Problem je što mislim da we granični prelazi kod Gostuna ne mogu proširiti zbog konfigurqcije, a i tu je put debelo potonuo ka reci.CG da krene na deonicu Mateševo-Andrijevica-Bijelo Polje a Srbija da uradi deonicu A6 Požega-Užice-Mačkat. Onda od Zlatibora do Bijelog Polja magistralom, rekonstruisati i proširiti postojeće granične prelaze. Mislim da je to najrealniji scenario i za trenutni obim saobraćaja i više nego dovoljno. Sve ostalo je na dugačkom štapu i pitanje da li će se ikada realizovati.
Mateševo - Andrijevica je sledeća deonica u CG. To mu dođe pred Berane. Finansira EU, grant 40% ostatak na 1% kamatu. Ukupna vrednost investicije 500 miliona evra. Završene su studije opravdanosti i izvodljivosti, usvojeno je da će se ta deonica raditi sledeća, sad je na redu projekat i ovo sve je finansirano grantom od 6 miliona evra od EU. Tender za izvođača radova se očekuje da bude raspisan do kraja 2024. a rok će biti tri godine od potpisivanja ugovora. Nisu moje reči nego reči drugara, koji bi trebalo da malo bolje zna stvari dole, ali svejedno za sada je takva informacija.
Konkretno političari retko obećavaju rok duži od 3 godine, tako i sad. Nije za očekivati ni da će do Andrejevice ni da će do Duge poljane tad, već god dve dodajte na to.
Ono što mi je interesantno bilo, da se kod njih sve zna, transparentno, pa se čeka tender, kod nas svi gledamo u poluzagrljaj brata sija i brata vua.
Stvar je u tome da sve ostale dionece (koje su već izgrađeni ili će graditi u narednih godina) sa obe strane i Srpsku i Crnogorsku imaju nekakav smisao da postoje i bez potpuno završeni autoput Beograd-Boljare-Podgorica-Bar, jer se dionice mogu koristiti u kombinaciju sa skraćenje preko Novog Pazara. Jedino ovaj dio od Berana do Ivanjice ima smisao da se koristi samo ako je potpuno završeni, jer svako ostalo nekompletno parcijalne građenje znači samo izgradnja komadiče autoputa koji neće se koristiti dok se čitavi taj dio nezavrši. Tako da očekujem završavanje sa obe strane Podgorica-Andrijevica(Berane) i sa strane Srbije do Ivanjice i onda neka velika pauza sa obe strane na duži niz godina, šta normalno ne priželjkujem već mislim da će to biti realna situacija na terenu sa kojim ćemo se suočiti.Kaда у Црној Гори заврше тунел Клисура и споје Колашин и Беране директно, заврше се силне реконструкције на потезу Рашка - Нови Пазар - Беране и доврши аутопут од Прељине до Адрана, алтернатива преко Новог Пазара ће већ бити доста примамљива у односу на Златибор. Ако се на то дода деоница аутопута Матешево - Андријевица која ће највероватније бити прва деоница аутопута између Матешева и Пожеге која ће бити завршена, делује ми да ће се добар део саобраћаја пребацити преко Новог Пазара.
