Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Dve stvari...
Prva, radovi izmedju tunela su u mnogo boljoj fazi od one u kojoj sam ja mislio da jesu. Moze sigurno to jos bolje ali kako sam se nadao, dobro taj deo ide.
Druga, da nije ovih ljudi kojima je Krcan podelio oskare, njega samog i jos nekolicine pojedinaca, mi laici a u isto vreme zaljubljenici u infrastrukturu bili bi u potpunom mraku prepusteni onima sto se pojavljuju na tv-u cesto.

100 puta sam rekao ali necu ni jednom da propustim da ponovim, @srdjanprpa , bravo i veliko hvala majstore!
 
Bravo za Srkija i za Oskare gledajući video odozdo ka gore u dokolici proverio sam visinske razlike na 3 meni zanimljiva mesta i došao do sledećeg rezultata.

Bubanj Potok podnožje pa do vrha je oko 3km puta i savladjuje se visinska razlika od 140m

Od Donjih Banjana(Dići)pa gore do vrha ka Takovu je oko 15km puta i visinska razlika 240m.

A Lučani Markovica ima dužinu od oko 6km i visinsku razliku od 180m.

Imaćemo solidan uspon ako nisam pogrešio u kotama puta.
 
Poslednja izmena:
Poslednja izmena:
Зависи како се гледа , са стране Србије ће бити можда мањи нагиб али много дужи успон Пожега је на 300м, Ариље на 330м, Ивањица на 550м , делови на Голији преко 1300м!
 
Do 5% nije strašno, posebno šro se radi o oko nekoliko km, vozila ga pod prethodnih zaletom uglavnom mogu da savladaju u najvišem prenosu. Eventualno, kamioni sa velikim brojem prenosnih odnosa moraju da naprave jednu korekciju.
Problematični su dugački konstantni usponi, poput onog na Kseniji, ali tada postaje problem i spust.
Kod dužih spustova potrebno je, ne samo potrebe radi, već i zbog psihološke sigurnosti vozača, zone za kočenje /izletanje. Onaj prevrnuti šleper u CG kod naplatne rampe, pokazuje da treba.
Ovako, kod nas tih nekoliko km na nagibima 3-5% nisu neki veliki problem.
 
Pa ko se bude uključivao sa petlje Pakovraće prema tunelu moraće lepo da se zaleti pa da savlada onaj uspon. Za slabije auto biće baš neugodno. Osim ako se spora traka ne bude nastavljala direktno na izlivnu traku.
 
Onaj ko se uključuje na petlji pakovraće navikao je na takav teren jer verovatno i živi tu. Oni koji iz ravnice stignu dotle, ako su stigli dotle, lako će dalje :)
 
Prvo leto u Crnoj Gori je pokazalo koliko naši vozači ne razumeju vožmju - većins onih što su se zapalili vozila je odozdo oko onih dozvoljenih 100 natovaren auto sa četovanja u najvišem prenosi i grejala ga na malim obrtsjima.
I ovi usponi biće lako savladivi kolima u 5.ili 6. sa nešto više obrtaja.
Ne izgleda mi da je uspon od Pakovraća ka tunelu veći od onog od Dića ka Čačku, a na njega se niko nije žalio. Onde mi je zamerka jedino širina trake za spora vozila, pa ako kamion pretiče kamion, posebno pri samom vrhu, u trećoj traci je tesno za putnički auto, jer ovaj što pretiče, mora da zagazi i preko linije od treće trake.
 
koliko je dug taj uspon u CG? Verovatno je ulogu igrala i spoljna temperatura.
 
Podgorica je na 44m nadmorske visine, a gore na Mateševu je oko 1100m ako se dobro sećam, a vozi se 41km.
 
