Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Пошто сам се јуче, дакле на један од ударних дана, враћао "изужица" могу рећи да сам и поред велике гужве релативно добро прошао. Негде до Овчар бање сам ишао у јако дугој и спорој колони. просечна брзина ми је тада била око 50км/ч што је значајно спорије него што се у него нормалније време иде, али када се израчуна нисам изгубио више од 5 минута. Неким чудом сам код Овчар Бање изашао из те споре колоне, ваљда сам испрезтизао оне најспорије, и одједном ми се отворио пут све до кружног тока у Паковраћу. Тамо је био застој, али опет нисам изгубио више од 5 минута. На аутопуту до Прељине ми и није била велика гужва, али након Прељине сам све време возио у колони, углавном у левој траци, али брзина којом сам се кретао је готово све време била 110-130 тако да се не могу жалити. Чеона рампа код Обреновца је имала две ЕНП траке, крајњу леву и крајњу десну док су све остале радиле "са чикицом" на семафору. На тим тракама је било по преко 20 аутомобила док сам ја прошао кроз десну ЕНП без чекања. Следећи чеп ми је наишао на завршетку Милоша великог где сам се искључио на обилазницу ка Батајници и изгибио опет можда 5 минута. Све у свему кад се сабере нисам изгубио више од 10-15 минута у односу на неки опуштенији дан.
Ako ipao samo "izužica", super si prošao pošto si izbegao kolonu sa Zlatibora koja se negde ok nešto posle 3h, pa sve do ispred 7 klackala četrdesetak, a na momente i više, minuta.
18 km neprekidne pune linije daje odlične rezultate, posebno u kombinacciji sa masom neukih vozača kojima policija uporno toleriše usporavanje saobraćaja i vučenje kolone. Kasnije, to se sve stopi u jednu neprekidnu i ti više nema pomoći
 
Да занемаримо геоплитику, прво ако су од 2019-те до сада ово урадили, бићу јако срећан да заврше до краја 2024-те. Друго, мртва трка између парцеле Пивића и ове куће испред тунела Лаз. Ко ли ће први попусти или чекамо велико финале?
 
Ako ipao samo "izužica", super si prošao pošto si izbegao kolonu sa Zlatibora koja se negde ok nešto posle 3h, pa sve do ispred 7 klackala četrdesetak, a na momente i više, minuta.
18 km neprekidne pune linije daje odlične rezultate, posebno u kombinacciji sa masom neukih vozača kojima policija uporno toleriše usporavanje saobraćaja i vučenje kolone. Kasnije, to se sve stopi u jednu neprekidnu i ti više nema pomoći
Mislim da je intenzitet toliki da ovde više ne pomažu ni isprekidane linije ni ništa. Jednostavno ovaj profil puta ne može bolje da funkcioniše sa ovolikim saobraćajem.
A ti što vuku kolonu su zapravo jedini koji voze po ograničenju, i usporavaju nas što bi malo da nagazimo tako da tu zapravo tolerišu nas što nam ne pišu prekoračenje.
 
Ima još malo prostora da se poboljša protočnost boljom regulacijom, jee je tada izuzetno asimetričan intezitet po smerovima.
Prvo, stekli su se uslovi da se na toj deonici uvede u pojedinim trenucima zabrana kamionskog saobraćaja (nedelja popodne, poslednji dani praznika...)
Drugo, u tim periodima policija kao organ ne samo kontrole, već i regulisanja saobraćaja mora svoju pažnju da preusmeri na tečno kretanje saobraćaja, a ne na kontrolu brzine na mestima nelogičnih ograničenja, da oštro sankcioniše svako ometanje i preterano usporavanje, posebno na delu kroz Užice i u samom Užicu...
I treće, hitno da se krenw u izradu novog puta so Mačkata, jer sad skoro polovina te deonice do Požege prolazi kroz naselje.
 
Спуштање од Беле земље до Ужица је и пре 40 година заглављивало тако да се колона од уласка у Ужице протезала узбрдо 5-10 км, а то је било највише изражено у летњој сезони. Тада се на море из Србије ишло много више у ЦГ а мање у Грчку. Цео тај саобраћај туриста на повратку из ЦГ се сабирао са локалним саобраћајем између Златибора и УЕ (заправо тада је било ТУ), јер је пола Ужица имало викендице што на Златибору што на Белој земљи, а друга половина је ишла на једнодевне излете (роштиљ код Јокине ћуприје и слично) и та колона ем је била дуга ем си је могао видети 24 X 7, тј без престанка готово целог лета. Са друге стране до БГ-а се ишло много више возом него сада, и генерално аутомобили су се много мање возили тако да је до БГ била имак мања гужва.
 
