Danas posle tri meseca prođoh opet autoputem.
Imam dva zapažanja i utiska.
Prvo je vezano za vagu u Rukladi o kojoj je već pisano. Ka Beogradu na parkingu preko puta nove pumpe stacionirana je vaga na koju sva vozila 7500kg + usmerava postavljena signalizacija. To mi je jako drago i nadam se da se meri baš svako vozilo, da povlašćenih nema, a trebalo je to početi mnogo ranije.
Drugo se nadovezuje na prethodno: smer ka Bgd pokazuje mnogo više oštećenja nego suprotni. Na azerskoj deonici, posle prvog tunela nekoliko stotina metara je poprilično oštećeno, asfalt je ispucao, nema kolotraga, ali pod desnim točkovima su velika udubljenja. Vidi se da je u više navrata pokušavano da se uspori propadanje zalivanjem pukotina, ali ako bude većeg snega i mraza, neće biti dobro. Dalje, na više mesta postoje mestimična ulegnuća, a vide se i parcijalna krpljenja, ne samo na deonici Lajkovac - Ub. I kasnije, na mnogo mesta auto se iznenada zaljulja i promeni zvuk ispod točkova.
Ukazivali smo na ogroman saobraćaj kamiona kada sa kamenom koji su u očiglednom pretovaru. Šta nam vredi što pravimo jedan put, ako razvaljujemo više drugih? Da li je to neko uočio, da li je neko rešio da, primetivši oštećenja, vagom u Rukladi sačuva A2 od izgradnje kod Novog Sada ili je samo neki vlasnik transportne firme zapao u nemilost pa ga tako disciplinuju? To za sad ne znam, ali podržavam 24/7 kontrolu osovinskog opterećanja koja bi se morala odnositi na svaki kamion koji tuda prođe.
Podsećam, kiper kamion sa poluprikolicom kadom, natovaren kvalitetnim kamenom, može da teži i tridesetak tona preko najveće dozvoljene mase, a osovinsko da sa max 10t naraste na 16 i više. Koji to put može da izdrži?