Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ako je BG - ZR - Ns sa 700 miliona skocio na 1.4 milijarde, sta mislite koliko ce biti Pozega - Boljare? Ispod 3 nema sanse. Da li cemo moci za 2 ili 3 godine da se toliko zaduzimo uz dodatna zaduzivanja za BG metro, stadion i expo kompleks? Mislam da nam je jedina sansa da EU kesira nama i Crnogorcima dobar deo ukupnih troskova, sami nemamo snage. Sad tek vidim da je Pozega - Kotroman potpuni SF.
 
Ne verujem baš da su finansije za gradnju do Duge Poljane tu. Pominjana je cena od 1,7 milijardi evra. Imajući u vidu da je Moravski koridor sa najnovijim kreditnim zaduženjem dostigao cifru od 1,6 milijardi evra, za mnogo težu, iako kraću deonicu, cenu će poznatim metodama naduvati daleko iznad 2 milijarde evra.
 
Da li je moguće graditi istovremeno i autoput do duge poljane i autoput do boljara, i eventualno još neku deonicu tipa bubanj potok vrsac ili bg zrenjanin
 
Ne verujem baš da su finansije za gradnju do Duge Poljane tu. Pominjana je cena od 1,7 milijardi evra. Imajući u vidu da je Moravski koridor sa najnovijim kreditnim zaduženjem dostigao cifru od 1,6 milijardi evra, za mnogo težu, iako kraću deonicu, cenu će poznatim metodama naduvati daleko iznad 2 milijarde evra.
Deonicu do Duge Poljane je moguće podeliti na poddeonice koje su lakše za izvođenje radova.
Npr, prvo raditi poddeonicu do Ivanjice pa onda dalje ka Drugoj Poljani.
Svakako bi bilo neophodno opreznije i pametnije odraditi eksproprijaciju, geološka istraživanja pa tek onda krenuti u izvođenje radova.
Očekujem da to bude najskuplja i najteža deonica autoputa u Srbiji bez preterivanja.
 
Весић је лепо рекао до септембра, е сад које године је сасвим друго питање. Како се од св. Николе 2021-е возимо до већ до Пожеге нема потребе за узбуђењем. Наравно да би требало урадити до Злакусе али од тога нема ништа, наравно да би требало и силазак са АПа урадити и спојити на магистралу ка Ужицу, али ни од тога нема ништа. Наравно да ће бити хаос, али је.. се њима! Мислим да треба све АП-е у Србији звати НОРВЕШКИ јер им је таква цена...
 
Deonicu do Duge Poljane je moguće podeliti na poddeonice koje su lakše za izvođenje radova.
Npr, prvo raditi poddeonicu do Ivanjice pa onda dalje ka Drugoj Poljani.
Svakako bi bilo neophodno opreznije i pametnije odraditi eksproprijaciju, geološka istraživanja pa tek onda krenuti u izvođenje radova.
Očekujem da to bude najskuplja i najteža deonica autoputa u Srbiji bez preterivanja.
A cemu deonica do Ivanjice? Od Ivanjice do Duge poljane trenutno postoji regionalni put koji nije potpuno ni pod asfaltom, sa kamenim mosticima iz doba kralja sirine 3 m i veoma skromnim saobracajem od stotinak vozila dnevno u tom pravcu. Ne postoji alternativa pa kao od Ivanjice cemo dalje magistralom, a do Ivanjice ne postoji saobracaj koji opravdava gradnju auto puta. Bolje te pare usmeriti za gradnju auto puta do Zlakuse ili sto blize Sevojnu ako nemaju para do Mackata.
 
Наравно да ће бити хаос, али је.. се њима!
Pa da, ali i oni te autoputeve koriste. Ne verujem da ih baš toliko boli uvo, jer su sigurno dosta "mobilniji" i dosta se više kreću od prosečnog srpskog vozača.

Tako da mislim da njih i te kako iste te stvari tangiraju, isto ih bole udarne rupe, kao i tebi i mene, isto tako ne bi im bilo svejedno da se neki ludak zakuca u njih u autoputu vozaći u suprotnom smeru.

