Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Možda je već bilo spomenuto 100x ali me zanima kako će biti rešen predeo oko Nove Varoši, Prijepolja i okoline ? Vidim da je AV nešto pričao o tome preko vikenda, ali nisam najbolje shvatio. U subotu prođoh skoro do CG pa nazad do Zlatibora, put je ni tu ni tamo, a videh da može ozbiljna magla da se spusti.... autoput naravno ne može to da reši, ali svakako je bezbednije voziti tom vrstom puta nego kako je trenurno.
Da pojednostavim pitanje, može li se očekivati isključenje za Prijepolje recimo ili Novu Varoš ili ono što bi možda meni lično bilo najbolje negde između ova 2 mesta da bude 15 minuta levo i desno do samih mesta
 
Neka me neko ispravi ako grešim, pominjala se brza saobraćajnica NV - Duga Poljana...
Navodno, trenutno je u fazi projektovanja.
 
Poslednja izmena:
Ma ne bi ja baš išao toliko daleko. Zamisli da si 1990 imao 20 godina, upravo dobio vozačku dozvoli, naložen da voziš dobrim putevima, misliš sada će autoputevi krenuti da se grade i dočekaš prvu potpuno novu deonicu autoputa (ne raĉunam pretvaranje poluprofila BG-NS u pun profil i ekspanziju A1 ka leskovcu tek 2016. (Ljig-Preljina) u svojoj 46. godini. ;) E to bi onda bilo "ostarili smo i osedeli" čekajući nove puteve.

Ovo jeste da ide sporije od željenog, i ja često ovde postavljam pitanja šta treba da se desi da se stvar ubrza, ali srećom zemlja nam nije velika površinski i za celu mrežu realno ne treba mnogo km. Ne mogu da zamislim da nam treba više od 3.000 km da bi imali kompletiranu mrežu autoputeva i brzih saobraćajnica, što je super. Da smo zemlja veličine Rumunije trebalo bi nam mnogo više km za tako gustu mrežu.

Ako zapnu i stvarno krenu all in u izgradnju mreže autoputeva i brzih puteva, cenim da u roku od 5 godina kompletna mreža može biti gotova.

Pored ovih planiranih ja stvanro ne znam ni šta bi više moglo da se gradi, jer kad se sve ovo planirano završi ja ne vidim opciju da neko mesto/grad bude udaljenije od 30-50 km od najbližeg autoputa ili brze saobraćajnice.

Tako da mislim da ih samo treba pritisnuti da krenu all in u ovo jer realno infrastruktura treba da bude najbitniji projekat u zemlji i treba ići all in u celu priču - pametno i brzo.
Taj sam, samo malo stariji. Po prvoj priči i varijanti, još 1992.je trebalo da stugne do Pž.
Pa onda ratovi, sankcije, pa Alpina Por i koncesija, pa Veljova promena trase, pa .... I tako prođe mnogo Nikoljdana a puta ne, a puta nema, nema, nema...
 
Pa tako je, u pravu si @branik, samo mnogi su samo pričali i obećavali...
Trenutna politička garnitura je mora se priznati najviše odmakla i u obećanjima ali i u ispunjenju istih. Da, može i brže i bolje ali svi zaboravljamo da je priča o autoputu do Požege do pre samo 10 godina je bila totalno skoro nemoguća, malo ko je uopšte verovao da će se uopšte izgraditi...
Sada pričamo o nastavku ka Dugoj Poljani i Kotromanu...
 
Taj sam, samo malo stariji. Po prvoj priči i varijanti, još 1992.je trebalo da stugne do Pž.
Pa onda ratovi, sankcije, pa Alpina Por i koncesija, pa Veljova promena trase, pa .... I tako prođe mnogo Nikoljdana a puta ne, a puta nema, nema, nema...
A kuda je prvobitno trebao da ide put?
 
