Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Tek kada se probije Munjino brdo može se špekulisati o konačnom roku. Tada će se već i u medijima pojaviti neka informacija o završetku i u to se može pouzdati.
 
Pa mogu da završe i ranije ako bi tunel bio gotov. Tako da sve zavisi od tunela koji očigledno ima preozbiljne probleme.
 
Шта је било са причом да се пробуши само једна цев тунела Мујино брдо због пуштања аутопута? Јел то реална могућност?
 
Шта је било са причом да се пробуши само једна цев тунела Мујино брдо због пуштања аутопута? Јел то реална могућност?
Није. По мени бар. Опет, верујем да неко има боље информације. Елем, кинези су успорили насипање кроз поље, оне огромне гомиле шљунка на којој смо били @KrCan и ја одавно нема и сада то раде натенане, иде, није да стоје али доста спорије. Неће ово скоро. :)
 
Није. По мени бар.
Da li tehnicki ne postoje mogucnosti za to ili je nesto drugo u pitanju? Pre 15-ak godina kada sam prolazio hrvatskim A1 dobro se secam da su neki tuneli (mislim da su ona 2 najduza) bila probijena u jednoj cevi samo, a ostatak autoputa je bio pun profil. Bilo bi super ako bi se autoput ranije otvorio uz taj kompromis, pa posle druga cev kad bude gotova bude. Razumem da bi potencijalno na tom mestu mogle da budu guzve u sezoni zbog suzenja sa punog profila na 2 trake u tom tunelu, ali rekao bih da je taj kompromis skroz korektan.

Da li neko ima procenu koliko bi u najoptimalnijim uslovima trebalo da se posle Pozege izgradi pun profil ili brza saobracajnica (ne znam sta je u planu) do Zlatibora? Da li tu ima mnogo zemlje za eksproprijaciju? Da li ima dugackih tunela i vijadukata koji bi eventualno usporili gradnju? Teren mi se odokativno (Google earth) cini ipak laksi nego od Preljine do Pozege, a obzirom na onaj haos letos, verujem da svi jedva cekamo samo da vise ne gledamo onaj put od Pozege do Zlatibora preko Sevojna i Uzica, sa vozacima kamikazama i ostalim haosom. Bilo bi dobro kada bi taj autoput imajuci sve to u vidu mogao da se izgradi nekako po hitnom postupku.
 
Iskustvo kaze da ce popiticari aktivno zagovarati otvaranje pa makar sa jednom cevi , ali u praksi od toga nema nista, niti je bezbedno, niti je njima tehnicki izvodljivo, niti se to radi na ovakav nacin.
Mislim da i pustanje do LU nije u opticaju, sve sam blize misljenju da je i to samo prica, a da u praksi znaju da bi situacija bila gora nego kad je AP stigao do Obrenovca pa svi isli onim starim putem....
Lucani nemaj kapacitet, put i polozaj da budu izlaz za tolika vozila, a samo mali deo vozaca ce poslusati nas lokalne da ne ide na Lu, ostali nemaju pojma.
Sve ovo ceka probijanje Munjinog brda izgleda

P.S. @dejanbg88 a zamisli ko putuje npr Pz- Ue na posao, svaki dan 2x dnevno...... igranka bez prestanka.
Zamisli ko zivi u onom naselju Milovica Livade i po 15min ceka ukljucenje na magistralu, a šuška se da trazen kruzni tok nece graditi (da li sto ima samo 3 izlaza ili nema para ne razumem se), izginu silan narod, kao da smo Bg.....
Ne znam za to sto si rekao oko terena itd, ima i eksproprijacije itd, ali hajde da makar prvo do Zlakuse urade ( to je pola puta do UE, gde se prodaje ona grnčarija), a posle ide uspon, nije lak teren, ali sve se moze, ljudi napravili put Beograd -Zagreb radnim akcijama, a nece ovo
 
Poslednja izmena:
Da li tehnicki ne postoje mogucnosti za to ili je nesto drugo u pitanju? Pre 15-ak godina kada sam prolazio hrvatskim A1 dobro se secam da su neki tuneli (mislim da su ona 2 najduza) bila probijena u jednoj cevi samo, a ostatak autoputa je bio pun profil. Bilo bi super ako bi se autoput ranije otvorio uz taj kompromis, pa posle druga cev kad bude gotova bude. Razumem da bi potencijalno na tom mestu mogle da budu guzve u sezoni zbog suzenja sa punog profila na 2 trake u tom tunelu, ali rekao bih da je taj kompromis skroz korektan.

Da li neko ima procenu koliko bi u najoptimalnijim uslovima trebalo da se posle Pozege izgradi pun profil ili brza saobracajnica (ne znam sta je u planu) do Zlatibora? Da li tu ima mnogo zemlje za eksproprijaciju? Da li ima dugackih tunela i vijadukata koji bi eventualno usporili gradnju? Teren mi se odokativno (Google earth) cini ipak laksi nego od Preljine do Pozege, a obzirom na onaj haos letos, verujem da svi jedva cekamo samo da vise ne gledamo onaj put od Pozege do Zlatibora preko Sevojna i Uzica, sa vozacima kamikazama i ostalim haosom. Bilo bi dobro kada bi taj autoput imajuci sve to u vidu mogao da se izgradi nekako po hitnom postupku.
Oно што сам научио идући са @KrCan - ом по терену је да у принципу ту не требас много радника да се пробије тунел, једноставно нема простора за много људи унутра. Оно што смо видели у Муњином Брду је да се не копа уопште са Прилипачке стране сигурно преко годину дана, раде се неке ситне ствари и то је то. Са Лучанске стране се ја мислим копа али споро, огроман проблем су подземне воде итд.... Не знам ни докле су стигли у Паковраћу са оним палим тунелом, генерално се највише ради око Марковице и до Лучана. Па ето, то је то, ви онда сами процените шта и како.
 