A ti što vuku kolonu su zapravo jedini koji voze po ograničenju, i usporavaju nas što bi malo da nagazimo tako da tu zapravo tolerišu nas što nam ne pišu prekoračenje.
Ja sam oduvek smatrao da ti što voze striktno po ograničenju, čak i ispod ograničenja su glavni generatori kolona, jer iritiraju svojom sporom vožnjom ljude koji voze energičnije (ne mislim ovde na bahatu vožnju, nego na vožnju malo iznad ograničenja ako uslovi puta to dozvoljavaju).
Primera radi, Ibarska magistrala je odličan primer za to.
Postoji čini mi se član u zakonu koji kaže da vozač ne sme svojim stilom vožnje da ometa normalan protok saobraćaja (kao što ne bi smelo da vozi divljački, kao recimo onaj lik od pre neki dan koji je vozio 224 km/h na putu Čačak - Kraljevo).
Hoću reći da su podjednako opasni i jedni i drugi vozači i da svesno ili nesvesno izazivaju nesreće u saobraćaju.
 
Mislim da taj član važi samo za spora vozila koja moraju da propuštaju kolonu. U suprotnom bi svi zakoni padali u vodu.

Takodje zakon ne poznaje "blaga prekoračenja ako uslovi puta dopuštaju" tako da je opet u prekršaju samo taj koji vozi preko.
U velikim gužvama to "prekoračenje u uslovima" tek nema smisla jer nikad ne znaš šta se nepredviđeno može desiti a nećeš odreagovati. Zato zapravo i služe ograničenja. Realno svaki auto može da uleti stotku u kivinu gde je ogranicenje 60.


Ne kažem da ja vozim striktno po propisu ali ne mogu da kažem da sam u pravu već svesno u prekršaju.
 
Zato zapravo i služe ograničenja. Realno svaki auto može da uleti stotku u kivinu gde je ogranicenje 60.
Naravno, slažem se. Samo do sada sam naleteo X puta na vozače koji voze 40 gde je ograničenje 50 ili čak 30...
Danas sam naleteo nekoliko puta na ljude koji su vozili ispod 30 gde je ograničenje 50-60, pa mislim stvarno, da li je to realno? Magistralni put je u pitanju...
 
Retko vozim po Srbiji, ali kad sam tu i vozim nekim magistralnim putem, ono što me redovno iznervira (i umori) su ograničenja brzine koja nemaju nikakvog smisla. Svako malo se menja ograničenje i uglavnom je nisko, čini mi se da su deonice gde je ograničenje jednako maksimalno dozvoljenom prema kategoriji puta sveukupno prilično kratke u odnosu na dužinu puta. Ta (nepotrebno) usporena vožnja često i dovodi do kolona, divljanja i opasnih situacija. Ne radi se o kvalitetu puta, nagibima krivina, priključenjima itd. Jednostavno, ako uporedim sličnu deonicu na magistrali u Srbiji i recimo Španiji, Francuskoj pa čak i Hrvatskoj, kod nas je ograničenje 20, ponekad i 30 km-h niže. Generalno, ograničenja brzine ispod maksimalne za kategoriju puta su retke po ovim zapadnijim zemljama. Štaviše, često sam moram da usporim ispod ograničenja, jer nije baš za vožnju na maksimumu. A ne bih rekao da tamo ne brinu o bezbednosti... I sve to ima kontra efekat na mene, U Srbiji ograničenja brzine 50-60 km/h na magistrali uglavnom ignorišem, ali ne zato što sam bahat, već jer mi se čini da me neko zeza. U ovim drugim zemljama kad vidim ograničenje 50/60, stvarno usporim, jer je skoro uvek bilo sa razlogom, retko su me zeznuli.
 
Uzecemo za primer da je ograničenje brzine 80. To znači da je maksimalna brzina na toj deonici 80 kilometara na čas ali to ne znači da je vozač dužan da vozi toliko.
Ovo je moje razmišljanje. Ako je ograničenje 80 i ja vozim preko 80 kilometara na čas, pa makar to bilo i 81 ili 82 i ima radar ili policijska patrola na putu oni me mogu zaustaviti i ja ću sa razlogom platiti kaznu jer sam ja prekoračio brzinu iako iza mene možda ima i 20 automobila. Sad mnogi automobili koji se voze u Srbiji nemaju tempomat brzine već vi konstantno morate da održavate brzinu sa korišćenjem gasa. Sad ako bi trebalo da vozimo 80 kmh tačno non stop, vi onda morate mnogo više da se fokusirate na brzinu nego na put ispred vas.

