Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Je l postoji šansa munjino brdo opreme samo jednu cev prvo da bi pustili saobraćaj kada laz i ostatak budu gotovi, pa da kasnije opreme i drugu cev da ne prolongiraju bezveze otvaranje i otvore u punom profilu, kao što je kod kroata bilo sa malom kapelom i sv rokom
Технички је изводљиво, али је теже тако радити, има доста дуплог посла, неке ствари се морају заједно тестирати са цеви која је под саобраћајајем итд. Мора добра организација и вероватно би морало потпуно затварање за саобраћај на неки период поново. Не знам колико би се времена добило? Како су Кроати пуштали?
 
Slazem se, cak i da se dobije na vremenu 6 meseci to ne znaci toliko koliko je znacajno da se tunel ovakve velicine i konstrukcije zavrsi kvalitetno i kako treba. Setimo se onih tunela izmedju Cacka i Ljiga sa onom betonskom podlogom koja je bila toliko neravna pa su posle koliko godina napokon promenili podlogu i asfaltirali kolovoz.
 
Biće ovde dosta problema sa osiguranjem kosina i klizištima
 
Kupite plac u Pž, bice ovo nova banja :)
P.S. vest je tacna, nadamo se da nije vulkan

Kažu da možda struja od dalekovoda ide u zemlju i greje vodu. 😁
 
Ko zna kako su nam sad Epsovi kompjuteri isprogramirani. Blato su probali da pretvore u struju, možda će ovi naši alhemičari sad i banje da prave tamo gde ih nema.
 
Danas posle tri meseca prođoh opet autoputem.
Imam dva zapažanja i utiska.
Prvo je vezano za vagu u Rukladi o kojoj je već pisano. Ka Beogradu na parkingu preko puta nove pumpe stacionirana je vaga na koju sva vozila 7500kg + usmerava postavljena signalizacija. To mi je jako drago i nadam se da se meri baš svako vozilo, da povlašćenih nema, a trebalo je to početi mnogo ranije.
Drugo se nadovezuje na prethodno: smer ka Bgd pokazuje mnogo više oštećenja nego suprotni. Na azerskoj deonici, posle prvog tunela nekoliko stotina metara je poprilično oštećeno, asfalt je ispucao, nema kolotraga, ali pod desnim točkovima su velika udubljenja. Vidi se da je u više navrata pokušavano da se uspori propadanje zalivanjem pukotina, ali ako bude većeg snega i mraza, neće biti dobro. Dalje, na više mesta postoje mestimična ulegnuća, a vide se i parcijalna krpljenja, ne samo na deonici Lajkovac - Ub. I kasnije, na mnogo mesta auto se iznenada zaljulja i promeni zvuk ispod točkova.
Ukazivali smo na ogroman saobraćaj kamiona kada sa kamenom koji su u očiglednom pretovaru. Šta nam vredi što pravimo jedan put, ako razvaljujemo više drugih? Da li je to neko uočio, da li je neko rešio da, primetivši oštećenja, vagom u Rukladi sačuva A2 od izgradnje kod Novog Sada ili je samo neki vlasnik transportne firme zapao u nemilost pa ga tako disciplinuju? To za sad ne znam, ali podržavam 24/7 kontrolu osovinskog opterećanja koja bi se morala odnositi na svaki kamion koji tuda prođe.
Podsećam, kiper kamion sa poluprikolicom kadom, natovaren kvalitetnim kamenom, može da teži i tridesetak tona preko najveće dozvoljene mase, a osovinsko da sa max 10t naraste na 16 i više. Koji to put može da izdrži?
 
Изгледа да је безобразни снег изненадио путаре 19. јануара! Надам се да нико неће погинути због тога!
 
