Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

To će još ihaha potrajati dok se autoputem spoji Mostar sa Ivan sedlom (što je loše za jablanički kraj moje majke jer će izbaci Jablanicu sa koridora u zapećak kao ovde Ibaraku), ima veliki tunel za koji kad počne će trebati 3-4 godine, a počinjanje još nije na vidiku. Ali dobro, do tad će možda viti gotovi ovi naši autoputevi do Loznice, Sr Rače, kao i u R Srpskoj do Bijeljine a možda i dalje preko Brčkog ka Doboju, Sarajevu i Banja Luci. Bio je taj plan da se dalje skrati autoputem od BL ka Splitu jer je Dodik iz kraja oko BL pa je hteo ima autoputeve na sve 4 strane sveta oko sebe (a za to mu fali i ovaj južni krak), ali mislim da bi to trebala biti zadnja rupa na svirali za R Srpsku, a da su joj prioritet Bijeljina (ili bar Zvornik, pošto će Srbija imati do Loznice odma preko reke) - Trebinje i Bijeljina-Doboj. Po meni Srbija, kao ovo sad za Rača-Bijeljina, treba pomogne i deo između Višegrada i Gackog (može i desnom stranom Drine pošto suparnici kažu da je Srbija do Drine, pa da ne prelazimo granicu 😋) . Ali prvo sebi da pomogne na tom smeru za Požega-Kremna ili bar Mačkat.
 
Poslednja izmena:
Jesmo se svi ponadali da cemo za 5h doci do mora, to je istina.

Ali na kraju cemo i doci, jer Bosanci grade 5c (iz 100 delova, al grade) i za 5h eto nas do Ploca i Splita za 5 god. A Boljari i Bar ovim tempom 2035-40, ako budemo imali srece. :(
Na 5C imaju tunel dužine preko 10km ispod planine Prenj. https://bihamk.ba/bs/magazine/novos.../gradnja-tunela-prenj-pocinje-2023-godine/319
Nisu jos ni ugovor potpisali, a rok je 70 meseci. S obzirom da gradnja tunela na našim prostorima kasni bar duplo, nece ni ovo biti gotovo pre 2035 godine.
 
Ako na celoj trasi ostane da se tegli samo tunel, i to ce biti veliki uspeh.

Kako god, samo je bila napomena da smo ocekivali Mackat i Boljare u ovoj deceniji a Bosanci ce nas ocigledno prestici. Ako pricamo o trasi do mora. A mi imamo NBGD - Surcin od 8km i to ce se slaviti u narednom periodu kao vrhunski uspeh nasih neimara i drzave Srbije.
 
@Cheyenne Kako to misliš da će nas prestići? Koliko im je još ostalo da završe na celoj deonici i kroz RS i kroz FBiH?

Razumem razočarenje sporošću ovog projekta, ali malo činjenica i dostojanstva prilikom uporedjivanja ne bi bilo na odmet.
 
Moro sam se uverim 😅 Drugu cev kaže očekuje u aprilu. Svaka cast na obavestenosti MilosP dan ranije
Screenshot_20230310_090538_com.android.chrome_edit_599575970360592.jpg
 
@Cheyenne Kako to misliš da će nas prestići? Koliko im je još ostalo da završe na celoj deonici i kroz RS i kroz FBiH?

Razumem razočarenje sporošću ovog projekta, ali malo činjenica i dostojanstva prilikom uporedjivanja ne bi bilo na odmet.

Bosanci + Hrvati rade skoro celu trasu. Od tamo gore Slavonije pa do mora. Ili ce uskoro poceti delove koji fale. A realno bi bilo da se zavrsi do 2030 sve. A sad ti proceni kad cemo stici mi do Boljara plus Crnogorci do Bara. Evo proceni sam, verujem u tvoju procenu.
 
To jeste brate, al mi imamo i 650km K10 (ne računajući Bg-NS-Su ako to poredimo sa njihovim delom sever-jug kroz Slavoniju). Pa imamo i 5-6 autoputeva/brzih puteva koji se trenutno rade mimo ovoga: Sr Rača, Ns, Ru-Ša-Lo, Po-Golubac, Merošina, Moravski, Valjevo). A Federacija gura jedino Vc i tu su tek na polovini. Daleko smo ispred, štaviše kad se ovi završe bićemo u vrhu Evrope i Sveta po km autoputa po glavi stanovnika. Imali smo debbilne vlasti zadnji 50 godina za mnoge stvari, al jedna dobra konstanta svima je bila svest da se razvije mreža autoputeva, i komunistima i Slobi i Đinđiću i Tadiću i Vučiću, jedino što neki zbog krize i sankcija su morali uspore.
 
Poslednja izmena:
Moro sam se uverim 😅 Drugu cev kaže očekuje u aprilu. Svaka cast na obavestenosti MilosP dan ranije
Знало се да се данас то очекује,јер је Весић пре пар недеља више пута поновио да се једна цев очекује 10-ог марта а друга цев око 24 априла....
 