Takođe ako je ograničenje brzine 80 na sat, to meni ne zabranjuje da ja vozim brzinom koja meni odgovara između 40-80. Ako je meni lakše da vozim 50 ili 60 jer mi je tako opuštenija vožnja ili se ja tako osećam sigurnije i manje umaram to je moj izbor gde ja ne kršim nikakav zakon. Takođe vi često imate znakove ograničenja brzine koja se smenjuju na magistrali i uglavnom su 40, 50, 60, 70, 80 i onda kada se vozi često je mnogo lakše da se vozi 50 ili 60 konstantno I ne razmišlja toliko o ograničenju brzine a pritom nema stalnog ubrzavanja i kočenja, a i samim tim manja je potrošnja goriva i kočnica.

Po zakonu piše sledeće za auto puteve . "Minimalna brzina kojom se vozila moraju kretati autoputem u normalnim uslovima saobraćaja iznosi 50km/h." "Na autoputevima u Republici Srbiji brzina je ograničena na 130 km". Prema tome dokle god vozač vozi na autoputu između 50 i 130 sviđalo se to nama ili ne on vozi po zakonu i neće platiti kaznu ali zato ako vozite 131+ odmah rizikujete da platite kaznu. Većina ljudi po mojoj proceni vozi automobile na auto putu 110 - 120 iako je ograničenje 130. .

Ako na autoputu gde je ograničenje 130, neko sme da vozi 50 ili 60 po zakonu, ne vidim zašto onda na magistrali gde je ograničenje brzine 80 on ne bi smeo da vozi 50 ili 60, iako se možda meni to ne dopada u tom trenutku. Sa druge strane ako ja vozim tačno po ograničenju na magistrali i iza mene se stvara kolona zašto bih ja trebao protiv svoje volje da ubrzam i idem preko ograničenja i da rizikujem da me zaustavi policija i da gubim vreme i plaćam kaznu?
 
Не би требало да возиш 50-60 тамо где је ограничење 80, јер је то невозачки: успораваш саобраћај без потребе, правиш гужве, иритираш остале возаче из у основи себичног, уз то и перверзног разлога ("Пријатније ми је да возим 50 него 80" - шије ми га Ђура), а други два могућа разлога су или да си толико несигуран да уопште ниси за јавни саобраћај, или да немаш нимало поверења у исправност аутомобила.

Не регулише се сав живот законима.
 
Кад смо већ код ограничења, што се тиче деоница означених знаком као насељена места и максималном брзином од 50 свакако да подржавам, али код магистралних путева би ово требало да буде сведено на краће деонице где су центри тих насеља и повећано присуство пешака. Овако када ти на магистралном путу на деоницам од 5+ км ставиш ограничење од 50 то више нико не поштује, без обзира што су сви свесни потенцијалне казне. А у тих 5 км има делова где тек по нека кућа са стране стоји и готово никад нема пешака. Типичан пример је пут од Шапца до Лознице где је преко 50% пута под овим ограничењем. Када би те деонице биле краће, мислим да би се много више поштовало.
Исто важи за тзв зоне 30 поред школа. Заиста имају смисла и потребне су, али на магистралним путевима треба их свести пре свега по дужини, а ако је могуће увести и неки временске одреднице, нпр да важе радним даном од 7-20 или слично.
 
Nije problem što ljudi voze ispod ograničenja, već je problem što ti ljudi neće da se sklone na prvo proširenje i propuste kolonu koja se stvori iza njih. Ili što u krivinama voze sporo, stvore kolonu iza sebe, a onda na pravcu gdje je isprekidana linija dodaju gas. Jednostavno nemaju osjećaj za druge učesnike u saobraćaju.
 