Zato i mislim da je infrastruktura (autoputevi y ovom konkretnom slučaju) jedna od onih stvari gdd i građani i vlast imaju iste interese jer i građani i vlast te iste (auto)puteve koriste.

Hoću da kažem da drumski saobraćaj koristimo apsolutno svi. Nije to socijalna kategorija, a da se blast vozi helikopterima po Srbiji.
 
BG-ZR-NS ce raditi Shandong, to je druga firma u odnosu na ovu koja radi do Požege. Srbija generalno ima problem jer nije imala dovoljno projekata da "potroši" kineske kredite. Da li treba da daju 2 ili 3 milijarde, kinezima je sasvim svejedno ako tu vide strateški interes i ako će uposliti svoje firme, praviti sebi reference itd. I svakako raditi parcijalno do Ivanjice nema smisla, mora da se krene sa obe strane.

Sa Kotromanom je druga priča jer je tu tursko finansiranje. Više verujem u Dugu poljanu nego u Kotroman, iako je kotroman lakša i jeftinija deonica.
 
A cemu deonica do Ivanjice? Od Ivanjice do Duge poljane trenutno postoji regionalni put koji nije potpuno ni pod asfaltom, sa kamenim mosticima iz doba kralja sirine 3 m i veoma skromnim saobracajem od stotinak vozila dnevno u tom pravcu. Ne postoji alternativa pa kao od Ivanjice cemo dalje magistralom, a do Ivanjice ne postoji saobracaj koji opravdava gradnju auto puta. Bolje te pare usmeriti za gradnju auto puta do Zlakuse ili sto blize Sevojnu ako nemaju para do Mackata.
Postoji na desetine razloga ali me mrzi da ti pojašnjavam iskreno.
 
Deonicu do Duge Poljane je moguće podeliti na poddeonice koje su lakše za izvođenje radova.
Npr, prvo raditi poddeonicu do Ivanjice pa onda dalje ka Drugoj Poljani.
Svakako bi bilo neophodno opreznije i pametnije odraditi eksproprijaciju, geološka istraživanja pa tek onda krenuti u izvođenje radova.
Očekujem da to bude najskuplja i najteža deonica autoputa u Srbiji bez preterivanja.
Vidim da se sve češće pominje AP Požeg-Boljare i to od najvisih zvaničnika. AP Požega-Boljare ne postoji, to je naš deo planiranog AP Beograd-Bar. Ako Crnogorci ne budu bili u stanju da dovrše njihov deo, to da mi gradimo više ijedan kilometar našeg dela je apsolutno nepotrebno. Treba sesti sa CG predstavnicima i videti da li i kada gradimo ili odustajemo. Pre korone procena Pozega-Duga Poljana 1,7 milijardi evra, danas verovatno 3+ milijarde. Da gradimo do Arilja od 6500 ljudi? Da gradimo do Ivanjice od 11500 ljudi? Volim ja taj kraj i te ljude ali ne može svaki grad imati pristup AP, to ne može ni u Nemačkoj a kamo li kod nas. Ako izgradimo do Duge Poljane onda će svi morati da kruže na Sjenica/Brodarevo ili na N.Pazar/Špiljani, dakle čemu onda i ta deonica? Da platimo 3 milijarede da bi se Pazarci i Sjeničani umesto za 1:30 uključivali na AP za 30-45 min?
Ionako je predstavljeno više puteva koji su u planu, ako već imamo resursa bolje prebaciti na nešto što će imati veću svrhu.
Da ne budem pogrešno shvaćen, kad bi mi neko dozvolio da izaberem 1 put koji će se sledeći završiti to bi bio ovaj iz više razloga ali na žalost okolnosti su drugačije...
 
Svejedno, i od Sjenice /Nove Varoši, Novog Pazara ili Ivanjice da dođeš do Duge Poljane, utisak bi bio isti.
 
