Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

https://www.danas.rs/vesti/ekonomija/vesic-putarina-za-teske-kamione-na-putevima-nizeg-reda/

Vesić: Uvodi se putarina za teške kamione na putevima nižeg reda

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić rekao je danas da će biti uvedena naplata putarine za kamione nosivosti veće od 12 tona, koji koriste puteve prvog i drugog B reda, kako bi se sprečilo uništavanje drumske infarstrukture.

„Postoji problem sa održavanjem puteva prvog i drugog B reda u Srbiji koje najviše uništavaju kamioni koji ih koriste kako bi izbegli naplatu putarine na autoputu. Mi ćemo uvesti obavezu naplate putarine za kamione teže od 12 tona na tim putevima“, rekao je Vesić,na Kopaonik biznis forumu.

Vesić je ranije izjavio da će propis početi da se primenjuje ove godine.
On je istakao da će se naplaćivati i svaki kilogram viška koji kamion nosi mimo propisa, kao i da će se objavljivati rute za kretanje tranzitnog saobraćaja, kako bi se sprečilo uništavanje lokalnih puteva.

Na taj način će se, kako je rekao, obezbediti dodatna sredstva za održavanje tih puteva.

„Procena je da će se naplatom ove putarine obezbeđivati od 60 do 70 miliona evra godišnje“, rekao je Vesić.
Svedoci smo da je ova vest cele nedelje na portalima i da smo svi taman pomislili da je stvar gotova i da ćemo do leta da se rešimo kamiona na lokalnim putevima.

A javna nabavka je poništena i odložena ,slično kao i za Moravac.

I kako ostati normalan u ovakvoj državi ???

tender.JPG
 
U toku je akcija za kupovinu taga, povodom sajma automobila. Cena 6000din- Kredit 6000din. Info koji sam dobio je da je akcijska cena samo na sajmu.
 
U toku je akcija za kupovinu taga, povodom sajma automobila. Cena 6000din- Kredit 6000din. Info koji sam dobio je da je akcijska cena samo na sajmu.
Opet se ta akcija u zvaničnoj objavi ne reklamaira...Čudan način za promociju elektronske naplate bez zaustavljanja.
Screenshot_2023-03-22-13-24-44-427_com.instagram.android-edit.jpg
 
Da, ni meni to nije jasno. Isto je bilo i za vreme sajma turizma u februaru. Probao sam da nadjem reklamu/ najavu i nisam uspeo.
 
Kupujte tagove!
Nije neka razlika, meni do Bg i nazad je oko 70 dinara, ali konačno počinju da prave razliku
Da ,baš htedoh da napišem da su prvi put od 2008 napravili razliku onome čija sredstva prodju elektronskim putem do Narodne banke od onoga kome se štampa ulazna kartica,ista posle uzima,očitava,izdaje račun,novac broji,transportuje sa FTO,troši papir za račune i izveštaje o razduženju itd.Naravno da se u redu još više zagadjuje i okolina i prave nepotrebne gužve.
 
Haha tačno
Inače drugar ima problem sa uplatom TAGa preko računa . Nikako da mu se poveže i da skida sa računa . Da li neko zna sta i kako? Kaže lepo uneo preko app podatke itd…
 
Hoće i sad kad se pusti za par dana deo NBg-Surčin, i kasnije Lajkovac-Valjevo. Međutim sad sa povećanjem putarine čak +14% imaće i neke koji će prestati ići autoputem, tj ukupan rast će biti manji, ali mislim da će i dalje biti rast. Jer ne može se beskrajno povećavati putarina a da se ne promeni cenovna elastičnost tražnje. Preko neke cene ljudi neće prihvatiti, i ići će lokalnim putevima.
Sad kada je jasno da putarina ne zavisi od prometa, želim im da autoput bude poluprazan da se bar laganica vozim, a ne veleslalom između kamiona.
 
Hoće i sad kad se pusti za par dana deo NBg-Surčin, i kasnije Lajkovac-Valjevo. Međutim sad sa povećanjem putarine čak +14% imaće i neke koji će prestati ići autoputem, tj ukupan rast će biti manji, ali mislim da će i dalje biti rast. Jer ne može se beskrajno povećavati putarina a da se ne promeni cenovna elastičnost tražnje. Preko neke cene ljudi neće prihvatiti, i ići će lokalnim putevima.
Sad kada je jasno da putarina ne zavisi od prometa, želim im da autoput bude poluprazan da se bar laganica vozim, a ne veleslalom između kamiona.
Odakle ti informacija za toliko poskupljenje putarine?!

Ako je tačno, onda je ovo za dizanje bune...
 
