Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ima li neko informaciju kad ce se na postojecem delu izgradjenog autoputa, a posle silnih "poboljsanja" u tunelima povecati ogranicenje na 100 km/h, kao u ostalom delu nomalnog sveta? Takodje, ispravite me ako gresim ali ogranicenje brzine na prvih nekoliko km od Preljine ka Pakovracu nije 130 km/h.
Mislim da i ne bi bilo zgoreg da portali osim pozdrava malo bolje prate stanje na putu, da se doda malo vise znakova na trasi, macjih ociju na ogradama itd. I kako sam vise puta napomenuo, zastita od zaslepljivanja od strane vozila iz suprotnog smera.
 
130 je čini mi se samo između tunela u Trbušanima i Preljine, na toj deonici.
A pre neko veče sam se kasno vratio iz Bg i ogroman deo puta vozio pod dugim svetlima. Ne sećam se kad sam tako mogao poslednji put. Nemerljiv odećaj. Zaista bi trebalo da postave na više onih zelenih barijera kao zaštitu od zaslepljivanja.
 
Nije mi jasno zašto se radi privremena naplatna stanica kod Požege?
Zar ne može odmah da se izgradi na mestu gde će biti stalna nap.st?
 
Kad zavrse ceo auto put, na toj naplatnoj rampi ce se iskljucivati samo oni koji idu za Pozegu i Kosjeric, Arilje ce imati svoju naplatnu rampu a i Uzice isto. Tako da ta naplatna rampa imam osecaj da ce imati po jednu za ulazak i jednu za izlazak sa autoputa. A dok ne zavrse autoput u celosti, one guzve u Pakovracu ce se preseliti u Pozegu, tako da ce u Pozegi za sad trebati vise traka za izlaz/ulaz.
 
Standardno ogranicenje na autoputevima u Srbiji je 120 km/h. Pre par godina je Zorana Mihajlovic izgurala neku uredbu Vlade da na određenim deonicama moze biti i 130. Očigledno da deonica Ljig - Preljina ne ispunjava te uslove (krivine, usponi). Naravno da je debilizam, ali tako je. Čak mi pada na pamet da ih mrzi da menjaju već postavljene table :)
 
Ima li neko informaciju kad ce se na postojecem delu izgradjenog autoputa, a posle silnih "poboljsanja" u tunelima povecati ogranicenje na 100 km/h, kao u ostalom delu nomalnog sveta? Takodje, ispravite me ako gresim ali ogranicenje brzine na prvih nekoliko km od Preljine ka Pakovracu nije 130 km/h.
Mislim da i ne bi bilo zgoreg da portali osim pozdrava malo bolje prate stanje na putu, da se doda malo vise znakova na trasi, macjih ociju na ogradama itd. I kako sam vise puta napomenuo, zastita od zaslepljivanja od strane vozila iz suprotnog smera.

Baš često sam nailazio na ograničenja od 80km/h u tunelima i u „normalnom“ svetu.
 
Kad završi ceo auto put, na toj naplatnoj rampi će se isključiti samo oni koji idu za Požegu i Kosjerić, Arilje će imati svoju naplatnu rampu ai Užice isto. Tako da ta naplatna rampa imam osecaj da ce imati po jednu za ulazak i jednu za izlazak sa autoputa. A dok ne zavrse autoput u celosti, one guzve u Pakovracu ce se preseliti u Pozegu, tako da ce u Pozegi sad vise traka za izlaz/ulaz.
Veličina bočnih naplatnih stanica posle projektovanja Moravskog koridora više nije upitna.
Čak se i projektuju sa trakom ili dve viške, ako pogledate izlaz Velika Drenova videćete 4 kućice tj 5 traka što je više nego što je celo Pojate imalo.
Najmanje takva ili za broj veća biće i ova a samo Lučane će biti sa možda čak 5 ili 6 kućica.

Tako da bi odgovor na pitanje bio da ,mogla se napraviti kao konačno rešenje.

Odluka o privremenoj doneta ranije primat je tada bio pravac ka Boljarima i sama nemogućnosti da se jedna zajednička glava između tunela i nadvožnjaka u Prilipcu.Prošla je i neka procedura ušla u papire i tu promene trenutno nema.

Sa druge strane možda to i nije loše rešenje jer kako bude tekla izgradnja ka Mačkatu biće eventualno moguće pustiti po neku deonicu privremenim devijacijama a da se ne moraju stići do sledećeg petlje.

Opet zbog ovakve odluke pravac ka Ivanjici će onda morati da ide petlju po petlju ili da se i na tom pravcu projektuje privremena.

PS Nemojte me pogrešno razumeti da podržavam megalomaniju u ovom segmentu, samo mislim da nam je sve malo zakasnilo i da ovo na primeru Hrvatske Francuske, Severne i Latinske Amerike uveliko teče prelazak na Free Flow pa će nam sve ovo kroz koju godinu biti višak.
 
