Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

To ne mora da budu zaista Kinezi, može i srpska vlast preko Kineza. Naime, ako ih zakon o poreskoj proceni vrednosti usporava, vlast iz duplog računovodstva (autoputevi se preplaćuju pa se izvlače pare u paralelne fondove) mogu preko privatnog lica (npr i Kineza izvođača) isplate više para i preskoče zakonske prepreke. Ne bih se čudio da su tako u završnici Surčin-NBg isplatili problematične eksproprijacije zbog kojih se kasnilo, i pustili deonicu u obećano vreme. Takođe Vesić je u snimku iznad pričao o problemima u sadašnjem zakonu o eksproprijaciji, da će se menjati kako bi se uzele i susedne opštine u računanju vrednosti, čime očekuje brže i adekvatnije cene eksproprijacija.
Ukratko: put košta 60, ja ga kao vlast ugovorim za 100, dakle 40 preko mojih privatnika ide u paralelni fond, i onda odatle mogu finansiram sive operacije, uključujući i da vlasnicima zemlje isplatim npr dodatnih 5, sem onoga što su plaćeni iz legalnog budžeta
 
Poslednja izmena:
Danas sam bio u Lučanima /Krstacu, gde se gradi vijadukt i tunel. Od mog poslednjeg prolaska tuda, bitno se napredovalo. Premošćava se dolina Bjelice i most približava tunelskim portalima. Rekao bih da imaju problem sa odlaganjem materijala iskopanog u tunelima. Posle mosta kod kapije ka Guči, pored kampa, na putu ima dvadesetak cm onog sivog blata iz tunela, dok je put ka Lučanima rasturen skroz. Na mostovima su šikane i ograničenje mase do1,5t ukupne.
20230410_153104.jpg
20230410_153102.jpg
20230410_151853.jpg
20230410_151845.jpg
20230410_151800.jpg
20230410_151753.jpg
20230410_151748.jpg
20230410_151746.jpg
20230410_151739.jpg
20230410_151729.jpg
20230410_151722.jpg
20230410_151710.jpg
20230410_151604.jpg
20230410_151759.jpg
20230410_151828(0).jpg
 
Najnormalnije je da izvodjac direktno sa ljudima dogovara privremeni zakup zemljista, to se desavalo na svim projektima. Drago mi je ako su poceli uzurbano da rade, izgleda da ih neko zaista napinje za fiktivni rok do kraja 2023.
 
Zar se ne šuška da će izbori sl god ( obično budu na proleće ) , znači ima da se završi do tada i tačka.
 
Sutra bi trebao da bude potpisan memorandum o slobodnoj trgovini između Srbije i Kine, što kada stupi na snagu možda neće direktno uticati na cenu ovog projekta ali će indirektno pojeftiniti mašine iz Kine, jer EU nije plaćala carine za uvoz u Srb, a Kina jeste, najčešće 10%.
Po meni bi Srbija trebala da ima carine za zaštitu domaćih proizvođača, ali ako neke proizvode Srbija ne proizvodi, poput ovde valjaka, većih bagera, buldozera, grejdera, finišera... onda ako se već uvoze od stranaca, bolje da što manje para izađe iz zemlje, a ovim se to podržava jer jedni stranci onda nemaju prednost u ceni od - 10%, tj za istu cenu mogu izvući 10% više para iz Srbije, a tih 10% je ovde u slučaju uvoza iz Kine preko carine išlo u budžet Srbije. Sem toga, Kina finansira gradnju 7 autoputeva u Srbiji, brzu prugu... pa smešno da oni budu pod carinom u građevinarstvu a oni koji ne finansiraju trenutno ni delić toga da budu nagrađeni oslobođeni. I na kraju, carine trebaju biti prema svim zemljama koje priznaju nezavisnost Kosova.
 
Danas sam bio u Lučanima /Krstacu, gde se gradi vijadukt i tunel. Od mog poslednjeg prolaska tuda, bitno se napredovalo. Premošćava se dolina Bjelice i most približava tunelskim portalima. Rekao bih da imaju problem sa odlaganjem materijala iskopanog u tunelima. Posle mosta kod kapije ka Guči, pored kampa, na putu ima dvadesetak cm onog sivog blata iz tunela, dok je put ka Lučanima rasturen skroz. Na mostovima su šikane i ograničenje mase do1,5t ukupne.
Pogledajte prilog 158814Pogledajte prilog 158815Pogledajte prilog 158816Pogledajte prilog 158817Pogledajte prilog 158818Pogledajte prilog 158819Pogledajte prilog 158820Pogledajte prilog 158821Pogledajte prilog 158822Pogledajte prilog 158823Pogledajte prilog 158824Pogledajte prilog 158825Pogledajte prilog 158826Pogledajte prilog 158827Pogledajte prilog 158828
Hvala @branik za trud i slike.
ovo moze da znaci da ce kroz 6meseci ili malo vise, biti otvaranje parcijalnog dela do LU
 
Probijena i druga cev na tunelu Laz.

 
Ово значи да се теоретски обе цеви Лаза могу завршити до краја године. Што за крај 2024-е може да се деси отварање. Наравно ако Муњино брдо буде пробијено до краја године.
 
Lepa vest. Iako kasni ko zna kolko.
Što reče Mira, a i meni ta ideja pade još pre par meseci na pamet, teoretski bi mogli do kraja godine završe do Lučana, ako bi hteli da iz principa nešto puste do obećanog kraja godine, a da li će se za to odlučiti i dal je to pametno je druga stvar. Ali i za to bi mašine morale rade narednih 8 meseci intenzivno ko zadnjih dana na Surčin-NBg, posebno za otvoreni deo 7km iza tunela gde imaju čitava brda se pomeraju.
 