To jeste brate, al mi imamo i 650km K10 (ne računajući Bg-NS-Su ako to poredimo sa njihovim delom sever-jug kroz Slavoniju). Pa imamo i 5-6 autoputeva/brzih puteva koji se trenutno rade mimo ovoga: Sr Rača, Ns, Ru-Ša-Lo, Po-Golubac, Merošina, Moravski, Valjevo). A Federacija gura jedino Vc i tu su tek na polovini. Daleko smo ispred, štaviše kad se ovi završe bićemo u vrhu Evrope i Sveta po km autoputa po glavi stanovnika. Imali smo debbilne vlasti zadnji 50 godina za mnoge stvari, al jedna dobra konstanta svima je bila svest da se razvije mreža autoputeva, i komunistima i Slobi i Đinđiću i Tadiću i Vučiću, jedino što neki zbog krize i sankcija su morali uspore.
Vezano za ovo u federaciji BiH dodao bih da oni grade i dve brze ceste, samo su dionice od nigde do nigde i više ne grade nego što rade, Tunel Hranjen kod Goražda i Nević polje - poslovna zona Vitez.
 
Bosanci + Hrvati rade skoro celu trasu. Od tamo gore Slavonije pa do mora. Ili ce uskoro poceti delove koji fale. A realno bi bilo da se zavrsi do 2030 sve. A sad ti proceni kad cemo stici mi do Boljara plus Crnogorci do Bara. Evo proceni sam, verujem u tvoju procenu.

Po onome što se trenutno dešava dole oko Mostara teško da će nas prestići.

Cela trasa prolazi po izuzetno zahtevnom terenu (mislim na deo od Sa do Mo) kao što je već pomenuti tunel Prenj itd. I tu mislim da će ići dva odvojena Lot-a. Prvi od Bradine do Konjica a drugi od Konjica do Mostar sever.

Pored toga tu su stalno neka politička-nacionalna prepucavanja. Uglavnom se potpisuju neke "mikro" deonice od po par km

Trenutno se pravi deonica Zvirovići Gubavica sa mostom počitelj koja se završava u brdo i koja kasni. Pitanje je da li će pustiti deo trase kod petlje na Bivoljem Brdu i povežu petlju sa magistralom.

Za trasu Gubavica Mostar jug sa Bunskim tunelom je urađena eksproprijacija i isplaćena skoro cela trasa. Možda je ostalo nešto sitno što je za početak radova zanemarljivo. Ali to je sve bilo u 2020 godini kada su trebali da počnu radovi. Tj demineri su počeli sa radovima na trasi ali su posle 15 dana i oni prestali sa radovima.
Od tada se razmišlja o promeni trase da ide okolnim brdima oko Mostara jer je prvobitno auto put trebao da prolazi kroz naselja i obradivu zemlju gde većinski žive Srbi (ono malo što ih danas ima u Mostaru).

Pored toga skoro je pušten deo od oko 8 km od Tarčina do Bradine koji je impozantan i svaki put kada sam prolazio video se napredak radova i mislim da su to uradili manje više u roku.

Ps mislio sam da smo mi najgori kao recimo rekonstrukcija ulice 27. Marta i sl ali su oni prešli igricu. Kružni tok u Mostaru su pravili mislim 1.5 g i to tako napravili jednu varjantu, pa srušili pa napravili drugu s tim da je to kružni tok veličine kao onaj kod Resnika na Obilaznici oko Beograda.
 
Мени изгледа садашњи ритам као што сам рекао за крај 2024-е. Међутим велика је непознаница тунел Муњино брдо!
Nepoznanice su i svi useci na deonici, od kojih su neki tek zagrebani. Ostaje da se nadamo da ce kosine biti stabilne i da nece krenuti klizista.
 
Нажалост, прави проблеми тек почињу. Биће све горе због срамне експропријације. Тек ће бити лоше када људи напокон схвате да је мир, стабилност и дебилност поклонила 15% територије. Шта је следеће? Сад ће бити проблема и са Реп. Србском као и Србима у ЦГ, Војводство Србско, Рашка. То ће се наравно одразити и на све капиталне пројекте као и финансирање истих! После овога видећемо реакције пре свега Кине око инфраструктурних пројеката! Да ли ће више уопште хтети да финансирају било шта. Кина је иначе највећи инвеститор у Србији! Све у свему, док се не решимо колонијалног статуса јако лоше нам се пише!
 
Podaci o prilivima SDI za 2022. po zemljama su raspoloživi zaključno sa drugim tromesečjem i u prvoj polovini 2022. najveći prilivi stranih investicija su zabeleženi iz Kine u iznosu od 491,5 miliona evra, iz EU u iznosu od 401 milion, iz SAD 56,7 miliona i iz Ruske Federacije 30,4 miliona evra.
Ово је очигледно без инфраструктуре!
 
Dva kvartala prošle godine su snapshot... Pogledaj kumulativno za npr poslednjih 10 godina, pa javi šta si video. :)
 
Pa da pošto je došao Linglong ali to je manje više jednokratno.
 
Xexe pa svaku stranu investiciju moraš vratiti sa kamatom. Misliš da neko ulaže da ne izvuče više nego što je uložio? To što se ovde zove kamata, a tamo zarada, profit, marža, fee... je samo igra rečima, suština je ista.
A ovo drugo je glupo i uzimati u obzir, par ludaka pocepa Veliku Srbiju u druge kvazi-državice (BH, Krajinu u HR, Staru Hercegovinu u CG, Lužičku Srbiju u Nemačku, Bug, Rum, Mađ...) i šta, onda se kao meri trgovina nas sa nama ali po nekim satanističkim zlim granicama kao da su stranci u pitanju. A Kina, Amerika, Afrika, Romska Indija... itd su ipak realni pokazatelji i pravi stranci jer su na drugom kraju sveta 5-10.000km. Od kojih su dve civilizacije na nivou ljudi Amerika i Kina, a Kina više u Srbije ulaže od Amera što znači da ih šiju na svetskom nivou.
 
Poslednja izmena:
Vrh