Poslednja izmena:
Baš često sam nailazio na ograničenja od 80km/h u tunelima i u „normalnom“ svetu.
Тако је. Зависи какав је тунел, да ли је у завоју, који су радијуси кривина, ширина трака, колико су близу објекти у непосредној близни пута... Све се узима у обзир и према томе се израчунава безбедна брзина кретања. Код нас су мало строжији услови који дефинишу ограничења брзине стога имамо на доста путева нижа ограничења.
Имамо у просеку нижа ограничења, а сад је пракса у Европи да се смањују брзине тако да је можда и боље да се не подижу брзине.
 
Veličina bočnih naplatnih stanica posle projektovanja Moravskog koridora više nije upitna.
Čak se i projektuju sa trakom ili dve viške, ako pogledate izlaz Velika Drenova videćete 4 kućice tj 5 traka što je više nego što je celo Pojate imalo.
Najmanje takva ili za broj veća biće i ova a samo Lučane će biti sa možda čak 5 ili 6 kućica.

Tako da bi odgovor na pitanje bio da ,mogla se napraviti kao konačno rešenje.

Odluka o privremenoj doneta ranije primat je tada bio pravac ka Boljarima i sama nemogućnosti da se jedna zajednička glava između

PS Nemojte me pogrešno razumeti da podržavam megalomaniju u ovom segmentu, samo mislim da nam je sve malo zakasnilo i da ovo na primeru Hrvatske Francuske, Severne i Latinske Amerike uveliko teče prelazak na Free Flow pa će nam sve ovo kroz koju godinu biti višak.
Sta je Free Flow?
 
Sta je Free Flow?
Na izgled slobodan protok, kojim se pasivno kontroliše, evidentira i po potrebi naplaćuje prolaz.
Umesto da na ulazu u neki saobraćajni tok sa kontrolisanim ulazom uzimaš karticu određenim tehničkim sredstvima se utvrđuje tvoj identitet.
Tag je jedna od varijanti, a druga je npr. elektronsko očitavanja tablica.

Ovakvi tokovi mogu biti potpuno slobodni, gde sva vozila prolaze i gde se prihvata određeni procenat neutvđenih identiteta. A može i sa nekom varijantom ograničenog ulaska gde je neophodno potvrditi identitet pre odobravanja prolaska, kao kod nas sa tagom.
Ima po Srbiji i parkinga gde te sistem registruje na ulasku a na izlasku ti sam otvara rampu čim ti "pročita" tablicu. Ovo oduševljava moju ženu.

Evo jedne od implemtacija:
 
Hoće li izlaz za Požegu ostati na istom mestu ili će se pomeriti bliže Požegi? Ako će ostati na istom mestu onda se svakako nije morala graditi privremena naplatna. Mogla se izgraditi na mestu gde će i biti. Pa makar i okrnjena, sa nekom devijacijom. Posle se mogao izgraditi nadvožnjak za ulaz/izlaz sa autoputa.
 
Hoće li izlaz za Požegu ostati na istom mestu ili će se pomeriti bliže Požegi? Ako će ostati na istom mestu onda se svakako nije morala graditi privremena naplatna. Mogla se izgraditi na mestu gde će i biti. Pa makar i okrnjena, sa nekom devijacijom. Posle se mogao izgraditi nadvožnjak za ulaz/izlaz sa autoputa.
Na onom planu za expo je pisalo 3km deonica petlja Prilipac-petlja Pozega, ako je verovati tome bice blize Pozegi.
 
Na onom planu za expo je pisalo 3km deonica petlja Prilipac-petlja Pozega, ako je verovati tome bice blize Pozegi.
To vam kažem,kad imate privremenu onda na svakih 3 do 5km puta koji dogradite možete pustiti saobraćaj.
Upravo su i gore shvatili da je logično da što pre dodju do magistrale tj do 2026 i da ih uz neku malu devijaciju spoje sa AP, gubitak na zaradi nije značajan a lišite se problema oko rampe,petlje,struje itd.
 
PS Nemojte me pogrešno razumeti da podržavam megalomaniju u ovom segmentu, samo mislim da nam je sve malo zakasnilo i da ovo na primeru Hrvatske Francuske, Severne i Latinske Amerike uveliko teče prelazak na Free Flow pa će nam sve ovo kroz koju godinu biti višak.

Zanimljivo pitanje: šta je tvoja, sasvim okvirna, procena troška prelaska na Free Flow sistem u Srbiji?

Zanimljivo je da se to uporedi sa cenom izgradnje i opremanja svih nedostajućih rampi na projektima koji se završavaju u sledećih 10 godina, uvećano za operativne troškove svih rampi u celoj mreži za period: (10 god - period uvođenja Free Flow), pa umanjeno za operativne troškove Free Flow u istom periodu.
 
Kao i sve u životu,pogledaš koliko komšiju košta renoviranje stana.
90 milona će Hrvate koštati sistem za 1300 km puteva.
Standard postavljanja tih tooling portala je isti svuda u svetu i onda recimo uporediš podatak da opremanje i izgradnja standardnih stanica Ru-Ša,Kš-Ča-Pž košta oko 30 miliona.
Dovoljno da i sam analiziraš isplativost što se infrastrukture tiče ali ima ovih drugih troškova koji nisu zanemarljivi.