Ljudi, sad sam stigao iz Beograda preko Čačka do Ivanjice, znači autoput je u užasnom stanju, na pojedinim mestima se ne vide linije, dosta je raskvašenog snega. Do Ljiga, Takova je saobraćaj baš usporen, na pojedinim mestima u koloni se vozi 50/60 km/h. Samo oprezno i polako
 
...na pojedinim mestima u koloni se vozi 50/60 km/h.
Ograničenje tokom snežnih padavina je na autoputu 60km/h, samo što policija ne kažnjava, ali ko se slupa a utvrdi se da je vozio brže može da ima problema.
Ovde dolazimo do neophodnosti uspostavljanja sistema za daljinsko upravljanje saobraćajem, gde bi se eksplicitno zadavala ograničenja brzine u zavisnosti od ograničavajućih faktora, kao što imaju npr. Hrvati. Kod nas to postoji samo u zonama tunela na autoputevima, na žalost.

Samo oprezno i polako
Naravno.
Ja volim da vozim brže, često preko ograničenja, ali brate kad je mećava ili letnja oluja sa pljuskom smanjim na 70km/h.

Jednom sam sezone išao za Inđiju i u zoni od petlje Dobanovci ka Pazovi nas uhvati neverovatan pljusak. A avgust, špic sezone autoput prepun naših, Turaka i ostalih. Svi voze oko 140, pa moram i ja, a meni zimske gume i jedan disk mi je bio kriv, pa nije kočio normalno. To je trajalo 5 minuta maksimalno, ali brate, katastrofa.

Drugi put, ka Nišu oko Velike Plane isto se otvorilo nebo a isto avgust. Policija je izašla i sa upaljenom rotacijom su vozili 60km/h preko linije tako da zauzmu obe trake, kao sejfti kar u formuli. To verovatno nije po zakonu ali je izuzetno pametno i svaka pohvala za učinjeno. A možda su u smeni već imali dovoljno uviđaja.
 
Е сад лепо замислите уместо тих 5цм које нису могли очистити, 100цм уз олујни ветар и наносе који могу бити преко 500цм а температура до -35. Наставак овог аутопута управо туда пролази у дужини од неких 30км! Верујем да ће велики респиратор ако преживи до тада, први са лопатом избављати заметене наравно пред камерама!
 
Ja volim da vozim brže, često preko ograničenja, ali brate kad je mećava ili letnja oluja sa pljuskom smanjim na 70km/h.
I ja vozim lagano preko ograničenja ali nikad agresivno niti nasilnički. I naravno u skladu sa uslovima, znam svoje i mogućnosti auta, ne treba mi znak ili info tabla da bih shvatio da je klizavo.
Ali generalno utisak je da bi trebalo bolje čistiti puteve. Barem so može da baci...
 
Pri ovoj temperaturi i količini padavina, preventivno bačena sobneposredno pred početak snega, pa periodično kasnije, mogla je da predupredi formirsnje snega na putu, posebno što je počeo da skoro u minut kad je prognozom najavljen.
Evo, još ni jedne zime se nije desilo da je autoput očišćen kako treba. Nešto u organizaciji ili opremljenosti zadužene firme ne funkcioniše, a dovoljno je zima prošlo da se izvuku pouke i isprave greške u narednoj sezoni. Dogodine ne u Prizrenu, već dogodine u kamionima koji čiste sneg! Od pukih parola koje bez konkretne akcije ne znače ništa, nema nikakve koristi.
Čitam izveštaje, ima sletelih, prevrnutih vozila... Sramota je to i upravljača i održavanja, ali i nas vozača.
I, kako reče @Altair, što pričamo svake godine ovde u ovo doba, kad ne možemo da imamo očišćen put na 100m nmv, kako ćemo na Pešteri? Samo jedna sjenička zimska oluja, s obzirom na dužinu i težinu deonice, mogla bi da samo u jednom trenutku zarobi i više stotina vozila. Pa taman da je oktopod i da svakim pipkom ponese po ono jedno dete, ne može stići i probiti se pretopljenim tenkom.
 
Pa i u Alpima sneg zaveje autoput, ja sam bio zavejan 8h na autoputu u Austriji, tada prolaze spasioci i dele čajeve i nude pomoć dok se ne očiste smetovi...cisticemo ga i mi preko peštara boze zdravlja kao i austrijanci i italijani, samo da to jednom krene da se radi.
 