Jako dug uspon sa kakvim se ljudi na ovim prostorima nisu susretali. Ni sam ne bih znao kako bi se ponašao moj auto na takvom usponu pri 100kmh. A ljudi naravno ni ne prate temperaturu, ni zvuk motora, samo gas. Mnogi auti danas ni nemaju termometre. Puno faktora koji kad se spoje mogu rezultirati sr..anj.e
 
Успони су највећи проблем камионима.
При константном и дугом успону расте потрошња.
Врло битан фактор.
Са једне стране већа потрошња и не мали трошкови за путарину, са друге уштеда у километражи, времену и безбедност.
Када се посматрају само трошкови дође отприлике на исто.
Много већи проблем за безбедност од успона је спуштање.
При константном и дугом паду лако може да дође до прегревања и отказивања кочница, отказивања ретардера и моторних кочница, самозапаљивања...
 
Ima tu vise faktora rekao bih, konstantan uspon, plus spoljasnja temperatura, natovaren auto, nejak motor manje kubikaze i snage, plus vozacko neiskustvo...
Bila je prica da je vecina izgorela zbog neispravnih instalacija i da su to uglavnom bili francuski modeli. Mislim da vecina vozaca nije spremna na to, da ne osluskuje motor i stanje u istom.
Podgorica je na 44m nadmorske visine, a gore na Mateševu je oko 1100m ako se dobro sećam, a vozi se 41km.
U prevodu konstatan uspon od 2.6 % sto nije ni malo naivno s obzirom koliko je dug.
 
Ариље је на 330м а тунел на Голији ће бити на око 1300м, тако да ће и са стране Србије успон бити 1000м. Не знам тачну дужину али верујем да је између 40-50км!
 
Taj uspon od Podgorice prena Mateševu jeste problematičan za starija vozila. Ali tamo nije problem samo uspon nego i veoma visoka teperatura leti. Takođe sam primetio da se kamioni i autobusi dosta muče na ovom pravcu. Ali to je i razumljivo. Prolazak zimi nije tako strašan kada su temperature znatno niže. Za novija i malo snažnija vozila nema nikakvih problema. Bar kod mene je takav utisak.
 
Za vozila sa 400 i više ks nije problem, kao i za vozila opremljena interderom, telmom ili nekim sličnim dugotrajnim usporivačem.
Drugačija vozila uglavnom i ne izlaze na ap, već idu Moračom. Ima i tamo nagiba, ali ne kontinuranog i mnogo kraćeg.
Na takvom nagibu nizbrdo, vozač ne sme da računa na kočnice. One su to samo za neku iznenadnu situaciju, a za spuštanje se koristi snaga motora, menjač u nižoj i ta neka vrsta retardera koju vozilo ima, ali ni to nije svemoguće. Opet mora polako, jer 40 t na 40km tolike nizbrdice proizvodi ogromnu toplotu i mora se oprezno i štedljivo. Tamo je problem i što je naplatna rampa odmah po izlasku sa nizbrdice, te nema vremena za hlađenje sistema.
Ovi naši usponi nisu sporni jer su kratki i promenljivi
 
Veoma lako prošao uspon iz Podgorice do Matešava letos po velikoj vrućini. Više od 100 km/h je ograničenje i taman za vožnju petom, pa ako osetiš malo gušenje vratiš u četvrtu i tako. Auto dačia logan 1,6 na gas. Nekoliko automobila parkirani u trećoj traci sa otvorenim haubama, jedan džip u tunelu. Verovatno se pregrejali motori. Nisam siguran.
 
Veoma lako prošao uspon iz Podgorice do Matešava letos po velikoj vrućini. Više od 100 km/h je ograničenje i taman za vožnju petom, pa ako osetiš malo gušenje vratiš u četvrtu i tako. Auto dačia logan 1,6 na gas. Nekoliko automobila parkirani u trećoj traci sa otvorenim haubama, jedan džip u tunelu. Verovatno se pregrejali motori. Nisam siguran.
Ја сам најлаганије возио петом са Пежоом 208 са 1,4 дизел мотором. Нисам осетио да је ауто губио снагу ниједном.
Све зависи од аутомобила.
 
Ја сам најлаганије возио петом са Пежоом 208 са 1,4 дизел мотором. Нисам осетио да је ауто губио снагу ниједном.
Све зависи од аутомобила.
Najbolji automobil!
Nije u temi,ali preporuka :)
Doduse ,nabavite rezervne sijalice i sve je ok.
 
Vrh