Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Baš su preterali.
U HR je evrodizel 1.48 na autoputu, što je oko 173din. A neki zimski, Arktik, dizel je 1.35e, 157din
Samo jedan post pre tvog covek postavio snimak od preko 40 minuta kroz tunel. Pesacio gotovo 6km I to u sred noci kroz zabranjenu zonu da ga ne bi isterali, prezentovao nam nebrojene detalje I to sve zarad entuzijazma, a ne materijalnog interesa I ti od hiljadu utisaka o kojima mozemo da komentarisemo ovde vrcas se na cenu goriva!? Hebi ga...
 
Svaka čast @vlad089 za snimak. Verujem da nije bilo svejedno - potpuno sam u gluvo doba noći :)
Pregledao sam snimak, doduše malo na preskok, a čini mi se da nisu nigde ostavili ona periodična proširenja sa strane, kao što postoje u Crnoj Gori na novom autoputu. Mislim na ona periodična proširenja gde u slučaju kvara na vozilu, možeš da staneš, skloniš se i ne ometaš saobraćaj. U CG, u tunelima slične dužine kao Laz, mislim da ima recimo 2 ili 3 takva proširenja.
Možda nisam dobro video, ali na snimku mi se čini da u Lazu toga nema...Trebalo bi valjda da postoji neki standard izgradnje tunela koji kaže da je to obavezno....
 
Primetih nekoliko tih prosirenja, ovo je prvo, negde na 15. minutu snimka. A drugo se vidi u cevi ka Pozegi, gde su parkirani finisher i valjci.
Odlican snimak stvarno. Ima ovde jos dosta posla ali vazno da se zavrse svi "grubi" radovi pa se moze prelaziti sekvencijalno na sledece faze.
1708346401094.png
 
E to je to, hvala @boocky , meni je promaklo izgleda....

Dobro je da to postoji. Sećam se katastrofe u Tunelu Mon Blan (FR - I) tačno da dan početka bombardovanja 24.03.1999. kad se zapalio belgijski šleper sa margarinom na sred tunela.
Doduše taj tunel je jednocevni, ali u suštini je kamion stao i zablokirao prolaz....i izgoreo unutra. Niko nije mogao ni napred ni nazad, pa je oko 40 ljudi stradalo, daleko ga bilo....
 
Informacija iz prve ruke, vlasnici kuće u Prilipcu koja zasad koči dva preostala stuba su dobili više od polovine novca i nadaju se narednih dana ostatku novca, tako su im obećali... A inače mlađi gazda je moj lični prijatelj i kolega..
 
Данас сам направио мало већи круг по Србији! Тара- Б.Башта-Ваљево-Шабац-Рума-Н.Сад-Београд- Ваљево-Б.Башта - Тара. Све у свему неких 550км. Пријатно сам изненађен квалитетом АПа Шабац-Рума. Убедљиво најквалитетније је урађен. НС-БГ још мало и мора на рехбилитацију. На Милошу већ има неравнина на неколико места. Од Лајковца до Диваца има проблема са чешљевима на вијдуктима! Раде у Попучакама надвожњак! Само гориво ме је коштало преко 100е!
Попучке 2.jpg

Попучке 1.jpg
 
Na Milošu i ka NS problem su napravili kamioni sa kamenom koji vuku iz brda iznad Valjeva ka Kosjeriću, od 60+ tona. Pisali smo o tome.
Stoji li još vaga na Rukladi, nisam prolazio od sredine januara?
 
Samo jedan post pre tvog covek postavio snimak od preko 40 minuta kroz tunel. Pesacio gotovo 6km I to u sred noci kroz zabranjenu zonu da ga ne bi isterali, prezentovao nam nebrojene detalje I to sve zarad entuzijazma, a ne materijalnog interesa I ti od hiljadu utisaka o kojima mozemo da komentarisemo ovde vrcas se na cenu goriva!? Hebi ga...
Snimak je ubrzan 1.5x, inače traje 1:15 min. Veliki pozdrav! 🍻
 