U Alpima, da, sam kažeš.
Oni sad nisu u stanju da očiste beogradske ulice na 80-200m nmv, da očiste autoput u ravnici, a očekuješ da se izbore sa pešterkim zimskim olujama. Samo ko je doživeo, može da zna kako to izgleda.
Taj narativ " samo da se počne", "samo da se gradi" nije dobar. To i koriste da enormno ugrađuju, pa nam ravničarska deonica skoči na 17mil/km, da ne reše čišćenje...
Kad se dete rodi, trebalo bi ga i ljuljati.
 
I ja vozim lagano preko ograničenja ali nikad agresivno niti nasilnički. I naravno u skladu sa uslovima, znam svoje i mogućnosti auta, ne treba mi znak ili info tabla da bih shvatio da je klizavo.
Ne treba ni meni, ali očigledno većini treba. Evo pun je Instagram večeras snimaka koji ilustruju kako su loše očišćeni putevi. A ovi što snimaju i kritikuju voze bar 90km/h. Zato je neophodno da na autoputevima postoje portali sa izmenjivim ograničenjima. Pa kad napišu 60, onda je tako valjda svima jasno, a ne ovako da je stvar procene.
Ali generalno utisak je da bi trebalo bolje čistiti puteve. Barem so može da baci...
Autoputevi se prevashodno mehanički čiste. So služi da otopi led, a leda ima vrlo retko na autoputu. Koliko znam, upotreba kamenog agregata je zabranjena na autoputevima.

Naravno da stoji primedba da putari ne čiste dovoljno brzo i dovoljno dobro, ali njihov zadatak je da putevi budu prohodni, a ne da čiste "do crnog". Trenutno u Srbiji su svi autoputevi prohodni, a koliko vidim samo neke 3 deonice magistrala imaju zastoje koje su napravile kamiondžije.

Naravno da treba bolje i brže. Kao što već svake zime pišem ovde, neophodno je promeniti koncept zimske službe jer se klima promenila. Naša zimska služba je organizovana za borbu protiv dugotrajnih, ali umerenih snežnih padavina, kao i za velike mrazeve. Oni nemaju kapacitet da odgovore mećavama. Nisu oni krivi nego ministarstvo,
 
Ali generalno utisak je da bi trebalo bolje čistiti puteve. Barem so može da baci...

I ja sam juče vozio kroz onu najjaču mećavu na A2.

Čišćenja je bilo, u oba smera i to u toku mećave. Realno, tu nemam zamerke. Ali! VOzačka nekultura je neverovatna, užasna. Glisiranje kroz levu traku, koja je uvek slabije čista, sa svim propratnim efektima na ove u desnoj traci, je bilo sveprisutno. Obilaženja sa desne strane, vožnja po sredini puta, i najgore - nasilničko preticanje ralica! Ono zaista nigde nisam video, onakvu sebičnost i nasilje. Do tačke da je jedna ralice, od dve, koju sam pratio, revoltirano izašla na parking iza Lajkovca.

Sebičluk i nekultura i ČISTO nasilje, postali su u ovoj zemlji stil života.

Meni sve ovo sinoć i nije mnogo smetalo u smislu same vožnje, jer sam na takve i mnogo gore uslove navikao, ali bilo je zaista ružno i bedno. Porazno, u šta smo se pretvorili. Sebične životinje, svaka za sebe.
 
Ja nisam video čistače sinoć (oko 20h) sve do Čačka, ne mogu sad da garantujem jer sam morao da budem fokusiran 100 % na put ispred sebe i oko sebe...
Na momente se nije videlo koja je traka u pitanju, pa se vozilo faktički delom u zaustavnoj, delom u voznoj traci.
Slažem se sa ovim što kaže @sev, sinoć sam video po onoj vejavici da kamion oko 7.5 tona pretiče auto... No comment
 
Na koji se način obeležavaju trake na auto putu? Da li je u pitanju obična farba ili reflektirajuća ili ima onu strukturu itd?
 
Vrh