Da li je "nevozacki" ako je covek star i ne vidi dobro? Prilagodi se uslovima da voznje tako da vozi 60 jer u tim uslovima moze da stigne da reaguje? Po meni je on odgovoran vozac jer brine o sebi i drugima. A i on ne bi trebao da ti predstavlja problem. Ako vozis brze, recimo 80. Pretekni ga. A da, tu je problem, pretekao bi ti njega da mozes i da ti gustina saobracaja dozvoljava zar ne? E tu dolazimo do srzi problema. Saobracaj prevazilazi mogucnosti infrastrukture. Znaci , treba praviti 2+2 trake. Ti bi onda vozio 80 preticajnom trakom a on bi i dalje vozio bezbedno 60.
Ne mozes ocekivati da svi vozaci voze kao Floyd. Uvek ces imati iskusnih i neiskusnih vozaca. Raspolozenih i nerasolozenih. Pijanih i treznih. Mladih i starih. Ocekviati da svi oni voze nekom optimalnom brzinom da bi ti stigao 15 minuta ranije negde je stvarno iluzorno.
Ili kreni ranije , ili izaberi drugi vid prevoza, ili se angazuj i daj podrsku za igradnju putne mreze ili se odseli u Nemacku. Pre ce se bilo koje od ovih predlozenih resenja ostvariti nego da se svi uskalde i voze 80.
 
Da li je "nevozacki" ako je covek star i ne vidi dobro? Prilagodi se uslovima da voznje tako da vozi 60 jer u tim uslovima moze da stigne da reaguje? Po meni je on odgovoran vozac jer brine o sebi i drugima. A i on ne bi trebao da ti predstavlja problem. Ako vozis brze, recimo 80. Pretekni ga. A da, tu je problem, pretekao bi ti njega da mozes i da ti gustina saobracaja dozvoljava zar ne? E tu dolazimo do srzi problema. Saobracaj prevazilazi mogucnosti infrastrukture. Znaci , treba praviti 2+2 trake. Ti bi onda vozio 80 preticajnom trakom a on bi i dalje vozio bezbedno 60.
Ne mozes ocekivati da svi vozaci voze kao Floyd. Uvek ces imati iskusnih i neiskusnih vozaca. Raspolozenih i nerasolozenih. Pijanih i treznih. Mladih i starih. Ocekviati da svi oni voze nekom optimalnom brzinom da bi ti stigao 15 minuta ranije negde je stvarno iluzorno.
Ili kreni ranije , ili izaberi drugi vid prevoza, ili se angazuj i daj podrsku za igradnju putne mreze ili se odseli u Nemacku. Pre ce se bilo koje od ovih predlozenih resenja ostvariti nego da se svi uskalde i voze 80.

Kako to misliš ne vidi dobro???

Takve kamikaze i kose ljude po pešačkim prelazima a lečnički prolaze pomoću koverte...
 
. Saobracaj prevazilazi mogucnosti infrastrukture.
Ovo je jedini problem gužve na putevima i ništa osim proširenja infrastrukture neće rešiti problem.

Sve ovo oko sporijih vozača je prazna priča. Jednostavno "milion" auta ne može glatko da prolazi planinjskim putem sa krivinama. Pa zaglavi se autoput kad je sezona a da se ne zaglavi Zlatibor
 
Ako je ograničenje 80 i ja vozim preko 80 kilometara na čas, pa makar to bilo i 81 ili 82 i ima radar ili policijska patrola na putu oni me mogu zaustaviti i ja ću sa razlogom platiti kaznu jer sam ja prekoračio brzinu iako iza mene možda ima i 20 automobila. Sad mnogi automobili koji se voze u Srbiji nemaju tempomat brzine već vi konstantno morate da održavate brzinu sa korišćenjem gasa. Sad ako bi trebalo da vozimo 80 kmh tačno non stop, vi onda morate mnogo više da se fokusirate na brzinu nego na put ispred vas.
Kao vozac, treba da znas da ako vozis 81 ili 82 po km satu, to je u sustini veca brzina od realne. Brzinometri pokazuju uvek visu brzinu od 4-10%. Tako da, ako po brzinometru vozis 60 km/h, tvoja stvarna brzina je oko 55-57 km/h.

Ako na autoputu gde je ograničenje 130, neko sme da vozi 50 ili 60 po zakonu, ne vidim zašto onda na magistrali gde je ograničenje brzine 80 on ne bi smeo da vozi 50 ili 60, iako se možda meni to ne dopada u tom trenutku. Sa druge strane ako ja vozim tačno po ograničenju na magistrali i iza mene se stvara kolona zašto bih ja trebao protiv svoje volje da ubrzam i idem preko ograničenja i da rizikujem da me zaustavi policija i da gubim vreme i plaćam kaznu?
Nemam nista protiv da se vozi ispod ogranicenja ali ako je vec neko vozac pocetnik ili neiskusan, ili neko ko ima 80+ leta (prirodno je da ima sporije reflekse i mora da vozi sporije jer se tako oseca sigurnije) bolje je da ostane kod kuce, posebno za praznike kada je saobracaj pojacan. Po meni takvi vozaci nemaju sta da traze na frekventnim pravcima, ako vec ne vladaju vozilom i ne osecaju se sigurno da voze brze od 60 km/h.
I kao sto neko gore pomenu, ako si svestan da iza sebe vuces kolonu od 50 ili 100 vozila i bas te briga za brzinu, stani pored puta, odmori se malo, svrati u neku kafanicu, napravi pauzu i ucini neko dobro delo za sebe i ostale u saobracaju :sesir:
 
