Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Zanimljivo, nisam znao za tu proceduru, moglo bi biti objašnjenje. U svakom slučaju, videćemo ubrzo.
 
Novi snimci sa Sentinela, konacno bez oblaka, malo se lakse vidi cela trasa.
Ovaj put sam izdvojio deo od izlaznog portala tunela Laz do petlje u Pozegi. Plus, dodao sam snimke obe petlje ispod, svaka posebno.
1709135543445.png

1709135651495.png

1709135677444.png

Ono sto primecujem da petlja u Pozegi konacno dobija svoj obris i formu, primecuje se razlika u trasi i novim objektima u odnosu na starije snimke. No, nadam se da ce tek od marta krenuti ozbiljniji radovi.
 
Ево мало како то изгледа код Руса, да разбијемо монотонију слиног напретка до Пожеге! МОст од тричавих 3750м изнад воде!
 
Деси се да се Гуглово мерење саобраћаја поремети када у одређеном моменту буде драстично мање саобраћаја него иначе. Обично ноћу и у јутарњим часовима. Дешава се свуда па тако и код нас.
 
Деси се да се Гуглово мерење саобраћаја поремети када у одређеном моменту буде драстично мање саобраћаја него иначе. Обично ноћу и у јутарњим часовима. Дешава се свуда па тако и код нас.
Ne, ovakva oznaka predstavlja road closure i ručno se unosi. Svakako da je greška.
 
Nekoliko dana je kompletno bio "zatvoren" K10 od BG do Jagodine. Ko zna šta im se "zabagovalo".





Jutros mi je iskočio RTS naslov da će autoput do požege biti otvoren do kraja godine ali sada te vesti nema....

EDIT:vest sam pronašao na Informeru.
 
Браник можемо за 1.нов ( дан мртвих) на добро пиће у неку лепу кафану/ресторан! Наравно ко год хоће да се придружи, добродошо је!
 
Нападају са четири тачке, остало је око 1000м, прелазе на брзину бушења 8 до 10 м/с. Што значи да ће пробити комплетан тунел за 63 до 50 дана.

Рекао да је се иде прво десном трасом ка Дугој Пољани... Шта то значи?
 
Нападају са четири тачке, остало је око 1000м, прелазе на брзину бушења 8 до 10 м/с. Што значи да ће пробити комплетан тунел за 63 до 50 дана.

Рекао да је се иде прво десном трасом ка Дугој Пољани... Шта то значи?
U prevodu do kraja aprila treba da probiju tunel i ostaje im do kraja godine da ga opreme. Ako su ovi podaci tačni i ako sve ide po planu.
Ja sam razumeo da kreću da rade prvu i desetu poddeonicu, tj od Požege ka Arilju i od Duge Poljane jer su tu već kampovi skoro gotovi i spremni za useljenje radnika.
 
Jednom sećam se, pričali smo tu da možda i neće se nastaviti za izgradnjom nakon završetka ove dionice ili možda će se to odlagati na duži period.

Neznam kako da to pravilno nazovem, ali mislim da postoi neka centro-beogradska vizija, t.e. da se autoputevi grade sa ciljem povezivanje sa Beograd, a ne izgradnja i širenje autoputske mreže nezavisno dali te autoputeve donose povezivanje sa Beograd ili ne. Pa prema tome, prema tog načina razmišljanja, sasvim logično je da se nakon izgradnja autoputa do Požege nastavi se sa izgradnjom narednih dionica koji će se nastave na ovog autoputa, kao ova prema Duge Poljane.

Ali kad se malo bolji razmisli, mozda i najbolje bi bilo da se izgradi prvo dionica Berane-Sjenica i novi granični prelaz kod Boljara. Sa tim bi se postigla situacija u kojoj bi se oformio čitavi koridor koji je predviđen, a koji samo na nekoliko dlejova privremeno neće biti autoput, već postojeći regionalni putevi, t.e. regionalni putevi Arilje-Ivanjica-Sjenica i Berane-Andrijevica-Kolašin bi privremeno glumatale zamenska alternativa autoputa. I to bi kao situacija više izvršavalo pritisak prema vlastima da se čitavi autoput završi sa obe strane granice. Jer trenutno veza Sjenica-Berane ne postoji u nikakvoj formi, a ostale dionice postoje u kukavim takvim formama regionalnih ili magistralnih puteva.

Ili sa drugim rječima, ćemu bi služila ova dionica prema Dugoj Poljani kad bila bi slepa ulica na duži niz godina?! Osim za povezivanje Arilje i Ivanjica sa Beograd, t.e. da bi se animirali glasaće iz tih gradova da se ipak i kod njih gradi autoput. Ali kad bi Sjenica-Berane bio prioritet, e tada i Ivanjica i Arilje i Sjenica i Berane i Andrijevica bi imali koristi od te dionice, ali bi imali i povečani lokalni saobračaj pa sa time bi se prioritiziralo izgradnja autoputa pored tih gradova.
 
Poslednja izmena:
Jednom sećam se, pričali smo tu da možda i neće se nastaviti za izgradnjom nakon završetka ove dionice ili možda će se to odlagati na duži period.

