Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nije nemoguće da neki turista iz Rumunije prođe tim putem. Ali je pitanje šta mi dobijamo time.
Hoće li da plati putarinu? Neće.
Hoće li da svrati na neku pumpu da natoči gorivo? Neće.
Hoće li da svrati u neki restoran pored puta? Teško.

A treba finansirati izgradnju tog puta i kasnije njegovo održavanje. Svaki taj turista koji prođe tim putem će "trošiti" taj put, tj. smanjuje mu životni vijek, tj. moramo više para da damo na održavanje tog puta. A dobiti od tog turiste nikakvi.

Dobit za lokalno stanovništvo koje će da se vozi tim putem, da. Ali je pitanje da li na tom potezu treba ulupati baš tolike pare i da li je to sada prioritet ili ima nekih drugih prioritetnijih dionica. Je li veći rezon popraviti magistralu na tom potezu, napraviti obilaznice oko većih naselja... O tome može i treba da se diskutuje, i sasvim je ok da nam kao argument postavite benefite koje će lokalno stanovništvo i privreda da dobiju tim putem. Ali meni zdrava logika ne da da prihvatim da je benefit tog puta taj što će da olakša Rumunu ili Mađaru tranzit.

Ne znam što ste svi zapeli za rumune i madjare, jasno je da se put ne gradi za njih već prvenstveno za lokalno stanovništvo i privredu.
Jasno je da je cena netransparentna i da će vrlo verovatno biti ugradjivanja kao i na drugim projektima.

Popravljanje magistrala i pravljenje obilaznica su svakako dobrodošli prvi koraci i možda čak sasvim dovoljni za deo od Bečeja ka istoku. Ali deo ka Bačkom Bregu nam treba u formi ozbiljnog puta baš zbog novog graničnog prelaza i blizi već izgradjenog autoputa sa madjarske strane.

Prioritete na nivou države je teško postaviti. Mislim da je logično da se sa investicijama "šara" po različitim dleovima zemlje. Morate razumeti da su i srednji i severni Banat zaboravljeni u poslednjih 20 godina. Ne pričam samo o drumskoj infrastrukturi, već i o železničkoj. Obilaznicu oko Zrenjanina grade 15 godina, možda i više. Malo koje mesto ima pijaću vodu u vodovodima, od velikih stanih investicija, Zrenjanin je dobio LingLong fabriku guma prema kojoj lokalno stanovništvo ima dosta rezervi... Cela regija Banata je prilično velika, a prilično zaboravljena, stoga je logično da se nešto novca uloži i u taj deo zemlje.

A ako ćemo o stvarnim prioritetima, onda je svakako veći prioritet da desetine hiljada gradjana Banata dobiju pijaću vodu u 2023. nego izgradnja bilo kakvog puta do Užica/Zlatibora 🤷‍♂️
 

@milaki990

Zrenjanin ima mnogo više stranih investicija od Linglonga. Pa samo Draexlmaier je u nekom trenutku imao 5000 zaposlenih a sada imaju oko 3500. Takođe i taj Linglong je ogromna investicija. Za razliku od pomenutog Užica koje ima NULA stranih investicija u zadnjih 30 godina. Imaju tri kompanije koje su kupljene od stranaca i to je to. Sve je industrija iz vremena SFRJ ili neke fabrike koje su nastale od strane lokalaca.
Obilaznicu oko Užica isto prave 30+ godina i verovatno je nikada neće završiti.
Vodu takođe nismo imali ali je onda rekonstruisana fabrika vode pa je sada kao sve u redu.
 
Zrenjanin ne moze da se poredi sa onim sto je bio u SFRJ. Sad je beda. Al sa druge strane, Zrenjanin, prema istrazivanju Batuta, je najzagadjeniji grad u RS, rekorder po CO2 i SO2. Takodje rekorder po broju obolelih od raka i dijabetesa II. Zrenjanin nema vodu za pice ali ima najskuplju potrosacku korpu u RS.

I na sve to, ZR je dobio megatrovacnicu Linglong a nije dobio infrastrukturu koja ce podrzati taj broj kamiona na dnevnom nivou. Kao i Uzice, i ZR ceka decenijama obilaznicu. Samo sto Uzice ima okolo planincine a ZR njive.
 
Ne znam na koji način to menja činjenice koje sam napisao. Zrenjanin je dobio preko 10 hiljada zaposlenih od stranih investicija. Užice je dobilo 0 zaposlenih od stranih investicija.
Vazduh u Užicu je dokazano najlošiji u državi u zimskim mesecima i čim temperatura ode u minus vazduh je opasan po zdravlje i ne smeš da boraviš napolju ako nemaš preku potrebu.
To za vodu u ZR stvarno jeste katastrofa, ali što se odnosa države prema gradu tiče, Užice ipak odnosi pobedu u negativnom smislu.
 
