Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nama koji putujemo iz Čačka do Bgd će prilično značiti završetak ovih 8km.
Prvo što se nadamo da će se gužve bar prepoloviti a drugo i put će biti kraći za 10-12km kroz najveće gužve.
Isti auto, isti vozač, isti put a traje od 1h20min do 2h50min zavisno od stanja u Preljini i oko Zmaja
 
Odosmo u off, ali Surcin-NBG nece biti zavrsena do izbora. Nema sansi. Jos uvek nisu ni istrasirali sve, a gde je asfalt i sve ostalo. Dali su rok do kraja oktobra ako se ne varam, sto znaci bice izgradjeno do kraja sledece godine verovatno.
 
Bilo bi dobro da bude do kraja sledece godine jer jako sporo rade, nisu sve ni trasirali, a kamoli poceli neke betonske konstrukcije, nadvoznjake i slicno. Verovatno su racunali da ce im novi zakon o eksproprijaciji ubrza, ali sad se malo oko toga zakomplikovalo jer je iz drugih razloga postala osetljiva tema, jer umesto da se uradi korisna stvar ubrzanja eksproprijacije, javni interes, za ovih par brzih puteva koji se grade i prosirenje ulicica po Beogradu, uklanjanje udžerica u sirem centru grada, oni su izgleda tu hteli proguraju i slucajeve eksproprijacije za privatnike poput Rio Tinta i druge strance gde onda umesto malog broja parcela za javni interes puta imamo da svacija imovina moze biti eksproprijatisana za drugi privatni interes.
 
Kada god zapne u nekom postupku, odmah menjaj zakon. Nije stvar u zakonima, nego u ljudima koji ih primenjuju, u planiranju itd.

Suštinski problem je obrazovanje. Kako godine idu, tako je manje obrazovanog kadra u institucijama. Neki su otišli, što reče Rambo Amadeus "vani, neki ka nebu, ostala samo fukara i raja i mi s njima na bijelome 'lebu." Još je ostalo da u institucijama angažuju lutkarsko pozorište, pa da se službenicima upravlja preko žice.

Eksproprijacija nije proces koji treba da se sprovodi ex parte (kako se faktički uvodi novim rešenjima), nego uz učešće originalnog nosioca prava na nepokretnostima. Država mora da garantuje primerenu naknadu štete, tako da protivnik predlagača eksproprijacije bude doveden u stanje kao da eksproprijacije nije ni bilo. Ali država je najveći pljačkaš u državi - uzmi sirotinji da daš bogatima.

Trebalo je s eksproprijacijom krenuti na vreme, uz angažovanje stručnijeg kadra, i uz pomoć katastra (koji je crna rupa privrede). Jednostavno, nema institucija i to koči sve. A sve ih je manje, jer se namerno urušavaju. Tako se lakše i duže vlada.
 
Pa ranije nije bilo vecih problema sa ekspropijaciom jer se nije ni gradilo u ovom obimu, jer ni sama eksp. sa Makedonijom ni sa Bugarskom nije bila zavrsena. Razgovarao sam sa pravnikom iz Puteva Srbije koji radi ugovore za vlasnicima zemljišta i kaze da su najveci problemi oko parcela za koje se ne zna ko su vlasnici ili su po belom svetu pa jedan deo njih ne moze da se pronadje a drugi nije zainteresovan....
Takodje, problem prestavlja i restitucija tj vracanjje zemljišta koje je oduzeto za vreme Tita, jer deo naslednika trazi novac ili zemlju a neki ni izmedju njih ne mogu da se dogovore a drugi deo se nije ni prijavio a imaju pravo na nasledstvo... Tako da nije bas jednostavno resiti problem kako neki navode ovde na forumu
 
Ajde možemo to slušat još samo 20ak dana :)

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Nije mi jasno zašto se mehanizacija već nije preselila na deonicu od Pakovraća do tunela... sve i da nije rešena eksproprijacija na celom potezu, a verovatno nije, opet tu ima dosta prostora da se radi trasiranje i sve ostalo... ne vidim što bi to imalo ikakve veze sa samim tunelom.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8wdnbIc-qiQ[/youtube]
Zavidim Bugarima na ovakvim reportažama i klipovima, eh da i mi možemo zaviriti u Laz, Munjino brdo ili nadam se uskoro u ovaj Iriški tunel, al malo morgen, plus imate i prevod na engleskom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906078#p906078:3aed35y0 je napisao(la):
Perkan » 7 minutes ago[/url]":3aed35y0]Nije mi jasno zašto se mehanizacija već nije preselila na deonicu od Pakovraća do tunela... sve i da nije rešena eksproprijacija na celom potezu, a verovatno nije, opet tu ima dosta prostora da se radi trasiranje i sve ostalo... ne vidim što bi to imalo ikakve veze sa samim tunelom.

Ne verujem da će se tu išta raditi sve dok se Kinezi ne vrate sa kolektivnog odmora posle proslave kineske Nove godine. Možda eventualno na betonskim konstrukcijama u slučaju da bude lepo vreme, a što je malo verovatno.
 
Slažem se ali realno, taj potez je mogao da se radi i već od jesenas kada su radovi do Pakovraća ulazili u fotofiniš.... barem da je sve trasirano... ovako sve ostade za proleće a i do tada pitanje je šta će da rade...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906059#p906059:3m9dx1p5 je napisao(la):
boocky » Uto Dec 07, 2021 3:42 pm[/url]":3m9dx1p5][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yx2RZRmTidw[/youtube]
Kad će kod Požege naplatna rampa, makar da počne da se gradi ? Velika stvar za celu rašku regiju je to što će se gužve u i oko Čačka smanjiti, ali do kraja 2021. je cela Ovčarsko-Kablarska Klisura trebala biti zaobiđena autoputem Preljina-Požega.