Pa da, ali i oni te autoputeve koriste. Ne verujem da ih baš toliko boli uvo, jer su sigurno dosta "mobilniji" i dosta se više kreću od prosečnog srpskog vozača.

Tako da mislim da njih i te kako iste te stvari tangiraju, isto ih bole udarne rupe, kao i tebi i mene, isto tako ne bi im bilo svejedno da se neki ludak zakuca u njih u autoputu vozaći u suprotnom smeru.

Zato i mislim da je infrastruktura (autoputevi y ovom konkretnom slučaju) jedna od onih stvari gdd i građani i vlast imaju iste interese jer i građani i vlast te iste (auto)puteve koriste.

Hoću da kažem da drumski saobraćaj koristimo apsolutno svi. Nije to socijalna kategorija, a da se blast vozi helikopterima po Srbiji.
Наравно да користе али имају најбољи тип аутомобила-службени! Зато им се је..Мени и теби кад оде трап или амортизер или било шта неће платити држава. У томе је разлика. Цели овај део Србије има потребу за АП или брзом магисстралом са денивелисаним раскрсницама до Златибора, До Котромана је довољно да се квалитетно обново постојећи пут! Бацање пара за смајли у северној Србији је тек смејурија јер сигурно није наш интерес посебно у односу на правац Пожега-Златибор!
 
Skupo, a marketinški lepše zvuči pravjenje puta po Pešteri: jeste nedođija, ali mutietničnost i multikonfesionalnost...
E sad, što ni toj drugoj etničkoj grupi i drugoj konfesiji, neće koristiti tu gde će stići, nije bitno.
 
videti da li i kada gradimo ili odustajemo.
Odustaju samo gubitnici. A mi to ne treba sada da budemo

Наравно да користе али имају најбољи тип аутомобила-службени! Зато им се је..
Ne mislim na ekipu sa crnim Skodama SuperB sa tamnim staklima, već na ekipu koja je i privatno u lovi i koji ne voze crne Skode SuperB vec ozbiljna kola a bliski su vlasti. Npr. likovi kao onaj bata kumašin sa Tiktoka sto vozi Lambo Huracan, bratija, tenderasi i ostali.

Ja sam npr. moj auto (Audi Q8) nazalost morao uzeti sa osnovnom velicinom tocka (19") a rado bi mu stavio 21" jer 10x bolje izgleda sa 21 felnama, al nisam zbog toga sto vozim i van autoputa
 
Ne mislim na ekipu sa crnim Skodama SuperB sa tamnim staklima, već na ekipu koja je i privatno u lovi i koji ne voze crne Skode SuperB vec ozbiljna kola a bliski su vlasti. Npr. likovi kao onaj bata kumašin sa Tiktoka sto vozi Lambo Huracan, bratija, tenderasi i ostali.
Kako izgovaraš ime ove Škode, zanima me?
 
Odustaju samo gubitnici. A mi to ne treba sada da budemo


Ne mislim na ekipu sa crnim Skodama SuperB sa tamnim staklima, već na ekipu koja je i privatno u lovi i koji ne voze crne Skode SuperB vec ozbiljna kola a bliski su vlasti. Npr. likovi kao onaj bata kumašin sa Tiktoka sto vozi Lambo Huracan, bratija, tenderasi i ostali.

Ja sam npr. moj auto (Audi Q8) nazalost morao uzeti sa osnovnom velicinom tocka (19") a rado bi mu stavio 21" jer 10x bolje izgleda sa 21 felnama, al nisam zbog toga sto vozim i van autoputa
Издржи, легендо!
 
