Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Slažem se @sev, svaki deo naše zemlje treba da se gradi, u svakom selu treba da postoji put.
A taj isti Zlatibor već godinama doživljava procvat (što se tiče turista), baš zahvaljujući Milošu Velikom koga su ovde pljuvali mnogi i pominjali taj isti PGDS.
 
Bilo bi zanimljivo saznati koliko li je Bugarska dobila za autoput prema Turskoj, jer objektivno, na tom potezu nakon Plovdiva, njima nije bio potreban.
Nakon raskršća kod Zagore, na tom potezu je od 4 vozila, jedno domaće. Kod isključivo kamiona i više.
Na putu ka Zlatiboru dogodiće se, pored velikog broja mrtvih u narednom periodu (kao i u prethodnim) da će put doći u do granice kada će postati nefunkcionalan, kada će se na njemu više stajati nego kretati. Ni sada nismo daleko od toga u vršnim danima praznika, tokom letnje sezone. Počeće da ga izbegavaju prvo strani, a onda sve češće i domaći vozači. To će onda značiti i manje para od putarine na A2. Za sada se svima ap čini kao najlakši i najbrži put, ali kako bude rastao broj onih sa negativnim iskustvima čekanja i guranja u kolonama i po nekoliko sati, povećavaće se broj onih koji će tražiti alternative, ne samo putevima, nego i samom Zlatiboru.
Već sad strogo pratim stanje na putu do Požege i Čačka, i kad treba da odem do ta dva mesta, ili biram doba dana ili idem alternativnim - lošijim, sporijim (ali ispašće protočnijim) putevima koji troše više goriva...
Ovo zapadno ćoše Srbije nije trenutnim, odlazećim, vlastima nikad bilo bitno. Nije rezervoar glasova, pa shodno tome ništa i ne dobija, osim obećanja. Da pola ljudi direktno ili indirektno, nije povezano sa Zlatiborom, ovde bi se prosilo za hleb.
I kad se završi do Požege (samo će se zvati DO POŽEGE) fokus gužvi će se samo pomeriti na drugi put, na kome će nastajati i veći kolapsi nego sada.
Slažem se sa vama, prvenstveno za ovo o traženju alternativa i izbegavanju puta. Mogu da kažem za sebe lično da sam prvi za to kad god ima smisla.

U subotu sam išao za Crnu Goru. Kada sam video da je na putarini pet kilometara kolona, I da još na to na četiri mesta imaju zastoji između Pakovrača I Zlatibora, odlučio sam se da se isključim u Preljini i idem preko Novog Pazara, gde iako je trenutno duži put, nema zastoja. (Kada se pusti tunel Klisura u rad biće identična kilometraža i vreme putovanja, kao preko Zlatibora,, a završetak autoputa između Preljine i Adrana će skratiti vreme putovanja za još 15 - 20 minuta.) Pritom kako bih uštedeo 30 kilometara I moguće čekanje zbog radova išao sam od Berana preko Andrijevice I Trešnjevka do Mateševa.

Sad, u povratku sam išao od Kokinog Broda preko Jasenova, Prilika, Ivanjice, Guče, do Čačka, kako bih zaobišao zastoje između Zlatibora i Pakovrača. Put je širok, obeležen, ali ima dosta zakrpa, negde malo rupe, mnogo uspona i padova, kao i sigurno deset puta više krivina nego preko Zlatibora, Užica I Požege. Kilometraža je identična dok je vreme putovanja duže u startu za 20-30 minuta. Tako da je to trenutno vrhunska alternativa.

Izuzetno je važno da propusna moć bude takva da nema zastoja na putarini I posle na samoj magistrali između isključenja sa autoputa i petlje Požega. U suprotnom ako se tu bude gubilo više od 5-10 minuta, biće brže da se ide sadašnjim putem kroz klisuru, i samim tim mnogo manje ljudi će koristiti tu deonicu autoputa i plaćati skuplju putarinu, ako idu za Požegu, Užice, Zlatibor.

