Veliki Vracar
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 12.11.2009.
- Poruke
- 1.807
- Pohvaljen
- 4.043
Jedan od najmračnijih dron-videa (u svakom smislu) koje sam u poslednje vreme pogledao
Žali Bože videa, jako loše snimljeno, negde predveče pred zalazak sunca, jedva da se nešto vidi.Jedan od najmračnijih dron-videa (u svakom smislu) koje sam u poslednje vreme pogledao
Ako ipao samo "izužica", super si prošao pošto si izbegao kolonu sa Zlatibora koja se negde ok nešto posle 3h, pa sve do ispred 7 klackala četrdesetak, a na momente i više, minuta.Пошто сам се јуче, дакле на један од ударних дана, враћао "изужица" могу рећи да сам и поред велике гужве релативно добро прошао. Негде до Овчар бање сам ишао у јако дугој и спорој колони. просечна брзина ми је тада била око 50км/ч што је значајно спорије него што се у него нормалније време иде, али када се израчуна нисам изгубио више од 5 минута. Неким чудом сам код Овчар Бање изашао из те споре колоне, ваљда сам испрезтизао оне најспорије, и одједном ми се отворио пут све до кружног тока у Паковраћу. Тамо је био застој, али опет нисам изгубио више од 5 минута. На аутопуту до Прељине ми и није била велика гужва, али након Прељине сам све време возио у колони, углавном у левој траци, али брзина којом сам се кретао је готово све време била 110-130 тако да се не могу жалити. Чеона рампа код Обреновца је имала две ЕНП траке, крајњу леву и крајњу десну док су све остале радиле "са чикицом" на семафору. На тим тракама је било по преко 20 аутомобила док сам ја прошао кроз десну ЕНП без чекања. Следећи чеп ми је наишао на завршетку Милоша великог где сам се искључио на обилазницу ка Батајници и изгибио опет можда 5 минута. Све у свему кад се сабере нисам изгубио више од 10-15 минута у односу на неки опуштенији дан.
Mislim da je intenzitet toliki da ovde više ne pomažu ni isprekidane linije ni ništa. Jednostavno ovaj profil puta ne može bolje da funkcioniše sa ovolikim saobraćajem.Ako ipao samo "izužica", super si prošao pošto si izbegao kolonu sa Zlatibora koja se negde ok nešto posle 3h, pa sve do ispred 7 klackala četrdesetak, a na momente i više, minuta.
18 km neprekidne pune linije daje odlične rezultate, posebno u kombinacciji sa masom neukih vozača kojima policija uporno toleriše usporavanje saobraćaja i vučenje kolone. Kasnije, to se sve stopi u jednu neprekidnu i ti više nema pomoći
Ja sam oduvek smatrao da ti što voze striktno po ograničenju, čak i ispod ograničenja su glavni generatori kolona, jer iritiraju svojom sporom vožnjom ljude koji voze energičnije (ne mislim ovde na bahatu vožnju, nego na vožnju malo iznad ograničenja ako uslovi puta to dozvoljavaju).A ti što vuku kolonu su zapravo jedini koji voze po ograničenju, i usporavaju nas što bi malo da nagazimo tako da tu zapravo tolerišu nas što nam ne pišu prekoračenje.
Naravno, slažem se. Samo do sada sam naleteo X puta na vozače koji voze 40 gde je ograničenje 50 ili čak 30...Zato zapravo i služe ograničenja. Realno svaki auto može da uleti stotku u kivinu gde je ogranicenje 60.
Da li je "nevozacki" ako je covek star i ne vidi dobro? Prilagodi se uslovima da voznje tako da vozi 60 jer u tim uslovima moze da stigne da reaguje? Po meni je on odgovoran vozac jer brine o sebi i drugima. A i on ne bi trebao da ti predstavlja problem. Ako vozis brze, recimo 80. Pretekni ga. A da, tu je problem, pretekao bi ti njega da mozes i da ti gustina saobracaja dozvoljava zar ne? E tu dolazimo do srzi problema. Saobracaj prevazilazi mogucnosti infrastrukture. Znaci , treba praviti 2+2 trake. Ti bi onda vozio 80 preticajnom trakom a on bi i dalje vozio bezbedno 60.
Ne mozes ocekivati da svi vozaci voze kao Floyd. Uvek ces imati iskusnih i neiskusnih vozaca. Raspolozenih i nerasolozenih. Pijanih i treznih. Mladih i starih. Ocekviati da svi oni voze nekom optimalnom brzinom da bi ti stigao 15 minuta ranije negde je stvarno iluzorno.
Ili kreni ranije , ili izaberi drugi vid prevoza, ili se angazuj i daj podrsku za igradnju putne mreze ili se odseli u Nemacku. Pre ce se bilo koje od ovih predlozenih resenja ostvariti nego da se svi uskalde i voze 80.
Ovo je jedini problem gužve na putevima i ništa osim proširenja infrastrukture neće rešiti problem.. Saobracaj prevazilazi mogucnosti infrastrukture.
Kao vozac, treba da znas da ako vozis 81 ili 82 po km satu, to je u sustini veca brzina od realne. Brzinometri pokazuju uvek visu brzinu od 4-10%. Tako da, ako po brzinometru vozis 60 km/h, tvoja stvarna brzina je oko 55-57 km/h.Ako je ograničenje 80 i ja vozim preko 80 kilometara na čas, pa makar to bilo i 81 ili 82 i ima radar ili policijska patrola na putu oni me mogu zaustaviti i ja ću sa razlogom platiti kaznu jer sam ja prekoračio brzinu iako iza mene možda ima i 20 automobila. Sad mnogi automobili koji se voze u Srbiji nemaju tempomat brzine već vi konstantno morate da održavate brzinu sa korišćenjem gasa. Sad ako bi trebalo da vozimo 80 kmh tačno non stop, vi onda morate mnogo više da se fokusirate na brzinu nego na put ispred vas.
Nemam nista protiv da se vozi ispod ogranicenja ali ako je vec neko vozac pocetnik ili neiskusan, ili neko ko ima 80+ leta (prirodno je da ima sporije reflekse i mora da vozi sporije jer se tako oseca sigurnije) bolje je da ostane kod kuce, posebno za praznike kada je saobracaj pojacan. Po meni takvi vozaci nemaju sta da traze na frekventnim pravcima, ako vec ne vladaju vozilom i ne osecaju se sigurno da voze brze od 60 km/h.Ako na autoputu gde je ograničenje 130, neko sme da vozi 50 ili 60 po zakonu, ne vidim zašto onda na magistrali gde je ograničenje brzine 80 on ne bi smeo da vozi 50 ili 60, iako se možda meni to ne dopada u tom trenutku. Sa druge strane ako ja vozim tačno po ograničenju na magistrali i iza mene se stvara kolona zašto bih ja trebao protiv svoje volje da ubrzam i idem preko ograničenja i da rizikujem da me zaustavi policija i da gubim vreme i plaćam kaznu?
Slazem se oko saobracajne infrastrukture. Ali po mom misljenju, dovoljno je 2-3 usijane glave da naprave mega giga kolonu ka Zlatiboru, puna linija, kisa, haos u najavi...Ovo je jedini problem gužve na putevima i ništa osim proširenja infrastrukture neće rešiti problem.
Sve ovo oko sporijih vozača je prazna priča. Jednostavno "milion" auta ne može glatko da prolazi planinjskim putem sa krivinama. Pa zaglavi se autoput kad je sezona a da se ne zaglavi Zlatibor