivine, ali sad je to kako je. Idealno nije, ali je barem proširen put i 10 minuta od kružnog toka u Gornjem Milanovcu do auto-puta A2 je sasvim prihvatljivo vreme putovanja. Svakako ni prvi ni poslednji put da postoje nelogičnosti u projektu.
 
Vidiš, to jeste logično i u primenjuje se u mnogim držama, ali je u Srbiji malo kontradiktorno uređeno.
PRAVILNIK O SAOBRAĆAJNOJ SIGNALIZACIJI ("Sl. glasnik RS", br. 85/2017, 14/2021 i 21/2024) kaže:
_________________________________________
Postavljanje znakova izričitih naredbi
Član 32

Znak izričite naredbe postavlja se neposredno ispred mesta odakle nastaje obaveza pridržavanja naredbe izražene saobraćajnim znakom, a na kraju deonice puta gde prestaje važnost znaka postavlja se znak obaveštenja o prestanku važenja znaka izričite naredbe.
Ako je potrebno da učesnici u saobraćaju budu unapred obavešteni o izričitoj naredbi, dozvoljeno je da se znak izričite naredbe postavi i pre mesta odakle naredba važi uz dopunsku tablu sa oznakom udaljenosti do mesta odakle naredba važi.
Ako izričita naredba važi na deonici puta uz saobraćajni znak se postavlja dopunska tabla sa oznakom dužine na kojoj znak izričite naredbe važi.
Znakovi izričitih naredbi moraju se ponovo postaviti posle svake raskrsnice sa drugim putem, na putu na kome je takav znak postavljen, ako izričita naredba važi i posle navedene raskrsnice.
_________________________________________

U prevodu, ukoliko je namera projektanta da znak ima važnost samo za jednu raskrsnicu, kako bi se izbegla svaka sumnja, bilo bi najbolje da ima dopunsku tablicu
↑ 200m ↑
Ovako svako može da tumači kako misli da je pametno.
Možeš li da pojasniš šta je ovde kontradiktorno uređeno? Možda ja nisam dobro razumeo ali je meni iz ovog člana nedvosmisleno napisano sledeće: Znak izričite naredbe važi sve dok ne naiđemo na jednu od sledećih stvari:
- Postavljen znak o prestanku važenja znaka izričite naredbe
- Raskrsnica (raskrsnica je mesto na kojem se ukrštaju, spajaju, odnosno razdvajaju saobraćajni tokovi na najmanje dva puta u istom ili različitim nivoima)
- Ukoliko znak izričite naredbe ima dopunsku tablu (IV-2) koja označava dužinu dela puta na kome važi taj znak (sa strelicama kao što si napisao npr: ↑ 200m ↑)

Ili pojednostavljeno, ograničenje brzine od 60 na magistrali važi dok ne naiđemo na znak gde je 60 precrtan ili dok ne prođemo neku raskrsnicu na putu. U slučaju te dopunske table sa strelicom, onda "ofrlje" procenimo koliko je 200m.
 
"Vesić je istakao da osim ovog puta, ove godine biće pušteno preko 130 km saobraćajnica u Srbiju, 56 km od Šapca do Loznice, skoro 30 km od Kruševca do Vrnjačke Banje, skoro 35 km Dunavskog koridoru od autoputa Beograda do Požarevca i od Golubca do Gradišta i 5,5 km u Valjevu."

Premijer kaže na Vidovdan sledeće, ministar kaže ove godine.

Osim toga 56+30+35+5.5=126.5km, to nije preko 130.
 
Vrh