Kao prvo @vlad089 svaka cast I ogromno hvala za trud, kao drugo snimak je potvrdio moju konstataciju da se u levoj cevi asfaltira upravo od onog dela gde je letos bio veliki odron, pravina u srednjem delu tunela u pravcu ka Markovici. A upravo gde se sad izvode radovi na sekundarnoj to je taj deo gde je bio odron.
Da dodam jos jedno pojasnjenje, a to je zasto se oteze sa rasciscavanjem jedinog ne probijenog dela trasedo tunela Laz, sad posle uklanjanja zute kuce, a to je prelaz lokalnog puta Pakovrace Markovina preko trase, ono gore stotinak metara dokle je stigao asfalt. Da bi prosekli to parce moraju zavrsiti devijaciju odnosno izmestiti na buducu lokaciju ispod susednog nadvoznjaka, pa onda trasu provuci ispod kuca tu ispod I onda ponovo spoiti na postojeci put. I naravno posto ni njima nisu isplatili eksproprijaciju za taj lokalni put, oni im sad ne daju da prosecu tih 400m lokalnog a ovi opet ne mogu da prespoje trasu ap I sve tako u krug.
P.s Sad rekose na rts da su sad za praznik u jednom danu kroz NS Pakovrace prosla 50000 auta, a u Preljini 54000.
Verovatno ne slusam na casu ali ja sam mislio da je odron bio u Munjinom brdu. Ako nista na svu mjihovu sporost nece biti dodatnog odlaganje zbog odrona. Bravo za snimak!
 
Tek sad ppgledah snimak. Svaka čast na trudu!
E sad, moram da postavim jedno skroz laičko pitanje: zašto se u tunelima prave krivine? Da li geologija ili nastavak puta posle tunela diktira zakrivljenost?
 
Tek sad ppgledah snimak. Svaka čast na trudu!
E sad, moram da postavim jedno skroz laičko pitanje: zašto se u tunelima prave krivine? Da li geologija ili nastavak puta posle tunela

Tek sad ppgledah snimak. Svaka čast na trudu!
E sad, moram da postavim jedno skroz laičko pitanje: zašto se u tunelima prave krivine? Da li geologija ili nastavak puta posle tunela diktira zakrivljenost?
Hvala! Nisam stručan za to...sigurno da postoje valjani razlozi... 🍻
 
Tek sad ppgledah snimak. Svaka čast na trudu!
E sad, moram da postavim jedno skroz laičko pitanje: zašto se u tunelima prave krivine? Da li geologija ili nastavak puta posle tunela diktira zakrivljenost?
Isto sam laik za to, pročitao sam na nekom sajtu tvrdnju da se to radi kako bi se vozač držao aktivnim i u pažnji pošto svo vreme mora da kontroliše volan. Da je tunel prav (ili put uopšte) onda vozači nesvesno ulaze u autopilot mod gde mnogo manje obraćaju pažnju na vožnju.
 
Na Milošu i ka NS problem su napravili kamioni sa kamenom koji vuku iz brda iznad Valjeva ka Kosjeriću, od 60+ tona. Pisali smo o tome.
Stoji li još vaga na Rukladi, nisam prolazio od sredine januara?
Не знм да ли ти камиони иду Милошем В,али сам сведок да свакодневно стотине камиона претоварених каменом + сви остали шлепери који избегавају вожњу Милошем Великим ( избегавају друмарину ) буквално окупирају Ибарску магистралу. Проћи од ЛАзаревца до Бгда је права авантура. Надлежно министарство већ годинама најављује наплату шелперима на магистралама ( да би их усмерили на АП ) ,али то је празна прича . И тако у круг ,конвоји шлепера итд...
 
Do postavljanja vage, sigurno su išli ka novosadskom gradilištu.
Tokom leta imali su česte gumi defekte, jer preopterećene gume na visokoj brzini i temperaturi asfalta pucaju. Podloga nova pa je izdržavala. Svuda, nakon obrenovačkog mosta bili su vidljivi delova guma, tragovi praznih na asfaltu, kamioni pored u zaustavnoj, mobilni servis...
Velika je muka i trošak sagraditi, (evo, upravo svedočimo tome) ali lako je posle razvaliti, samo da bi neko uštedeo i zaradio - zamislite na tolikoj kilometraži kolike se uštede na pretovaru 50-100%.
Mora se pooštriti kažnjavanje za pretovare. Na nekim deonicama koje su relativno skoro obnovljene, već su vidljivi jako veliki kolotrazi. Umesto mobilnih vaga i nasumičnog zaustavljanja, jednostavno se napravi paralelna traka sa stabilnom vagom sa obavezom da svako vozilo mora proći preko. Na autoputu dovoljno je postaviti vage na naplatnim rampama.
Nije teško prepoznati pretovaren kamion - raširene gume na prikolici, prikolica potpuno mirna, troma, ne skače i tek se povremeno zaljulja.
Merenje, kazna, isključenje i pretovaranje robe, morao bi da bude postupak koji bi obeshrabrivao takve vožnje.
Noviji kamioni imaju indikaciju opterećenja na svakoj osovini i vozač i firma znaju i bez vage da li su u pretovaru, što znači da svesno krše propise i prave štetu. To bi onda trebalo i da plate, zar ne?
 
Vrh