Ne znam na koji način to menja činjenice koje sam napisao. Zrenjanin je dobio preko 10 hiljada zaposlenih od stranih investicija. Užice je dobilo 0 zaposlenih od stranih investicija.
Vazduh u Užicu je dokazano najlošiji u državi u zimskim mesecima i čim temperatura ode u minus vazduh je opasan po zdravlje i ne smeš da boraviš napolju ako nemaš preku potrebu.
To za vodu u ZR stvarno jeste katastrofa, ali što se odnosa države prema gradu tiče, Užice ipak odnosi pobedu u negativnom smislu.
Ne menja tvoje činjenice, to sam ja više iz očaja napisao, nije bilo namenjeno tebi :)
 
Kad bi neko zvanično rekao da je prioritet svih prioriteta Srbije pitka voda u Zrenjaninu, da li bi se iko bilo gde, bunio? Naravno da ne bi.
Ali ovako, neko ispred tecvode nasušne stavlja put ne baš velikog prosečnog saobraćaja.
Da li se Zrenjaninci bune zbog vode? Kako ono glasaše?
 
Ne znam na koji način to menja činjenice koje sam napisao. Zrenjanin je dobio preko 10 hiljada zaposlenih od stranih investicija. Užice je dobilo 0 zaposlenih od stranih investicija.
Vazduh u Užicu je dokazano najlošiji u državi u zimskim mesecima i čim temperatura ode u minus vazduh je opasan po zdravlje i ne smeš da boraviš napolju ako nemaš preku potrebu.
To za vodu u ZR stvarno jeste katastrofa, ali što se odnosa države prema gradu tiče, Užice ipak odnosi pobedu u negativnom smislu.
👏👏👏
Nema nama investicija dok se do Ca putuje nekad i 2h.... a i ceo grad nikada nijr ni imao neku veću investiciju vec decenijama. I nije to samo do drzave vec i do lokalaca.
Nego , cula sam da je Zl postao opsina? Ok, nije tema ali jel neko to cuo?
 
Nije, ili bar ne znam, a tako nešto bih saznao. I dalje je to opština Čajetina. Nuđeno im je kad je Užice trebalo da postane grad da se pridruže, ali su se uplašili da će svoje velike pare uneti u šuplji užički budžet.
Sad se situacija promenila - priliv para je presušio, gradnja i prodaja jenjavaju, pa su u oktobru tražili i dobili pomoć iz državnih budžetskih rezervi, a pred kraj minule godine šišali su sva lokalna jkp da sav višak novca vrate u opštinski budžet kako bi isplatili plate.
Tu se možda krije uzrok, za neke iznenenađujućeg, prelaska u SNS lokalnog dugogodišnjeg predsednika opštine.
 
Kad god uđem na temu ponadam se ima nekih novosti u vezi gradnje do Požege a onda pomislim da sam promašio adresu jer ni Zlatibor ni Zrenjanin nemaju nikakve veze sa putem u naslovu teme.

Jasno mi je da usled nedostatka radova i informacija o istim diskusija često ode nekim drugim tokom ali zaista…

Inače mislim da je svima jasno da kad bi bilo volje da se pravi autoput do Zlatibora, nikakav drugi projekat ne bi bio prepreka za isti, pa čak ni smajli. Nikako do Požege da stigne put a ovde se žučno raspravlja o produžetku ka Užicu i Zlatiboru (trenutno neplaniranom a isto tako vrlo očigledno preko potrebnom) i to i pravcu “što Vojvođanima da bude bolje pre nego što reši Zlatibor”. I taj smajli će se razvlačiti ko zna koliko, ako vam je tako lakše.
 
...ako ćemo o stvarnim prioritetima, onda je svakako veći prioritet da desetine hiljada gradjana Banata dobiju pijaću vodu u 2023. nego izgradnja bilo kakvog puta do Užica/Zlatibora 🤷‍♂️
Pa jeste, ali je po Ustavu vodosnabdevanje isključiva nadležnost lokalnih samouprava.

Ja dosta putujem po Srbiji i mogu da potvrvdim da je (što se puteva tiče) prioritet put do Požege i po mom mišljenju do Mačkata, kao i Moravski do Kraljeva, jer do Kruševaca već gotov. Tu bi dodao i Mala Krsna - Požarevac koji se gradi, kao i Mali Požarevac - Mladenovac. Bez ljutnje, ali ostalo je daleko manje prioritetno.