Ok, ja ne vidim ni jedan ekonomski opravdan. Verovatno nisi probao od Ivanjice da izadjes na dugu poljanu, da jesi bio bi u soku kao i ja.
Nisam u šoku jer znam kako je taj kraj bio povezan ranije. A može i mora bolje. Master plan za Goliju odavno postoji i pitanje je kad će se razviti nadam se ne kao jedan Zlatibor ali recimo kao Tara, Zlatar itd...
Ne posmatram stvari tako usko i iz jednog ugla. Put ka Dugoj Poljani je trenutno u lošem stanju, to stoji. Ali mi ovde povezujemo regione, države, a ne Dugu Poljanu, Boljare ili Arilje ili Ivanjicu.
To je jedan kraj sa ogromnim potencijalom, turističkim, ekonomskim itd itd.
Golija, Mučanj, Javor imaju kapacitet jednog Zlatibora, Kopaonika, Tare...
Da ne govorim o malini, krompiru, jednom gigantu kakav je recimo Matis...
Jel vi ljudi stvarno mislite da južnije od Čačka ništa ne postoji i da ljudi ne žive?
Da ništa ne rade, da ne postoji profit, ekonomija?
No comment...
 
.na stranu teren nakon Arilja gde ja ne znam ni kako ce do Ivanjice stici, sve na stranu... Pitam se samo Kako ce cistiti AP zimi?
Imam dilemu i oko dela do Pž, ali ima 2 tunela pa ce skratiti deonicu, a kako ce tamo, kada jednom do gradnje dođe, ako dođe...
Ali ovo je retoricko pitanje koje jos uvek nema odgovor i pitanje je kada ce i doci do gradnje.
Sto bi rekao Šojic - Amerika kuburi sa investicije, a ne cveta cvece ni u nase preduzece....
U glavnom, imamo jedan vremenski period od 2016.kada je otvren Ca- Dići i jasno je kako ide glradnja delova sa tunelim, bez tunela, koliko treba za eksproprijaciju, kako teku radovi. Ako smo 2019.za deo Ca- Pz rekli 2025. Zamislite preko Pesteri....
Ja se samo nadam da ce to biti parcijalno pustano pa da narod brze ima korist ( kao mi sa Pakovrace, 8km koji nam ustefi 20min i zivce)
 
Nisam u šoku jer znam kako je taj kraj bio povezan ranije. A može i mora bolje. Master plan za Goliju odavno postoji i pitanje je kad će se razviti nadam se ne kao jedan Zlatibor ali recimo kao Tara, Zlatar itd...
Ne posmatram stvari tako usko i iz jednog ugla. Put ka Dugoj Poljani je trenutno u lošem stanju, to stoji. Ali mi ovde povezujemo regione, države, a ne Dugu Poljanu, Boljare ili Arilje ili Ivanjicu.
To je jedan kraj sa ogromnim potencijalom, turističkim, ekonomskim itd itd.
Golija, Mučanj, Javor imaju kapacitet jednog Zlatibora, Kopaonika, Tare...
Da ne govorim o malini, krompiru, jednom gigantu kakav je recimo Matis...
Jel vi ljudi stvarno mislite da južnije od Čačka ništa ne postoji i da ljudi ne žive?
Da ništa ne rade, da ne postoji profit, ekonomija?
No comment...
Ne masimo temu, ja sam ti rekao da je nepotrebno do Ivanjice raditi ako se ne gradi odmah do Duge poljane. izgraditi do Ivanjice i nemati novca za dalje je apsurdno. Ako nema novca za dalje bolje izgraditi poddeonicu do Zlakuse nego do Ivanjice, time bi se mnogo veci saobracaj rasteretio. Sama Ivanjica nema potrebe za AP, ekonomski opravdane, ne fizicke.
 
Smatram da treba graditi AP ka Kotromanu, kao i ka CG.
Šta je ekonomski isplativo sada, to je upitno...
Do pre samo nekoliko godina i AP do Čačka je bio SF. A sad već možemo zamisliti kakav će haos nastati u nastavku kada puste za neku godinu deonicu do Lučana/Požege.
Uostalom, usvojena je pre neki dan uredba da će do granice sa CG biti AP (kačio sam ovde link sa portala e-kapija).
Da li je ekonomski isplativ, da li će biti isplativ, koliko, da ostavimo to nekim ljudima koji možda znaju malo više o ekonomiji nego mi?

 
Poslednja izmena:
Vrh