Ubeđen sam da će kada autoput do Požege bude završen, pod uslovom da nema gužve na putarini, prvenstveno će koristi ljudima koji idu za Arilje, Ivanjicu, Sjenicu, jer će izbegavati Ovčar kablar klisuru, ili put preko Guče. Ako je velika gužva na putarini, pogotovo za praznike, onda će biti brže i kraće i dalje preko Guče što znači da će oni retko koristiti autoput između Preljine i Požege, a naročito između Lučana i Požege. A takođe im ostaje i kvalitetan put kroz Ovčar kablar koji se ne plaća.

Ljudima koji idu za Kokin Brod, Novu Varoš, Prijepolje, Priboj i Crnu Goru., ova deonica auto puta isto može da znači. To je zato što od isključenja sa auto puta, mogu da idu alternativom preko Arilja, Prilika, Jasenova do Kokinog Broda. Biće identična kilometraža,jedino što je od Prilika do Kokinog broda malo lošiji put sa više krivina, ali će biti vožnja bez zastoja.

Ljudi koji putuju za, Užice, Zlatibor, BIH ovaj autoput može da znači delimično jer će da skrati vreme putovanja i rastereti saobraćaj koliko toliko između Čačka i Požege ali će produžiti vreme putovanja između Požege i Užica. Oni će imati dve opcije do Požege. Autoput ili klisura. A od Požege imaju stari ili novi put do Užica.

Ljudi koji žive ili putuju za Požegu i Lučane će imati najviše koristi od ovog autoputa. Neće trebati da imaju više gužve na Pakovračama, mnogo manje saobraćaja kroz Klisuru, a opet im ostaje autoput ako nema zadržavanja na putarini i priključnim putevima, (to se posebno odnosi na Lučane).

Lično mislim da će saobraćaj biti mnogo gušći, naročito na početku nego što je sada, a sada je već gust preko nedelje, i da će zastoji biti svaki vikend, a potpuni haos oko praznika između Požege i Zlatibora. Zbog toga mislim da će lokalcima biti brže da idu između Požege i Užica starim putem. Takođe mislim da će ako se ništa ne bude preduzelo po tom pitanju, mnogi ljudi koji putuju za Crnu Goru, koji sada idu preko Zlatibora da se odluče da idu na put preko Novog Pazara.
 
Slažem se sa vama, prvenstveno za ovo o traženju alternativa i izbegavanju puta. Mogu da kažem za sebe lično da sam prvi za to kad god ima smisla.

U subotu sam išao za Crnu Goru. Kada sam video da je na putarini pet kilometara kolona, I da još na to na četiri mesta imaju zastoji između Pakovrača I Zlatibora, odlučio sam se da se isključim u Preljini i idem preko Novog Pazara, gde iako je trenutno duži put, nema zastoja. (Kada se pusti tunel Klisura u rad biće identična kilometraža i vreme putovanja, kao preko Zlatibora,, a završetak autoputa između Preljine i Adrana će skratiti vreme putovanja za još 15 - 20 minuta.) Pritom kako bih uštedeo 30 kilometara I moguće čekanje zbog radova išao sam od Berana preko Andrijevice I Trešnjevka do Mateševa.

Sad, u povratku sam išao od Kokinog Broda preko Jasenova, Prilika, Ivanjice, Guče, do Čačka, kako bih zaobišao zastoje između Zlatibora i Pakovrača. Put je širok, obeležen, ali ima dosta zakrpa, negde malo rupe, mnogo uspona i padova, kao i sigurno deset puta više krivina nego preko Zlatibora, Užica I Požege. Kilometraža je identična dok je vreme putovanja duže u startu za 20-30 minuta. Tako da je to trenutno vrhunska alternativa.

Izuzetno je važno da propusna moć bude takva da nema zastoja na putarini I posle na samoj magistrali između isključenja sa autoputa i petlje Požega. U suprotnom ako se tu bude gubilo više od 5-10 minuta, biće brže da se ide sadašnjim putem kroz klisuru, i samim tim mnogo manje ljudi će koristiti tu deonicu autoputa i plaćati skuplju putarinu, ako idu za Požegu, Užice, Zlatibor.

