Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Hvala na odgovoru. Mislio sam u idealnom slučaju, uopšte nisam uzeo u obzir realne okolnosti što se tiče političke situacije.

Dakle misliš da je za tih 100 km od Požege do Boljarq čak i u idealnom slučaju (da sve ide kao podmazano) ipak potrebno 3-5 godina? Pitam to jer mi se ne uklapa u vremenski opseg izgradnje autoputa Zagreb Split obzirom da su oni čak 400 km sagradili za 4 godine, pa sam onda zaključio da bi kod nas tih 100 km moglo u istom takvom idealnom slučaju da bude gotovo za nekih godinu i po dana
Ne ulazim u politicku situaciju, ta deonica je najteza do sada, realno, vise od 50% je u tunelima, mostovima i nadvoznjacima. Taj rok od 3-5 godina pomnozi sa 2 i eto ti realne procene.
Deonica od Pozege do Ivanjice moze da se zavrsi realno brzo, nije toliko tezak teren, pretezno ravnicarski. Ovaj drugi deo od Ivanjice do Duge Poljane je druga prica...
I mene zanima da li se uopste radi na ovoj deonici, projektovanje je valjda zavrseno, ne znam dokle je stigla eksproprijacija? Bilo je ovde price da su radili nesto u Virovu, neko merenje...
 
Ispod dve godine i 20km tunela? Kako? Samo za opremanje tih tunela je realan rok 1 god i to da se opremaju skoro svi istovremeno i udarnički brzo. Realan ultra brzi rok bi bio nekih 4-5god.

Mnogo je manjih tunela, nije jedan pa da se samo napada sa dve strane. Ako imas dovoljno ljudi i dobre masine moze to da se zavrsi brzo. Ali to kosta, a mi nemamo ni pare ni organizaciju ni pouzdane izvodjace. Cini mi se da se Moravski najbolje vodi od svih koridora/puteva u izgradnji iako ce i on da kasni poprilicno. Sve ostalo je min 50% kasnjenje plus milionski dodatni troskovi. Ali sa druge strane, jednog dana kad se sve zapoceto zavrsi, bice uzivanje voziti tim deonicama.
 
Са друге стране, што дуже раде то се више уграђују и то је то. Њима одговара овакав темпо.
Prvo hvala svima na odgovorima, sada su mi neke stvari jasnije. Npr. ovo nisam znao da njima zapravo isplati da ide sporije.

Ako imas dovoljno ljudi i dobre masine moze to da se zavrsi brzo. Ali to kosta, a mi nemamo ni pare ni organizaciju ni pouzdane izvodjace.
Jasno, znači u prevodu kao kad puniš auto na struju, možeš da koristiš prvoklasni brzi punjač i da za istu količinu struje platiš duplo više, ali završiš punjenje mnogo brže, ili da ideš na spori punjač, platiš manje, al se oteliš čekajući :)

Shodno tome pretpostavljam da smo mi onda Kinezima zapravo neki "backup" projekat koji radiš lagano u hodu, ne žuriš da ga završiš jer ti nije prioritetan i isplativ kao prioritetni, a i "klijent" (Srbija) se ne buni što ga odugovlačiš, dok prave pare praviš na ozbiljnim projektima u npr. Kini gde sve radi mnogo brže jer je veća lova u igri
 
Samo bih dodao da iz dosadasnjeg iskustva, vreme koje odlazi na pripremu radova (projektovanje, eksproprijacija itd) daleko prevazilazi vreme izvodjenja samih radova. Kao sto vidimo i dalje se ponavlja prica da se izvode radovi a da eksproprijacija nije zavrsena na vreme i do kraja.
Ne moze da se gradi brze ako radnici ne mogu da krenu sa radovima, ako ljudima nije isplacen novac za eksproprijaciju... Onda, o cemu pricamo, neozbiljno je i pominjati rokove...
 
Hvala na odgovoru. Nisam znao da gro vremena potroši na pripremne radove i eksproprijaciju. Sad mi je malo jasnije zašto je gradnja bila brža kroz Dalmatinska brda, pretpostavljam da je kroz te predele dosta manje zemljišta moralo da se otkupljuje. A možda je i projekat bio završen jer koliko mo je poznato oni su da li krenuli ili čak završili bušenje jednog od 2 najduža tunela (Sv Rok ili Mala Kapela) 1999te.
 