Pa tako je, u pravu si @branik, samo mnogi su samo pričali i obećavali...
Trenutna politička garnitura je mora se priznati najviše odmakla i u obećanjima ali i u ispunjenju istih. Da, može i brže i bolje ali svi zaboravljamo da je priča o autoputu do Požege do pre samo 10 godina je bila totalno skoro nemoguća, malo ko je uopšte verovao da će se uopšte izgraditi...
Sada pričamo o nastavku ka Dugoj Poljani i Kotromanu...
@boocky
Prijatelju zaista si mi vrlo gotivan, vidi se po recniku, po sadrzaju teksta isl. da si skolovan, obrazovan covek. Jako su mi zanimljive tvoje slike sa sentinela kao i svaka diskusija vezana za bilo koji AP, verujem i drugim clanovima.
Nemoj da se ljutis na mene, ne zelim i ne mislim nista lose samo mislim da ne postoji ni jedan intelektualac (tebe tu ocito smatram) da moze da brani svaki potez aktuelne vlasti (svih koji imaju veze sa gradnjom puteva, samo na to mislim, ne i na druge oblasti zivota) a da nema u tome licnog interesa. A ti to cinis u svakom mogucem trenutku.
Izvinjavam se svima sto cu malo da povucem paralelu, ali kao Terzic da je pisao. 10 godina smo sanjali Ligu Sampiona a evo sada je igramo. Jeste, igramo je, dovodimo igrace od po 5, 4, 3mil evra i gubimo od svih a koliki je dug, pitaj Sv.Petra. Ne ocekuje niko da pobedimo ManCity (da napravimo tunel ispod Alpa od 40km), ne ocekuje niko da pobedimo Lajpcig (da napravimo tunel od 9km ispod Apenina) ali ako vec ulazemo po par mil evra u igrace pojedinacno (placamo 1km puta sa sve ispitivanjem geologije, eksproprijacijom, ispravljanjem korita...po 10-15mil evra) onda se ne ocekuje da izgubimo od Jang Bojsa (da tunel od 2,7km kasni po par godina) i da se mucimo sa Javorom (da trasiranje puta od Pakovraca do tunela Laz traje godinu+ dana).
Te koje si pomenuo da su vise obecavali a manje radili smo najurili, sada je red da to ucinimo i ovima a ne da ih aboliramo zato sto su malo bolji od predhodnih i manje lazuckaju a vise raduckaju.
Izvinjavam se svima na opsirnosti, ponelo me...
 
Ne ljutim se naravno, samo razmenjujemo mišljenja...
Samo bih lično voleo da smo svi malo objektivniji i da ocenjujemo onako kako jeste (i dobro i loše).
Čini mi se da sam malo stariji od tebe, pa eto slučajno pamtim kako se to živelo i u SFRJ, kada je vladao Milošević pa sam eto povukao paralelu.
Lično ne volim taj rezon "sjaši Kurta pa uzjaši Murta".
Ako već menjamo nešto u životu ili društvu, valjda bi trebalo da je na bolje zar ne?

P.S. Ja ću da iskoristim analogiju sa košarkom - NBA ligom.
Ako već neko pretenduje da bude bolji od Jordana ili Kobi Brajanta, jedini način za to je da bude približno isti ili bolji košarkaš nego što su oni bili. Da ostaviš trag, da budeš MVP. Jedino što se pamti jesu rezultati, skor.. Najbolji primer za to je npr. Jokić ili Dončić... Iako su ih verovatno ismevali do pre samo nekoliko godina.
Nadam se da me razumeš.
 
Poslednja izmena:
Da, može i brže i bolje ali svi zaboravljamo da je priča o autoputu do Požege do pre samo 10 godina je bila totalno skoro nemoguća, malo ko je uopšte verovao da će se uopšte izgraditi...
Sada pričamo o nastavku ka Dugoj Poljani i Kotromanu...
Ma ja mislim da ljudi imaju (svesno ili nesvesno) kratko pamćenje, a prosto svi mi ovde na temi bi voleli da se npr. 2025 zatvore sve ove teme o izgradnji puteva, tj. da su projekti kompletirani i da je sve odrađeno po ps-u.

Mislim da je ovo sada klasična situacija kada se navikneš na nešto.

90tih i 2000tih bi bili presrećni i sa deonicom Ljig-Požega - da se 10 godina gradilo tih 40 km recimo 1995 ili 2005 mi bi pevali i bili presrećni.