Haha tačno
Inače drugar ima problem sa uplatom TAGa preko računa . Nikako da mu se poveže i da skida sa računa . Da li neko zna sta i kako? Kaže lepo uneo preko app podatke itd…
Čini mi se da je neko ranije na ovoj temi pisao o tome. Mislim da tag mora lično da se odnese kako bi uradili prekonfiguraciju jer to mora preko nekog specijalnog uređaja-odnosno, ne može preko aplikacije.
Ja sam moj lično nosio kada sam ga prebacio sa pripejda na postpejd.Ne znam da li se u medjuvremenu nesto promenilo.
Ako neko ima druge info nek me demantuje/bolje objasni.
 
Al čekaaaj kako sad najednom Može DISKRIMINACIONO poskupljenje ovima 14%, a onima 8%, a lažu da Ne Može istom logikom dikskriminacije da domaćim vozilima poskupi 1%, a stranim 20%? To je zato što je neko ljigavi strani dupeljubac, srbomrzac 😈
 
Moguće da je ovo Vesić pogurao jer od ovoga nema bolje promocije za ENP posebno kad se uzmu iznosi za više kategorije.

Vesić takodje vozi električni auto i već smo diskutovali o najavi popusta za vlasnike istih od nekih 10 tak posto čini mi se.

Kada bi sve objedinili ,mogli bi mirne duše poslati poruku kako ustvari putarina i nije poskupela već i pojeftinila.

Putevi sigurno nisu razmišljali na taj način a sada bi makar trebali ponuditi tagove za dinar uz web servis pa bi efekat poskupljenja bio relativizovan.
 
Tag mora da se prekonfiguriše iz pripejd u postpejd režim.
Nakon toga se uz aplikaciju vrlo jednostavno uvezuje sa platnom karticom i kasnije to funkcioniše perfektno. Jedna od te etkih stvari koja je kod nas dobra.
Kako se bude povećavao broj uz ređaja, odnosno vozila sa njima, povećavaće se i broj enp kanala za prolazak rampi.
 
Daj bože, ali vrlo teško. Mislim da u pravcu Zlatibora već idu svi kojima se ide tamo i da tu nema mnogo mesta za povećanje veće od ukupne tendencije povećanja svih autoputeva u Srbiji
Prerpostavljam da Altair nije mislio da ce sama deonica Bg-Ča biti 50% svog prometa Srbija na tih 120km, vec kad se doda jos Surčin-NBg 8km, 130km Pakovraće-Boljare, pa 70km Požega-Kotroman, pa recimo pola Moravskog 60km do Vrnjačke Banje, pa Lajkovac-Valjevo 20km, pa Bg Obilaznica od Resnika do Pančeva 40km, nastavak Pa-Vš 60km koji je prvobitni deo ovog Koridora 11 (a ima još planirani krakovi: Obrenovac-Ostružnica, Va-Lo 60km, Karađorđe Lajkovac-Lazarevac-Aranđelovac 40km...), čime se mreža ovog autoputa i njegovih krakova pocećava sa sadašnjih 120km na 600km. Tada bi bio 50% dužine autoputeva Srbije i time i oko 50% prometa. Ali pošto su planirani i drugi pravci poput Ns-Lo, Sr Rača-Kuzmin, Bg-Zr-Ns, Bi-Merdare... onda opada procenat učešće ovog sliva, pa mislim da je maksimum 30-40%.
Međutim sam autoput za Zlatibor bi sa sadašnjeg prometa 0, kada bi se izgradio prve godine imao rast npr +5000%, a tek druge, treće, bi se uklopile tendencije u +-10% godišnje.
 
Jel zna neko da li na pumpama ili gde moze da se radi dopuna kredita za ENP da li tu moze da se odradi i promena kategorije na tag-u?
 
Jel zna neko da li na pumpama ili gde moze da se radi dopuna kredita za ENP da li tu moze da se odradi i promena kategorije na tag-u?

Dopuna kredita može na većini NIS pumpi u Beogradu, kao i MOL, Lukoil, OMV.
Promena kategorije nisam siguran, zavisi dosta i od znanja prodavca verujem:)
 
Naši plaćaju jeftinije? Deder npr na pređenih 10.000km autoputevima godišnje uporedite cenu godišnjih vinjeta u Švajc, Mađ, Slo & Co i tih Vučićevskih tagova, pa će vidite kolko Vučić vašim dragim tagovima tamani Srbe. Umesto da kritikujete tu pljačku tagovima, vi je još hvalite ovde često kao nešto povoljno i dobro, i poredite to još sa najgorim primerima. Ne, Vinjete su ono što je povoljno i dobro, ništa drugo.
Zatim, stranci u tranzitu ne otplaćuju kredite autoputa, već samo plaćaju putarinu, a Srbi oboje, tako da dosta manipulacije da stranci skuplje plaćaju, Vučić mrzi Srbe a voli strance pa je zato ovako namestio plaćanje da stranci jeftinije plaćaju jedno, a Srbi skuplje, oboje. U normalnoj zemlji bi Srbi godišnjim vinjetama plaćali jeftinije nego stranci nedeljnim, računato po danu ili km.
 