Znaci probili su 120 metara za mesec dana na levoj cevi. Muski, svaka cast. Za otvorenu trasu ne smem nista da prognoziram, svi su pricali za Pakovrace da nema sanse da se ispostuje rok ali kad je dosla kolona kineza uradise skoro na vreme.
 
Ma mogu oni sve ako se potrude " kad se male ruke sloze..." sto kaze pesma, ali ovo intenziviranje radova meni na to vuče, da je do LU prva opcija.
Jedino ako znaju da ce i Munjino brdo biti uskoro probijeno pa da " napadnu" do Pozege, ali po ovome sada, do LU je najrealnije. Los prikljucak sa magistralnog puta, potecijalno veliki problem, veci nego kad AP stigne do Pz, ali je ipak neko otvaranje za naredni docek NG, zimski raspust....lepo zvuci
kad se kaze onako politicki
Jos 2019.sam rekla da tek kad probiju tunele mozemo ocekivati da je kraj radova " blizu".
I pogotovo ako je probijanje drugog tunela neizvesno... otvorili su i do Pakovrace Parcijalno, sve je moguce.
 
A realno ni onomad puštanje do petlje Obrenovac pa dalje preko klizišta ka Bgu nije bilo idealno pa je pušteno, čekalo se pola godine na nastavak do Surčina, kolko bi se verovatno i ovde kasnilo do Požege nakon Lučana. E sad jes da su to bila dva lota a ovde jedan, i da ovde kod Lučana ima gorih suženja, al nije nemoguće da odluče zbog obećanog roka i sa pričom da je svega par meseci privremeno. I pre puštanja do Obrenovca je odrađen nov asfalt preko Bariča, pa ako bi se ovde desilo isto ove godine onda bi to već bio neki sigurniji pokazatelj.
 
U svom javljanju povodom probijanja druge cevi tunela Laz, Sićve je rekao da će "uskoro" i Munjino brdo. Međutim, kolko je moguće da je vest probijanja tačna, toliko je moguće i da je taj drugi deo vesti sa "uskoro" netačan. Doduše "uskoro" ume da bude rastegljiva reč, ali će je ovde na forumu verujem većina uzeti sa opravdanom rezervom. Sport se zove: Kako u moru istina i laži razlučiti istinu od laži.
 
Evo informacije sa LinkedIna, ne od sićVea nego osobe koja bi trebalo da bude relevantna:
+++++++++
🎯 Tunel Laz L= 2843m ✅
Planina Jelica uspešno je savladana probojom obe cevi najdužeg tunela u Srbiji sa tačnošću od 2cm 💪

🔜 Uskoro očekujemo i proboj drugog najdužeg tunela u Srbiji, tunela Munjino Brdo dužine 2756m.
1681285709606.png

+++++++++++++
 
Могло би бити готово до краја 2024-е. Што ме радује, наравно треба и експропријацију да ураде! Битно је да Муњино брдо пробију до краја године, да ли ће тако и бити, видећемо! Наставак даље ка Реп.Србској и ЦГ сад највише зависи од геоплотичких услова. Каматне стопе су изузетно велике и креће рецесија на западу. Осим Кине нико други нема новца за инвестирање.
 
Tunel Laz je probijen a recimo obe izlazne cevi su na mojoj parceli za koju još uvek nisam dobio ni dinar, samo troškovi putovanja na sud vec 5 puta.
То је права слика односа државе према Србима! Доћи ће једном и дан када креће рашћићавање у овој земљи!
 
Kada se završi do Pozege to je znači 160 km računajući od Vojvođanske.Ostaje još 107 do Boljara. Plus Crnogorskih 70i kusur koje oni nema šanse da isfinansiraju. Ovo mora da se ubrza, sedne i dogovori. Kilaviti, rastezati... Pa nece nam unuci dočekati. A realno da se zapne može i za 5 god da bude gotovo ako se eksproprijacija uradi odmah. A Crnogorcima je najpametnije da daju pod koncesiju
 
Si realan?
I ružičasti i ovi plavičasti su ista klika.
U debeloj si zabludi ako misliš da nisu.
Sory za off...

Smešno. Mislim, kapiram da je to diskurs na koji se loži ova impotentna desnica, ali i dalje je smešno. Osim što je duboko nepravedno. No, istima je crkao odavno koprocesor za nepravdu, tj. baždaren je samo za nepravde prema "nacionu".

I ja sorry za off.
 
Kada se završi do Pozege to je znači 160 km računajući od Vojvođanske.Ostaje još 107 do Boljara. Plus Crnogorskih 70i kusur koje oni nema šanse da isfinansiraju. Ovo mora da se ubrza, sedne i dogovori. Kilaviti, rastezati... Pa nece nam unuci dočekati. A realno da se zapne može i za 5 god da bude gotovo ako se eksproprijacija uradi odmah. A Crnogorcima je najpametnije da daju pod koncesiju
Ako nam ne smene Vučka, za 6-7 godina bi moglo se završi do Duge Poljane, dakle 90% autoputa. E al ako ga smene, dok se novi usedlaju, pa pitanje dal će im putevi biti prioritet, dal će prekinuti kreditiranja, dal će biti pro-zapadni pa će prekinuti kineske kredite, pa dok oforme svoje Nukleuse i Inkope... onda će bidne maaalko duže. Sećam se kolko je trebalo godina, decenija zagrevanja dok autoput nije krenuo, pa promene vlasti gde smo izgubili oko 5 godina za ovaj deo Čačak-Požega. E al ako dođe Ćuta & ekolozi, onda će se ustanovi da autoputevi zagađuju životnu sredinu pa će se vrnemo na zaprežna kola
 
Poslednja izmena:
Vrh