Sada nam je malo i to što je pre 10 godina autoput od BG-Požege bio izvestan jednako koliko i slanje srpskog svemirskog broda na mars.

O tome se radi. Jednostavno kad se navikneš na nešto rastu i apetiti. Ja sam mlađi od vas, ali se i te kako se sećam kako su izgledali putevi i pre 10 i pre 20 godina, pa i pre 25. Jednostavno da smo imali i 20 km novog autoputa tada pevali bi.

Slažem se da, makar mi koji smo obrazovani i koji smo videli sveta, treba da imamo malo objektivnije stavove i razmišljajja, jer ako se mi koji smo obrazovani ne možemo distancirati od politike i prizemnih (ličnih i emotivno obojenih stavova) kako očekovati od nekog manje obrazovanog (da ne kažem proseka) da razmišlja objektivno i racionalno.
 
Poslednja izmena:
A kuda je prvobitno trebao da ide put?
Ako se sad sobro sećam, prvobitna trasa dok je Veljo nije odvratio na Čačak, od Obrenovca se poklapala sa sadašnjom do nešto posle Lajkovca, gde je trebalo da krene prema Maljenu, prođe ispod Divčibara i Požegi priđe iz pravca Dobrinje, severno, severoistočno od grada. Bila bi kraća i geološki povoljnija, ali politika...
 
Stize autoput i do Cacka i do Valjeva, pa mogu slobodno da zidaju i taj krak. Nista nije izgubljeno. Nemojmo sad da preterujemo, apsolutno da Cacak treba da dobije put.

Ja bih pre pitao uzicke politicare kako je moguce da za 20 godina ne mogu da se izbore da se zavrsi obilaznica oko grada i da se kultivise pravac ka Bajinoj Basti.
 
bez da branim ove ili one lopove (cuj mene politicare) LOPOVE
ONIsu uradili ceo ovaj projekat BG-CA (i plan za dalje) cak i krenuli da ga rade, a OVI ga i dalje mrcvare i opoganju nam svakog Sv. Nikolu svojim lazima
isto se moze reci i za krak ka bugrasko, porjekat, pare, zapoceto sve obezbedjeno za vreme ONIH
OVI sad rade Pojate-Preljinu i Kuzmin-Raca (cak je i fruskogorski bio projektovan za vreme ONIH)
zasto sve nije moglo 2000ih, pa morale su se vracati devizne stednje, zajmi za preporod, spoljni dugovi, mrcvariti se sa Hagom i Kosovom i naravno kraduckati i opet urditi vise km nego OVI posle (manje AP to je cinjenica)
mada kad pogledamo, vecina OVIH su u stvari ONI tako da je ovo jedan kontinuirani (udruzeni zlocinacki) projekat, ali sigurno je da cemo na nekog Sv. Nikolu voziti do Zlatibora, pa i dalje do CG i BiH
 
Ja ne znam za @dejanbg88, mladji si od mene samo godinu dana, ali neke stvari pises slucajno ili namerno kao da se nicega ne secas. 2000. smo imali situaciju kao da nas je poplava izbacila. Do 2012. smo izgradili celu drugu traku ap BG-SU - 200 km poluautoputa. Pustili smo na juznom kraku 40 tak km Od Vranja do Preseva. Deo do Niske Banje je bio zavrsen, 11 km Lajkovac - Ljig, dobar deo brze saobracajnice do KG, napadnut ceo istocni i juzni krak koridora X i napadnut Milos Veliki od Ljiga do Cacka. Obilaznica oko BG pun profil Surcin - Ostruznica i poluprofil do Orlovace gde su tuneli i mostovi bili izgradjeni za pun profil. Samo sa 200 km auto puta do Subotice, gde je cela stara traka rekonstruisana ne moze nikako biti tvoja prica da smo imali 20 km novog auto puta bili bi srecni. Plus odradjene dobre rekonstrukcije i prosirenja kao sto su Paracin - Zajecar, Zlatibor - Nova Varos (ne secas se po kakvim serpentinama se tu vozilo gde nisu mogla dva kamiona da se mimoidju), zatim tunel Ovcar Banja, tunel Mokra Gora rekonstrukcija. Zavrsen skoro Zemun Borca sa saobracajnicom do Panceva, (otvoren par meseci od smene vlasti), zavrsen most na adi, rekonstrukcija celog AP kroz Beograd i Gazele. Ne znam mozda te neko probudio 2012. kada se pre ne secas nicega
 