Ubeđen sam da će kada autoput do Požege bude završen, pod uslovom da nema gužve na putarini, prvenstveno će koristi ljudima koji idu za Arilje, Ivanjicu, Sjenicu, jer će izbegavati Ovčar kablar klisuru, ili put preko Guče. Ako je velika gužva na putarini, pogotovo za praznike, onda će biti brže i kraće i dalje preko Guče što znači da će oni retko koristiti autoput između Preljine i Požege, a naročito između Lučana i Požege. A takođe im ostaje i kvalitetan put kroz Ovčar kablar koji se ne plaća.

Ljudima koji idu za Kokin Brod, Novu Varoš, Prijepolje, Priboj i Crnu Goru., ova deonica auto puta isto može da znači. To je zato što od isključenja sa auto puta, mogu da idu alternativom preko Arilja, Prilika, Jasenova do Kokinog Broda. Biće identična kilometraža,jedino što je od Prilika do Kokinog broda malo lošiji put sa više krivina, ali će biti vožnja bez zastoja.

Ljudi koji putuju za, Užice, Zlatibor, BIH ovaj autoput može da znači delimično jer će da skrati vreme putovanja i rastereti saobraćaj koliko toliko između Čačka i Požege ali će produžiti vreme putovanja između Požege i Užica. Oni će imati dve opcije do Požege. Autoput ili klisura. A od Požege imaju stari ili novi put do Užica.

Ljudi koji žive ili putuju za Požegu i Lučane će imati najviše koristi od ovog autoputa. Neće trebati da imaju više gužve na Pakovračama, mnogo manje saobraćaja kroz Klisuru, a opet im ostaje autoput ako nema zadržavanja na putarini i priključnim putevima, (to se posebno odnosi na Lučane).

Lično mislim da će saobraćaj biti mnogo gušći, naročito na početku nego što je sada, a sada je već gust preko nedelje, i da će zastoji biti svaki vikend, a potpuni haos oko praznika između Požege i Zlatibora. Zbog toga mislim da će lokalcima biti brže da idu između Požege i Užica starim putem. Takođe mislim da će ako se ništa ne bude preduzelo po tom pitanju, mnogi ljudi koji putuju za Crnu Goru, koji sada idu preko Zlatibora da se odluče da idu na put preko Novog Pazara.
Interesantno je da od Tasmajdana do Berana dali se išlo preko Zlatibora ili preko Novog Pazara imas skoro isto rastojanje. Razlika je u par kilometara. Rekoše mi neku ljudi da su sada i asfaltirali onaj los deo puta od granice sa Crnom Gorom do Rozaja.
 
Interesantno je da od Tasmajdana do Berana dali se išlo preko Zlatibora ili preko Novog Pazara imas skoro isto rastojanje. Razlika je u par kilometara. Rekoše mi neku ljudi da su sada i asfaltirali onaj los deo puta od granice sa Crnom Gorom do Rozaja.
Istina je. Sada je sve asfaltirano između Dračenovca i Rožaja. Ali nije uopšte sve novo asfaltirano, već je skoro sve stari asfalt, ili tako deluje barem. Mora se voziti sporo jer na par mesta imaju kao neka ulegnuća, jer propust između dve deonice asfalta fali od desetak centimetara, ali nisu ulegnuća (ne znam stručno ime za to). Sve u svemu, svakako je drastično bolje nego pre par meseci, ali je daleko od idealnog.
 
Niko nije osporio da je deonica do Mačkata jedna od prioritetnijih u Srbiji, već je rasprava počela od komentara da je tzv Osmeh Vojvodine je**eni projekat i pritom EU projekat. Šta god da to znači pošto ga koliko sam shvatio kreditiraju i izvode uglavnom kineske kompanije.

