Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Pa upravo sam to napisao. Gde nema kamere, ima vreme sa rampe.
U Pakovraću nema kamera, tek nas čeka u Preljini, ali se ta deonica računa od ulaska do prolaska ispod portala u Preljini. Tako da to što si napisao da je u mom postu delimično tačno, potpuno ne stoji
A niški put nisam ni pomenuo, pišem o stanju na A2, u čijoj smo i temi.
 
A koja je tolerancija? Ako imaš prosečnu brzinu 137 km/h od rampe do rampe recimo ? Dobiješ kaznu ili?

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Tolerancija zvanično ne postoji. Ali je objašnjeno u emisiji SAT zbog čega zapravo tolerancija postoji. Kada ti brzinomer pokazuje da se krećeš brzinom 130 km/h, ti se realno krećeš oko 120 km/h jer brzinomer pokazje oko 10% manje od realne brzine. Ta činjenica uz faktor da je praktično nije svuda moguće voziti 130 km/h dovodi do te "tolerancije"
 
Današnji snimci sa Sentinela:
Screenshot_20240319_204932_edit_97993815902616.jpg
Screenshot_20240319_204954_edit_97974236122311.jpg
 
Delimično tačno,mere se na pojedinim rampama.
Kada nekada budeš išao iz Niša ka Beogradu na primer obrati pažnju da na mnogo petlji imaš te plave kamere gore na portalu ispod kojih prodješ pa se recimo isključiš za neko od mesta.
E sada kada se iz tog mesta vraćaš na autoput nećeš proći ispod tog portala a kamere su ti ostale nekoliko stotina metara niže.

E na svim tim uključenjima uzima se vreme ulaska na rampi pa se meri do prvog sledećeg portala.
Znači zaključak ove moje pisanije bi bio da imamo merenje portal-portal i merenje rampa -portal.
Jel provereno ovo za rampa portal? Pricali su u SATu da se samo izmedju portala meri.
 
Jel provereno ovo za rampa portal? Pricali su u SATu da se samo izmedju portala meri.
Kad budes vozio od Cacka ka Bgd videces da imas portal sa kamerama ispred Takova,Ljiga,Lajkovca i Uba.
Takodje da si se uključio na Takovu,Ljigu,Lajkovcu ili Ubu nećeš videti portal sve do sledećeg portala.
U prevodu da se ne meri ramoa-portal mogao bi da vozis 250 do sledećeg portala.
 
Tolerancija zvanično ne postoji. Ali je objašnjeno u emisiji SAT zbog čega zapravo tolerancija postoji. Kada ti brzinomer pokazuje da se krećeš brzinom 130 km/h, ti se realno krećeš oko 120 km/h jer brzinomer pokazje oko 10% manje od realne brzine. Ta činjenica uz faktor da je praktično nije svuda moguće voziti 130 km/h dovodi do te "tolerancije"
Tako je, da bi neko vozio trenutnom brzinom od 130km/h po GPS-u ili radaru, morao bi da vozi 135-140 km/h po brzinomeru jer kao što si rekao postoji greška od 3 do čak 10%. Na mom autu trenutno kada vozim 137 po tempomatu, realna brzina je oko 130.
To je greška brzinomera koji se ciljano proizvode i baždare tako da pokazuju veću brzinu od stvarne.
Takođe postoji i greška kod radara, kada se sve sabere to nisu male greške pri tako velikim brzinama.
Otuda mora postojati neki nivo tolerancije.
Po mom ličnom mišljenju prekoračenje od 10 km/h na autoputu je smešno u odnosu na recimo gradsku vožnju gde je razlika između 50 i 60 km/h razlika između života i smrti (ali bukvalno).
 
Sve u svemu, mjerenje od rampe do rampe na kompletnoj dionici je prema konstantnoj brzini od 130khm, što znači da se mjeri prolazno vrijeme od Pakovraća do rampe u Obrenovcu - 50 minuta. Ko ide preko toga kažnjava se, tako da ja NE propagiram bilo kakvu nasilničku vožnju niti kršim ijedan propis! Poenta mog posta je da vozači sa starijim i posebno manjim autima voze ispod ograničenja na dionici AUTOPUTA ljig-preljina jer su stabilni koliko i zaprežna kola i da TI vozači ugrožavaju ostale učesnike. Ja ne ugrožavam bilo koga niti se igram sa bilo čijim životima kako bezobzirno korisnik MiraC kaže, već vozim onako kako je predviđeno. Da vozim kako ne treba, ne bi se mogo naplaćat kazni, jer su postavljene kamare koje mjere prolazna vremena na pod-dionicama, o kojima je bila riječ ranije u temi.
Nego daj da se vraćamo izgradnji i novostima o nastavku do Požege.
Upravo gledam na ENP Specifikaciji, od prilike svi prolazi su mi oko 48minuta, ovaj je od 45min, i nikad mi nije stigla ni jedna kazna za ovu deonicu.