Do 2012. smo izgradili celu drugu traku ap BG-SU - 200 km poluautoputa.
Ja mislim da je to pušteno dosta kasnije. Koliko se sećam tek negde 2014-2015 imali smo pun profil do Subotice. Ispravi me ako grešim, jer sećam da je pun profil bio do Novog Sada 2012. jer sam imao neku ribu/kombinaciju 2011-2012 u NS pa sam ĉesto vozio BG-NS i pitao sam se koje bilo cimanje voziti gore dole tom rutom da nemamo pun profil i da ne mogu da ga opalim po gasu koliko god može da ide tadašnji autić 😉 ako se dobro sećam traka za nazad za BG je bila lošija i zrela za rekonstrukciju.
Pustili smo na juznom kraku 40 tak km Od Vranja do Preseva.
To je bilo 2013 ili 2014. Znam jer sam 2012 prvi put vozio za Grčku na more i dobro se sećam da iza Leskovca više nije bilo autoputa. Ta deonica od 40 km mislim da je tek 2014-2015 puštena u totalu. Možda je ona tada 2012 bila u izgradnji, ne sećam se, ali to je ipak samo proširenje starog puta jer ako se dobro sećam nije to nova ruta, već se sve radi po staroj.

A od težih objekata ionako na tih 40 km nema ništa. Niti most, nit tunel, useci, i ostalo, nema ništa. Za razliku od full novih ruta koje su se gradile od 2012 pa na ovamo
Deo do Niske Banje je bio zavrsen, 11 km
Ma to je isto bilo bez ijednog teškog objekta. Ajd poredi tih 11 km sa ostatkom do Bugarske koji je pušten 2017-2018 ili kad već. To je neuporedivo. To je kao da porediš Stojadina sa BMW-om.
Lajkovac - Ljig,
Ček, to glinena? Pa morali su komplet da je renoviraju koliko je dobro izgrađena tada. Ja to ne bih spominjao uopšte kao deonici. Ne znam ni sada jeli glinena skroz sređena.
dobar deo brze saobracajnice do KG
Ja koliko se sećam samo ono malo oko KG je bilo izgrađeno - 10-15 km.
napadnut ceo istocni i juzni krak koridora X
Ja se sećam da sam krajem 2014 gledao iz Dimitrovgrada stubove vijadukata na A4, i to je bilo to. Nije od 2012 do 2014 da su nikli samo ti stubovi.

A za južni krak, bio je napadnut taj deo, tih 40 km od Preševa do Vranja, proširenje postojeće trase, bez i jednog značajnijeg objekta.
i napadnut Milos Veliki od Ljiga do Cacka.
Za vreme DS-a to napadnuto? Ja bi rekao da je to 2012 bilo samo u planovima i projektima, a da su konkretne akcije krenule tek 2012 pa je 2016 pušten u promet.
Obilaznica oko BG pun profil Surcin - Ostruznica
Taj pun profil je pušten ako me sećanje ne vara 2014 godine, a ne pre 2012.
i poluprofil do Orlovace gde su tuneli i mostovi bili izgradjeni za pun profil.
To je jeste bilo izgrađeno, ali nije sve za pun profil. Tunel Straževica recimo nije.
Plus odradjene dobre rekonstrukcije i prosirenja kao sto su Paracin - Zajecar, Zlatibor - Nova Varos
I to jeste bilo izgrađeno za vreme prošle vlasti.
zatim tunel Ovcar Banja, tunel Mokra Gora rekonstrukcija. Zavrsen skoro Zemun Borca sa saobracajnicom do Panceva, (otvoren par meseci od smene vlasti), zavrsen most na adi, rekonstrukcija celog AP kroz Beograd i Gazele.
Jeste, i to je izgrađeno/rekonstruisano pre 2012

