Nije nemoguće da neki turista iz Rumunije prođe tim putem. Ali je pitanje šta mi dobijamo time.
Hoće li da plati putarinu? Neće.
Hoće li da svrati na neku pumpu da natoči gorivo? Neće.
Hoće li da svrati u neki restoran pored puta? Teško.
A treba finansirati izgradnju tog puta i kasnije njegovo održavanje. Svaki taj turista koji prođe tim putem će "trošiti" taj put, tj. smanjuje mu životni vijek, tj. moramo više para da damo na održavanje tog puta. A dobiti od tog turiste nikakvi.
Dobit za lokalno stanovništvo koje će da se vozi tim putem, da. Ali je pitanje da li na tom potezu treba ulupati baš tolike pare i da li je to sada prioritet ili ima nekih drugih prioritetnijih dionica. Je li veći rezon popraviti magistralu na tom potezu, napraviti obilaznice oko većih naselja... O tome može i treba da se diskutuje, i sasvim je ok da nam kao argument postavite benefite koje će lokalno stanovništvo i privreda da dobiju tim putem. Ali meni zdrava logika ne da da prihvatim da je benefit tog puta taj što će da olakša Rumunu ili Mađaru tranzit.
Ne znam što ste svi zapeli za rumune i madjare, jasno je da se put ne gradi za njih već prvenstveno za lokalno stanovništvo i privredu.
Jasno je da je cena netransparentna i da će vrlo verovatno biti ugradjivanja kao i na drugim projektima.
Popravljanje magistrala i pravljenje obilaznica su svakako dobrodošli prvi koraci i možda čak sasvim dovoljni za deo od Bečeja ka istoku. Ali deo ka Bačkom Bregu nam treba u formi ozbiljnog puta baš zbog novog graničnog prelaza i blizi već izgradjenog autoputa sa madjarske strane.
Prioritete na nivou države je teško postaviti. Mislim da je logično da se sa investicijama "šara" po različitim dleovima zemlje. Morate razumeti da su i srednji i severni Banat zaboravljeni u poslednjih 20 godina. Ne pričam samo o drumskoj infrastrukturi, već i o železničkoj. Obilaznicu oko Zrenjanina grade 15 godina, možda i više. Malo koje mesto ima pijaću vodu u vodovodima, od velikih stanih investicija, Zrenjanin je dobio LingLong fabriku guma prema kojoj lokalno stanovništvo ima dosta rezervi... Cela regija Banata je prilično velika, a prilično zaboravljena, stoga je logično da se nešto novca uloži i u taj deo zemlje.
A ako ćemo o stvarnim prioritetima, onda je svakako veći prioritet da desetine hiljada gradjana Banata dobiju pijaću vodu u 2023. nego izgradnja bilo kakvog puta do Užica/Zlatibora