Jeste veći problem, ali Crna Gora nema više para za takve kapitalne projekte (doduše, sad ni Srbiji više neće biti lako da gradi tolike kilometre jer su kamate otišle u nebo, tako da i ovo do Duge Poljane po meni nije više sigurno, ali ajde da budemo optimisti)Mnogo je veci problem Ivanjica - Duga Poljana, nego Berane - Boljare (26km vazdusnom linijom, ili oko 32-33, ako se ide dolinom Lima pa skrece desno ka Sipanju i Milovu. Ako dodju do Berana, tih 30km je najmanji problem.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
Jeste veći problem, ali Crna Gora nema više para za takve kapitalne projekte (doduše, sad ni Srbiji više neće biti lako da gradi tolike kilometre jer su kamate otišle u nebo, tako da i ovo do Duge Poljane po meni nije više sigurno, ali ajde da budemo optimisti)
Sve razumem za kamate i pozajmljivanje, mislim da se oni vise nadaju nekom politickom kreditu od EU kakav je dobila CG za Matesevo - Andrijevica, a i kakav smo mi dobili za prugu do Nisa, sve su to trenutno megapovoljni krediti, povoljniji bukvalno ne postoje, te ih treba iskoristiti, a ne tradicionalno placati penale za nepovucene kredite, tu smo valjda sampioni.Jeste veći problem, ali Crna Gora nema više para za takve kapitalne projekte (doduše, sad ni Srbiji više neće biti lako da gradi tolike kilometre jer su kamate otišle u nebo, tako da i ovo do Duge Poljane po meni nije više sigurno, ali ajde da budemo optimisti)
Daj Bože da si u pravu. Imaju milijardu duga za izgrađenu deonicu, plus 350 miliona da dodaju na evropski grant za 23 km do Andrijevice plus skoro 50 km (nesto lakšeg terena) do Boljara. Da se razumemo, biće sve to jednom urađeno ali kada? Prvo ide do Andrijevice, pa kada se to završi onda sledeća deonica, pa onda dalje... Ja samo mislim da bi (paralelno sa deonicom autoputa do Andrijevice) trebalo uraditi i magistralu do Boljara, što nije neki problem, 30 km magistrale, 50 miliona eura max. a posle polako autoput uz tu trasu. Svakako bi trabalo da svaki autoput ima magistralnu alternativu (sada od 10 km severno od Berana kod mesta Poda (otprilike) do Boljara jedino imamo malo bolju koziju stazu, tu fali tih 30 km magistrale).Nije bas tako, crna gora nema para da NE zavrsi ovaj put do granice, toga su svesni i oni. Inace bez problema servisiraju kredit za ovo sto su vec zavrsili, i velika je podrska javnog mnjenja sada kad su poceli da koriste i saznali sta znaci autoput.
Pa logicnije je da pokrije vise naseljenih mesta a ne samo Boljevce i Progar.Teško da bi se Jakovci vracali ka Boljevcima da bi se ukljucili na obilaznicu.Sa druge strane imamo Bečmen ,Petrovčić i dobar deo Srema koji prolazi kroz Surčin.
До 2030 нема границе, уједињење!Što se tiče nas u Crnoj Gori mi smo se opametili, što se vidjelo i na izborima.. Do prije 3 godine glavne 2 partije su imale preko 80% podršku, sad je to spalo ispod 40%. Razlog - ljudi su vidjeli šta su sve radili i jedni i drugi tj kako su se bogatili dok su zatrovali narod mržnjom, davali im mrvice a oni uživali u svim privilegijama. da je došlo do toga da sad na izbore su svi obećavali povećanje plata (dok su prije toga kritikovali). Kritikovali su i Abazovića kao najvećeg izdajnika itd zato što je albanac (a on uspio da još poveća plate, vrati državi šta je oduzeto i naravno pomirenje države i SPC) evo i sada Dritan se zalaže što prije da se počne nastavak da se spoji sa srbijom jer ipak najviše gostiju nam dolazi iz Srb. vidjelo se i sada koliko je značajan auto put kad nema pognulih a kanjon morače je uzeo preko 2000 života. 2000 porodica je ostalo uplakano i to za nesreće gde u većini slučajeva nije ljudski faktor - tako da je koštalo i 5 milijardi - vrijedi...
Očekujem od nove vlasti da što prije počne nastavak za Boljare a i da rastereti ulaz u Podgoricu (zapadna obilaznica), kao i obilaznice oko svakog grada na primorju.
Pošto će infrastrukturu da preuzme Bošnjačka stranka - nadam se da neće biti ministar jedan od te trojice koje stvarno smisliti ne mogu.. jer u bošnjačkoj stranci ima i te kako sposobnih ljudi koji su bili sjajni studenti a ne mogu doći do izražaja nažalost.
idem za 10ak dana za Bg i brojaću koliko mi je trebalo. Prošli put kad sam dolazio u februaru od centra pg do zemuna mi je trebalo manje od 6 sati. nisam pravio pauze i nisam se baš dugo zadržavao na granici. sjećam se vremena kad mi je kolima trebalo i 10 sati... volio bih da jednog dana ne bude granica i da stignem za bg za oko 3 sata. ali to možemo pričati tek oko 2040te. haha