Al mislim pogledaj realno, to su sve ili proširenja starih puteva (sa poluprofila na pun), rekonstrukcije starih puteva, ako zanemarimo most na adi i most zemun borča ni jedan drugi bitan objekat nije izgrađen. Ni jedna potpuno nova deonoca, pričam o deonicama na kojima nikad ranije nije bio autoput, a ne o proširenjima/dogradnji postojećih

Pa mi do 2016. nismo znali šta znači imati tunel na autoputu, ejjj?

A obećanja su bila i te kako ozbiljna. 2002 su krenuli da nas leraju da će do Olimpijade 2004 biti gotov južno deo koridora 10.

Kada su Hrvati otvorili Dalmatinu 2004, naši su nas lerali da kreće sa izgradnjom BG-Južno Jadran. Koncesija propala i pre nego što je započeta.

Sve u svemu do otvaranja Ljig-Preljina ja se nisam iskreno obradovao nekom projektu u vezi autoputeva u Srbiji
 
@ccc pa da, bio sam u pravu 2013. su završeni radovi na severu, a generalno sem mosta na beški ostatak radova je u suštini nasipanje podloge i asfaltiranje, jer su svi obiekti već bili izgrađeni za pun profil još za vreme slobe.

Obilaznica sa mostom kod Bataje tek 2014, a leva traka od Dobanovaca do Ostružnice tek 2016 kao što sam i napisao.

Evo i za jug jasno piše da se deonica od Preseva do Levosja poklapa sacararom magistralom i to je praktično ništa jee je tdk 2016 je zavešeno sve do Grdelice.

Tako da nema tu šta mnogo da se priča, do 2012 su urađene rekonstruckcije, proširenja postojećih autoputeva (nova traka ili dograđivanje postojećih magistrala da postanu autoput ili izgradnja poluprofila kao BG obilaznici što je više donelo štete nego koristi jer da bi bili neke koriste morao je biti izgrađen pun profil), tako reći nije urađeno ništa po sadašnjim merilima, a po tadašnjim je bilo fazon nešto se gradi.
 
Poslednja izmena:
Nije baš da od nekih puteva nije bilo vajde od jedne trake i da je bilo voše štete. Puštanje obilaznice do Orlovače omogućilo je izmeštanje kamionskog saobraćaja i rekonstrukciju Gazele koja nije ozbiljno popravljana od izgradnje.
Nije se slepo trčalo za kilometrima novog, već su vraćani u život mnogi, poprilično zapušteni putevi i objekti na njima.
Zaboravlja se i temeljna obnova bekih objekata oštećenih ili srušenih u bombardovanje, posle Mrkonjevićevih trkopišnih obnova "tri meseca pre roka".
Sređena je čitava Ibarska magistrala sa rekonstrukcijom mostova, a 2006, prvi put posle 1990. prokopan je tunel u Srbiji - Ovčar banja.
I sve to radile su domaće firme, a spoljni dug nije prešao 14 milijardi, sa minimalnom inflacijom i realnim kursem. Danas, deceniju kasnije, dužni smo bar 33 stranim kreditorima, + emitovane državne obveznice. Da li to što smo dobili vredi tih 20mld uvećanog duga i na čemu nam se vidi da smo se toliko zadužili, šta smo još bitno rešili, osim što oko 2 mld godišnje odlaze godišnje na odbranu nerealnog kursa?
Onda, 2008. počinje Svetska ekonomska kriza na koju nismo mogli biti imuni ni mi i čiji efekti su ovde počeli da se osećaju krajem 2009.
A odlično pamtim da sam ubedljivo najbolje živeo 2006,7,8,9, kada sam za kratko vreme kupio stan i opremio, opremio još jedan i kupio kola. Znam i da danas imam para samo da živim, bez mogućnosti za bilo kakvu investiciju.
Dužni smo ka Grčka, davi nas inflacija, strane firme grade , dug raste. Mehur od sapunicetraje neko vreme. A onda...
 