Prvo hvala svima na odgovorima, sada su mi neke stvari jasnije. Npr. ovo nisam znao da njima zapravo isplati da ide sporije.


Jasno, znači u prevodu kao kad puniš auto na struju, možeš da koristiš prvoklasni brzi punjač i da za istu količinu struje platiš duplo više, ali završiš punjenje mnogo brže, ili da ideš na spori punjač, platiš manje, al se oteliš čekajući :)

Shodno tome pretpostavljam da smo mi onda Kinezima zapravo neki "backup" projekat koji radiš lagano u hodu, ne žuriš da ga završiš jer ti nije prioritetan i isplativ kao prioritetni, a i "klijent" (Srbija) se ne buni što ga odugovlačiš, dok prave pare praviš na ozbiljnim projektima u npr. Kini gde sve radi mnogo brže jer je veća lova u igri
Ne umem da skratim post, samo da kazem da ovo poslednje nisi u pravu, barem ja tako mislim. Da je ugovor takav i da mi sredimo ptipremne radove islo bi i brze. Mislim da nije do Kineza, nego do nas.
Neko rece do Ivanjice moze brzo AP, ja iskreno ne znam kuda ce on da ide, ali znam kako izgleda put sada i neka nam je Bog u pomoc, ali jeste ravnicarako pretežno
 
Ne umem da skratim post, samo da kazem da ovo poslednje nisi u pravu, barem ja tako mislim. Da je ugovor takav i da mi sredimo ptipremne radove islo bi i brze. Mislim da nije do Kineza, nego do nas.
Hvala na odgovoru i tebi :) Nisam iskusan na ovu temu kao vi koji ste ovde aktivni, ali gledam da što više naučim od vas, jer rekao bih da ću ovde imati mnogo više informacija na tu temu nego da pratim druge medije.

I samo još jedno pitanje, da li se zna da li je za krak ka Zlatiboru i Bosni završena pripremna dokumentacija i projekat i da li tu ima dosta zemljišta za eksproprijaciju, tj. da li makar za tu deonicu možemo da očekujemo da izgradnja ide brže?

Pitam to jer sam se juče vratio sa Zlatibora i bukvalno sam sve vreme zamišljao koliko bi bilo dobro voziti autoputem od Požege do Zlatibora umesto vožnje u koloni preko Sevojna i Užica i posle od Užica do Zlatibora se stresirati da li će neko ignorisati duplu punu i napraviti karambol. A mogu tek da zamislim kako je petkom i vikendom, ako je četvrtkom takva gustina. Isto naravno sam mislio i kroz Ovčarsko Kablarsku klisuru ali za to makar znam da ćemo se voziti autoputem sigurno i izbeći tu deonicu jer su radovi u toku.
 
Poslednja izmena:
Mi volimo da krenemo 10 projekata odjednom, jer se narod loži kad pričamo da pravimo 1000km autoputeva, i onda prevrnemo neku zemlju da se vidi kao da se nešto radi, pa to zvrji tako. I onda najavimo brzu prugu Beograd - Budimpešta za tri godine a stigne do Novog Sada za sedam. Krivica je na narodu koji se oduševljava nečemu što je normalno, a ne uspeh. Niko ko drži do sebe neće podržavati onoga ko ga laže.

Ako imate opciju da pravite dva puta i budu vam gotovi oba 2030. godine, i opciju da pravite jedan za drugim, da prvi bude gotov 2025. a drugi 2030, ova druga opcija je mnogo bolja. Imaćete jedan autoput 5 godina ranije u eksploataciji, imaćete manje rashode u nekom preseku vremena, pa ćete moći lakše da ih peglate, imaćete više vremena za planiranje, i imaćete prostora za manevar, recimo, izbije energetska kriza, i shvatite da vam je u ovom trenutku preče hidroelektrana, i preusmerite pare na nju, umesto na neki put, domaća operativa će moći da pokrije radove, ljudi će imati više vremena za iseljenje sa trase, vremena da naprave drugu kuću ako im već ovu rušite...