Screenshot 2024-03-19 at 22.33.49.png
 
A koja je tolerancija? Ako imaš prosečnu brzinu 137 km/h od rampe do rampe recimo ? Dobiješ kaznu ili?
Tolerancija ne postoji u Srbiji, ali u praksi su po sudovima padale kazne za mala prekoračenja, pogotovo ako su utvrđena radarom, jer tu ima raznih fora, tipa da nije baždaren i sl.
Ali ako može nedvosmisleno da se utvrdi da si se kretao preko 130 km/h ide kazna.

Stvar se razlikuje od države do države. Npr. kroz Hrvatsku vozim po tempomatu 143km/h i nikad nikakvih problema, jer je 10%, ali kad proglase ograničenje preko aktivne signalizacije apsolutno nema tolerancije. Drug je platio za 82km/h pri ograničenju 80

GPS uređaji prikazuju prilično precizno brzinu. Npr u mom privatnom autu laže tako da sa gumama koje trenutno imam 50km/h prikazuje kao 62km/h.
 
Moji prolasci Preljina - Obrenovac su uglavnom 44-48 minuta. Udaljenost je 93 km, pa se sa prosekom 130 prelazi za 43 minuta.
Nema kazni preko 43 minuta.
A gde si nasao podatak da je 93km?
Na google maps izbaci 104km od rampe do rampe, a na sajtu putevi srbije sam iz brojanja saobracaja sabrao da ukupno od Obrenovca do Preljine ima 114km, e sad oni izbace od svake rampe do svake sledece koliko imakm, moguce da se tu racunaju i delovi od samog iskljucenja autoputa do same rampe pa zbog toga ima 114km.
 
 
Evo jednog zanimljivog videa iz emisije koje sam gledao i oduševio se kako može da se radi konkretno kopanje tunela, čak su i reku u jednom deli zamravali da voda ne bi ulazila u tunel tokom gradnje i sl. Ko imam vremena neka pogleda, definitivno trebalo je da se investira u TBM iako to nije jeftina mašina - oprema ali za duže tunele bi sigurno ubrzala kopanje a i verovatno smanjila cenu gradnje istih.

 
Ja nisam čuo da je neko u Evropi koristio TBM za kopanje tunela osim za kopanje metroa, probijanje Alpa ili ispod Lamanša. Pravi se baš dugo, dugo se i sklapa, a verovatno je i cena po km dosta visoka.
 
Кажу да ће Кинези да га користе за тунел испод центра Београда. Па можда остане у Србији и после.
 
Dva mosta trebaju da bi se lučanska petlja povezala sa Lučanima.
Postavljao sam prošlog leta slike oba. Uski su, oba od 90⁰ u odnosu na put, male nosivosti, preživeli nekoliko poplava. Sreća je što su to mali mostovi, moslim da će biti dovoljan raspon za po jednu prefabrikovanu gredu.
Onaj prvi u Krstacu je do same petlje na putu za Guču kod jedne kapije "Milana Blagojevića" a drugi u Dljinu kod pumpe na raskrsnici Lučani - magistrala-Guča-Prijanovići
Brzo će to ići.
 
koliko sam ja citao na tu temu, namenski se prave za projekat, konfiguraciju terena i geologiju (tip zemljista)
niko ne garantuje da ce jedna TBM odgovarati za ceo projekat beogradskog metroa jer geologija sa desne obale nije ni priblizna levoj.
A vec o ostatku zemlje i potrebama eventualnog busenja Xomolja, Dinara ili Fruske gore ne bih ni pricao
I sve to na stranu da TBM za metro svakako nije isto kao busenje tunela za AP (koji opet moze biti sa 2 ili 3 trake), pa cak i za zeleznicu
 
Нисам мислио на метро, него на друмски тунел. А он ће бити у профилу 2+2.
 
Нисам мислио на метро, него на друмски тунел. А он ће бити у профилу 2+2.
Izvini, prevideo sam to kopanje, sto se tice kopanja po Beogradu ne mogu da se odvojim od aforizma Duska Radovica :)
ali i dalje stoji da se namenski prave, pa se onda racuna i njihova isplativost
 
Vrh