Ova vlast je posvećena izgradnji puteva, ali počinju da se rasplamsavaju i iz političkih razloga otvaraju nova i nova gradilišta, a ne mogu da završe do Požege već koliko.
 
Lepo si napisao, po ustavu. U stvarnosti nama ni mnogo jače institucije nisu opstale na funkcionalnom nivou, a kamoli lokalne samouprave.

Apsolutno jedan od prioriteta je tunel kroz Frušku Goru. Doprinos kada se taj put izgradi će biti mnogo veći od kratkih deonica do Požarevca i Mladenovca koje si spomenuo.
 
Gradimo, ali nismo sposobni da održavamo.
Jedva da se zabelelo po Srbiji, a sa svih strana, sa svih puteva stižu vesti o nečišćemjubi neposipanju solju.
Naravno, na medijima sve super funkcioniše. Sostem nije zakazao.
A sistema jednostavno nema!
Pre mesec danna jedino je snega bilo na jugozapadu i bila je bruka, ali je sneg bio mnogo veći.
Sad je sneg manji, a zahcaćena površina veća. Ne postoji niko odgovaran - od vozača bez adekvatnih guma, do ministra pajaca.
 
Da li je tacno da je glavni problem kod Munjinog brda lokacija koja je trebalq da bude nize zbog geologije, ali se pomerilo zbog naseljenog mesta i verov skuplje eksproprijacije?
 
Da li je tacno da je glavni problem kod Munjinog brda lokacija koja je trebalq da bude nize zbog geologije, ali se pomerilo zbog naseljenog mesta i verov skuplje eksproprijacije?
Знам да су померили из неког разлога и да је по првом пројекту тунел требао да буде краћи али нисам знао тачан разлог. Углавном имам инфо да су стали са копањем Муњиног Брда пре месец дана, чекају неку машину за замрзавање воде. Е сад, пазите, то су речи мештана, не држите мене за реч. Главни проблем је огромна количина воде која избија из тунела и задњих дана се количина повећала.
 
Danas sam imao smesnu situaciju, a ujedno i zalosnu kod petlje Lajkovac. Vracam se sa porodicom sa odmora i ukljucujem se na autoput na petlji Lajkovac. Odmah posle naplatne rampe gde je racvanje za smer ka Beogradu i Cacku, stoje dva kamiona sa kamenom (poluprikolica sa kadom) i zaustavljaju nas panicno. Spustam prozor i decko unezveren da li mozete da nam pomognete. Ja kazem sa malom sam decom, nisam siguran kako mogu da vam pomognem. Oni kao jel mozete da nam javite da li su policajci i vaga preko puta meka na odmoristu, ne smemo da idemo tamo. Ja kazem sta je bilo Veselinovicevi kamioni, pretovar, a? Oni kao ne znamo ciji su kamioni. Ja rekoh dobro daj broj. Mislim se do odmorista sta uraditi, podrzati kriminalnu drzavu, podrzati dalje lomljenje autoputa i bogacenje kriminalaca, a opet sta ce jadni vozaci. Nije bilo ni policije, ni vage, sto sam im i javio sa gorkim osecajem u ustima kome pomazem i zasto...
 
Opa, new moments!
Do sada su orali koliko su hteli, pisali smo. Kada, natovarena do vrha, natovarena dijabazom, može da bude od 50 do 100% u pretovaru, zavisno od konfiguracije vozila i zavisno šta se kontroliše - osovinsko opterećenje ili najveća dozvoljena.
 
Svi alternativni putevi u kolapsu kao i gradske ulice.
Pomaže jedino, ko ide iz Pž da okrene na Lunovo Selo (i tu nipošto prečicom na Tvrdiće), pa kako se posle provuče kroz grad.
U obrnutom smeru, stoji kod tunela zbog čukanja u koloni, a i bar sat se neće dovući do grada. Preporuka, okrenite se i negde u kafanu dok pozobaju kukuruz.
IMG-5bb7851f340dd3d891da8d150a95501f-V.jpg
IMG-cf32238548c94150851d11dd820e99c2-V.jpg
IMG-04e4e29159c2cf13e8e41e9319fb1d11-V.jpg
IMG-9754a6f48deb5107cbfb1abadc1902a5-V.jpg
IMG-401a76c30f2aaac6ecb6cb2c19f5eb6d-V.jpg
 
Pomislio sam da nije neki pretovareni od pre par postova al čini mi se da je ovo šenica ili kuruz ?
 
Vrh