Bilo bi zanimljivo saznati koliko li je Bugarska dobila za autoput prema Turskoj, jer objektivno, na tom potezu nakon Plovdiva, njima nije bio potreban.
Nakon raskršća kod Zagore, na tom potezu je od 4 vozila, jedno domaće. Kod isključivo kamiona i više.
Na putu ka Zlatiboru dogodiće se, pored velikog broja mrtvih u narednom periodu (kao i u prethodnim) da će put doći u do granice kada će postati nefunkcionalan, kada će se na njemu više stajati nego kretati. Ni sada nismo daleko od toga u vršnim danima praznika, tokom letnje sezone. Počeće da ga izbegavaju prvo strani, a onda sve češće i domaći vozači. To će onda značiti i manje para od putarine na A2. Za sada se svima ap čini kao najlakši i najbrži put, ali kako bude rastao broj onih sa negativnim iskustvima čekanja i guranja u kolonama i po nekoliko sati, povećavaće se broj onih koji će tražiti alternative, ne samo putevima, nego i samom Zlatiboru.
Već sad strogo pratim stanje na putu do Požege i Čačka, i kad treba da odem do ta dva mesta, ili biram doba dana ili idem alternativnim - lošijim, sporijim (ali ispašće protočnijim) putevima koji troše više goriva...
Ovo zapadno ćoše Srbije nije trenutnim, odlazećim, vlastima nikad bilo bitno. Nije rezervoar glasova, pa shodno tome ništa i ne dobija, osim obećanja. Da pola ljudi direktno ili indirektno, nije povezano sa Zlatiborom, ovde bi se prosilo za hleb.
I kad se završi do Požege (samo će se zvati DO POŽEGE) fokus gužvi će se samo pomeriti na drugi put, na kome će nastajati i veći kolapsi nego sada.
Slažem se sa vama, prvenstveno za ovo o traženju alternativa i izbegavanju puta. Mogu da kažem za sebe lično da sam prvi za to kad god ima smisla.
U subotu sam išao za Crnu Goru. Kada sam video da je na putarini pet kilometara kolona, I da još na to na četiri mesta imaju zastoji između Pakovrača I Zlatibora, odlučio sam se da se isključim u Preljini i idem preko Novog Pazara, gde iako je trenutno duži put, nema zastoja. (Kada se pusti tunel Klisura u rad biće identična kilometraža i vreme putovanja, kao preko Zlatibora,, a završetak autoputa između Preljine i Adrana će skratiti vreme putovanja za još 15 - 20 minuta.) Pritom kako bih uštedeo 30 kilometara I moguće čekanje zbog radova išao sam od Berana preko Andrijevice I Trešnjevka do Mateševa.
Sad, u povratku sam išao od Kokinog Broda preko Jasenova, Prilika, Ivanjice, Guče, do Čačka, kako bih zaobišao zastoje između Zlatibora i Pakovrača. Put je širok, obeležen, ali ima dosta zakrpa, negde malo rupe, mnogo uspona i padova, kao i sigurno deset puta više krivina nego preko Zlatibora, Užica I Požege. Kilometraža je identična dok je vreme putovanja duže u startu za 20-30 minuta. Tako da je to trenutno vrhunska alternativa.
Izuzetno je važno da propusna moć bude takva da nema zastoja na putarini I posle na samoj magistrali između isključenja sa autoputa i petlje Požega. U suprotnom ako se tu bude gubilo više od 5-10 minuta, biće brže da se ide sadašnjim putem kroz klisuru, i samim tim mnogo manje ljudi će koristiti tu deonicu autoputa i plaćati skuplju putarinu, ako idu za Požegu, Užice, Zlatibor.
Ubeđen sam da će kada autoput do Požege bude završen, pod uslovom da nema gužve na putarini, prvenstveno će koristi ljudima koji idu za Arilje, Ivanjicu, Sjenicu, jer će izbegavati Ovčar kablar klisuru, ili put preko Guče. Ako je velika gužva na putarini, pogotovo za praznike, onda će biti brže i kraće i dalje preko Guče što znači da će oni retko koristiti autoput između Preljine i Požege, a naročito između Lučana i Požege. A takođe im ostaje i kvalitetan put kroz Ovčar kablar koji se ne plaća.
Ljudima koji idu za Kokin Brod, Novu Varoš, Prijepolje, Priboj i Crnu Goru., ova deonica auto puta isto može da znači. To je zato što od isključenja sa auto puta, mogu da idu alternativom preko Arilja, Prilika, Jasenova do Kokinog Broda. Biće identična kilometraža,jedino što je od Prilika do Kokinog broda malo lošiji put sa više krivina, ali će biti vožnja bez zastoja.
Ljudi koji putuju za, Užice, Zlatibor, BIH ovaj autoput može da znači delimično jer će da skrati vreme putovanja i rastereti saobraćaj koliko toliko između Čačka i Požege ali će produžiti vreme putovanja između Požege i Užica. Oni će imati dve opcije do Požege. Autoput ili klisura. A od Požege imaju stari ili novi put do Užica.
Ljudi koji žive ili putuju za Požegu i Lučane će imati najviše koristi od ovog autoputa. Neće trebati da imaju više gužve na Pakovračama, mnogo manje saobraćaja kroz Klisuru, a opet im ostaje autoput ako nema zadržavanja na putarini i priključnim putevima, (to se posebno odnosi na Lučane).
Lično mislim da će saobraćaj biti mnogo gušći, naročito na početku nego što je sada, a sada je već gust preko nedelje, i da će zastoji biti svaki vikend, a potpuni haos oko praznika između Požege i Zlatibora. Zbog toga mislim da će lokalcima biti brže da idu između Požege i Užica starim putem. Takođe mislim da će ako se ništa ne bude preduzelo po tom pitanju, mnogi ljudi koji putuju za Crnu Goru, koji sada idu preko Zlatibora da se odluče da idu na put preko Novog Pazara.