I moj komentar se odnosio na to da se putna infrastruktura u Vojvodini nesrazmerno sporije razvija u odnosu na to doorinos njenuh gradjana budžetu, pa je valjda ok da se neki novi put izgradi i na njenoj teritoriji.
 
Ubeđen sam da će kada autoput do Požege bude završen, pod uslovom da nema gužve na putarini, prvenstveno će koristi ljudima koji idu za Arilje, Ivanjicu, Sjenicu, jer će izbegavati Ovčar kablar klisuru, ili put preko Guče. Ako je velika gužva na putarini, pogotovo za praznike, onda će biti brže i kraće i dalje preko Guče što znači da će oni retko koristiti autoput između Preljine i Požege, a naročito između Lučana i Požege. A takođe im ostaje i kvalitetan put kroz Ovčar kablar koji se ne plaća.
Slažem se potpuno, i sam često koristim put preko Guče kada putujem za Ivanjicu ali i taj put je poprilično propao i oronuo, posebno onaj deo uz Jelicu. Iskreno, plače za rekonstrukcijom...
Nije isključeno da će biti gužve na naplatnoj u Prilipcu kada se sve završi, posebno za praznike i vikendom. Čak bih rekao da je to i očekivano i potpuno logično.
 
Прво погледај Пдгс ЕУ смајлија који је од 2000-5000 , до Златибора је 15 000 . Не може бити приоритет нешто што има од 3-7 х мањи саобраћај. Осим ако си колонија...
Porede se babe i žabe. To je statistika.
 
Rečeno je ovde i da smajli povezuje Rumuniju i Mađarsku.
I evo, od tog smajlija ja još nisam prestao da se smejem.
Ako Evropi treba taj put, neka ga plati. Isto kao i put ka Merdaru.
 
Pa povezuje posredno preko Srbije, tranzitno sa istoka ka zapadu. I to nisu samo Rumunija i Mađarska nego i okolne zemlje. Samo ove 2 zemlje imaju skoro 30 miliona stanovnika.
Ali teško je ovo objasniti nekome ko razmišlja lokalno 😏
 
Kad smo tako darežljivi prema komšijama, predlažem da za sve komšije u tranzitu ukinemo putarine na autoputevima. Što im ne bismo olakšali tranzit, iz svog džepa...
 
Bolje ne insistiraj na tome (iz sujete), možda se brzo zaboravi da je rečeno :) . Jedna, onako, muška odvala, da se Rumunija i Mađarska povezuju preko Srbije, preko dve tvrde granice i dve carine... Plus, Rumunija sa Evropom kroz Srbiju. Šta reći, a ne zaplakati. :)
 
Mea culpa, praštajte experti 😇
Ovo jeste još jedan vrhunski primer spinovanja, prvo izvališ da je tamo neki *ebeni koridor toliko suvišan i potpuno nepotreban a onda vrhunac licemerja, tobože kao nemoguće je nekom turisti iz Rumunije da prođe kroz Srbiju pa da izadje u Mađarsku ili Hrvatsku preko Sombora.
Kapa dole majstori!

P S. Ovo me podseća na našu svakodnevicu, kad neki Pera Perić zabrani da prođe put kroz njegovu njivu a ne vidi širu sliku, da će celo selo da se poveže, naselje, pa i grad...
Ali ne, on misli da je on najvažniji i da je put tu samo zbog njega.
 
Ne, nije u pitanju sujeta.
Izvinite, mnogo ste mi zanimljivi i inspirativni pa kuckam preko moba i često otkucam nešto greškom u brzini.
 
Nije nemoguće da neki turista iz Rumunije prođe tim putem. Ali je pitanje šta mi dobijamo time.
Hoće li da plati putarinu? Neće.
Hoće li da svrati na neku pumpu da natoči gorivo? Neće.
Hoće li da svrati u neki restoran pored puta? Teško.

A treba finansirati izgradnju tog puta i kasnije njegovo održavanje. Svaki taj turista koji prođe tim putem će "trošiti" taj put, tj. smanjuje mu životni vijek, tj. moramo više para da damo na održavanje tog puta. A dobiti od tog turiste nikakvi.