Poslednja izmena:
To je neistina da vinjeta nikada neće biti. Evo sklonimo Vučića i vas koji hvalite tagove, i sutra se mogu uvesti vinjete kao tolke okolne zemlje što ih imaju. Ali vi i režim što u tandemu propagirate Tag ste prepreka da se to ostvari.

100 puta smo pričali o tome.

Prošle godine su Putevi Srbije imali prihod od putarina od preko 300 miliona eur.

U slučaju vinjeta, koliko bismo novca mogli da inkasiramo od stranih putnika (u vidu vinjeta od 7, 10, 30 dana)?

Kada znamo tu cifru znaćemo i koliko bismo morali da nadoknadimo kroz godišnju vinjetu našim gradjanima. Neko je ranije pominjao da je to oko 200eur ili je bilo 20k rsd po registrovanom vozilu. Ne znam da li je tačno.

I tu dolazimo do bitnog pitanja: Zašto bi neko iz Prijepolja, Zaječara, Vršca, Bajine Bašte, Novog Pazara plaćao to u istom iznosu kao gradjani Novog Sada, Beograda, Čačka, Niša.... ?

Porediti mrežu autoputeva Madjarske ili Slovenije sa našom je neumesno.
 

Idemooo... Al izgleda bez popusta pa će vajda biti mala.

Koliko kapiram u pitanju je ovaj Open Balkan web servis pa će kupac posče toga skinuti aplikaciju i registrovati se onlajn pa nema dopune i dodatnog plaćanja.Skidaće mu se sa racuna samo onda kad se bude vozio autoputem.
 
Poslednja izmena:
Treba biti malo i objektivan, meni se licno ideja vinjeta svidja ali stavimo se u poziciju prosecnog vozaca. Neko ko povremeno koristi autoput, jednom u 2 meseca. Da li mu se isplati da uzima vinjetu (kada bi postojala)? Mozda da, mozda ne. Jos kada uzmemo cinjenicu da vecina ljudi ne planira pomno svoje putovanje, nego putuje ad hoc, kada mu se ukaze prilika, vreme, novac onda se tag namece kao lakse i komfornije resenje.
Licno koristim ENPay aplikaciju sa tagom vec 3-4 godine i prezadovoljan sam. Tag se namece trenutno kao najbolje resenje. Kada bi vinjete postojale, verovatno bi dobar deo ljudi koristio vinjete (verovatno i ja).
Do tada mozemo filozofirati i pricati "sta bi bilo kad bi bilo".
 
Prošle godine su Putevi Srbije imali prihod od putarina od preko 300 miliona eur.
U slučaju vinjeta, koliko bismo novca mogli da inkasiramo od stranih putnika (u vidu vinjeta od 7, 10, 30 dana)?
Pa godišnja vinjeta (koja bi se nama isplatila) bi bila 100 evra, a strancima u tranzitu sedmodnevna 50 evra. Za strane kamione 500 evra. Znači ako mi sada plaćamo npr 90% putarine a stranci 10%, ovim bi mi smanjili naše plaćanje na recimo 70%, a stranci bi povećali plaćanje na 30%. Što je ok jer ionako ne plaćaju otplatu kredita autoputa iz budžeta vec samo putarinu. A ukupni prihodi bi se smanjili na možda 200 mil evra. Što je ok, jel tolki su i bili do pre koju godinu. Zavisi šta nam je cilj. Dal da rasteretimo troškove privredi transportom i da sve bude jeftinije za naše ljude, ili da Vučićev budžet bude pun za njegove rashode (stranci, policija, vojska, sudovi, škole... ). Ovo drugo se pokazalo da ne valja, pa sam za ono prvo, tj da leb bude 40 din
 
Ako pričate da tu ima ikakve ekonomske logike, objasnite zašto ako je rast prometa i prihoda na ovom autoputu bio čak +20% se sada poskupljuje putarina za još +14%? Šta je +20% bilo malo ili ispod plana? Koji je plan, koja je granica poskupljenja? Brate +35% za godinu dana to je čista pohlepa, nema tu nikakvog plana sem pljačke na veliko
 
Vrh