Poddeonica Preljina-Pakovraće je jedna mala i laka deonica na skoro potpuno ravnom terenu u dolini Zapadne Morave, koju su mogli završiti u roku od godinu dana, dakle do leta 2020. samo da imaju malo pismenije ljude koji se bave eksproprijacijom.
 
@ Perkan
Ništa se time ne dobija, a i ovo otvaranje do Pakovraća do kraja godine je prilično isforsirano.
 
Pa dobro, dobija se to da je posao bliži završetku i da možemo da pratimo i komentarišemo :)
 
Sest traka/kucica za naplatu. Trebalo bi da bude dovoljno, ako naravno ne bude da rade dve od sest. Samo ce opet problem biti prilaz za ENP, mogli su to bolje da rese.
 
Odlican tajming gotova je gradjevinska sezona , 7.Decembar je danas moraju i radnici malo da odmore a i Kinezi idu svojim kucama kao i prethodnih godina .
 
Prijavljuju ljudi sneg i led na takovskoj visoravni po putu. Nije posuto vrv da se privikavamo na pešterske uslove.
Ujedno je to znak da se sezona radova završava. Početak zime je takav da najavljuje dosta snega. Osim u tunelima, ne verujem da bi se i bez kineske pauze, moglo nešto ozbiljnije da radi do marta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906086#p906086:3v8ns632 je napisao(la):
Užice » Uto Dec 07, 2021 5:32 pm[/url]":3v8ns632]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906059#p906059:3v8ns632 je napisao(la):
boocky » Uto Dec 07, 2021 3:42 pm[/url]":3v8ns632][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yx2RZRmTidw[/youtube]
Kad će kod Požege naplatna rampa, makar da počne da se gradi ? Velika stvar za celu rašku regiju je to što će se gužve u i oko Čačka smanjiti, ali do kraja 2021. je cela Ovčarsko-Kablarska Klisura trebala biti zaobiđena autoputem Preljina-Požega.

Poddeonica Preljina-Pakovraće je jedna mala i laka deonica na skoro potpuno ravnom terenu u dolini Zapadne Morave, koju su mogli završiti u roku od godinu dana, dakle do leta 2020. samo da imaju malo pismenije ljude koji se bave eksproprijacijom.
Imaju? Mislis imamo?
U gradskim upravama rade isti ljudi koji taj posao rade decenijama. U SU samo sledece godine ide 50 njih u penziju. Bili su tu za vreme svake vlasti i radili isti posao. Ne znam cemu te podele
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906061#p906061:2bi6qrbe je napisao(la):
culucar » Uto Dec 07, 2021 3:43 pm[/url]":2bi6qrbe]Nove informacije: Tunel Laz iskopano 50%, Munjino brdo 35%
Situacija je daj šta daš, pa mi ovi procenti deluju više nego što sam očekivao :) Ako je za utehu, bar do CG granice valjda neće biti tunela ovih dužina, sem možda na Ivanjica-Pešter koji, ali na 70% preostalog, tj Požega-Ivanjica i Pešterska visoravan, sigurno ne. Možda eventualno bude još jedan dugačak na usponu za Goliju na ulasku u Pešter, tamo je sličan fazon kao ovde Laz, tunel pre vrha.
 
Više tunela će verovatno biti na deonici od Arilja do Duge Poljane, dalje je Pešter uglavnom na ravnom/bregovitom terenu, bez obzira na veliku nadmorsku visinu,i tu tuneli i mostovi nisu potrebni. Ali, prvo da dočekamo početak radova na velikoj deonici Požega-Boljare; prema najavama, trebalo bi biti do kraja iduće godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906132#p906132:25717cue je napisao(la):
Užice » Uto Dec 07, 2021 8:01 pm[/url]":25717cue]Više tunela će verovatno biti na deonici od Arilja do Duge Poljane, dalje je Pešter uglavnom na ravnom/bregovitom terenu, bez obzira na veliku nadmorsku visinu,i tu tuneli i mostovi nisu potrebni. Ali, prvo da dočekamo početak radova na velikoj deonici Požega-Boljare; prema najavama, trebalo bi biti do kraja iduće godine.

Potpisivanje komercijalnog ugovora za deonicu Požega Boljare, 107 km, najavljen je bio za maj ove godine, najavila i Brnaba i Vučko, par puta, ali kako je maj prošao, više se ova deonica ne pominje, ni potpisivanje komercijalnog ugovora, ni početak radova.

Kraj iduće godine čitaj mart 2023. je ipak suviše posimistički, tako mi se čini, ako će sačekat da završe Preljina Požega deonicu, pa tek onda započeti preostalo, u kom slučaju sačekaćemo drugu polovinu 2023.g za početak radova.
 
Ne zna se još čak ni da li će od Požege do Boljara biti pravi autoput, ili brza saobraćajnica. Ako se to jednog dana i izgradi, baš me zanima kako će izgledati održavanje autoputa u pešterskoj nedođiji tokom zime; ovde skoro svake godine postoji grdan problem sa taloženjem snega i leda na deonici K11 preko Rudnika,a on je neuporedivo pitomiji od Peštera gde zimske temperature znaju pasti i do -40C.

Doduše, koliko će godina proći dok se taj autoput do CG granice ne završi i pusti u saobraćaj,možda će globalno zagrevanje toliko promeniti klimu da će tada i Pešter zimi biti bez obilnih snežnih padavina i ekstremnih temperatura :)
 
Molim vas nemojte ponovo o Pešteru i zimi. Svakih 15 dana ista priča.
 
Vrh