Dobit za lokalno stanovništvo koje će da se vozi tim putem, da. Ali je pitanje da li na tom potezu treba ulupati baš tolike pare i da li je to sada prioritet ili ima nekih drugih prioritetnijih dionica. Je li veći rezon popraviti magistralu na tom potezu, napraviti obilaznice oko većih naselja... O tome može i treba da se diskutuje, i sasvim je ok da nam kao argument postavite benefite koje će lokalno stanovništvo i privreda da dobiju tim putem. Ali meni zdrava logika ne da da prihvatim da je benefit tog puta taj što će da olakša Rumunu ili Mađaru tranzit.
 
Боцкице, снс боту, замена теза пали код људи са којима делиш сендвиче! Био сам блокиран да не могу одговорити на гомилу глупости и неистина. Генерално не морам ни писати. Стићи ће кад-тад олуја са истока....
 
Pa valje
Nije nemoguće da neki turista iz Rumunije prođe tim putem. Ali je pitanje šta mi dobijamo time.
Hoće li da plati putarinu? Neće.
Hoće li da svrati na neku pumpu da natoči gorivo? Neće.
Hoće li da svrati u neki restoran pored puta? Teško.

A treba finansirati izgradnju tog puta i kasnije njegovo održavanje. Svaki taj turista koji prođe tim putem će "trošiti" taj put, tj. smanjuje mu životni vijek, tj. moramo više para da damo na održavanje tog puta. A dobiti od tog turiste nikakvi.

Dobit za lokalno stanovništvo koje će da se vozi tim putem, da. Ali je pitanje da li na tom potezu treba ulupati baš tolike pare i da li je to sada prioritet ili ima nekih drugih prioritetnijih dionica. Je li veći rezon popraviti magistralu na tom potezu, napraviti obilaznice oko većih naselja... O tome može i treba da se diskutuje, i sasvim je ok da nam kao argument postavite benefite koje će lokalno stanovništvo i privreda da dobiju tim putem. Ali meni zdrava logika ne da da prihvatim da je benefit tog puta taj što će da olakša Rumunu ili Mađaru tranzit.
Pa valjda će neko svratiti na neki salaš, restoran, hotel, nije to Bermudski trougao majku mu...
Cela Vojvodina će imati benefit od tog puta uveren sam... Deo Beograda i graničnih opština. Mađarsku i Rumuniju, Hrvatsku, Bugarsku sam pomenuo u širem smislu jer ipak ti ljudi sa istoka (koliko god da ih ima) treba da imaju ALTERNATIVU ako se slučajno sete da posete Frušku Goru, Novi Sad, Beograd.
Znači, treba posmatrati u širem kontekstu. Bar ja tako posmatram, ako grešim, priznaću grešku ovde javno. Za razliku od dežurnih hejtera i pljuvača koji su su kritikovali i Miloš Veliki svojevremeno.
 
Poslednja izmena:
Ne gradi se put od milijardu evra tako što se ide logikom "pa valjda će neko da svrati". Valjda se napravi analiza isplativosti projekta, pa se onda krene u realizaciju tog projekta. Ili sam ja nešto pobrkao. Slabo mi ide ova nova logika :)
 
Pa ne gradi se nijedan put tako ali dobro ja ne znam, ima ovde experata iz te branše pa mogu da podele s nama svoja iskustva
 
1. Rumuni jos ne planiraju AP ka zapadu (srbiji)
2. Rumunija i Madjarska su spojeni i bez Srbije, a imaju AP i do hrvatske
3. vidi pod 2 pa oduzmi 2 granice zemlje van sengena i koja jos dugo te nece biti
kao sto neko rece, trebaju nam oba puta (pa i onaj za Merdare), ali nam je ipak potrebniji ovaj ka Zlatiboru i BiH (osim ako nismo resili da prebacijemo neke glasace iz RU za HR i obrnuto)
 
Vrh