Što se eksproprijacije tiče, kad su deljene milijarde u vreme korone, moj predlog je bio da je bolje da se deo podeli sirotinji, a da veći deo novca, koji je otišao onima kojima ni ne treba toliko, da se plati eksproprijacija ljudima kako je pošteno. Dobićeš čistu trasu, i moći ćeš unapred da eksproprišeš da ti se više nikad ne dešava kao ovo sad, oni će dobiti korektne pare kojima mogu da se skuće, znači potrošiće pare na domaće proizvode i usluge, pospešiće domaću ekonomiju, a pritom će moći da imaju još koji prinos sa zemlje kojima dok ne stigne država tu da radi. Ovako su pare bačene, većina ljudi koje znam ne treba im sto evra od države, a svi su uzeli, jer što da ne.

Ukratko, ako se sve podešava prema najnižem sloju, dobićemo ovo što imamo.
 
Hvala na odgovoru i tebi :) Nisam iskusan na ovu temu kao vi koji ste ovde aktivni, ali gledam da što više naučim od vas, jer rekao bih da ću ovde imati mnogo više informacija na tu temu nego da pratim druge medije.

I samo još jedno pitanje, da li se zna da li je za krak ka Zlatiboru i Bosni završena pripremna dokumentacija i projekat i da li tu ima dosta zemljišta za eksproprijaciju, tj. da li makar za tu deonicu možemo da očekujemo da izgradnja ide brže?

Pitam to jer sam se juče vratio sa Zlatibora i bukvalno sam sve vreme zamišljao koliko bi bilo dobro voziti autoputem od Požege do Zlatibora umesto vožnje u koloni preko Sevojna i Užica i posle od Užica do Zlatibora se stresirati da li će neko ignorisati duplu punu i napraviti karambol. A mogu tek da zamislim kako je petkom i vikendom, ako je četvrtkom takva gustina. Isto naravno sam mislio i kroz Ovčarsko Kablarsku klisuru ali za to makar znam da ćemo se voziti autoputem sigurno i izbeći tu deonicu jer su radovi u toku.
Bez brige, samo budi aktivan na temi i sve ces nauciti, od masina koje grade, procedure za gradnju tunela, malverzacija.... ja sam zenako i ekonomista, a evo me i ovde :D
Elem, za tvoje pitanje:
Deo za koji govoris je drugi krak Pž- Kotroman i petlje ce biti Zlakusa ( znas gde se prodaju oni grnčarski proizvodi, gde je Potpećka pečćina?) I petlja Mačkat. Prva će odgovarati Uzicanima, druga za Zl.
To nije AP do Zlatibora, ali je odlicno i tako.
Pazi, ja se ne razumem u dokumentaciju, ali znam da su trebali Turkie da grade ( Turci) jer ima je vazno zbog Novog Pazara i Bosne, ali se ucutali.
Nije to ni blizu gradnje, a i kada pocnu oni uporedo rade eksproprijaciju pa sami sebe sapliću.
Ta trasa je dosta teška, video si, reke, brda, velike visine, odroni itd....ali je jako vazna. ( ja sam iz Pz)
Sa druge strane, deo ka CG je preko Pešteri i svi se pitamo kako če se ap čistiti, qli o tom potom.
U pravu si, sada je Ča- Ue mozda optereceniji nego nekad ibarska ili barem opasniji zbog terena i puno vozaca koji smatraju da ne treba postovati znake i rizikuju ( ali da ne ponavljam dosadila sam narodu kuknjavom na Bg registracije hahahaha).
Moj ti je savet, da samo vozis polako i skupis svu paznju instrpljenje, valjda ce do 2025 zavrstiti do Pž pa nema klisure i bice lakse. Bice vam blizi i Tara i Zl i Zlatar...
 
Gde nam je nestao zemljani? Poslednji put je viđen kako objavljuje lično naoružanje
 
Јел стајало све због београдске обилазнице или је нешто друго у питању?
 
Odmah nakon petlje Ub, u smeru ka Čačku, u dužini od oko 1,5km je zatvorena desna i zaustavna traka.

Menjaju habajući sloj asfalta na svakih oko 100m, u dužini po oko 100m.
Radovi na pumpama u oba smera na odmorištu na deonici Ub-Lajkovac izgleda da trenutno stoje.
 
Od Markovice do Negrišora

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
 
Odlicna reportaza, jos da je i napredak odlican.. :D
Inace, uvek se upisam od smeha kad procitam naziv sela - Negrišori
 
Vrh