Neznam kako da to pravilno nazovem, ali mislim da postoi neka centro-beogradska vizija, t.e. da se autoputevi grade sa ciljem povezivanje sa Beograd, a ne izgradnja i širenje autoputske mreže nezavisno dali te autoputeve donose povezivanje sa Beograd ili ne. Pa prema tome, prema tog načina razmišljanja, sasvim logično je da se nakon izgradnja autoputa do Požege nastavi se sa izgradnjom narednih dionica koji će se nastave na ovog autoputa, kao ova prema Duge Poljane.

Ali kad se malo bolji razmisli, mozda i najbolje bi bilo da se izgradi prvo dionica Berane-Sjenica i novi granični prelaz kod Boljara. Sa tim bi se postigla situacija u kojoj bi se oformio čitavi koridor koji je predviđen, a koji samo na nekoliko dlejova privremeno neće biti autoput, već postojeći regionalni putevi, t.e. regionalni putevi Arilje-Ivanjica-Sjenica i Berane-Andrijevica-Kolašin bi privremeno glumatale zamenska alternativa autoputa. I to bi kao situacija više izvršavalo pritisak prema vlastima da se čitavi autoput završi sa obe strane granice. Jer trenutno veza Sjenica-Berane ne postoji u nikakvoj formi, a ostale dionice postoje u kukavim takvim formama regionalnih ili magistralnih puteva.

Ili sa drugim rječima, ćemu bi služila ova dionica prema Dugoj Poljani kad bila bi slepa ulica na duži niz godina?! Osim za povezivanje Arilje i Ivanjica sa Beograd, t.e. da bi se animirali glasaće iz tih gradova da se ipak i kod njih gradi autoput. Ali kad bi Sjenica-Berane bio prioritet, e tada i Ivanjica i Arilje i Sjenica i Berane i Andrijevica bi imali koristi od te dionice, ali bi imali i povečani lokalni saobračaj pa sa time bi se prioritiziralo izgradnja autoputa pored tih gradova.
И ми и Црногорци ћемо ту деоницу код Бољара и гранични прелаз радити као последњу деоницу. Следећа деоница која ће се радити у ЦГ је Матешево - Андријевица јер се наставља на до сада изграђену деоницу и веже Беране и Подгорицу. Код нас Пожега - Дуга Пољана јер се наставља на деоницу од Пожеге до Чачка и на мрежу аутопутева. Веже Ариље, Ивањицу и ствара много бољу везу Сјенице и Новог Пазара са А2 ка Београду и даље према северу или западу. Када Црногорци заврше до Андријевице а пре него што се спојимо на граници ствара се боља и краћа веза Нови Пазар - Рибариће - Рожаје - Беране - Андријевица.
Мрежа аутопутева се готово по правилу гради од главног или највећег града па даље и готово по правилу највећи или главни град је место укрштања аутопутева из различитих праваца.
Довољно је погледати ауто-карту Бугарске, Србије, Хрватске, Мађарске, Словеније, Аустрије...
 
Poslednja izmena:
Znači, teza je da vlasti naprave prvo ivicne deonice, da bi posle postajao pritisak na vlasti da završe ostalo?

Tebi je druže ovo logički konzistentno?

Ali, važno da je Beograd zao i za sve kriv...
 
Znači, teza je da vlasti naprave prvo ivicne deonice, da bi posle postajao pritisak na vlasti da završe ostalo?

Tebi je druže ovo logički konzistentno?

Ali, važno da je Beograd zao i za sve kriv...
Logično mi je napraviti prvo one koje nemaju alternativu, neovisno o tome dali su te dionice ivični ili su nastavci širenje mreže od glavnih gradova pa nadalje. Upravo takva jedina dionica na ovom autuputu od Beograda do Podgorice je ova dionica Sjenica(Duga Poljana) - Berane. Sve ostale imaju alternativu u formi paralelni regionalni/magistralni put. Tu je najveliki dobitak od probijanje novih puteva.

Možda ponekad i kad se zaobilazi težak teren da bude prioritet. Evo možda i ova dionica prema Požegi da je tkd prioritet jer zaobilazi Ovčarsko-Kablarsku klisuru, ali ne i onih dionica u ravnim poljima gde postoje sasvim zadovoljavajuči putevi.

Možda negde u nekim situacijama je pametno i odraditi obilaznice večih gradova, a ostalo dovršiti zadnje. Primer recimo obilaznica Vučitrna na Kosovu, koliko vidim ne spaja se trenutno taj put sa ostatkom mreže.

Evo recimo u Bugarskoj se autoput Hemus radi se sa obe strane, dakle jedan komad je "ivični" kako bi ga nazvali tu. Tkd dionica od granice sa Grčkom "Kulata-Promahonas" spaja se sa autoput prema Solunu do grada Kresna, ali se ne spaja sa Sofijom.

U Albaniju imamo još je dan primer gde postoji prekid autoputa kod Kuksa. U Romaniji tkd puno primera. U Makedoniji je postojala dionica kod Đevđelije godinama pa se spojila sa ostatkom mreže, a stim glavnim gradom nakon izgrdanje zadnje dionice pored DemirKapije. Bosna takodjer više primera, komadiči autoputeva sa svih strana, a ko zna kada će se svi spojiti.

Izgraditi prvo prioritetno ono šta je teško izgraditi, ono što postaje sve skuplje iz godine u godine. Kroz njive gde nema ni tunel ni vijadukt svako zna izgraditi, a uglavnom već i postoje putevi.
 
Poslednja izmena:
Vrh