Uredba je podosta šuplja tako da baš i nisu otklonjene nedoumice, nego su stvorene nove...

"Autoput Mira" se ne pojavljuje nigde a nema ni autoputa/brzog puta Požega Kotroman
 
Не знам ни докле су стигли у Паковраћу са оним палим тунелом, генерално се највише ради око Марковице и до Лучана.
Primetio sam za ovih 10-ak godina koliko se rade autoputevi kod nas, da su tuneli i eksproprijacija najveći problem. Ne sećam se da je i jedan tunel i na A2 i na koridoru 10 glat probijem bez ikakvih problema.

Nije mi jasno da li naša građevinska operativa jednostavno nema iskustva u poslovima probijanja tunela, pa to ide traljavo, ili imamo lošu sreću sa zemljištem gde god da se probijaju tuneli.
 
Izvinjavam se na dezinformaciji, ako sam pogrešio, mislio sam da domaći podizvođači rade na terenu.
 
Primetio sam za ovih 10-ak godina koliko se rade autoputevi kod nas, da su tuneli i eksproprijacija najveći problem. Ne sećam se da je i jedan tunel i na A2 i na koridoru 10 glat probijem bez ikakvih problema.

Nije mi jasno da li naša građevinska operativa jednostavno nema iskustva u poslovima probijanja tunela, pa to ide traljavo, ili imamo lošu sreću sa zemljištem gde god da se probijaju tuneli.
Malo proguglaj, auto-putevi kod nas se rade znatno duže od poslednjih desetak godina. Ima doduše jedan deo građana I političara koji smatra da ništa nije postojalo pre više od 10 godina.
A što se eksproprijacije tiče, ona je oduvek bila rak-rana, ali u poslednjih 10-ak godina pogotovo, jer nam svesno propadaju institucije, uključujući i pravosuđe. Sudije se non-stop menjaju, a ove nove, mlađe, nisu baš kvalitetan kadar.
 
Primetio sam za ovih 10-ak godina koliko se rade autoputevi kod nas, da su tuneli i eksproprijacija najveći problem. Ne sećam se da je i jedan tunel i na A2 i na koridoru 10 glat probijem bez ikakvih problema.

Nije mi jasno da li naša građevinska operativa jednostavno nema iskustva u poslovima probijanja tunela, pa to ide traljavo, ili imamo lošu sreću sa zemljištem gde god da se probijaju tuneli.
Moguće da je problem u projektovanju, loš projekat u startu kasnije zadaje dosta glavobolja. No, ovo je samo moje mišljenje, može neko stučniji da da neku analizu. Ali da, kad se setim i tunel Brančić (oko 950 m dužine) je imao složenu geologiju i zbog njega je kasnila cela deonica ka Ljigu.
 
Licno imam sasvim drugu teoriju - tacno je da je geologija bitan faktor i da se na nekim delovima kasni, ali
mislim da se u startu godisnje izdvaja malo novca, da to njihovo da "bude gotovo 2g" nikad u stvarnosti nije tako pa je onda sve sporo, traljavo i kompleksno.
Niko me ne moze ubediti da kinezi kopaju Munjino brdo i nikad nisu videli takvu geologiju....

mislim da brzo resenje kosta, da nikad nisu kopali sa onim brzim masinama iz CG izgleda, a realno nemaju ni aktivnost sa obe strane.

Nego, lose urade projekat, zemlja iznenadi dodatno, a ne plate esproprijaciju pa 2g neke blokade sa neke strane, neko kasnjenje....

2017.u novembru kaze predsednik na potpisivanju memoranduma za ap do Pz da ce Brancic pustiti za NG, da vide da otvore jednu cev... da bi se ispostavilo da od toga nije bilo nikad nista ni u planu. A prođosmo tek 2019.

Ako do kraja sledece godine probiju Munjino brdo mislim da je 2025.izvesna ali nisam optimista u ovom trenutku.

Dobra vest je što ide zima, brže se buši, a nekad moraju i ove stanovnike platiti pa ce se zvezde definitivno poklopiti u buducnosti, nekad
 
Racunali smo ranije da Munjino brdno kopaju brzinom od 2.5m po danu. Ako je tacno da je ostalo jos 800 metara to je 320 dana.
 
Nema kod dugačkih tunela nikad dovoljno bušotina, to je uvek lutrija. Nije ovo samo kod nas tako.
Kod nas se veoma često uradi neki minimum jel il nema para il nema vremena il je nepristupačno... pa onda glavobolje pri izgradnji.
 
Nema kod dugačkih tunela nikad dovoljno bušotina, to je uvek lutrija. Nije ovo samo kod nas tako.
Kod nas se veoma često uradi neki minimum jel il nema para il nema vremena il je nepristupačno... pa onda glavobolje pri izgradnji.
Тако је. Стандард је да се 2 до 3% вредности инвестиције троши на геолошка истраживања. Код нас се то ради на нивоу 0,2 до 0,3 %, чак и често пута мање од овога, и ефекат је јасно уочљив.
 
Vrh