Što se tiče ljudskih resursa sa kojima korisnici više nemaju direktni kontakt a rade u pozadini računaj na recimo 50 mobilnih kontrolnih kombi ekipa i do 4 monitoring centra za zemlju veličine naše.
Na to se dodaju troškovi i mobilnih naplatnih automata na pumpama i poštama kao i plaćanje usluge zainteresovanim provajderima usluge.
Ne treba zanemariti potencijalne troškove naplate preko sudova za prekršioce i procenat onih koje niste uhvatili.
Za zemlju tranzita kao što je Srb mora postojati apsolutna veza svih graničnih prelaza sa tim sistemom.
Plate naših inkasanata su male pa onda kada uporede sve ove troškove i neamortizovamo ulaganje u nove rampe onda dolaze do pokazatelja koji ooravdavaju postojeći sistem ali se dolazi do toga da ćemo ako tako nastavimo ostati ostrvo u Eu sa starim sistemom.
Po meni nismo trebali da radimo klasičan sistem na Moravskom već smo njegovo drugo ime digitalni trebali da iskoristimo za novi sistem free flowa i da sami dodjemo do odgovora šta je bolje.

Ovako ulazimo u projektovanje i izgradnju novih deonoca i pravimo se kao da se ništa ne dešava oko nas.

U prilogu video kako su Francuzi kao jedan od preostalih Eu klasičnih naplatilaca krenuli sa instalacijom Free Flow na A13 i A14.

 
uzivanje za citati!!
Kao i sve u životu,pogledaš koliko komšiju košta renoviranje stana.
90 milona će Hrvate koštati sistem za 1300 km puteva.
Standard postavljanja tih tooling portala je isti svuda u svetu i onda recimo uporediš podatak da opremanje i izgradnja standardnih stanica Ru-Ša,Kš-Ča-Pž košta oko 30 miliona.
Dovoljno da i sam analiziraš isplativost što se infrastrukture tiče ali ima ovih drugih troškova koji nisu zanemarljivi.

Što se tiče ljudskih resursa sa kojima korisnici više nemaju direktni kontakt a rade u pozadini računaj na recimo 50 mobilnih kontrolnih kombi ekipa i do 4 monitoring centra za zemlju veličine naše.
Na to se dodaju troškovi i mobilnih naplatnih automata na pumpama i poštama kao i plaćanje usluge zainteresovanim provajderima usluge.
Ne treba zanemariti potencijalne troškove naplate preko sudova za prekršioce i procenat onih koje niste uhvatili.
Za zemlju tranzita kao što je Srb mora postojati apsolutna veza svih graničnih prelaza sa tim sistemom.
Plate naših inkasanata su male pa onda kada uporede sve ove troškove i neamortizovamo ulaganje u nove rampe onda dolaze do pokazatelja koji ooravdavaju postojeći sistem ali se dolazi do toga da ćemo ako tako nastavimo ostati ostrvo u Eu sa starim sistemom.
Po meni nismo trebali da radimo klasičan sistem na Moravskom već smo njegovo drugo ime digitalni trebali da iskoristimo za novi sistem free flowa i da sami dodjemo do odgovora šta je bolje.

Ovako ulazimo u projektovanje i izgradnju novih deonoca i pravimo se kao da se ništa ne dešava oko nas.

U prilogu video kako su Francuzi kao jedan od preostalih Eu klasičnih naplatilaca krenuli sa instalacijom Free Flow na A13 i A14.

 
Da nemamo ovoliko autouteva, ne bismo znali ni koliko bu**** imamo:
Izgleda da će doći vreme za reviziju vozačkih dozvola i lekarskuh uverenja, kao što je sa oružjem urađeno.
A nestručno i neodgovorno rukovanje automobilom sigurno ubije više ljudi nego legalno oružje.
Kakav li se kačamak u glavama tih ljudi nalazi kad nekako zabasaju u kontra smer? Pokušavam da shvatim: ili se negde na sred puta okrenu i vrate, ili pri uključenju skrenu suprotno i znakovima i linijama i konfiguraciji rampi, ali i ponajviše, zdravom razumu.
 
Slažem se, to se tek primeti pri vožnji u velikom gradu, recimo Beogradu.. Neverovatno, svaki dan viđam stvari za rubriku "verovali ili ne".
 
I sa ovim Lučani opet nemaju izlaz na autoput, jer je i drugi most u raspadu, tj saobraćaj ograničen na 1,5To.. Načuo sam da rešenje obuhvata nešto slično ovome (zamena mosta na Bjelici - radovi počeli, novi most na Z. Moravi sa 1km puta preko polja i novi most prema Lučanima. Onaj postojeći na Kratovskoj steni ostaje samo železnički i raskrsnica kod tunela se ukida a formira nova sa kružnim tokom sa druge strane tunela.. Ograđujem se jer je sve ovo neprovereno mada to bi izgledalo ovako nešto
 
Vrh