Ja stvarno ne znam @dejanbg88 sad opet dolazimo do toga da si bezobrazan, valjda je to zadatak. Ako pise 2013 zavrsena rekonstrucija mosta Beska, i 2.5 km neka ne znaci da je uradila nova vlast, jer to ke na 2.5 km samo jedan posto do Subotice. Sve sto pominjes bilo zapoceto i dobrim delom uradjeno do 2012. sa oko 50 posto radova (juzni i istocni krak). Na oba kraka nova vlast je samo cekala da izvodjaci manje vise zavrse zapocet posao. Meni je realno da su na juznom i istocnom kraku zasluge pola pola u nakboljem slucaju, jer stari su isprojektovali, uzeli kredite uveli izvodjace u posao i to bi se svakako zavrsilo i da nismo imali vlast. Ovoj vlasti osim Moravskog, ovih koji nas cekaju Sabac - Novi Sad, Lajkovac -Valjevo, Pozarevac -Veliko Gradiste ni za sta drugo se ne mogu dati u potpunosti lovorike. Zao mi je ali istina. Plus su njihovi radovi duplo skuplji od javnih tenedera koje je sprovodila prosla vlast. Da li sada mislis da se promeni vlast, ciji je Ruma -Sabac -Loznica, onog ko je zapoceo i doveo do pola ili nove vlasti?
 
Evo samo da ne bi tumacili kacim isecak iz clanka
 

Prilozi

  • Screenshot_2023-12-27-07-03-41-722_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-12-27-07-03-41-722_com.android.chrome.jpg
    101,7 KB · Pregleda: 220
44,5 + 8 km bilo otvoreno 2013. To je kada je bila smena vlasti vec bilo pod asfaltom, samo su uradjene elastoodbojne ograde i iscrtane linije 2013. na jednoj strani od 21,5 km i na toj deonici od 8 km koju je radila Ratko Mitrovic i MBA Miljkovic. Znaci 52.5 km od 85 zavrsila u 95 posto stara vlast. Sto se tice severnog kraka dobro se secam te noci kada je pobedio Nikolic vracao sam se iz Praga i slusao na radiju o promeni vlasti i vozio sam punim profilom od Subotice do Beograda.
 
Kakobim kad odgovara - kad nema radova, kažu da su obimne pripreme, dozvole, projekti.
A kad dome do reziltata, kažu da je to nastalo trenutno.
U Užicu su pokušali da dva kapitalna lokalna projekta prisvoje nakon smene vlasti - Gradski bazen i Regionalna deponija. Godinama spremano, građeno, ali ne i završeno. Onda su naprednjaci krenuli da e slikaju, hvališu kako su otvorili. Brzo im je dokazano suprotno, ali su nastavili da se prema tim firmama odnose kao prema ratnom plenu pa su ih odmah zaposeli svojim zaslužnim članovima. Zamislite firmu koju su sami popunjavali od vrha do dna, bez ijednog nasleđenog zaposlenog.
Očigledno je da je gradnja bio kontinuirani proces sa raznim fazama. Trebalo je posle 2000.konsolidovati ostatke države i infrastrukture sa kojom smo izašli iz Miloševićeve ere. Ne može se porediti beoj kilometara novih ap baš zbog neophodnih poslova na rekonstrukcijama svega i svačega.
Do negde 2010-12. krediti su bili jako skupi i vlast se uzdržavala od zaduživanja koliko se moglo. Kasnije, cena novca pada i kreće nekritička vrteška. Sad se opet promenilo, zadužili smo se do guše, a para zbog poraslih apetita, treba još. I sad dolazimo u ogroman problem. Posledice će biti dramatične po naredne generacije.
 
A ovim putem ćemo se uključivati na ap kod Požege.
Rekonstruisan prošle godine, a ostao potpuno neprilagođen nameni kojoj će služiti mnogo narednih godina. Kratkovodo razmišljanje!
 

Prilozi

  • Screenshot_20231227-073047_Viber.jpg
    Screenshot_20231227-073047_Viber.jpg
    49,7 KB · Pregleda: 224
Vrh