Ovo je jedini problem gužve na putevima i ništa osim proširenja infrastrukture neće rešiti problem.

Sve ovo oko sporijih vozača je prazna priča. Jednostavno "milion" auta ne može glatko da prolazi planinjskim putem sa krivinama. Pa zaglavi se autoput kad je sezona a da se ne zaglavi Zlatibor
Slazem se oko saobracajne infrastrukture. Ali po mom misljenju, dovoljno je 2-3 usijane glave da naprave mega giga kolonu ka Zlatiboru, puna linija, kisa, haos u najavi...
 
Slažem se sa tim da ako ljudi voze ispod ograničenja da to može da iritira vozače koji bi voleli da voze tačno po ograničenju ili malo preko ograničenja. Ali glavni problem na deonici između Zlatibora i Pakovrača je taj da je saobraćaj izuzetno gust danju, a mesta gde je dozvoljeno preticanje malo i onda zbog toga ljudi se ljute. A kad se na to doda da . Imaju vozači koji se isključuju na nekoj petlji, raskrsnicama, skreću svojoj kući ili skreću u neki restoran, kafanu, pumpu, itd , oni često ne samo što uspore već moraju i da stanu da bi čekali da bezbedno mogu da se isključe sa glavnog puta. Onda i vi morate da usporite, stanete i čekate iza njega a za to vreme kolona vozila nailazi iza vas. A to se može desiti više puta dok vozite u jednom smeru. To je po meni mnogo veći uzrok kolone nego što neko vozi 65 na mestu gde je ograničenje 80.

Ljudi treba da shvate da kada je znak za ograničenje brzine 70 na primer to znači da je maksimalna brzina dozvoljena 70, ali to ne znači da ste vi dužni da se vozite tom brzinom.

Postoje razlozi zašto neko vozi ispod ograničenja. Neko je stariji vozač, neko je invalid neko vidi na jedno oko, neko je početnik i svestan je toga i ne želi da se dokazuje, nekom je muka na krivinama, neko voli sporiju vožnju, itd. Neko vozi sporije jer mu to daje više vremena da odreaguje u kritičnoj situaciji,,i itd.

Vožnja auta nije igranje igrice gde se vi slupate i kreće nova runda. Dovoljna je sekunda nepažnje da se desi težak udes, a posledice mogu ostati zauvek. Bolje stići 15 minuta kasnije nego ne stići uopšte, i možda zaviti svoju ili tuđu porodicu u crno.

Moj savet svima uključujući i sebe je sledeći. Krenite na vreme, imajte strpljenja i razumevanje za druge učesnike, poštujte propise i ne ugrožavajte nikog.
 
Ехеј, али ограничење брзине је најмањи заједнички садржалац баш тих случајева које си навео изнад... и зато, не постоји roadworthy возач који не може да вози на горњим границама ограничења. Хајде да кажемо за аутопут - ту је лимит 130, и зато постоји још једна трака, за оне који би нпр. 100 - али 80 км/х, јок - то свако мора да може. Ако не може, збогом волан, јер онда тај нема способности које гарантују безбедну вожњу. Ако није у стању да тера 80 по магистрали, не може сигурно безбедно 50 по граду.

Такође, аутомобила који онемогућавају прихватљива убрзања до тих брзина, а да су исправни, више практично и нема у саобраћају (хајде, можда има понеки југо 45, 55 већ иде добро, фиће су прошлост).
 
A kako će vozač da postane "roadworthy" ako ne može da stiče iskustvo u gustom saobraćaju? Ili je bolje da vozi 100 na sat po magistrali bez dovoljno iskustva pa da nekog ubije?
Mene prvog nervira kada neko guši saobraćaj ali ko sam ja da mu govorim da ne treba da bude na putu, on ne krši nikakav zakon.
 
Vrh